Kleine nieuwtjes

Nee, zodra je hem hem aansluit met een kabel moet het 'in een daartoe bestemde houder', ook al bedien je de gsm bijv via de touchscreen van de auto. Uw middenconsole is geen houder.
In het artikel staat nochtans duidelijk dat de gsm in de houder moet als je deze als muziekspeler of gps gebruikt. Dus als je bv Waze op hebt staan moet die in de houder.

Als die gewoon aan het opladen is en uw radio speelt muziek via bluetooth mag die gewoon in uw middenconsole liggen.

Qua doemdenken kan dit natuurlijk wel al tellen :p
Bwa.
Die regio's worden nu zodanig getroffen door droogtes/mislukte oogsten/etc.
Ze weten dat het nog erger wordt.

Om zich te wapenen hiertegen hebben ze nood aan technologie, geld, en goodwill van andere landen.
Dat wat ze niet hebben.

Idem in Pakistan en India, verschroeiende hittes momenteel. Daardoor zet India zijn graan-export stop al.
(Komt nog eens bovenop het huidige wereldwijde tekort.)

Door de aanhoudende hitte in Pakistan smelten gletsjers zo snel dat er gebieden overstroomd raken.

India verbiedt export van tarwe, prijzen dreigen wereldwijd

Laatst bewerkt:
Sri Lanka is failliet.

Ik was er laatst in 2016. Een zeer fijne reis met goed herinneringen. Een speciaal land met een interessante geschiedenis. Bijzonder spijtig om te zien hoe het nu in anarchie is afgegleden.
Dat ziet daar inderdaad niet goed uit. Nog niet geweest, maar stond altijd wel ergens op mijn bucket list. Het kan snel verkeren.

Wat is er mis met sommige mensen. Moet spontaan denken aan de zanger van Lost Prophets

Wat is er mis met sommige mensen. Moet spontaan denken aan de zanger van Lost Prophets
Met een 4-jarige for god sake…
Ik wil mij zelfs niet voorstellen hoe die kerel dat überhaupt in zijn werk ziet gaan, maar dat is gewoon ranzig, smerig, pervers, ziekelijk,…
Een persoon met zulke gedachten heeft echt hulp nodig.

Met een 4-jarige for god sake…
Ik wil mij zelfs niet voorstellen hoe die kerel dat überhaupt in zijn werk ziet gaan, maar dat is gewoon ranzig, smerig, pervers, ziekelijk,…
Een persoon met zulke gedachten heeft echt hulp nodig.

Hulp en minstens ook een enkelband en een tijdelijk verbod om zelfs nog maar in de buurt te komen van waar veel kinderen zijn,
maar onze samenleving is echt te soft geworden. Ik neem aan dat die tekstberichten nog altijd te controleren waren achteraf, hoeveel meer bewijs heb je nodig om een potentieel monster weg te houden van andere onschuldige slachtoffers en niet alleen van dat éne specifieke kind?

Man, die berichten de laatste tijd:
- Chronisch geldtekort in gans de zorgsector. Denk aan: uw (groot)moeder die niet eens op tijd en stond gewassen kan worden, die niet de nodige zorgen krijgt, laat staan de nodige uitdagingen krijgt, uw kleine die bijna verwaarloosd wordt, ...
- Chronisch geldtekort in het onderwijs. Denk aan: onze enige grondstof, onze enige troef.
- Chronisch geldtekort voor onze defensie: Denk aan: onze brandverzekering voor wanneer het écht eens fout gaat, en dat hoeft niet eens zo'n virtueel scenario te zijn zoals de Russen ons hebben duidelijk gemaakt.
- Chronisch geldtekort voor de politie. Denk aan: er is zelfs geen capaciteit meer genoeg om zware criminaliteit (!) aan te pakken. Lichte criminaliteit krijgt men niet onder controle en laat men gewoon betijen. Parkeerticketjes worden geoutsourcet naar private partijen, maar zij mogen niet handhaven bij parkeerovertredingen waardoor je daar een de facto straffeloosheid ziet.
- Chronisch geldtekort bij justitie: straffen van minder dan 3 jaar gevangenis worden gewoon niet uitgezeten omdat er geen plaat is. Er is een chronisch tekort aan gesloten instellingen. Er is geen capaciteit bij het parket om alles te vervolgen.

