Da's zuiver het resultaat van altijd voor de laagste prijs moeten gaan.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Da's zuiver het resultaat van altijd voor de laagste prijs moeten gaan.
Terechte opmerking.Dat ze dan maar eens dringend de prijs van strategische geopolitiek en afhankelijkheid van Communistische regimes in hun vergelijkingstabelletje opnemen.
Om eerlijk te zijn lijkt het mij een redelijk grote storm in een glas water.Defensie haalt 300 wifirouters van Huawei uit gebruik op vraag van minister Dedonder
Dit snap je nu toch niet?!
Je moet je eens voorstellen dat je op Defensie werkt. Je bent verantwoordelijk voor het aankopen van IT-materiaal. Je ziet duidelijk, zoals iedereen die niet onder een steen heeft geleefd de afgelopen 50 jaar, dat China zich ontpopt toch een strategische aartsrivaal van het Westen. Je ziet duidelijk, zeker wanneer je werkt op defensie, dat er steeds meer cyber-oorlog gevoerd wordt. Je weet héél goed dat in het Communistische China de belangen van de Communistische Staatspartij voorrang hebben op de bedrijfsbelangen van elk Chinees bedrijf, dus ook voorrang hebben op de belangen van Huawei. Enzovoort enzovoort.
En dan heb je zoiets van: "Goh, die Chinese routerkes van het merk Huawei hier, dat zien er mij de geschikte toestellen uit om als een gans netwerk over onze defensie uit te rollen zie. En ze zijn verdomme nog 50 cent goedkoper in den Action dan de Europese/Amerikaanse toestellen! Daar gaat mijn baas content mee zijn!"
En dat die zijn baas dan zoiets heeft van: "Amai proficiat Rudy, dat zien er degelijke Chinese toestellekes uit! Steek ze maar op ons netwerk!".
![]()
![]()
Kun je je het gebrek aan strategisch inzicht inbeelden? Hoe diep moet je daarvoor met uw kop in het zand zitten, om daar geen graten in te zien?!
Zelfs ik, als random burger, koop al zo weinig mogelijk Chinese toestellen uit strategische overwegingen. En dan zie je uw eigen defensie dergelijke stoten uithalen. Mannekes toch.
Terechte opmerking.
Ik ben niet technisch aangelegd voor die wifirouters, maar bijvoorbeeld voor de 5G technologie v Huawei (network slicing, bandwith,...) staan zij wel enkele jaren verder dan Ericsson & Nokia (de westerse alternatieven).
Hadden we -als Westen- hier eerder aan moeten denken? Zeer zeker.
Als de publieke tender, opgesteld door Rudy van IT, enkel rekening houdt met techniciteit & prijs (en dus niet geopolitiek in beschouwing neemt), begrijp ik perfect waarom Mark van purchasing enkel daarmee rekening houdt.
![]()
Duitsers reizen deze zomer voor 9 euro de hele zomer lang met het openbaar vervoer
In Duitsland is sinds maandag voor een luttel bedrag van 9 euro een maandabonnement voor het openbaar vervoer te koop. Het gaat om een van de maatregelen die de regering neemt tegen de stijgende inflatie.www.standaard.be
En nu de NMBS graag, danku.
Ik snap dat onze overhe(i)d(en) niet het geld met bakken weg moet gooien, maar ik zie (professioneel gezien) inderdaad dat zij heel vaak focussen op prijs alleen. Ik snap ook dat 'kwaliteit' heel makkelijk te beinvloeden is door de incumbent. Schrijf de tender mee met je klant en je wint garantie.EDIT : daarnaast, in de wetgeving bij een offerteaanvraag waarbij je ook kwaliteit wilt beoordelen zit je grofweg aan 50 / 50. Prijs / kwaliteit. Die kwaliteit ga je echter niet voor de volle 50% op 1 punt mogen zetten. Daar ga je toch wel een paar punten voor naar buiten brengen. Waardoor de effectieve wegingsfactor in het geval van 50% prijs, 50% kwaliteit, en 5 punten waar je een weging aan geeft. Dan zou geopolitiek een invloed hebben van maximaal 1/5de.
Daarnaast, en nu begint de fun, zijn er instructies vanuit juridische oogpunt dat als je kwaliteit geeft dat je moet werken met opdelingen van 20% (omdat men het niet aanneemlijk vindt dat je iemand 21% geeft en vb iemand anders 22%... zeker niet wanneer dat verschil van een percentje dan ook nog eens de beslissing maakt dat het niet HUAWEI wordt maar een andere...). Waarbij het algemeen aanvaardt wordt dat <40% quasi nooit gegeven wordt. Dus schiet enkel nog 60, 80 of 100% van die 1/5de punten over. Wat dus wil zeggen dat het verschil in de weging nog kleiner wordt. En 100%, dat zien juristen dan ook weer niet graag passeren.
Inderdaad, plus om nog maar te zwijgen van bepaalde sujetten waar men gewoon niet meer durft tegen optreden.Nee merci, de trein is al een overbevolkte hel tijdens de zomer.
![]()
Gemiddeld huishoudinkomen in Vlaanderen bedraagt 2.419 euro netto per maand per persoon
Het gemiddelde netto huishoudinkomen in Vlaanderen — dat zijn alle inkomsten uit arbeid, maar ook uit pensioenen of sociale uitkeringen, én na aftrek van belastingen en RSZ-bijdragen — bedraagt 2.419 euro per persoon per maand. Dat blijkt uit de jongste data van Statistiek Vlaanderen, gebaseerd...www.hln.be
Precies elke week een nieuwe studie over de gemiddelde inkomens met telkens een ander resultaat.
Zijn toch precies mensen met tijd te veel die altijd maar gelijkaardige studies willen afkomen. Of ligt da aan mij?
, en dan zitten mensen die niet werken ook nog in dat gemiddelde?
Ik snap dat onze overhe(i)d(en) niet het geld met bakken weg moet gooien, maar ik zie (professioneel gezien) inderdaad dat zij heel vaak focussen op prijs alleen. Ik snap ook dat 'kwaliteit' heel makkelijk te beinvloeden is door de incumbent. Schrijf de tender mee met je klant en je wint garantie.
Als bvb de concurrentie écht dat overheidscontract wilt binnenhalen door een betere offerte neer te leggen, maakt niet uit kwaliteit of prijs, merken we dat ze gewoon die aangeboden prijs last minute laten vallen bij de incumbent, waarop die ietsje zakt in een 'ultimate last offer' en hopla de incumbent wint. En er moet geen groot migratieproject opgestart worden.
En als die incumbent dan huawei gebruikt of niet, da's het laatste waar ze aan denken. "Gewoon niet te veel werk aub."
Met alle chinezen maar niet met den deze.![]()
Bevolking van China zal in 2022 voor het eerst in meer dan 50 jaar krimpen (met grote gevolgen wereldwijd) | VRT NWS Nieuws
De bevolking van China zal nog dit jaar voor het eerst in meer dan een halve eeuw krimpen. Dat is het begin van een grote verschuiving, waarbij de Chinese bevolking de komende decennia snel zal verouderen. Dat zal gevolgen hebben voor de Chinese economie en ook voor de politiek en de economie op...www.vrt.be
Historisch toch wel.

