Kleine nieuwtjes

Los van de inhoud, staat zijn reactie niet in verhouding tot de uitspraak van Braecke.

Laat ik het anders stellen: moest dergelijke reactie van Braecke hier op het forum geplaatst worden zou deze blijven staan terwijl deze van MVR grote kans heeft om gemod te worden en terecht ook.

Nu goed, als je aan politiek doet kan je dus ook politieke reacties verwachten, ongeacht of je nu viroloog bent of niet. Maar best niet teveel tijd verspillen aan dergelijke twitterrellen. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan dat...
Kom kom. Ik vind Bracke zijn twitterbericht heel provocerend. Alsof MVR directe schuldenaar is van het lijden.

Zucht, dit is vermoeiend...
En dan verbaasd zijn van de kritiek in het feedbacktopic...
Vanuit een ander standpunt, is dat enkel semantiek dus : "En dan verbaasd zijn van de kritiek in het feedbacktopic..."

Ik zie er niets mis in. Ja, je ziet dat hij vanuit frustratie spreekt, wat te begrijpen is. Er staat verder geen enkel belediging in of dergelijke.
Wat is er mis met het taalgebruik? Is "kerel" denigrerend? Is "zever" zo'n fout woord? Welk deel van de post stoot je dan zo voor de borst?

Het is juist door de discussie betreffende de "semantiek-problematiek" dat ik des te harder moest lachen met bovenstaande one-liner. Je gaat hier puur in op een bepaalde semantiek, die alleen jij lijkt te zien, die je dan ook nog niet eens verder benoemt.

Daarmee wou ik er zelfs eerst niet op ingaan, om niet weer een eindeloze "semantiek-discussie" te hebben. :)

Edit: Terwijl het voor mij vooral om het inhoudelijke discours gaat.

Hoh nee, was minder naar Bracke in het specifiek gericht. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat er niemand die zijn meningen nog serieus neemt. Maar hij is niet de enige politicus of bv met een groot bereik die voortdurend Van Ranst op de korrel neemt he. Bij de rest van N-VA is dat fel geminderd, zeker nadat Jambon daar had geprobeerd om Vlieghe te discrediteren en dat De Wever en co daar uiteindelijk ook wel door de coronarealiteit zijn ingehaald. Ik heb het dus meer over het geheel van 'oppositiestemmen' ten opzichte van Van Ranst en co, die hebben wel gewicht bij de mensen he. VB vertegenwoordigd bijna een derde van de Vlamingen, en die stellen zich voortdurend zeer kritisch (en onwetenschappelijk) op tegenover corona en het coronabeleid. We weten allemaal dat het coronabeleid niet optimaal was, en in sommige gevallen gewoon crimineel slecht was en dat sommige verantwoordelijken eigenlijk opgesloten zouden mogen worden omwille van schuldig verzuim ... Maar we weten ook allemaal dat alle maatregelen die het beleid kan nemen, enkel maar zin hebben als de bevolking de maatregelen serieus neemt en er zich aan houdt. Een paar berichten van Bracke gaan weinig kwaad kunnen, maar tel alles op en dat heeft wel een gigantische impact. Vlaams Belang en aanvankelijk ook N-VA (maar bijvoorbeeld ook Bouchez zijn MR gedurende een bepaalde periode) dragen op dat vlak echt ook een enorme verantwoordelijkheid.

Ik weet dat eerlijk gezegd niet hoor. Ja, bij een bepaald deel van de bevolking werkt hij inderdaad als een lap op een stier, maar het is ook niet voor niets dat hij door elk mediaplatform wordt gevraagd, er liedjes over hem gemaakt worden en hij man van het jaar was bij Humo (en weliswaar ook tweedes op lul van het jaar :unsure:). Ik denk dat zijn communicatie zeker in het begin echt wel een succes was hoor.

En op vlak van dat hij zijn standpunten heel de tijd wijzigt. Ik vind dat hij redelijk consequent is gebleven. Hij is mee geschoven met de voortschrijdende wetenschappelijke inzichten, ik vind dat bezwaarlijk een verwijt te noemen voor een wetenschapper. Als mensen het daar moeilijk mee hebben, zegt dat vooral iets over hunzelf.

Vlaams Belang heeft zich dit jaar vooral opvallend kalm gehouden inzake corona, Van Grieken heeft dit zelf letterlijk toegegeven in een interview, en ook opgedragen aan zijn leden. Dat jij het voorbije jaar anders interpreteert en zelfs woorden als onwetenschappelijk gebruikt, is uw partijdigheid dat doorschemert.