Hallo?! Ziet dan niemand de sense of urgency?!

De staat moet dringend en grondig hervormen, een quasi tabula rasa waarbij men enkel nog focust op zijn kerntaken zoals hierboven.
En unpopular opinion: onze hogere middenklasse leeft boven zijn stand. *Zoekt dekking*
Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar zelf behorende tot de hogere middenklasse, en heel veel vrienden en kennissen met ons, moet ik vaststellen dat we allemaal begin de 30 zijn en het voornaamste gespreksonderwerp is welke tweede verblijf, opbrengsteigendom we willen kopen. Is dat eigenlijk normaal?! En maar collectief klagen dat we zo zwaar belast worden. Als we daadwerkelijk zo zwaar belast worden, van waar komt al dat geld dan uit de lucht vallen om dat tweede verblijf te kopen?
Het is zogezegd crisis. We worden zogezegd gigantisch hard belast. Zouden we dan niet moeten krabben om onze eerste eigendom überhaupt af te betalen (zoals in veel landen al een hele verwezenlijking is)?

België, door Nederlanders vaak het land genoemd van de arme staat en zijn rijke inwoners.

En maar collectief klagen dat we zo zwaar belast worden. Als we daadwerkelijk zo zwaar belast worden, van waar komt al dat geld dan uit de lucht vallen om dat tweede verblijf te kopen?
Het is niet omdat je veel verdient, dat je daardoor niet meer zwaar belast wordt natuurlijk.

- Chronisch geldtekort in gans de zorgsector. Denk aan: uw (groot)moeder die niet eens op tijd en stond gewassen kan worden, die niet de nodige zorgen krijgt, laat staan de nodige uitdagingen krijgt, uw kleine die bijna verwaarloosd wordt, ...
- Chronisch geldtekort in het onderwijs. Denk aan: onze enige grondstof, onze enige troef.
- Chronisch geldtekort voor onze defensie: Denk aan: onze brandverzekering voor wanneer het écht eens fout gaat, en dat hoeft niet eens zo'n virtueel scenario te zijn zoals de Russen ons hebben duidelijk gemaakt.
- Chronisch geldtekort voor de politie. Denk aan: er is zelfs geen capaciteit meer genoeg om zware criminaliteit (!) aan te pakken. Lichte criminaliteit krijgt men niet onder controle en laat men gewoon betijen. Parkeerticketjes worden geoutsourcet naar private partijen, maar zij mogen niet handhaven bij parkeerovertredingen waardoor je daar een de facto straffeloosheid ziet.
- Chronisch geldtekort bij justitie: straffen van minder dan 3 jaar gevangenis worden gewoon niet uitgezeten omdat er geen plaat is. Er is een chronisch tekort aan gesloten instellingen. Er is geen capaciteit bij het parket om alles te vervolgen.

De staat moet dringend en grondig hervormen, een quasi tabula rasa waarbij men enkel nog focust op zijn kerntaken zoals hierboven.
En unpopular opinion: onze hogere middenklasse leeft boven zijn stand. *Zoekt dekking*
Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar zelf behorende tot de hogere middenklasse, en heel veel vrienden en kennissen met ons, moet ik vaststellen dat we allemaal begin de 30 zijn en het voornaamste gespreksonderwerp is welke tweede verblijf, opbrengsteigendom we willen kopen. Is dat eigenlijk normaal?! En maar collectief klagen dat we zo zwaar belast worden. Als we daadwerkelijk zo zwaar belast worden, van waar komt al dat geld dan uit de lucht vallen om dat tweede verblijf te kopen?
Het is zogezegd crisis. We worden zogezegd gigantisch hard belast. Zouden we dan niet moeten krabben om onze eerste eigendom überhaupt af te betalen (zoals in veel landen al een hele verwezenlijking is)?

