phate_13
Well-known member
Akkoord, is misschien slecht verwoord, laat me het anders zeggen. Causaliteit.Akkoord met al de rest maar dit klopt niet.
Genoeg gevallen bekend van mensen die nodeloos hun leven riskeren, meestal om in Engeland te geraken zelfs al zouden ze asiel kunnen aanvragen in België. Vorige week nog deze: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/0...stekeling-onder-rijdende-vrachtwagen-op-e313/
Als je met je gezin een deal sluit met mensensmokkelaars, wat uiteindelijk criminelen zijn, en met hen in een vrachtwagen stapt, neem je een risico. Praat dat de actie van die agent goed? Nee. Praat de actie van die agent de acties van de ouders goed? Ook niet. Uiteraard hebben die mensen dit niet gewild, maar ook zij dragen een verantwoordelijkheid. Het verblijfsrecht is een menselijke en logische gunst, omdat hun kind hier begraven ligt.
Bon, punt blijft dat de post van Renegadexxripxx grotendeels zever is waarin hij de principes van een rechtstaat lijkt te vergeten, maar hier wou ik toch even op ingaan.
Als koorddanser zonder net kun je altijd sterven, die kans blijft bestaan. Maar ik vind het dan niet logisch om te zeggen als deze koorddanser tijdens zijn act wordt doodgeschoten "Tja, je wist dat je een risico nam om te sterven."
Ja, volledig akkoord, slechte vergelijking. Maar het is dat ongeveer wat ik probeerde te zeggen.