Kleine nieuwtjes

Los van waar het geld naartoe gaat zakt mijn broek toch wel af van het bedrag.

De helft daarvan gaat naar Brussel en Antwerpen. Slechts 11% naar Limburg...

Slechts 11% voor Limburg én 11% voor Vlaams Brabant. Kijkend naar Antwerpen geeft het de term subsidieslurper wel een speciaal bijsmaakje voor Nva

Slechts 11% voor Limburg én 11% voor Vlaams Brabant. Kijkend naar Antwerpen geeft het de term subsidieslurper wel een speciaal bijsmaakje voor Nva
Zo'n cijfers moeten wel in relatie tot bekeken worden, Limburg heeft bvb ook minder dan de helft van de bevolking van een Antwerpen. Antwerpen krijgt vergeleken met bevolkingsaantallen zelfs minder dan gemiddeld, 28% van de Vlamingen woont daar en ze krijgen maar 23% van de subsidies.

Zo'n cijfers moeten wel in relatie tot bekeken worden, Limburg heeft bvb ook minder dan de helft van de bevolking van een Antwerpen. Antwerpen krijgt vergeleken met bevolkingsaantallen zelfs minder dan gemiddeld, 28% van de Vlamingen woont daar en ze krijgen maar 23% van de subsidies.

Mja oké maar de ontvangers van die subsidies zijn geen directe burgers. Dan moet je kijken naar het aantal effectieve ontvangers per provincie. Ik geraak niet echt gemakkelijk aan die gegevens op de site. Lijkt me erop dat de kranten ook maar gewoon naar de pie-chart voor 2022 hebben gekeken en verder niks.

Staat vast dat Antwerpen en Brussel elk met een even groot deel van de koek gaan lopen (21 en 23%).

edit; je moet eens een zoekopdracht doen op je gemeente. Komen interessante dingen uit naar boven. Zoals het feit dat een heel groot deel van subsidies gewoon naar gemeenten gaan. Maar ook de geldwaarde van sommige subsidies. Het lijkt allemaal zo arbitrair. 7000 euro hier, 45,000 euro daar, 100k+ euro voor nog wat anders.

Laatst bewerkt:
Los van waar het geld naartoe gaat zakt mijn broek toch wel af van het bedrag.

De helft daarvan gaat naar Brussel en Antwerpen. Slechts 11% naar Limburg...

Vooral: de gemiddelde subsidie is dus meer dan een half miljoen euro...

Ik snap niet dat er weer meer commotie is van hoe het tussen de regio's verdeeld wordt ipv te kijken naar de essentie en zich af te vragen of de gegeven subsidie enig nut heeft.

Damn Brazil... weet wel dat dit geen super veilig land is, maar dit :o

Schandalig dit. De Nederlandse overheid die doodleuk de vernietiging van Groningse woningen laat veroorzaken (door de gaswinning) en nul verantwoordelijkheid neemt.

Soms lijkt de Nederlandse overheid echt actief gezinnen de afgrond in te willen duwen (denk bijvoorbeeld aan kindertoeslagenaffaire).

Dat zal toch ook niet voor zijn looks en mooi Nederlands zijn?

Of ben ik weer te hard voor mensen die hun gezin in de steek laten?

Even ter zijde gelaten dat het eigenlijk onze zaken niet zijn, je hebt toch geen idee waarom de relatie tussen die twee op z'n einde is gelopen? Beetje cynisch om dat dan meteen te framen als 'gezin in de steek laten'.

“Tegelijkertijd is er aan de top een verdubbeling van het aantal managers, maar beter wordt de situatie er niet op”.

In de brief spreken de personeelsleden ook over administratieve waanzin en onnodig complexe procedures. Permentier vindt het onbegrijpelijk dat de investeringen in informaticatoepassingen steeds falen. “Voor een veilige vertrekprocedure zijn er verschillende degelijke en goedkope voorstellen gedaan, maar de NMBS koos alsnog voor een dure en megalomane informaticatoepassing. “Op dit moment wordt er gewerkt met een smartwatch die een signaal via 4G naar de tablet van de treinbestuurder stuurt, maar vaak loopt dit mis”. Permentier vertelt dat dit systeem en ook het vorige systeem miljoenen hebben gekost, maar degelijk functioneren doen ze niet.