Vlaams Belang heeft zich dit jaar vooral opvallend kalm gehouden inzake corona, Van Grieken heeft dit zelf letterlijk toegegeven in een interview, en ook opgedragen aan zijn leden. Dat jij het voorbije jaar anders interpreteert en zelfs woorden als onwetenschappelijk gebruikt, is uw partijdigheid dat doorschemert.
Is dat zoals de aliens in mars attacks? "we come in peace".

Apropos: ik heb het VB en hun (al dan niet aanwezig) corona gezaag niet echt zitten opvolgen het afgelopen jaar. Maar het is niet omdat TVG zegt dat ze kalm waren, dat ze ook kalm waren hé.

Is dat zoals de aliens in mars attacks? "we come in peace".

Apropos: ik heb het VB en hun (al dan niet aanwezig) corona gezaag niet echt zitten opvolgen het afgelopen jaar. Maar het is niet omdat TVG zegt dat ze kalm waren, dat ze ook kalm waren hé.
Nee, maar als iemand zegt dat ze niet kalm waren om een punt te maken moet je dat wel kunnen staven.
Ik zou het zelf ook niet weten eerlijk gezegd, ik heb weinig zien passeren van VB ivm Corona maar ik ben er ook niet actief naar op zoek gegaan. Ik zou op dat vlak toch ook een duidelijke grens willen trekken tussen voor en na maart 2020, letterlijk een wereld van verschil.

Vanuit een ander standpunt, is dat enkel semantiek dus : "En dan verbaasd zijn van de kritiek in het feedbacktopic..."

Ik zie er niets mis in. Ja, je ziet dat hij vanuit frustratie spreekt, wat te begrijpen is. Er staat verder geen enkel belediging in of dergelijke.
Wat is er mis met het taalgebruik? Is "kerel" denigrerend? Is "zever" zo'n fout woord? Welk deel van de post stoot je dan zo voor de borst?

Het is juist door de discussie betreffende de "semantiek-problematiek" dat ik des te harder moest lachen met bovenstaande one-liner. Je gaat hier puur in op een bepaalde semantiek, die alleen jij lijkt te zien, die je dan ook nog niet eens verder benoemt.

Daarmee wou ik er zelfs eerst niet op ingaan, om niet weer een eindeloze "semantiek-discussie" te hebben. :)

Edit: Terwijl het voor mij vooral om het inhoudelijke discours gaat.
Lol semantiek. Ik heb hier nergens de verdediging opgenomen van Braecke en toch krijg ik de stempel 'NVAer' alsof mijn mening dan minder waard zou zijn. Maar dat wordt blijkbaar wel gesmaakt door telkens dezelfde mensen...

Inhoudelijk houdt Braecke zijn uitspraak weinig steek om het enkel richting MVR te schuiven. Het feit dat MVR zo meteen denigrerend en gepiqueerd gereageerd lijkt me gewoon het gevolg te zijn van zaken die al langer spelen, zelfs voor er nog maar sprake was van Corona. MVR is al een paar keer onder vuur komen te liggen door nogal scherpe reacties richting het rechtse politieke spectrum. In die zin deed/doet MVR wel aan politiek met als gevolg dat hij dus ook politieke reacties kan terug krijgen. Spijtig voor zijn reputatie als viroloog natuurlijk...
In die zin zijn personen zoals Van Gucht naar mijn mening veel beter geschikt als expert ter zake omdat ze zich niet willen mengen met de politiek.
Side note: Ik vind persoonlijk dat MVR nog een deftig parcours heeft afgelegd het voorbije jaar op een paar missers na. Enkel had hij wat minder op de voorgrond moeten treden imo.

Nee, maar als iemand zegt dat ze niet kalm waren om een punt te maken moet je dat wel kunnen staven.
Ik zou het zelf ook niet weten eerlijk gezegd, ik heb weinig zien passeren van VB ivm Corona maar ik ben er ook niet actief naar op zoek gegaan. Ik zou op dat vlak toch ook een duidelijke grens willen trekken tussen voor en na maart 2020, letterlijk een wereld van verschil.
Waren zij niet degene die zo tegen de corona alert app waren?

