Kleine nieuwtjes

Doet me denken aan enkele Basic-Fit clubs waar er bepaalde "Ladies-only" zones zijn. Vaak staan er dan ook toestellen die je elders niet kan vinden en die ik maar al te graag zou gebruiken. Ongelofelijk frusterend en discriminerend vind ik dat, alsof alle mannen daar zijn om de vrouwen lastig te vallen.

De media stookt daar ook graag in mee. De details die het in de praktijk een non-issue maken worden achterwegen gelaten omdat die minder ophef en clicks genereren.

Inderdaad. Media zou hier moeten zeggen: "bol ne keer af met uw verhaal hé, komt ne keer terug als ge echt nieuws hebt".
Wat gebeurt er? "Oh, tof verhaal. We hangen er een click-bait titel aan vast en gaan met die banaan. Bezorg je ons ook nog een mooie selfie?" En dat werkt blijkbaar. 200+ reacties op HLN, zegt genoeg.

En ondertussen zijn de gezinnen en de kinderlozen weer deels tegen elkaar in het gareel gejaagd.

Inderdaad, terwijl dat helemaal naast de kwestie is.
Lees die reacties eens, dat gaat helemaal nergens meer over.

Wij hebben honden en een kind. Beiden waren een eigen keuze. Met de eerste mogen we in veel horeca-zaken niet binnen, met de laatste in sommige ook niet. We vragen dat altijd vriendelijk aan de uitbater voor we ons ergens gaan neerzetten en als die weigert, gaan we gewoon ergens anders zonder de gazet te bellen. Drama hoor.
Ook precies altijd dezelfde types met speciale namen die de krant bellen voor zo'n onzin. Hopen om er op Amerikaanse wijze munt uit te slaan?

Van Unia:

Helemaal koosjer lijkt het mij toch niet te zijn.
Ik denk het wel, er is een alternatief voor jongeren aangeboden.
En je zou dat als handelaar perfect kunnen verdedigen door wat (niet zo artistiek) naakt te voorzien (een foto, desnoods in de menu of zo).

In de Standaard staat er een achtergrondartikel over die KNT - terrassen, en dit niet van HLN niveau.

Wanneer ik die uitbaters hun verhaal lees, begrijp ik dat toch wel enigszins.

Ik vind dat dit geen discriminatie is, kinderen doen iets anders dan volwassen in een bar. Je zou dat ook kunnen afdwingen door speelgoed, kleurpotloden,... te verbieden op je terras.

In de Standaard staat er een achtergrondartikel over die KNT - terrassen, en dit niet van HLN niveau.

Wanneer ik die uitbaters hun verhaal lees, begrijp ik dat toch wel enigszins.

Ik vind dat dit geen discriminatie is, kinderen doen iets anders dan volwassen in een bar. Je zou dat ook kunnen afdwingen door speelgoed, kleurpotloden,... te verbieden op je terras.
Of je voorziet een speelhoekje of -tuintje en ouders zullen vanzelf wel naar die kant van het terras trekken om hun kinderen in het oog te kunnen houden.

Creatieve work-arounds voor uitbaters zonder ballen ...

Discriminatie blijft hier het enige juiste woord. Alleen heeft dat woord zo'n negatieve bijklank gekregen dat we het niet meer durven gebruiken wanneer we de discriminatie wel oké vinden.

Mijn kinderen slurpen braaf op hun terrasstoel aan hun flesje cola en fristi. Die doen exact hetzelfde als de volwassenen of ze mogen de volgende keer niet meer mee.
Het storende zal hier vooral zijn dat sommige ouders hun kinderen géén manieren leren en dat je dan kabaal krijgt wat de rust van andere klanten verstoort. Maar volwassenen die luidkeels 20 minuten door hun GSM staan roepen kunnen net zo storend als onopgevoede of stoute kinderen zijn.

Heel die ophef rond kinderen doet mij terugdenken aan borstvoeding waar HLN ook altijd van die speciale vedetten in de media brengt die vinden dat ze altijd en overal hun borst eruit moet kunnen floepen, ongeacht wat andere mensen daarvan vinden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik het goed heb gelezen mochten ze er eigenlijk wel binnen maar dan op een ander gedeelte van het terras? Lijkt me dat ze gewoon in hun gat gebeten zijn en aandacht willen.

Heel die ophef rond kinderen doet mij terugdenken aan borstvoeding waar HLN ook altijd van die speciale vedetten in de media brengt die vinden dat ze altijd en overal hun borst eruit moet kunnen floepen, ongeacht wat andere mensen daarvan vinden.
Dat is toch iet helemaal anders?
Moet ook gewoon kunnen. I don't care als ik iemand borstvoeding zie geven. Heeft niemand last van.

Dat is toch iet helemaal anders?
Moet ook gewoon kunnen. I don't care als ik iemand borstvoeding zie geven. Heeft niemand last van.
Is voor mij juist hetzelfde onder het mantra 'voor mijn gemak moet alles kunnen en een ander mag zich daar niet aan storen'.

Ik zie ook niets lievers maar iemand anders vindt dat misschien wel storend. Dat mag ook he.

