Kleine nieuwtjes

Beetje gek toch dat een Belgisch volksvertegenwoordiger een deelname aan een betoging van een Frans groepje ongeregeld als een "essentieel" onderdeel van zijn job beschouwt. :thinking:
Volgens hemzelf verdedigt hij hierdoor de vrijheid van meningsuiting en bijgevolg ook de vrijheid van vereniging.

België is een zakdoek, omringd door grote en meer invloedrijke buurlanden.
"Als het in Parijs regent, druppelt het in België." hoor je vaak terecht...

Ik persoonlijk kan voor deze demarche veel meer begrip opbrengen dan zijn andere farcen... :p

Weer gewoon de zoveelste stunt in het rijtje om persaandacht te krijgen. Zelfs als em de grote hypocriet uithangt en de regels aan z'n laars lapt beziet die dat nog als positief voor z'n eigen, net omdat hij die aandacht krijgt.

Gewoon oude wijn in nieuwe zakken. Van Grieken wist perfect wat voor iemand hij binnen haalde. Die 'redelijkheid' is gewoon mist spuien. Geloof ik niks van.

Dat moet je Van Grieken dan ook nageven, hij snapt het spelletje perfect.

Dit dus. Van Grieken weet perfect waar die mee bezig is hoor. Door iemand als DVL op te nemen in de partij kan hij zelf de rol van de 'gematige' VB'er spelen (of zelfs echt zijn, maakt geen verschil) terwijl hij niet rechtstreeks de verantwoordelijkheid moet nemen voor wat DVL doet, die dan de figuur is die de meer extreme stemmen blijft aantrekken en mensen probeert te radicaliseren. Good cop / Bad cop achtige situatie.

Ik vind als viroloog aan politiek willen doen via Twitter en zo je draagvlak zelf ondermijnen net een gebrek aan intellectuele armoede.

Je vind het dus een intellectuele rijkdom ? :tongue:

Op Twitter hekelt Van Grieken de houding van de media. Die reageren nauwelijks als iemand de grens oversteekt om naar de kapper of de winkel te gaan, maar steigeren als je de grens oversteek om de vrijheid van meningsuiting te verdedigen. ‘Censuur neemt toe, maar de vierde macht slaapt’, vindt hij.
ja, want germaine van achter de hoek die de coronamaatregelen aan haar laars lapt is even belangrijk als een kamerlid dat dit doet.
en wat een zever: het komt genoeg in het nieuws dat een groep mensen zich geen kneit van de maatregelen aantrekken.
wat een klein kind is dat zeg.

ja, want germaine van achter de hoek die de coronamaatregelen aan haar laars lapt is even belangrijk als een kamerlid dat dit doet.
en wat een zever: het komt genoeg in het nieuws dat een groep mensen zich geen kneit van de maatregelen aantrekken.
wat een klein kind is dat zeg.
Jamaar, Van Grieken heeft wel al gezegd dat ze hun al een heel jaar stil gehouden hebben he op gebied van corona. De VB-ers mogen nu toch ook wel eens buiten komen zeker :unsure:

Ik weet niet of het hier al vermeld is, maar waar was de algemene verontwaardiging toen Kristof Calvo ging 'herbronnen' in Nederland?

Ik weet niet of het hier al vermeld is, maar waar was de algemene verontwaardiging toen Kristof Calvo ging 'herbronnen' in Nederland?

Hoezo? Dat hij nog steeds zijn mandaat bekleed? Oh die opmerking is toch her en der gepasseerd hoor. Of bedoel je dat hij naar nederland gaat? Ehr ja dat is toch om te werken. Hij krijgt daar toch een job ?

Volgens hemzelf verdedigt hij hierdoor de vrijheid van meningsuiting en bijgevolg ook de vrijheid van vereniging.

België is een zakdoek, omringd door grote en meer invloedrijke buurlanden.
"Als het in Parijs regent, druppelt het in België." hoor je vaak terecht...

Ik persoonlijk kan voor deze demarche veel meer begrip opbrengen dan zijn andere farcen... :p
Ah, ik wist niet dat iedereen zomaar mocht invullen wat zijn werk was, en daardoor ook wat essentiële reizen voor het werk zijn. Ik dacht dat dat vast lag.

Helaas voor Dries valt zijn uitstap niet onder de bestaande uitzonderingen. Als hij nu een foto kan tevoorschijn halen waar hij iemand in een rolstoel voortduwt, zou hij de volgende uitvlucht nog kunnen gebruiken:
  • reizen om bijstand of zorg te verlenen aan een oudere, minderjarige, gehandicapte of kwetsbare persoon;

Waarom zou hij fysiek naar daar moeten? Kan toch van op afstand?
Zoals SithCloud al aangehaald heeft, wie zegt dat hij niet telewerkt? En indien dat niet het geval is, er lijkt mij nog een wezenlijk verschil tussen een verplaatsing in het kader van een langdurig engagement en een dagtripje voor een foto-op op een massaevent.

Ah, ik wist niet dat iedereen zomaar mocht invullen wat zijn werk was, en daardoor ook wat essentiële reizen voor het werk zijn. Ik dacht dat dat vast lag.
Als er iets beslist wordt in Frankrijk, hebben Belgische volksvertegenwoordigers m.i. de plicht om hier tegenin te gaan als dat niet strookt met hun overtuigingen.

Ik ben het vaak oneens met hem en nog vaker oneens met de manier waarop, maar als het in de verste verte iets te maken heeft met vrijheid van meningsuiting of met vrijheid van vereniging ben ik eerder terughoudend om hem fel te veroordelen.

Als er iets beslist wordt in Frankrijk, hebben Belgische volksvertegenwoordigers m.i. de plicht om hier tegenin te gaan als dat niet strookt met hun overtuigingen.

Ik ben het vaak oneens met hem en nog vaker oneens met de manier waarop, maar als het in de verste verte iets te maken heeft met vrijheid van meningsuiting of met vrijheid van vereniging ben ik eerder terughoudend om hem fel te veroordelen.
Lol whut. Ik vraag me nu eens echt af wat een Belgische volksvertegenwoordiger te zoeken heeft op een manifestatie voor het recht op vrije meningsuiting in Parijs omdat ze daar een bepaalde groepering willen ontbinden. Wat hij daar dan als onafhankelijk parlementslid te zoeken heeft is mij werkelijk een raadsel.

Ik ben het vaak oneens met hem en nog vaker oneens met de manier waarop, maar als het in de verste verte iets te maken heeft met vrijheid van meningsuiting of met vrijheid van vereniging ben ik eerder terughoudend om hem zo fel te veroordelen.

Dus Poolse parlementsleden mogen hier ook komen protesteren omdat de regering pro-LGBT is?

De ontbinding van GI is een binnenlandse aangelegenheid die geen énkele impact heeft op België. Driesje mag daar zoveel de clown gaan uithangen als hij wil, maar een essentiële reis is dat allerminst.

Als hij effectief denkt dat een impact zou hebben op Belgische beslissingen, dat hij dan hier een protest organiseert. Of dat hij het hier in België aankaart.

Eten is ook essentieel. Wilt niet zeggen dat ik dan naar een Parijs restaurant zou mogen gaan om dit te doen.

woohoo, dan mag ik als vakbondsmedewerker ook naar de Auchan om te protesteren tegen de arbeidsomstandigheden daar!

Beetje realistisch zijn, hé. Mocht hij nu nog steevast een mondmasker aangedaan hebben, had hij MOGELIJKS nog een punt. Nu echter duidelijk niet.

Terug
Bovenaan