Kleine nieuwtjes

Mijn inkomsten met 150-170€ zien verminderen en alles nog een % duurder maken. Ik wil wel eens weten hoe ik daar beter van moet worden. :unsure:

Mijn inkomsten met 150-170€ zien verminderen en alles nog een % duurder maken. Ik wil wel eens weten hoe ik daar beter van moet worden. :unsure:
Awel, door de belastingsschijven te hertekenen naar drie en zo de progressiviteit verminderen. Duidelijk toch :unsure:

Volgens mij ontbreekt het voornaamste.

Ik begrijp uit dat artikel dat ze wel de belastingsschijven zouden aanpassen.

Ik vermoed dat dat het schrappen van een belastingschijf dat juist compenseert zodat je netto meer overhoudt maar dat rapport is nog nergens te vinden..

Dit vind ik nog extremer:
Ook een belastingheffing op gezinsbijslagen, een milieubelasting en besparingen bij openbare diensten staan in het advies,
De kinderbijslag belasten? Dat is "gewaagd" om op zijn minst te zeggen :p.

Ik vermoed dat dat het schrappen van een belastingschijf dat juist compenseert zodat je netto meer overhoudt maar dat rapport is nog nergens te vinden..

Dit vind ik nog extremer:
Ook een belastingheffing op gezinsbijslagen, een milieubelasting en besparingen bij openbare diensten staan in het advies,
De kinderbijslag belasten? Dat is "gewaagd" om op zijn minst te zeggen :p.
Imo is dat toch een vestzak broekzak operatie? Tenzij ze bedoelen dat men niet meer gaat kijken naar uw inkomen voor die toeslagen maar die gewoon aan iedereen toekennen om ze dan gewoon bij uw belastbaar inkomen te gaan rekenen en u daar op te belasten.

Imo is dat toch een vestzak broekzak operatie? Tenzij ze bedoelen dat men niet meer gaat kijken naar uw inkomen voor die toeslagen maar die gewoon aan iedereen toekennen om ze dan gewoon bij uw belastbaar inkomen te gaan rekenen en u daar op te belasten.
Eerder communautaire oorlogsvoering. :p

Want de Vlaamse en Waalse overheid zouden het niet appreciëren dat België een stukje van de door hun uitgedeelde kinderbijslag gaat inpalmen :p.

Nu, denk dat je dat rapport al in de vuilbak kan smijten voordat we die gezien hebben want in geen enkel scenario gaat een CD&V minister kinderbijslag gaan belasten.

Vestzak van de regionale naar de federale broekzak gedeeltelijk wel

Kinderbijslag belasten kan imo in een volledige hertekening van de fiscaliteit en niet als een eeenzijdige maatregel

Awel, door de belastingsschijven te hertekenen naar drie en zo de progressiviteit verminderen. Duidelijk toch :unsure:

Volgens mij ontbreekt het voornaamste.
Mijn kennis van belastingschijven is niet bepaald geweldig :unsure: Maar dat moet toch nogal een serieuze verschuiving zijn als ik plots 170 euro netto meer zou overhouden van mijn loon.

Vestzak van de regionale naar de federale broekzak gedeeltelijk wel

Kinderbijslag belasten kan imo in een volledige hertekening van de fiscaliteit en niet als een eeenzijdige maatregel

Ik snap niet waarom men niet het omgekeerde doet.

Quasi alles rond gezinnen en kinderen is geregionaliseerd dus waarom geeft de federale overheid dan nog verhogingen op de belastingvrije som voor personen ten laste. Schaf dat af en verhuis het opgespaard geld naar de regio's die dan hogere kinderbijslag kunnen geven, gratis maaltijden op school, beter onderwijs, meer geld voor handicaps,...

Beelden tonen hoe vader op de vuist gaat met pesters van zoon: “Tegen een kind gaat het wel, hé?”

Als volwassene op de vuist gaan tegen minderjarigen is fout, maar ik begrijp die vader wel. Als ik merk dat mijn dochter wordt gepest of aangevallen ga ik daar ook op willen reageren, zeker als zij daar geen verweer tegen heeft. Ik ben zelf in het verleden gepest geweest (gelukkig maar kort) en het is zeer moeilijk om je tegen pesters te verweren als je zelfvertrouwen weg is. De schaamte kan dan zo groot zijn dat je het tegen niemand vertelt.
Het jammerlijke gevolg van pesters niet op tijd en niet deftig aanpakken.

Ik leef zwaar mee met die vader, het was niet de beste optie, maar ik denk dat ge als ouder op den duur gewoon al uw redelijkheid verliest..

Als uwe kleine elke avond al jankend thuiskomt en de school doet er niks aan, dan kan ik me wel voorstellen dat die pa aan de school die jongens zelf gaat confronteren.

CD&V wil echt onder de kiesdrempel duiken. 8% is teveel.

