Kleine nieuwtjes

"betogen op de vooravond van Valentijn, “als een manier om zich af te zetten tegen een feest dat alle heteroseksuele normen helpt romantiseren”

Mag ik daar es goed mee lachen? 🤣

Ironisch dat hier mensen zijn die een belastingsvermindering definiëren als een kost voor de staat :-D. Neen ze nemen gewoon minder van de bedrijven af he, dat geld is van de bedrijven, niet van de staat. Een brug bouwen of geld aan ziekenhuizen geven is een kost voor de staat. De overheid is sowieso dom. Zij denken dat jobcreatie het effect zal zijn, terwijl het een heel ander effect kan hebben (versterking kapitaal van het bedrijf, investeren in nieuwe technologie, etc.). Nog maar eens het bewijs dat een staat niets kan voorspelen wat betreft de economie en dat ze er dus zo weinig mogelijk in moet ingrijpen!
De overheid heeft dat dan ook niet besloten. Kunt moeilijk zeggen dat het de fout van de overheid is wanneer experten van de overheid zeggen dat het nonsens is maar de politiekers beslissen om het toch te doen.

Ironisch dat hier mensen zijn die een belastingsvermindering definiëren als een kost voor de staat :-D. Neen ze nemen gewoon minder van de bedrijven af he, dat geld is van de bedrijven, niet van de staat. Een brug bouwen of geld aan ziekenhuizen geven is een kost voor de staat. De overheid is sowieso dom. Zij denken dat jobcreatie het effect zal zijn, terwijl het een heel ander effect kan hebben (versterking kapitaal van het bedrijf, investeren in nieuwe technologie, etc.). Nog maar eens het bewijs dat een staat niets kan voorspelen wat betreft de economie en dat ze er dus zo weinig mogelijk in moet ingrijpen!
Wel, dat is ook de discussie met bedrijfswagens hé.

"betogen op de vooravond van Valentijn, “als een manier om zich af te zetten tegen een feest dat alle heteroseksuele normen helpt romantiseren”

Ik las het ook net: ze hebben imo direct een nominatie voor meest gatachterlijke uitspraak van het jaar.

Wij willen mobiliseren omdat huiselijk geweld en geweld binnen het gezin, dat vooral meisjes en LGBTQI+-jongeren treft, tijdens de lockdown toegenomen is, net zoals het lastigvallen op internet en op straat en de verspreiding van intieme beelden zonder toestemming

Uiteraard de schuld van de Valentijn vierende hetero.

Zijn dat niet die zotte trienen dat, dat elk jaar doen en dan ook redelijk wa kapotslaan?

Trouwens, als er nu 1 feministische feestdag is waar de heerschappij van de vrouw over de man in de verf gezet wordt dan is het wel Valentijn.

Dus gewoon omdat er veel geld uitgegeven wordt, is er veel verspilling? Zwakke argumentatie.

Ik daag je uit om 1 maatregel te vinden die 0,5 miljard verspilling op 4 jaar geeft. Niet veel te vinden, vermoed ik.
Probleem is dat er mss en wellicht wel een aantal zijn maar door gebrek aan transparantie - zowel inzake effectieve kost, potentiële en effectieve opbrengst - ik denk dan bvb aan:

NMBS
Salariswagens
Ook opvallend hoeveel geld/personeel er circuleert rond kansarmen (zowel OCMW, allerhande VZW's, ....) en bedrijven die voorzien in allerhande nutsvoorzieningen - dat is een waar paradijs om het inkomen een upgrade te geven zonder dat iemand ooit de vraag stelt welke effectieve bijdrage er nu juist werd geboden.
Fiscale gunstregime's voor bepaalde sectoren, personen, bedrijven

Pas dan kan je bepalen of er sprake is/was van verspilling, men lijkt er echter alles aan te doen om dergelijke transparantie onmogelijk te maken. Ik denk dus effectief dat er een veelvoud van dat 0,5 miljard/4jaar te veel wordt uitgegeven.

Laatst bewerkt:
Ligt het nu aan mij, of komen daar nu elke keer letters bij? De LGBT dat ken ik, maar de Q, de I en de +? Binnenkort alle letters en alle leestekens? Kwestie van echt inclusief te zijn?

En ja, er is toenemend geweld tegen jongeren en mensen die anders dan normaal zijn en dat is een slechte zaak. Maar door Valentijn af te schilderen als een feest dat heterorelaties romantiseert gooien ze hun ruiten weer in.

Probleem is dat er mss en wellicht wel een aantal zijn maar door gebrek aan transparantie - zowel inzake effectieve kost, potentiële en effectieve opbrengst - ik denk dan bvb aan:

Pas dan kan je bepalen of er sprake is/was van verspilling, men lijkt er echter alles aan te doen om dergelijke transparantie onmogelijk te maken. Ik denk dus effectief dat er een veelvoud van dat 0,5 miljard/4jaar te veel wordt uitgegeven.
de bewerking was op vlak van sociale zekerheid, hé.

Ben ik even blij dat het parket zijn middelen en tijd goed spendeert.

Is het tegenwoordig al teveel gevraagd dat volksvertegenwoordigers zich aan de wet houden, net als elke andere mens?

Ik vind het zelf belachelijk dat pepperspray verboden is in België, maar als iemand op live-tv de wet gaat breken 'om een punt te maken' moet je niet raar opkijken dat daar gevolgen van komen eh .. Ik zou op het VTM journaal wel eens een lijn coke op de tafel van de nieuwslezer willen leggen om een punt te maken over De Wever zijn drugs-oorlog.

Als ze dat laten passeren dan moeten ze alle pepperspray overtredingen laten passeren vanaf nu en het is niet aan het gerecht om te bepalen wat is toegaleten en wat niet, dat is aan de volksvertegenwoordigers zoals DVL.

Is het tegenwoordig al teveel gevraagd dat volksvertegenwoordigers zich aan de wet houden, net als elke andere mens?
Hij had dat bij ter illustratie om zijn voorbeeld kracht bij te zetten. Om nu op te roepen dat daar een pv op moet volgen is toch gewoon van de zotte?

Waarom? Voor populisme moet de wet wijken? Of wat is dan de redenering? 😅
Waar trek je dan de grens?
Ik zeg nergens dat het slim is. Maar dat het parket, dat al jaren roept dat ze verzuipen in het werk en te weinig mensen hebben, daar plots wel tijd en geld aan wilt uitgeven vind ik gewoon zwaar overdreven.

Ik zeg nergens dat het slim is. Maar dat het parket, dat al jaren roept dat ze verzuipen in het werk en te weinig mensen hebben, daar plots wel tijd en geld aan wilt uitgeven vind ik gewoon zwaar overdreven.
Ja, dat is gewoon diezelfde drogredenering van "Waarom krijg ik een snelheidsboete? Dat ze al die moordenaars eerst maar eens pakken."
Het is gewoon hun werk, en sommige dingen komen nu eenmaal zo in het nieuws (met opzet in het geval van TVG) dat ze het ook niet echt meer kunnen negeren. Het is niet omdat ze verzuipen in het werk dat ze daarom dingen maar zo moeten laten.

De calimeroplaat zal wel al klaargestaan hebben vanaf het moment dat Van Grieken aankondigde dat hij dit ging doen alleszins, niemand zag het aankomen hoor.

Terug
Bovenaan