Kleine nieuwtjes

Weeral een verbroken belofte.
Hopelijk zakken de prijzen dan mee.
Ging in de lente eens prijsvragen.
Lijkt mij dat de redenering daar toch onderbouwd is ?

Belofte is belofte!
Ik ga geen belastingen meer betalen want heb er al genoeg betaald.
Zo kan ik investeren in een thuisbatterij EN een warmtepomp,voila ook onderbouwd

De kosten worden zonder boe of ba geïndexeerd, maar hun eigen bijdrage, daar blijft de regering netjes vanaf.
Zo'n zaken krijg je toch echt enkel verkocht als je een politieker bent hé, of eerder gewoon wereldvreemd. :wtf:

Gigantisch drama in Itaewon, Seoul, Korea.

150 doden, door drukkende menigte. Waanzinwekkende beelden online van tientallen mensen die tegelijkertijd cpr krijgen op straat. Echt griezelig. Allemaal tussen de 20-30j oud zeggen de media. Willen gaan feesten op Halloween en niet thuiskomen door zoiets. Ik vind dit soort dingen soms tragischer dan een terrorist attack of dergelijke (tis geen wedstrijd uiteraard...) omdat je hier niet eens 1 iemand kan blamen. Echt een onfortuinlijke samenloop van omstandigheden. Doet denken aan rampen zoals Hillsborough...

EDIT:
Ouders die tussen 18 ziekenhuizen moeten gaan zoeken of hun zoon of dochter daar misschien is en indien niet naar een stadion waar ze de meeste lijken naar hebben verplaatst. Stel je voor dat je tussen 10tallen, honderd jonge lichamen moet zoeken naar jouw zoon of dochter. Ik kan het niet beseffen...

Laatst bewerkt:

Redelijk beangstigend allemaal. Technologie die destijds werd ingevoerd met als rechtvaardiging het bestrijden van terrorisme wordt binnenkort ingezet om een AI te laten onderzoeken of iemand z'n GSM vast heeft in de auto. Een praktijkvoorbeeld van de slippery slope. Gilkinet's houding in deze is onbegrijpelijk.

Redelijk beangstigend allemaal. Technologie die destijds werd ingevoerd met als rechtvaardiging het bestrijden van terrorisme wordt binnenkort ingezet om een AI te laten onderzoeken of iemand z'n GSM vast heeft in de auto. Een praktijkvoorbeeld van de slippery slope. Gilkinet's houding in deze is onbegrijpelijk.
CCTV werende brillen opzetten, speciale pullen dragen die AI cameras op een verkeerd spoor brengen... Ik zie er toekomst in :p

Dit is er wel een beetje over

Zou goed zijn als dat er komt, hoeveel ik er al niet gezien heb met een gsm in de hand achter het stuur.

Zou goed zijn als dat er komt, hoeveel ik er al niet gezien heb met een gsm in de hand achter het stuur.
Het is nergens voor nodig dat dit via de camera's werkt. Die dingen zijn geplaatst om criminelen te vangen (wat ze vaak al niet doen), niet voor onze banale overtredingen.

Dat ze eens een agent aan een kruispunt zetten en iedereen met een gsm beboeten.

Het is nergens voor nodig dat dit via de camera's werkt. Die dingen zijn geplaatst om criminelen te vangen (wat ze vaak al niet doen), niet voor onze banale overtredingen.

Dat ze eens een agent aan een kruispunt zetten en iedereen met een gsm beboeten.
Als de camera's die 2 dingen tegelijk kan doen is er toch niets mis mee :thumb:

De kosten worden zonder boe of ba geïndexeerd, maar hun eigen bijdrage, daar blijft de regering netjes vanaf.
Zo'n zaken krijg je toch echt enkel verkocht als je een politieker bent hé, of eerder gewoon wereldvreemd. :wtf:
Ha nee, de Vlaamse regering doet een indexsprong! :unsure:

Ha nee, de Vlaamse regering doet een indexsprong! :unsure:
België, het land waar het loont om te rekenen hoeveel minder je moet werken om minder te moeten betalen.
Werken loont niet echt!

Verdien je veel, dan betaal je tot 30 euro per dag, het maximumbedrag. Wie in armoede leeft of aan andere bepaalde voorwaarden voldoet, betaalt 5 euro per dag.

Kunt al eens kijken of halftijds werken interessanter is dan voltijds werken.
Ernstig.

Het zou eerder moeten zijn: wie voltijds werkt: gratis kinderopvang.
Wie niet werkt: 30 eur per dag betalen of werk zoeken.

De sociale bijdragen moeten terug omhoog...
Er is een heel deel kortingen gelanceerd op patronale bijdragen de laatste 8 jaar waar je nu de gevolgen van ziet.

Deze was al broken as hell en wordt nu gepatched. :p

Flexijobs waar er geen werknemersbijdragen zijn
Covidkortingen
Groeiende stijging freelancers
Studentenjobs kennen veel minder limieten dan vroeger
...

Combineer dat met het moelijk heractiveren van langdurig zieken en hoe men op topniveau het ziektestatuut misbruikt :p

Geen verrassing natuurlijk.

Nationale stakingsdag, veel plezier!

stakingsbingo.png

Nee, de diverse kortingen op te betalen RSZ en niet-RSZ-onderhevige loonelementen moeten enkel gebruikt worden wanneer echt verantwoord.

Dus eigenlijk moeten ze terug omhoog. Of anders gezegd, er zijn te veel kortingen (al dan niet onverantwoord) gegeven. En dit moet terug in orde gesteld worden zodanig dat er minder kortingen op het systeem van onze sociale bijdragen zijn.

Al zie ik niet in hoe je een korting onverantwoord kan gebruiken. Het is ofwel wettelijk of niet wettelijk. En alles dat wettelijk is, is per definitie verantwoord. Of je moet het over ethisch verantwoord hebben, maar dan val je terug op het bovenstaand standpunt (dat het dan werkt zoals de intentie was).

Er is een heel deel kortingen gelanceerd op patronale bijdragen de laatste 8 jaar waar je nu de gevolgen van ziet.

Deze was al broken as hell en wordt nu gepatched. :p

Flexijobs waar er geen werknemersbijdragen zijn
Covidkortingen
Groeiende stijging freelancers
Studentenjobs kennen veel minder limieten dan vroeger
...

Combineer dat met het moelijk heractiveren van langdurig zieken en hoe men op topniveau het ziektestatuut misbruikt :p

Geen verrassing natuurlijk.
Ik dacht dat vooral die taxshift en de passage van NVA in de regering onze sociale begroting onder druk heeft gezet. De maatregelen door Vivaldi waren bij mijn weten tijdelijke maatregelen.

Nu bon, zo moeilijk is het heractiveren van langdurige zieken niet. Ik ben ondertussen terug geheractiveerd ;p.

Terug
Bovenaan