StruikGewas
Well-known member
Jammer! 'k heb zelf nooit zo'n pickup gehad, maar ik heb toch een zwak voor al die V8's te horen.
Maar doe mijn mijn zo'n f150 raptor ipv een dodge ram
Maar doe mijn mijn zo'n f150 raptor ipv een dodge ram

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Als ik het artikel goed lees veranderen ze toch helemaal niet de regels tijdens het spel?Inderdaad, ik ben er persoonlijk heel erg op tegen om tijdens het spel de spelregels te veranderen, maar in dit geval was het echt wel ongelofelijk duidelijk dat deze spelregels niet juist zijn. De meeste die zo'n pickup hebben, zullen vast ook wel altijd gedacht hebben dat de spelregels zomaar konden veranderen.
Het zal wel pijnlijk zijn voor de dealers die op zo'n pickups focussen. In Deerlijk zit zo eentje dacht ik.
Geldige redenen? Het is een geldige reden om een pickup te hebben, zeker. Maar een geldige reden om maar 150 euro belasting te betalen terwijl je met een simpele wagen daar al makkelijk over gaat, is dat niet.
Ze kunnen die motoren beter in een sportauto leggen, daar komen ze tenminste nog tot hun recht. Ze klinken wel fantastisch ja.Jammer! 'k heb zelf nooit zo'n pickup gehad, maar ik heb toch een zwak voor al die V8's te horen.
Maar doe mijn mijn zo'n f150 raptor ipv een dodge ram![]()
Daar hebt ge gelijk in, ik snap ook niet waarom die zo weinig belast worden. Ik vermoed ook dat die kennissen een andere volgende auto gaan nemen als pickups normaal belast gaan worden. Maar het is toch maar logisch dat ze de fiscaliteit meenemen in hun beslissing om welke auto te kopen? Of die fiscaliteit nu goed of slecht is voor de maatschappij is hun probleem niet eh, da’s werk voor de dames en heren in Brussel.Geldige redenen? Het is een geldige reden om een pickup te hebben, zeker. Maar een geldige reden om maar 150 euro belasting te betalen terwijl je met een simpele wagen daar al makkelijk over gaat, is dat niet.
Ook altijd geweldig als je in een smalle straat zo iemand moet kruisen.Volledig afschaffen ben ik niet voor want dat komt uiteindelijk terug in je eigen gezicht terug bij het volgende "X moet afgeschaft worden" onderwerp.
Dat er een vorm van controle op zou moeten komen vind ik wel.
In mijn buurt rijden er ook 3 rond waarbij 2 in 1 gezin. Administratieve jobs dus geen paarden trekken of wat je ook kan verzinnen.
Als die parkeren is heel het parkeerbeleid naar de knoppen. In het slechtste geval blokkeert 1 auto 3 plaatsen.
Nee idd. Mijn comment was op een reactie daarrond.Als ik het artikel goed lees veranderen ze toch helemaal niet de regels tijdens het spel?
Niks eerlijk aan die taxatie. Alle Amerikaanse type wagens (pick-up of andere) worden gewoon overgetaxeerd in Blegië, heeft gewoon te maken met een afscherming van de Europese markt tav Amrikaanse export.Ook altijd geweldig als je in een smalle straat zo iemand moet kruisen.
Onze infrastructuur is gewoon niet geschikt voor dat type wagens. Je kan ze inderdaad moeilijk verbieden, maar een eerlijke taxatie is gewoon logisch.
Niet direct de groep die niet genoeg op hopen liggen heeftDie zal zijjn quad, speedboot of andere nu moeten gaan trekken met een 1000cc fiat panda waarschijnlijk.

