Kleine nieuwtjes

Was wel te verwachten natuurlijk met die locatie

Ik woon dikke vijf kilometer verder, vriend van mij net over de grens in Zonhoven en zelfs wij hadden er echt last van.
Alle bladeren zijn van de bomen, dus geen enkele geluidsberm. Niet normaal hoeveel geluid dat gaf. Zeer vervelend.

Het probleem is dat je in Hasselt centrum geen andere plaats meer hebt vanwege Winterland op het Dusart plein. Al snap ik ook niet welk genie dit heeft goedgekeurd. Heel het punt van een ziekenhuis is dat mensen kunnen rusten, vrij moeilijk als elke avond de ramen trillen.

Zou Kapermolen geen veel logischere locatie zijn? Echt centrum is dat niet, maar toch dichtbij genoeg.
Ik ken ook maar weinig mensen die tijdens hun dagje shoppen even door het stadspark aan het ziekenhuis gaan wandelen... De helft van de mensen die daar rondlopen weten nog eens niet dat er een stadspark is daar.

Mijn pa ligt daar nu en was er gisteren, dat is echt inderdaad totaal niet doordacht.
Het lawaai is gewoon enorm, daar liggen mensen te herstellen, hun laatste uren door te brengen,...
Laatste wat ge dan wilt is zo een luid gedreun en muziek.
Ongelooflijk dat ze dat toegelaten hebben.

De geruchten, uit normaal wel betrouwbare bron, doen mij vermoeden dat de algemene voorkeur wel degelijk kapermolenpark was maar dat deze locatie (stadspark) der nogal redelijk hard doorgedrukt is van bovenaf.
Kapermolen had schijnbaar als voornaamste tegenargument te kort bij winterland gelegen (ivm concurrentie).

“en dan nu een plaatje aangevraagd door schoonzoon Rudy Denbeucker voor Gerda Versmuylders, die hier op de afdeling Geriatrie net aan de palliatieve sedatie is gezet, daarom dus extra luid: Highway to Hell van ACDC”

Kapermolen wss niet omwille van die marginale Winterland. Maar bon, het is toch ook al aan de Schorre doorgegaan.. had het dan ergens in Kiewit laten doorgaan, op de pkp weide desnoods? Die locatie slaat echt nergens op, daar had ik meteen serieuze twijfels bij.

Kapermolen wss niet omwille van die marginale Winterland. Maar bon, het is toch ook al aan de Schorre doorgegaan.. had het dan ergens in Kiewit laten doorgaan, op de pkp weide desnoods? Die locatie slaat echt nergens op, daar had ik meteen serieuze twijfels bij.
Buiten de pkp periode is die niet bepaald geweldig bereikbaar met het OV. Dus ik snap wel dat ze het daar niet doen. En om Winterland marginaal te noemen is toch ook een beetje overdreven. Eigenlijk hadden ze het gewoon binnen in de MOD moeten doen.

kon er daar geen enkele van die personen aanwezig bellen naar de hulpdiensten om hen te verwittigen dat er een vrachtwagen stil stond op de sporen.

Buiten de pkp periode is die niet bepaald geweldig bereikbaar met het OV. Dus ik snap wel dat ze het daar niet doen. En om Winterland marginaal te noemen is toch ook een beetje overdreven. Eigenlijk hadden ze het gewoon binnen in de MOD moeten doen.
Excuses, ik bedoelde rete-marginaal 🥲

Spijtig dat Hasselt er een handje van weg heeft om leuke locaties om te toveren tot lelijke flatgebouwen.. cfr gelatinefabriek bijvoorbeeld.. geweldig toch die quartier bleu.. kan je evengoed in Maasmechelen village gaan rondzwerven.

Hetzelfde met die mooie stadsmuur aan Juan Luis aan de walputstraat.. wat een zonde.. da's een bejaardentehuis of serviceflats zeker nu?

MOD zelf is ook redelijk einde verhaal geloof ik, of vergis ik mij?

Ik kwam vroeger echt graag in Hasselt. Ze hebben dat daar precies op 10 jaar tijd om zeep geholpen in mijn ogen :(

Kempische Steenweg says no.

Het is ook gewoon niet het seizoen voor dat soort evenementen. Ik ben nog geen dertig, maar mannekes toch, laat me toch genieten van mijn rust 's avonds!!

Allez, het is weer afgunst. Ik wist niet dat je enkel met een 5.7 V8 een quad kon vervoeren trouwens. Ik vraag me af hoe die kerel van mijn rioleringswerken hier is geraakt met een kleine graafmachine, op een container dan nog. Leek toch te lukken met zijn camionette (het was wel geen Panda, blijkt dat er nog modellen zijn buiten Rams en Panda's!)

Neen, je kan dat met andere wagens ook, doorgaans kopen mensen dan een "europese" pickup of alle terreinwagen met een 3,5L diesel erin.
Is dat dan beter ? Ten andere de bealstingeverhoging is geldig voor alle "lichte vrachtwagens" ook Cttes (althans in Wallonië).
Concreet betekent dit dat je als particulier op een < 2L motor bent aangwezen (als je de rijtaks betaalbaar wil houden toch).

Waarom zou een IT-consultant, die doorgaans in een stedelijke omgeving moet zijn met zo een lompe bak rijden?

Waarom ? Geen idee. Maar blijft het feit dat "iedereen" met zelfstandigenstatuut "ongeacht" de noodzaak voor het beroep, kan dus wel een "lichte vrachtwagen" aankopen met zware motor, zonder meer te hoeven betalen, in tegenstelling tot de particulier die ervoor op de vingers wordt getikt (door buitensporige rijtaks te heffen).

Waarom ? Geen idee. Maar blijft het feit dat "iedereen" met zelfstandigenstatuut "ongeacht" de noodzaak voor het beroep, kan dus wel een "lichte vrachtwagen" aankopen met zware motor, zonder meer te hoeven betalen, in tegenstelling tot de particulier die ervoor op de vingers wordt getikt (door buitensporige rijtaks te heffen).
Ik denk niet dat iemand hier een bezwaar zou hebben op zwaardere controles om te voorkomen dat pakweg Kelly de zelfstandige nagelstyliste een Dodge Ram op de zaak koopt waar haar vriend Kiano op zaterdag mee naar de voetbal kan.

Laatst bewerkt:

kon er daar geen enkele van die personen aanwezig bellen naar de hulpdiensten om hen te verwittigen dat er een vrachtwagen stil stond op de sporen.
Op de palen aan alle overwegen staat een telefoonnummer waarmee je rechtstreeks bij het noodnummer van Infrabel komt. Ook staat er welke lijn en welke overweg het is.

1 telefoontje had er idd misschien voor kunnen zorgen dat die aanrijding kon vermeden worden. Afhankelijk van waar die trein al was natuurlijk (remafstand tot 1500m)

Op de palen aan alle overwegen staat een telefoonnummer waarmee je rechtstreeks bij het noodnummer van Infrabel komt. Ook staat er welke lijn en welke overweg het is.

1 telefoontje had er idd misschien voor kunnen zorgen dat die aanrijding kon vermeden worden. Afhankelijk van waar die trein al was natuurlijk (remafstand tot 1500m)
wist ik niet, merci voor de tip.

Kan je dat nummer alvast eens geven? (Dan zit het al in mijn gsm, weer wat tijd uitgespaard)

@Waelvis : toen ik zondag aan het fietsen was langs de spoorlijn Antwerpen - Gent, stond er om de paar kilometer een busje van Infrabel. Was dat omwille van de vorst (en de impact op de bovenleidingen)?

Terug
Bovenaan