Als uwe kleine elke avond al jankend thuiskomt en de school doet er niks aan, dan kan ik me wel voorstellen dat die pa aan de school die jongens zelf gaat confronteren.

In mijn ervaring als gepest kind vroeger is geweld de enige werkende oplossing om pesters op de knieën te krijgen. Helaas is dat aan de gepeste en niet aan de vader (omdat je natuurlijk zelf je pesters moet afschudden en het probleem van de dynamiek tussen een volwassene/minderjarige)).

Ouders inzetten (voor niet gewelddadige oplossingen voor de duidelijkheid) werkt alleen als de school niet aan de kant van de pesters staat. Helaas is dat bijna altijd het geval. Pesters worden nooit gestraft, laat staan afdoende gestraft. Altijd wordt er gehamerd op dat je zelf maar weerbaar moet zijn. Een fraai staaltje victim blaming dat nog steeds alomtegenwoordig is.

Ik ben alleen aan een erg volhoudende pestkop ontsnapt door hem erg veel (fysiek) pijn te doen (in mijn geval zijn kop 2x hard tegen de chauffage geknald). M’n ouders laten aandringen bij de directie om in te grijpen heeft nooit geholpen. De straf nam ik er met plezier bij.

Ik heb dus alle begrip voor deze vader. Soms zijn kinderen gewoon tuig en dan helpt de zalvende hand niet, alleen de slagende (dat impliceert niet per se geweld, maar als de school niets doet om de pesters uit hun machtspositie te halen…) Dat gezegd zijnde hoop ik dat het goed komt met het gepeste kind. En hopelijk zijn de pesters genoeg geschrokken om vanaf nu hun slachtoffer met rust te laten.

Het jammerlijke gevolg van pesters niet op tijd en niet deftig aanpakken.

Ik leef zwaar mee met die vader, het was niet de beste optie, maar ik denk dat ge als ouder op den duur gewoon al uw redelijkheid verliest..
En dan nog verontwaardigd zeggen dat ze minderjarig zijn. Heel het probleem zit bij hun ouders. De vader van wit t-shirt zit vanavond hoofdschuddend in zijn villa tegen zijn vrouw te zeggen dat onze Jeroen niet zo is, het was maar plagen, het waren die andere gasten. En zo worden die eigenlijk ontworpen tot pesters, niemand kan onze zoon iets maken.

Struise vent met marcelleke maar van martial arts kent hij helaas niet veel.

En dan nog verontwaardigd zeggen dat ze minderjarig zijn. Heel het probleem zit bij hun ouders. De vader van wit t-shirt zit vanavond hoofdschuddend in zijn villa tegen zijn vrouw te zeggen dat onze Jeroen niet zo is, het was maar plagen, het waren die andere gasten. En zo worden die eigenlijk ontworpen tot pesters, niemand kan onze zoon iets maken.

Struise vent met marcelleke maar van martial arts kent hij helaas niet veel.
Zou het dan beter zijn als hij een vijftal pesters een schedelbreuk had getrapt?

Ik sta vanmorgen op en ik lees dat diegenen die beschouwd worden als de Vlaamse "elite" en de Vlaamse "intellectuelen" collectief een rondje klimaatbashing doen:
- Geert Noels die stelt dat "heel het duurzaamheidsgebeuren fake is" op Twitter
- Rik Van Cauwelaert die deze tweet liket.
- Bart De Wever die stelt dat klimaatjongeren die oproepen tot actie "het begin van een terreurbeweging is"

En intussen staan wetenschappers te schreeuwen dat er geen enkele klimaatdoelstelling gehaald wordt, dat dit rampzalig is en wordt het "as we speak" ook direct bewezen door de 4de uitzonderlijke droogte in 5 jaar tijd (!). Met de neus op de feiten gedrukt, en toch alles blijven ontkennen.

En als jongeren zich bezorgd tonen, dan moeten ze zwijgen en stoppen met "doemdenken". :wtf: Mocht je nog niet doemdenken aan de hand van de zuivere wetenschappelijke feiten, dan zorgen onze politici daar wel eigenhandig voor door er gewoon geen hol om te geven uit electorale angst.

-> Fucked up. "Wir haben es nicht gewusst" zal alvast geen excuus zijn.

Mijn kennis van belastingschijven is niet bepaald geweldig :unsure: Maar dat moet toch nogal een serieuze verschuiving zijn als ik plots 170 euro netto meer zou overhouden van mijn loon.

Ze spreken nog van "drie schijven" dus ik vermoed dat ze die van 40 of 45 willen weghalen en die tranche aan een lager tarief belasten.
CD&V wil echt onder de kiesdrempel duiken. 8% is teveel.
Die HRF is "partijonafhankelijk" dus dat heeft weinig te maken met de CD&V. Tuurlijk, dat zal niet zo overkomen bij het grote publiek.

Terug
Bovenaan