Bart Tomelein die weer aan het zagen is omdat de NMBS extra treinen inlegt richting de kust. Sorry Bartje, maar de kust is nu eenmaal van iedereen.

Lol semantiek. Ik heb hier nergens de verdediging opgenomen van Braecke en toch krijg ik de stempel 'NVAer' alsof mijn mening dan minder waard zou zijn. Maar dat wordt blijkbaar wel gesmaakt door telkens dezelfde mensen...
Waar zie jij dat? Jij ziet iets heel anders dan ik zie precies. Er staat "gesproken als een NVA'r". Als je "raaawr" zou zeggen, zou ik zeggen "gesproken als een leeuw". Dat maakt je niet tot leeuw. Laat staan dat je hierdoor anders bekeken wordt ofdat je mening meer of minder waard zou zijn. Lees wat er staat, niet wat je denkt dat er staat. ;)
Inhoudelijk houdt Braecke zijn uitspraak weinig steek om het enkel richting MVR te schuiven. Het feit dat MVR zo meteen denigrerend en gepiqueerd gereageerd lijkt me gewoon het gevolg te zijn van zaken die al langer spelen, zelfs voor er nog maar sprake was van Corona. MVR is al een paar keer onder vuur komen te liggen door nogal scherpe reacties richting het rechtse politieke spectrum. In die zin deed/doet MVR wel aan politiek met als gevolg dat hij dus ook politieke reacties kan terug krijgen. Spijtig voor zijn reputatie als viroloog natuurlijk...
In die zin zijn personen zoals Van Gucht naar mijn mening veel beter geschikt als expert ter zake omdat ze zich niet willen mengen met de politiek.
En ik zal nogmaals mijn vraag herhalen: Wat is dan denigrerend? Welk taalgebruik is ongepast?

Ik snap niet waarom je er nu 1000-en-1 andere zaken bij betrekt. Wat heeft dat plots allemaal te maken met of het al dan niet gepast of ongepast taalgebruik is?
Om nogmaals te herhalen: het gaat mij niet om de inhoud maar om het taalgebruik...

Eerst zelf gepikeerd reageren omdat 'men niet "on-topic" reageert op je' want "het gaat om het taalgebruik". En dan negeer je dat zelf volledig?

Waren zij niet degene die zo tegen de corona alert app waren?
Ja, op grond van (ongegronde) privacyredenen. Wat ze nadien ook netjes rechtgezet hebben trouwens.

Waar zie jij dat? Jij ziet iets heel anders dan ik zie precies. Er staat "gesproken als een NVA'r". Als je "raaawr" zou zeggen, zou ik zeggen "gesproken als een leeuw". Dat maakt je niet tot leeuw. Laat staan dat je hierdoor anders bekeken wordt ofdat je mening meer of minder waard zou zijn. Lees wat er staat, niet wat je denkt dat er staat. ;)

Ik had er beter raaawr aan toegevoegd, dan was het misschien wel duidelijk geweest dat het als grapje bedoeld was. :tongue:

Ah, Van Grieken heeft het zelf gezegd, sorry dan zal ik wel fout zijn.

In het begin hebben ze vooral alles op alles gezet om MVR te discrediteren, daar hebben ze naar mijn gevoel veel schade gebracht aan de welwillendheid van de bevolking om de maatregelen te volgen. Heel dat gedoe dat Van Ranst (en andere virologen) zogezegd niet consequent waren, dat komt vanuit die campagne (of werd er in elk geval enorm door gevoed en gestookt) van Vlaams Belang.

Sinds oktober ongeveer zitten ze mee op de kar van de coronatwijfelaars.

En ik zal nogmaals mijn vraag herhalen: Wat is dan denigrerend? Welk taalgebruik is ongepast?

Ik snap niet waarom je er nu 1000-en-1 andere zaken bij betrekt. Wat heeft dat plots allemaal te maken met of het al dan niet gepast of ongepast taalgebruik is?

Eerst zelf gepikeerd reageren omdat 'men niet "on-topic" reageert op je' want "het gaat om het taalgebruik". En dan negeer je dat zelf volledig?
Ik ben uw tendentieuze zever spuugzat, kerel.

Vind je dat dat een gepaste reactie van mij mag zijn?🤣
Ik vind persoonlijk dat politiekers, virologen en iedereen die iets of wat een publieke functie heeft toch wel wat properder taalgebruik mag hanteren dan dat... Maar goed 'nuff said...

Terug
Bovenaan