Haha, overal hetzelfde.
Mislukte digitalisering en maar meer managers.

Te weinig doevolk, te veel luchtblazers.

Laatst bewerkt:

Hier zeiden de vrouwen op het werk dat Tom Boonen zich verbeterd had.
Van de vrouwen moet je het horen haha)

“Tegelijkertijd is er aan de top een verdubbeling van het aantal managers, maar beter wordt de situatie er niet op”.

In de brief spreken de personeelsleden ook over administratieve waanzin en onnodig complexe procedures. Permentier vindt het onbegrijpelijk dat de investeringen in informaticatoepassingen steeds falen. “Voor een veilige vertrekprocedure zijn er verschillende degelijke en goedkope voorstellen gedaan, maar de NMBS koos alsnog voor een dure en megalomane informaticatoepassing. “Op dit moment wordt er gewerkt met een smartwatch die een signaal via 4G naar de tablet van de treinbestuurder stuurt, maar vaak loopt dit mis”. Permentier vertelt dat dit systeem en ook het vorige systeem miljoenen hebben gekost, maar degelijk functioneren doen ze niet.

Haha, overal hetzelfde.
Mislukte digitalisering en maar meer managers.

Te weinig doevolk, te veel luchtblazers.
Als partijen spreken over meer doen met minder middelen, dan kom je vanzelf uit in zulke toestanden. Zeer schrijnend dat De Lijn en NMBS er jaar na jaar zo op achteruit gaan. Zo jaag je pendelaars naar de weg en creëer je meer fileleed.

Ach man, hier is de good catholic speech weer. Uw "gezin in de steek laten" is ook wel relatief als je 20 jaar samen bent geweest eh. We leven niet meer in 1950 waar "tot de dood ons scheidt" moet aangehouden worden. Als het op is, is het op. Period.
En waarom iemand met Tom Boonen gaat? Tja, misschien omdat die man wel iets serieus voorstelt in het leven? "Looks" is iets dat vooral speelt bij bakvissen, minder als je een serieuze volwassen vrouw bent. En mooi Nederlands spreken is eerder een afknapper, vooral in bed.

Damn Brazil... weet wel dat dit geen super veilig land is, maar dit :eek:
Crazy shit. Ik heb al veel gezien, maar inderdaad. WTF is dit.
Reden is ook zo belachelijk als iets. En dan nog een kind van 12 jaar erbij. En derna het geld nog pikken van de doden.

Je vraagt je af of het nog mensen zijn. écht zijn zielloos.

Crazy shit. Ik heb al veel gezien, maar inderdaad. WTF is dit.
Reden is ook zo belachelijk als iets. En dan nog een kind van 12 jaar erbij. En derna het geld nog pikken van de doden.

Je vraagt je af of het nog mensen zijn. écht zijn zielloos.
IMO zijn dit soort zaken minstens deels te verklaren door de uitzichtloosheid van het leven voor een groot deel van de bevolking in heel wat landen van Zuid- en Midden-Amerika. Opgroeien voor galg en rad in een omgeving waar je voorgangers ook enkel maar geweld kennen. We kunnen veel klagen over hoe onze welvaartsmaatschappij handen vol geld kost doordat we de "onderlaag" van de maatschappij onderhouden, maar dat soort zaken zijn hier een pak zeldzamer omdat de meeste mensen nog iets te verliezen hebben.

Ach man, hier is de good catholic speech weer. Uw "gezin in de steek laten" is ook wel relatief als je 20 jaar samen bent geweest eh. We leven niet meer in 1950 waar "tot de dood ons scheidt" moet aangehouden worden. Als het op is, is het op. Period.
En waarom iemand met Tom Boonen gaat? Tja, misschien omdat die man wel iets serieus voorstelt in het leven? "Looks" is iets dat vooral speelt bij bakvissen, minder als je een serieuze volwassen vrouw bent. En mooi Nederlands spreken is eerder een afknapper, vooral in bed.

't is niet omdat die waarden en normen voor jou niks meer betekenen dat dat voor @Chauffagist ook zo is.

Opgepakt worden, omdat ge iemand aanvalt die 's nachts in uw eigendom zit. Ik blijf het er toch moeilijk mee hebben.

Als er ooit iemand thuis inbreekt, die ruim ik op.

Terug
Bovenaan