Klimaatregelen

Het is niet per sé extreem rechts, maar Thierry Baudet achtige zilverpapieren hoed onzin. Met een stevige injectie van anti-semitisme en omvolkingstheoriën en wat Rusland propaganda.
 
Het is niet per sé extreem rechts, maar Thierry Baudet achtige zilverpapieren hoed onzin. Met een stevige injectie van anti-semitisme en omvolkingstheoriën en wat Rusland propaganda.
Dat lijkt me allemaal samen toch gewoon een zeer goede omschrijving van extreem-rechts?
 
Sowieso lijkt het me niet moeilijk om te begrijpen waarom net Tesla geviseerd wordt, naast de vele redenen die reeds aangehaald werden in de context van het milieu. Tesla is namelijk een van de grootste bedrijven ter wereld, dus meer exposure, en heeft een extreem-rechtse eigenaar die te pas en te onpas wansmakelijke dingen loslaat op het publiek via zijn sociaal media platform. Hoge bomen, veel wind.
Het is inderdaad niet echt moeilijk te begrijpen maar ze waren dan beter wat eerlijker geweest dat ze gewoon Tesla viseren omdat ze als extreem linkse groep Musk als vijand zien, en niet pakweg de Duitse automerken die testresultaten vervalst hebben om meer illegaal vervuilende auto's te kunnen verkopen. Lijkt me iets meer petty te zijn dan de grote idealen als ecologie die ze volgens het artikel naar voor brengen.
 
En als je de vervuiling van de petrochemische industrie in Duitsland aftoets tegenover de vervuiling van industrie in bepaalde Aziatische of Afrikaanse landen, is dat ook een heel andere grootorde. Maar die eco-terroristen gaan daar ook niet toeslaan, want die kijken vooral wat hun raakt.

En voor de 4e keer: die fabriek vervuilt; dit is aangetoond en Tesla had er weet van maar doet er niets aan. Dan mag je nog zoveel zeggen wat je wilt over het eindproduct of andere whataboutisms, maar daar draait het om. Die fabriek op die locatie vervuilt en heeft plannen om uit te breiden. Daarvoor protesteren ook lokale activisten daar en de kans is groot dat het ook een lokale extreem-linkse terrorist was die dit uitgevoerd heeft.
Ik ben nu eens op zoek gegaan naar wat nu feitelijk de incidenten waren. (op origineel artikel van HLN vind je er ook bitter weinig van terug)
Een ietwat omschrijving vind ik hier.
https://www.anews.com.tr/tech/2023/...-26-environmental-incidents-in-berlin-factory
Dit lijken me nu toch niet de meest extreme vervuilingen en ze zijn quasi in alle gevallen opgeruimd, afgegraven of gemonitored of er een effect was op het grond water. Dat lijkt nu ook niet dat tesla er weet van had en niets aan doet?

According to information from the state environmental agency, the paint and aluminium were disposed of professionally or properly. In the case of the diesel, the soil was excavated in one case.

Die uitbreiding kan ik nog inkomen als dit westwaarts in het bosrijk gebied is.
https://www.google.com/maps/place/15537+Grünheide,+Duitsland/@52.3975802,13.792821,3180m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x47a83072fa52a477:0x23e432b8d9ec6b!8m2!3d52.4240211!4d13.8204336!16s/m/02rnsr1?entry=ttu
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu eens op zoek gegaan naar wat nu feitelijk de incidenten waren. (op origineel artikel van HLN vind je er ook bitter weinig van terug)
Een ietwat omschrijving vind ik hier.
https://www.anews.com.tr/tech/2023/...-26-environmental-incidents-in-berlin-factory
Dit lijken me nu toch niet de meest extreme vervuilingen en ze zijn quasi in alle gevallen opgeruimd, afgegraven of gemonitored of er een effect was op het grond water. Dat lijkt nu ook niet dat tesla er weet van had en niets aan doet?



Die uitbreiding kan ik nog inkomen als dit westwaarts in het bosrijk gebied is.
https://www.google.com/maps/place/15537+Grünheide,+Duitsland/@52.3975802,13.792821,3180m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x47a83072fa52a477:0x23e432b8d9ec6b!8m2!3d52.4240211!4d13.8204336!16s/m/02rnsr1?entry=ttu
Zie mijn eerste post hierover, is inclusief bronvermelding. Dan zou je het al direct gevonden hebben.
Is iets van dit jaar, dus zal niet in je artikel van september vorig jaar staan. En eind februari bekend geworden, dus recent genoeg om te vermoeden dat dat de directe aanleiding was voor de aanslag.
 
Zie mijn eerste post hierover, is inclusief bronvermelding. Dan zou je het al direct gevonden hebben.
Is iets van dit jaar, dus zal niet in je artikel van september vorig jaar staan. En eind februari bekend geworden, dus recent genoeg om te vermoeden dat dat de directe aanleiding was voor de aanslag.
Ik beken mijn duits is 'nicht so gut :p' dus heb ik het artikel niet gelezen maar ik denk dat we over twee verschillende zaken aant praten zijn. Die vulkan groep heeft (of is toch op zijn minst verdacht) van reeds een brandstichting te doen in 2021 volgens HLN artikel. Dus ik was op zoek naar de incidenten tijdens de bouwfase.
Vulkangruppe, die de aanslag op de elektriciteitsmast nu heeft opgeëist, werd al verdacht van brandstichting aan de stroomvoorziening voor de bouwwerf van de Tesla-fabriek in 2021. Op links-radicale websites verweet de groepering de Amerikaanse fabrikant van elektrische wagens niet groen, niet ecologisch en niet sociaal te zijn.
Ik vermoed dat jij het hebt over die claim van de vervuiling van het lozingswater naar wat ik denk te verstaan uit dat duits artikel. Dat kan wel hard gemaakt worden of ontkracht want hoogstwaarschijnlijk moeten deze fabrieken verplicht een venturi meetgoot (open riolering) of meetkamer (gesloten riolering) plaatsen. Dat is toch het geval in belgie en ik veronderstel dat deze eisen voor exploitatie wel onder de europese regelgeving valt.
 
Terug
Bovenaan