Ik denk net dat daar het schoentje wringt. Influencers/content creators hebben veel te lang een veel te vrije status genoten. Veel gratis ontvangen in ruil voor reclame, relatief eenvoudig geld verdienen en hoogstwaarschijnlijk onvoldoende belastingen betaald in vergelijking met de klassieke vennootschappen, simpelweg omdat het wettelijk kader er rond nog niet op punt stond.
Nu dit min of meer rechtgezet is, krijgen ze de poepers over hoeveel men moet gaan betalen etc. Zoals steeds met zo’n zaken, als Acid dit nu gewoon had ingevuld zonder te reclameren, had niemand dit opgemerkt.
De wet is de wet en belastingen zijn belastingen. Als je geld kan verdienen met nietszeggende content te creëren en reclame te maken, moet je ook maar zorgen dat je onderneming volgens de regels van de kunst is opgezet en netjes wordt aangegeven.
Nu ja, ik vind influencers geen enkele meerwaarde hebben die niets zinvol bijdragen en eerlijk gezegd gewoon een pest zijn. Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk