Silence
Well-known member
Oh maar ik gebruik ook nooit de fiets hoor.Ah, maar gij wilt geen belastingen betalen om subsidies te geven om te isoleren en wilt die 'kraan' dichtdraaien.
Ik wil de kraan dichtdraaien voor gelijk welke fietsbevorderende inspanning er geleverd wordt. Geen cent van mijn belastingsgeld mag daar naartoe gaan want ik rij toch nooit met het voorbijgestreefde vehikel dat men een fiets noemt (zie je hoe ridicuul dit is?).
Iedereen betaalt belastingen, en eigenlijk horen we er verder onze mond over te houden OF zelf in de politiek te gaan.
De reden dat niet iedereen kan bepalen wat er met zijn of haar geld gebeurd, is net omdat dat niet gaat in een maatschappij. Het is aan de politiek om te bepalen wat wenselijk is en wat niet. Ik zou dus nét evenzwaar inzetten op subsidies voor al die dingen.
Ik werk 3 a 4 dagen van thuis uit dus rekeningrijden zal mij ook amper raken.
Verschil is dat die fietsostrades er voor iedereen zouden zijn, iedereen kan zijn fiets pakken en daarop gaat fietsen
Die fiscale subsidie voor te isoleren, daar ga je alleen de mensen mee over de streep trekken die het konden maar te tam waren om het reeds gedaan te hebben. Nieuwbouw/renovatie is het verplicht, nieuwbouw krijg je ook geen subsidie voor. En wie echt arm is zal je ook met die subsidie niet over de streep trekken.
En laten we dan met alle vlamingen samen roepen dat het de schuld is van de PS die bij ieder probleem zit te roepen dat we wat geld moeten geven aan wie het nodig heeft