Goh, relatief, door het gegeven dat zo'n wagen "betaalbaar" was , had je een aantal partculieren die het zich konden veroorloven om een iets"duurdere" hobby uit te oefenen. Nu leg je de lat nog hoger, waardoor een aantal mensen hun hobby zullen opgeven.Niet direct de groep die niet genoeg op hopen liggen heeft![]()
Mjah ik snap de frustratie eh, maar de realiteit is natuurlijk dat het logisch is dat men dat hobby's niet echt eenvoudig en voor de massa maakt.Goh, relatief, door het gegeven dat zon' wagen "bteaalbaar" was , had je een aantal partculieren die het zich konden veroorloven om een "duurdere" hobby uit te oefenen. Nu leg je de lat nog hoger, waardoor een aantal mensen hun hobby zullen opgeven.
Net zoals bij de Ram is het overgrote deel van luxewagens waarop een veelvoud aan belastingen dient te worden betaald toch ingecshreven op een firma. Voor de "rijke" of de "zelfstandige" verandert er niets, en of die nu een porsche cayenne met 2500€ wegenbelasting of een Dodge Ram met 150€ wegenbelasting in hun eigendom hebben, de kost hiervan wordt toch gewoon ingebracht op "onkosten" voor de zaak.
Voor de particullier zullen bepaalde hobby's nu gewoon een droom blijven, wegens investeringskost te duur.
Die zal dan nu maar een camionet met 2 liter dieselmotor en 3.5 ton sleepgewicht moeten kopen. Altijd maar weer die dikke bullshit van dat je een wagen met overdreven cilinderinhoud moet hebben om een remork te trekken. Het enige wat je nodig hebt is een wagen met genoeg eigengewicht met asaandrijving achteraan (of op de 4 wielen) en een overbrenging die genoeg koppel kan genereren. Geen een of andere overdreven all terrein voertuig dat 2.5 m breed is met een v6 4 liter in geplooid.Niks eerlijk aan die taxatie. Alle Amerikaanse type wagens (pick-up of andere) worden gewoon overgetaxeerd in Blegië, heeft gewoon te maken met een afscherming van de Europese markt tav Amrikaanse export.
Ten andere bij dit type wagens (die gebouwd zijn voor bepaalde doelieinden), kan je gewoon niet anders dan een "zwaardere motor" inbouwen. Het enige dat men heirmee bereikt is dat enkel de "partculiere" gebruiker die dit type wagen voor hbby doeleinden gebruikt , nu bijna onmogelijk gemaakt wordt om met zo'n wagen rond te rijden. Die zal zijjn quad, speedboot of andere nu moeten gaan trekken met een 1000cc fiat panda waarschijnlijk.
Voor de zelfstandige die dit type wagen ook niet nodig heeft voor professioneel gebruik, verandert er uiteidenlijk niets. Dus de IT consulatnt die een btw nummerke heeft, mag gerust nog een Dodge Ram of andere aanschaffen voor zijn harde schijven en zoijn laptop mee te vervoeren.
Maatregel die er is gekomen puur uit afgunst van enkelingen, die de politiek zo ver gekregen hebben om een 3000 tal particuliere pikc-ups uit het straartbeeld te halen (minderheisddrukkinsgroepen, halen altijd hun slag thuis in België).
Dus een Amerikaanse wagen met dezelfde motor als pakweg een VW wordt meer belast?Niks eerlijk aan die taxatie. Alle Amerikaanse type wagens (pick-up of andere) worden gewoon overgetaxeerd in Blegië, heeft gewoon te maken met een afscherming van de Europese markt tav Amrikaanse export.
Allez, het is weer afgunst. Ik wist niet dat je enkel met een 5.7 V8 een quad kon vervoeren trouwens. Ik vraag me af hoe die kerel van mijn rioleringswerken hier is geraakt met een kleine graafmachine, op een container dan nog. Leek toch te lukken met zijn camionette (het was wel geen Panda, blijkt dat er nog modellen zijn buiten Rams en Panda's!)Ten andere bij dit type wagens (die gebouwd zijn voor bepaalde doelieinden), kan je gewoon niet anders dan een "zwaardere motor" inbouwen. Het enige dat men heirmee bereikt is dat enkel de "partculiere" gebruiker die dit type wagen voor hbby doeleinden gebruikt , nu bijna onmogelijk gemaakt wordt om met zo'n wagen rond te rijden. Die zal zijjn quad, speedboot of andere nu moeten gaan trekken met een 1000cc fiat panda waarschijnlijk.
Voor de zelfstandige die dit type wagen ook niet nodig heeft voor professioneel gebruik, verandert er uiteidenlijk niets. Dus de IT consulatnt die een btw nummerke heeft, mag gerust nog een Dodge Ram of andere aanschaffen voor zijn harde schijven en zoijn laptop mee te vervoeren.
Maatregel die er is gekomen puur uit afgunst van enkelingen, die de politiek zo ver gekregen hebben om een 3000 tal particuliere pikc-ups uit het straartbeeld te halen (minderheisddrukkinsgroepen, halen altijd hun slag thuis in België).
Afscherming? Er rijden hier genoeg Aziaten rond, van afscherming is zeker geen spraken.Niks eerlijk aan die taxatie. Alle Amerikaanse type wagens (pick-up of andere) worden gewoon overgetaxeerd in Blegië, heeft gewoon te maken met een afscherming van de Europese markt tav Amrikaanse export.
Waarom moet je met zo een wagen rijden? Wat is het nut van een wagen te hebben die 2 parkeerplaatsen inneemt. Het zou nogal wat geven moest iedereen met zo een wagen rijden. File van Oostende tot Aarlen.Ten andere bij dit type wagens (die gebouwd zijn voor bepaalde doelieinden), kan je gewoon niet anders dan een "zwaardere motor" inbouwen. Het enige dat men heirmee bereikt is dat enkel de "partculiere" gebruiker die dit type wagen voor hbby doeleinden gebruikt , nu bijna onmogelijk gemaakt wordt om met zo'n wagen rond te rijden.
Ik zie echt geen enkele reden waarom een Europese wagen of normale wagen dit niet kan trekken?Die zal zijjn quad, speedboot of andere nu moeten gaan trekken met een 1000cc fiat panda waarschijnlijk.
Waarom zou een IT-consultant, die doorgaans in een stedelijke omgeving moet zijn met zo een lompe bak rijden?Voor de zelfstandige die dit type wagen ook niet nodig heeft voor professioneel gebruik, verandert er uiteidenlijk niets. Dus de IT consulatnt die een btw nummerke heeft, mag gerust nog een Dodge Ram of andere aanschaffen voor zijn harde schijven en zoijn laptop mee te vervoeren.
Er is een verschil tussen afgunst en uit het straatbeeld willen zien verdwijnen, ik denk dat je toch eens moet opzoeken wat afgunst is.Maatregel die er is gekomen puur uit afgunst van enkelingen, die de politiek zo ver gekregen hebben om een 3000 tal particuliere pikc-ups uit het straartbeeld te halen (minderheisddrukkinsgroepen, halen altijd hun slag thuis in België).
Afscherming? Er rijden hier genoeg Aziaten rond, van afscherming is zeker geen spraken.
Ja. 10% wordt geheven op wagens uit alle derde landen die geen vrijhandelsakkoord met de EU hebben. Dus niet alleen de VS.Mja klopt dat wel?
![]()
Infographic: EU-US Automobile Trade a Lopsided Affair
This chart shows key figures on passenger car trade between the EU and the United States in 2018.www.statista.com
Deze bron geeft aan dat Europa 4 keer meer heffingen op Amerikaanse importauto's heeft als omgekeerd.