België, door Nederlanders vaak het land genoemd van de arme staat en zijn rijke inwoners.
Helemaal akkoord met de sense of urgency, we gaat vooral in de zorg toch echt wel geconfronteerd worden met schrijnende situaties (of worden dat al).

Maar anderzijds vraag ik me wel af of wat jij beschrijft niet gewoon is waar "hogere middenklasse" op moet neerkomen? Niet voldoende vermogen om het te verbergen voor de overheid, en dus ook gewoon zwaar belast toch wel. Dat er dan geld over is, zit toch in het "hogere"? Het lijkt me toch wel een beetje vreemd om in een land met al een grote belastingsdruk (een van de hogere in de wereld), op te gooien dat we de klasse die procentueel de meeste belastingen betaalt misschien zwaarder moeten belasten.

Ik denk dat die mensen "verarmen" toch echt niet de oplossing mag zijn voor wat ook op veel vlakken een efficiënteprobleem is. Rechtstreeks door 6 regeringen, bijhorende parlementen, ondersteunende functies, 10 provincies, intercommunales, en op het einde honderen gemeenten. En onrechtstreeks ook gewoon doordat die elkaar soms tegenwerken.

Laatst bewerkt:
Als we daadwerkelijk zo zwaar belast worden, van waar komt al dat geld dan uit de lucht vallen om dat tweede verblijf te kopen?
Erfenissen en schenkingen door vorige generaties die sinds de oorlog elke centiem in vier beten en opgepot hebben dat het niet schoon was.

Was er trouwens niet sprake van een of andere belastingwet op Europees niveau, waardoor we toch een stuk meer belastingen zouden moeten innen?
Als dat over de grootste bedrijven zou gaan die hierdoor nergens meer kunnen vluchten om zo min mogelijk belasting te moeten betalen, gaan we toch snel véél meer belastinginkomsten krijgen? Genoeg om begrotingstekorten weg te vagen zelfs?

Omdat beroepsinkomsten altijd zwaar belast werden maar andere inkomsten niet.
Geen meerwaardebelasting op vastgoed, geen meerwaarde belastingen op aandelen (wat dus ook betekent geen belasting op de verkoop van je eigen bedrijf), lage belastingen op roerende inkomsten (Vroeger was het nog veel voordeliger om je eigen uit te betalen van dividenden), vastgoed was goedkoop vroeger.
En niet te vergeten dat er vroeger massaal gefraudeerd werd. Totaal niet te vergeleken met nu. Luister maar naar de verhalen van Jan Boskamp hoe hij als voetballer hier alles in het zwart kreeg.
Niet moeilijk dat er veel aan kapitaal kon opbouwen in de jaren 50 tot 80. Leuk voor degene die kunnen leven op het kapitaal van hun voorouders met allerlei schenkingen :p.

Je hoort dan van de CD&V dat iemand die opgroeit uit een arm gezin zelf gaat moeten betalen voor het rusthuis van zijn ouders want hij komt per toeval uit een arm gezin ondanks dat 53% van zijn beroepsinkomen* al naar de staat gaat (inkomstenbelastingen en sociale bijdragen) en waarom hij juist degene is die eigenlijk getroffen wordt aan een defacto een extra belasting (nog eens gestraft omdat je uit een arm gezin komt. :p)

*Alleenstaande werknemers zonder kinderen zagen vorig jaar maar liefst 52,6 procent van hun looninkomsten naar de overheid vloeien, in de vorm van belastingen en sociale zekerheidsbijdragen. Dat is 0,4 procent meer dan het jaar voordien.

Iedereen wil dat de overheid meer en meer doet en de wereld wordt maar complexer en complexer. En de belastingen worden maar hoger en hoger door het historisch wanbeleid.

Terug
Bovenaan