Kleine nieuwtjes

Akkoord met al de rest maar dit klopt niet.

Genoeg gevallen bekend van mensen die nodeloos hun leven riskeren, meestal om in Engeland te geraken zelfs al zouden ze asiel kunnen aanvragen in België. Vorige week nog deze: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/0...stekeling-onder-rijdende-vrachtwagen-op-e313/

Als je met je gezin een deal sluit met mensensmokkelaars, wat uiteindelijk criminelen zijn, en met hen in een vrachtwagen stapt, neem je een risico. Praat dat de actie van die agent goed? Nee. Praat de actie van die agent de acties van de ouders goed? Ook niet. Uiteraard hebben die mensen dit niet gewild, maar ook zij dragen een verantwoordelijkheid. Het verblijfsrecht is een menselijke en logische gunst, omdat hun kind hier begraven ligt.

Bon, punt blijft dat de post van Renegadexxripxx grotendeels zever is waarin hij de principes van een rechtstaat lijkt te vergeten, maar hier wou ik toch even op ingaan.
Akkoord, is misschien slecht verwoord, laat me het anders zeggen. Causaliteit.

Als koorddanser zonder net kun je altijd sterven, die kans blijft bestaan. Maar ik vind het dan niet logisch om te zeggen als deze koorddanser tijdens zijn act wordt doodgeschoten "Tja, je wist dat je een risico nam om te sterven."

Ja, volledig akkoord, slechte vergelijking. Maar het is dat ongeveer wat ik probeerde te zeggen. :)

Op deze manier je eigen waarheid creëren op basis van roddels kan iedereen. Feit blijft dat tegen Francken geen énkel onderzoek lopende is. Tegen Sihame wel. Wie meet er dan met 2 maten en gewichten?

Sihamegate kan je vergelijken met Kucam, maar niet met Theo.
Ik ga ervan uit dat DS genoeg deontologie heeft om effectief bewijzen te hebben van wat ze beweren. En de transcriptie van de telefoontap en getuigenis bewijst genoeg dat Theo iets anders zei tegen het parlement dan tegen de speurders/eigen kabinet.

Met bovenstaande kan ik al meer inkomen. Hoewel ik er niet mee akkoord ga.
En dat is uw goed recht.

Alleen dat laatste vind ik weer frappant zwart-wit stellen van zaken en het voordoen alsof het geen mening is, maar een feit. Het is jouw mening, en dus verre van "100% duidelijk". Al vind ik uw zin hier trouwens niet duidelijk, wat je precies wilt zeggen.
100% duidelijk gaan we nooit zijn. We hebben nu eenmaal niet al de informatie. Echter voor MIJ is het wel duidelijk dat ik mijn politieagenten niet ga laten opdraaien voor onvrijwillige moordslag wanneer er duidelijk in de reconstructie staat dat alle agenten het vuur openen op dat busje.
Op het moment dat het busje probeert in te rijden op de agenten, openen die het vuur.
Enkel omdat 1 van die agenten dan de pech heeft gehad dat zijn kogel een dodelijke uitslag had, moet die agent gestraft worden. DAT is voor mij niet proportioneel. Dat is voor mij uw agenten in de steek laten. Daarom dat ik schreef 100% duidelijk dat je met zo'n uitspraak uw agenten in de steek laat. Al die agenten hadden dan maar gestraft moeten worden door desnoods de straf van die 1 agent over hen allemaal te verdelen. Want ze hebben allen dezelfde actie genomen.

Als je wilt zeggen dat politie meer mag, daar kan ik inkomen. Maar ik denk niet in de mate die jij bedoelt, want dan is het een kwestie van de gehele bevolking in de steek laten. Er is in dit geval geoordeeld dat de agent toch gestraft moest worden. Dus is er uit het onderzoek gebleken dat het niet proportioneel was. Om dan als buitenstaander zonder meer inzicht te zeggen dat dit "over the top" is, vind ik goedpraten van 'overdreven politiegeweld'.
Zijn gewoon andere standaarden van wat overdreven politiegeweld constitueert. Ik ben bereid om daar veel verder in te gaan dan U. Enkel de agenten van bergen kunnen ons 100% zeggen of ze zich in de steek gelaten voelen hiermee. Maar de politieagent vindt dit zeker net zoals de ouders van die kleine.

En dat is uw goed recht.

100% duidelijk gaan we nooit zijn. We hebben nu eenmaal niet al de informatie. Echter voor MIJ is het wel duidelijk dat ik mijn politieagenten niet ga laten opdraaien voor onvrijwillige moordslag wanneer er duidelijk in de reconstructie staat dat alle agenten het vuur openen op dat busje.

