Knockouts: Halve Finales

Wie gaat naar de finale?

• Totaal aantal stemmers
    65
  • Deze opiniepeiling zal sluiten: .

What is a handball offence in football/soccer?​

A handball offence is committed when a player (except the goalkeeper in their own penalty area):

• deliberately touches the ball with their hand/arm
  • touches the ball with their hand/arm when it is in a position that makes their body unnaturally bigger and that position is not the result of their body moving fairly as part of play
  • scores a goal against the other team with their hand/arm or scores immediately after the ball has touched their hand/arm (even if the touch was accidental)

Geen enkele van deze is toch het geval hier?

Omdat Digne de man in balbezit is en die wil die logischerwijs gewoon wegtrappen. Dat Yamal daar dan als een bezetene komt ingevlogen, nog eens de bal met z'n arm raakt ook en daardoor Digne zijn trap mist... Ik vind het goedkoop om daarvoor een penalty te fluiten ja.
Als je iemand los op zijn been schopt is het toch altijd fout?

Omdat Digne de man in balbezit is en die wil die logischerwijs gewoon wegtrappen. Dat Yamal daar dan als een bezetene komt ingevlogen, nog eens de bal met z'n arm raakt ook en daardoor Digne zijn trap mist... Ik vind het goedkoop om daarvoor een penalty te fluiten ja.
Los van de vreemde argumentatie, zijn dit soort penalty's toch al vaak gefloten? Begrijp de discussie niet echt. Voor mij best wel een overduidelijke penalty. Wel een lullige, dat wel.

Had toch een betere match verwacht, maar Frankrijk is voor de 3e match op rij eigenlijk heel zwak op offensief vlak. Ontzettend veel passes komen niet aan, schoten gaan ver over of naast, etc.

En dan komen ze hier ontzettend goed weg dat Yamal niet rechtstreeks op doel trapt.

Spanje had hier zijn voorsprong moeten kunnen verdubbelen. Breekt hen hopelijk niet zuur op in de 2e helft.

Terug
Bovenaan