Als ik het goed heb gelezen mochten ze er eigenlijk wel binnen maar dan op een ander gedeelte van het terras? Lijkt me dat ze gewoon in hun gat gebeten zijn en aandacht willen.
Doet mij denken aan die situatie waar er 20 cent ofzo meerprijs werd gevraagd voor het opwarmen van een fles melk voor de baby. Bij veel mensen lijkt de eerste reflex precies van dit zo snel mogelijk te gaan uitschreeuwen op sociale media en in het slechtste geval pikt de landelijke media dit ook nog op.

Wij zijn long time ago eens bijna letterlijk uit een pub in Londen gesmeten omdat we nog geen 18 jaar waren, had ik dan direct The Sun moeten bellen ofzo?

Kben dit verlof naar B&B geweest waar kinderen pas vanaf 14 jaar toegelaten worden...
Een oase van rust, blije mensen, geen gejengel aan het zwembad...
#genieten....

Doet mij denken aan die situatie waar er 20 cent ofzo meerprijs werd gevraagd voor het opwarmen van een fles melk voor de baby. Bij veel mensen lijkt de eerste reflex precies van dit zo snel mogelijk te gaan uitschreeuwen op sociale media en in het slechtste geval pikt de landelijke media dit ook nog op.

Wij zijn long time ago eens bijna letterlijk uit een pub in Londen gesmeten omdat we nog geen 18 jaar waren, had ik dan direct The Sun moeten bellen ofzo?
Niet dat ik het meteen verontwaardig social media opzoeken goedkeur maar dat is wel iets anders, in het VK is men gewoon streng op de legal drinking age en wie op café mag, ik denk dat dit daar wel gewoon in een wet staat. Hier gaat het meer over het idee dat een uitbater plots beslist bepaalde klanten niet meer te bedienen of ze apart te zetten.

Of je voorziet een speelhoekje of -tuintje en ouders zullen vanzelf wel naar die kant van het terras trekken om hun kinderen in het oog te kunnen houden.

Creatieve work-arounds voor uitbaters zonder ballen ...

Discriminatie blijft hier het enige juiste woord. Alleen heeft dat woord zo'n negatieve bijklank gekregen dat we het niet meer durven gebruiken wanneer we de discriminatie wel oké vinden.

Mijn kinderen slurpen braaf op hun terrasstoel aan hun flesje cola en fristi. Die doen exact hetzelfde als de volwassenen of ze mogen de volgende keer niet meer mee.
Het storende zal hier vooral zijn dat sommige ouders hun kinderen géén manieren leren en dat je dan kabaal krijgt wat de rust van andere klanten verstoort. Maar volwassenen die luidkeels 20 minuten door hun GSM staan roepen kunnen net zo storend als onopgevoede of stoute kinderen zijn.

Dat was in deze het geval, dat ander hoekje is er.

Kben dit verlof naar B&B geweest waar kinderen pas vanaf 14 jaar toegelaten worden...
#genieten....
Onlangs vakantie geboekt voor volgende maand.
1 resort met 2 hotels. Eén adults only gedeelte (maar je mag ook in het andere) en èèn iedereen toegelaten (mogen niet in het adults only - ook de volwassen niet)

100€ verschil in prijs, dat is dus het bedrag dat rust kost :smile: keuze was snel gemaakt

Dat gaat niet over potentieel lastig vallen.

Dat is omdat de gemiddelde corpulente vrouw anders een grotere drempel heeft om zich te tonen als er ook mannen aanwezig zijn.

(Totaal ongerelateerd: ik kan iedereen op vakantie in Praag een aantal fitnessbeurten in de lokale fitness aanraden. Jesus f. Christ, the lord is good the lord is great.)
Alsof een corpulente man hetzelfde probleem niet heeft? Een aparte zone voor mannen heb ik wel nog nergens gezien.

Dat gaat niet over potentieel lastig vallen.

Dat is omdat de gemiddelde corpulente vrouw anders een grotere drempel heeft om zich te tonen als er ook mannen aanwezig zijn.
Mwa ... ik denk dat het toch eerder hiermee te maken heeft:

⬇️
(Totaal ongerelateerd: ik kan iedereen op vakantie in Praag een aantal fitnessbeurten in de lokale fitness aanraden. Jesus f. Christ, the lord is good the lord is great.)
Vrouwen worden in de fitness niet graag afgestaard door mannen, en al helemaal niet door venten die speciaal daarvoor op vakantie in Praag naar de fitness gaan. Lijkt mij niet zo ongerelateerd. 😆

Laatst bewerkt door een moderator:
Vrouwen worden in de fitness niet graag afgestaard door mannen, en al helemaal niet door venten die speciaal daarvoor op vakantie in Praag naar de fitness gaan. Lijkt mij niet zo ongerelateerd. 😆
Alsof vrouwen niet staren naar Carrion atletische mannen in de fitness.

#genieten....

Ben onlangs naar een sauna gegaan waar er toevallig ook een darkroom was. Daar waren ook geen kinderen.
Een oase van rust, blije mensen, geen gejengel aan het zwembad. Alleen kwam ik wel alleen mannen tegen en zag ik soms wel verdachte witte vloeistoffen op de grond kleven/liggen...
Desalniettemin was dat #genieten.

OT: ben zelf maar een paar jaar de tienerjaren gepasseerd, maar ik zit liever ergens met een bende 70+'ers dan met een hoop snotneuzen. Achja, wie niet, zou ik denken.

Terug
Bovenaan