Enkel omdat 1 van die agenten dan de pech heeft gehad dat zijn kogel een dodelijke uitslag had, moet die agent gestraft worden. DAT is voor mij niet proportioneel. Dat is voor mij uw agenten in de steek laten. Daarom dat ik schreef 100% duidelijk dat je met zo'n uitspraak uw agenten in de steek laat. Al die agenten hadden dan maar gestraft moeten worden door desnoods de straf van die 1 agent over hen allemaal te verdelen. Want ze hebben allen dezelfde actie genomen.

Zijn gewoon andere standaarden van wat overdreven politiegeweld constitueert. Ik ben bereid om daar veel verder in te gaan dan U. Enkel de agenten van bergen kunnen ons 100% zeggen of ze zich in de steek gelaten voelen hiermee. Maar de politieagent vindt dit zeker net zoals de ouders van die kleine.
Enkel uitgaande van die informatie :

Dan ga ik er ook mee akkoord inderdaad, zoals jij het stelt. Dan is er inderdaad juridisch voor mij weinig verschil.

De vraag die ik me dan echter wel stel : Mogelijks is er meer informatie. Mogelijks schoot de rest meer er langs als waarschuwing? Dat is een heel andere insteek dan "aiming to hit", al was het op de banden.

Ik vind het alleszins wel heel belangrijk dat er heel serieus mee omgegaan wordt indien er een dodelijk slachterof valt. En mij lijkt het, dat je dit als een relatief triviaal iets afdoet. Terwijl ik dit wel degelijk een enorm zwaarwichtig gegeven vind en niet zomaar iets "dat kan gebeuren".

Enkel uitgaande van die informatie :
Ik heb nu eenmaal geen andere informatie. En moet mijn mening en daaropvolgende discussie dan ook baseren op de informatie die ik ter mijn beschikking heb.

Door de discussie krijg ik ofwel andere informatie waardoor ik mijn mening al dan niet kan aanpassen ofwel blijf je bij uw opinie en leidt het tot niets behalve polarisatie van de standpunten. Maar zo hoort een volwassen/mature discussie te gaan.

Dan ga ik er ook mee akkoord inderdaad, zoals jij het stelt. Dan is er inderdaad juridisch voor mij weinig verschil.
Correctemundo

De vraag die ik me dan echter wel stel : Mogelijks is er meer informatie. Mogelijks schoot de rest meer er langs als waarschuwing? Dat is een heel andere insteek dan "aiming to hit", al was het op de banden.
Mogelijk. Maar dan stopt de discussie hé. Want voor elke mogelijks is er een andere mogelijks die de vorige mogelijks tegen spreekt. En dan laat ik het liever zijn.

Ik vind het alleszins wel heel belangrijk dat er heel serieus mee omgegaan wordt indien er een dodelijk slachterof valt. En mij lijkt het, dat je dit als een relatief triviaal iets afdoet. Terwijl ik dit wel degelijk een enorm zwaarwichtig gegeven vind en niet zomaar iets "dat kan gebeuren".
Ik ben gewoon realistisch. Zodra je een schot lost is er altijd een risico dat er een dodelijk slachtoffer valt. Als je dit als maatschappij niet wil aanvaarden dan moet je uw agenten geen geweren noch monopolie op geweld / ergo ordehandhaving geven. De doelstelling is en blijft om die incidenten te beperken. Daarom geef je zo een opleiding en begeleiding. Maar als er eens iets mis gaat en er is geen historie van triggerhappy te zijn of er misbruik van te maken dan moet je uw agenten indekken en de bevolking moet dit ook leren aanvaarden (wat niet wilt zeggen dat er geen intern onderzoek moet zijn en interne straf). Toch als je wilt dat ze hun leven blijven in de schaal werpen om de burger te dienen.

Want aan een agent die te veel schrik heeft om zijn werk te doen of voor een fout te maken, daar heb je geen zak aan. En iedereen maakt wel eens fouten... ook agenten. Het zijn ook maar mensen.

En met bovenstaande ga ik volledig akkoord.

Maar daarmee dus ook "Ik vind het goed dat er onderzoek naar komt, en als dit de uitspraak is, zal dit zijn redenen hebben."

En daarmee inderdaad de 'mogelijks'/'mogelijkheid', er is iets beslist, en jij lijkt dit in twijfel te trekken. Dus jij lijkt me van een 'mogelijkheid' uit te gaan die er niet is, of hoe moet ik het stellen. Er is namelijk wel belist om te straffen, dus ik vermoed dat er iets meer komt bij kijken.

Kijk hé, mensen die corona ontkennen of de maatregelen langs zich neer leggen vind ik ook not the sharpest knife in the drawer.

Maar waar gaan we toch in hemelsnaam naartoe met dat onmenselijken van anderen. Waarom moet hij dat Hitler kapsel nu hebben? Waarom moet die vergelijking met Trump stemmers die blijkbaar allemaal dutsen zijn.