Ik weet het wel, maar 15 jaar geleden was het nog van China's populatie groeit enorm. Ik wist dat het achteruitging, anders ga je niet afstappen van éénkindpolitiek, maar ze zeggen zelf dat het sneller gebeurt dan verwacht.Met alle chinezen maar niet met den deze.
Nee, alle gekheid op een stokje maar is dit niet een probleem dat ieder land zal treffen binnen korte tijd. Imo hebben we er hier in europa al meer last van.
Dat keerpunt komt bijna een decennium eerder dan verwacht. In 2019 was de prognose van de academie nog dat de bevolking pas in 2029 een piek zou bereiken van 1,44 miljard. En de Verenigde Naties verwachtten de piek zelfs nog later, in 2031-32, met een totaal van 1,46 miljard inwoners.
Het team van de Academie voor Sociale Wetenschappen voorspelt na 2021 een jaarlijkse gemiddelde daling van 1,1 procent, waardoor de Chinese bevolking in 2100 zal teruglopen tot 587 miljoen, minder dan de helft van wat ze nu is.
Die voorspelling is gebaseerd op de redelijke aanname dat het totale Chinese vruchtbaarheidscijfer daalt van 1,15 naar 1,1 tegen het einde van dit decennium en daar blijft tot 2100.
In het artikel: "Het gemiddelde netto huishoudinkomen in Vlaanderen bedraagt 2.419 euro per persoon per maand."![]()
Gemiddeld huishoudinkomen in Vlaanderen bedraagt 2.419 euro netto per maand per persoon
Het gemiddelde netto huishoudinkomen in Vlaanderen — dat zijn alle inkomsten uit arbeid, maar ook uit pensioenen of sociale uitkeringen, én na aftrek van belastingen en RSZ-bijdragen — bedraagt 2.419 euro per persoon per maand. Dat blijkt uit de jongste data van Statistiek Vlaanderen, gebaseerd...www.hln.be
Precies elke week een nieuwe studie over de gemiddelde inkomens met telkens een ander resultaat.
Zijn toch precies mensen met tijd te veel die altijd maar gelijkaardige studies willen afkomen. Of ligt da aan mij?

Vorige studie (2 weken geleden?) nog duidelijk in de hogere middeklasse, nu nog maar net boven het gemiddelde![]()

Met alle chinezen maar niet met den deze.
Nee, alle gekheid op een stokje maar is dit niet een probleem dat ieder land zal treffen binnen korte tijd. Imo hebben we er hier in europa al meer last van.
Zoals @TNTim al zei trekt dat artikel op geen kloten, en is het de journalist van HLN ontgaan wat "huishoudinkomen" betekent. Dat bedrag van 2419 euro per maand is dus voor het gehele huishouden samen, niet per persoon in het huishouden (dat zou nogal absurd zijn).Vorige studie (2 weken geleden?) nog duidelijk in de hogere middeklasse, nu nog maar net boven het gemiddelde
Het kan verkeren in het leven![]()