Werkt gij voor de Financial Times of zo? Hier een link komen droppen met de boodschap: dit moet ge absoluut lezen, maar je moet er wel even voor betalen.Heel interessante ontwikkelingen inderdaad.
Dit is ook een goed artikel:
https://www.ft.com/content/4b6f0fab-66ef-4e33-adec-cfc345589dc7

Inderdaad als je via die directe link gaat dan bots je op een paywall blijkbaar, maar als je via Google bv zoekt en het zo opent dan kan je het wel lezen. Zo heb ik het artikel ook gevonden.Werkt gij voor de Financial Times of zo? Hier een link komen droppen met de boodschap: dit moet ge absoluut lezen, maar je moet er wel even voor betalen.
Dat gezegd zijnde bekijk ik die doorbraken meestal redelijk nuchter (of misschien eerder pessimistisch volgens sommigen). Op zich was het wel te denken dat men ooit op het punt ging geraken dat ze meer energie uit kernfusie kunnen halen dan ze erin moeten steken. Maar of dat nu dit jaar, of 2 jaar terug, of 3 jaar in de toekomst is, het lijkt me al duidelijk dat het nog heel lang gaat duren vooraleer men dat betrouwbaar en economisch haalbaar gaat kunnen doen. Als je ziet wat een scheef groot, duur en complex project ITER is, en dat is nog maar een "klein experimentje", dan ga ik er van uit dat we nog veel jaren verwijderd zijn van een partij (privaat of niet) te kunnen overtuigen van pakweg 100 mijlard op de tafel te smijten voor een elektriciteitscentrale.
Chapeau als ze het verwezelijkt hebben, maar 't is nu niet dat dat de boel plots met 10 jaar gaat versnellen. Of ik moet daar een totaal verkeerde kijk op hebben.

Ik bedoelde dat ITER een klein projectje is in vergelijking met een hypothetishe echte fusiekerncentrale (of hoe noem je dat?). Ik vind dat overigens ook een heel belangrijk project, wat waarschijnlijk op veel vlakken nieuwe inzichten gaat geven. Maar als zo'n relatief kleine reactor (te klein om economisch rendabel te zijn had ik begrepen) al zo'n immense berg geld en tijd kost om te bouwen, is het duidelijk dat een praktisch bruikbare reactor nog verre toekomstmuziek is. ITER gaat de mensheid wel veel helpen om die reactor ooit realiteit te maken.Inderdaad als je via die directe link gaat dan bots je op een paywall blijkbaar, maar als je via Google bv zoekt en het zo opent dan kan je het wel lezen. Zo heb ik het artikel ook gevonden.
Verder geef ik je gelijk dat dit op erg lange termijn moet bekeken worden en we gaan pas binnen x aantal decennia aan praktische toepassingen kunnen denken als er voldoende vooruitgang is geboekt.
De vele miljarden die al in ITER (echt geen klein projectje) zijn geïnvesteerd tonen goed aan wat voor een belangrijke ontwikkeling dit kan zijn voor de toekomst van de mensheid.
Hoe dan ook iedere vooruitgang op dit gebied verdient aandacht: om het belang aan te tonen en om mee mensen warm te maken om zich aan te sluiten in het onderzoek en om voor meer fondsen te zorgen.