Gina Carano had het gewoon niet beter kunnen zeggen. Genocide werkt als je je buurman niet meer als mens ziet, dat een krant zoiets daarom überhaupt durft posten.

De agent die het kind doodschoot.
Kan en mag die mens zijn job blijven doen?
Hij heeft een veroordeling dus geen blanco strafblad meer? Of maak dat niet uit?

Anders is die nog eens extra gestraft.

En met bovenstaande ga ik volledig akkoord.

Maar daarmee dus ook "Ik vind het goed dat er onderzoek naar komt, en als dit de uitspraak is, zal dit zijn redenen hebben."

En daarmee inderdaad de 'mogelijks'/'mogelijkheid', er is iets beslist, en jij lijkt dit in twijfel te trekken. Dus jij lijkt me van een 'mogelijkheid' uit te gaan die er niet is, of hoe moet ik het stellen. Er is namelijk wel belist om te straffen, dus ik vermoed dat er iets meer komt bij kijken.

De redenen lijken mij evident. Het feit dat het zijn kogel was. Het feit dat hij zijn wapen afgevuurd heeft. En het feit dat er verzachtende omstandigheden waren.
Maar het feit is en blijft dat er iemand, en niet enkel iemand maar een kind, is doodgegaan en dat het niet de intentie van de agent was om die kleine dood te schieten.
Dat is voldoende om daarvoor veroordeeld te worden hé. Ook al ben je een agent. Volgens de regels van onze huidige wetgeving.

Maar voor mij is dat niet voldoende reden om die dan ook te straffen via de rechtbank. Die had dezelfde straf moeten krijgen als al de andere agenten die geschoten hadden en daar zou voor mij dan de kous af zijn. Dat is het "voordeel" dan van agent te zijn als je een schot vuurt in het kader van uw werk, het feit dat er een iets hogere trap zou moeten zijn om berecht te worden voor zoiets. Maar die is er, of lijkt er gewoonweg niet te zijn.

Ofwel mis ik iets. Wat goed kan zijn, maar dan zou ik gewoon graag weten wat ik mis.

Kijk hé, mensen die corona ontkennen of de maatregelen langs zich neer leggen vind ik ook not the sharpest knife in the drawer.

Maar waar gaan we toch in hemelsnaam naartoe met dat onmenselijken van anderen. Waarom moet hij dat Hitler kapsel nu hebben? Waarom moet die vergelijking met Trump stemmers die blijkbaar allemaal dutsen zijn.

Gina Carano had het gewoon niet beter kunnen zeggen. Genocide werkt als je je buurman niet meer als mens ziet, dat een krant zoiets daarom überhaupt durft posten.
Kvond dat ook redelijk smakeloos eigenlijk

Ik ben daar inderdaad over begonnen omwille van iemand die het vorige politieke schandaal niet meer kon herinneren, niet als een whataboutism. Maar als bepaalde personen dan beginnen te zeggen dat de zaak Kucam minder een schandaal is ten opzichte van de hetze rond El Kaouakibi, nadat er net een paar mensen die het concept empathie niet kennen verontwaardigd reageren op het verkrijgen van een verblijfsvergunning voor ouders wiens kind hier begraven ligt, dan triggert mij dat natuurlijk.

Ik hoef El Kaouakibi niet te verdedigen. Als zij effectief gesjoemeld heeft, dan moet zij daarvoor gestraft worden. Maar voor velen is hier de schuld al zo klaar als een klontje en worden de messen al geslepen. Oh well.
Het probleem is niet dat je de zaak Kucam aanhaalt, maar dat je heel gemakkelijk politiekers die overduidelijk niet je voorkeur genieten (Jambon, Francken en bij uitbreiding alles wat met Vlaams nationalisme) door de modder sleurt op basis van interpretaties en veronderstellingen die je niet hard kan maken.
Ik geef je zeker gelijk dat de zaak Kucam enigszins vergelijkbaar is met hetgeen nu gaande is met El Kaouakibi. Ze zijn beide het hoofdpersonage van de beschuldigingen. Maar laat het mij enorm cynisch vinden dat je nu oproept tot terughoudendheid terwijl moest het om Francken/Jambon/... zou gaan je hier al hard op de tafel stond te kloppen...
Echt lachwekkend dit...

Het probleem is niet dat je de zaak Kucam aanhaalt, maar dat je heel gemakkelijk politiekers die overduidelijk niet je voorkeur genieten (Jambon, Francken en bij uitbreiding alles wat met Vlaams nationalisme) door de modder sleurt op basis van interpretaties en veronderstellingen die je niet hard kan maken.
Ik baseer mij op wat er intussen geweten is over de zaak, dat zijn geen veronderstellingen. En ik denk dat het probleem minder is dat ik politiekers die mijn voorkeur niet genieten door de modder sleur, dan wel dat jij een blind oog trekt voor de politici die jouw voorkeur genieten.
Maar laat het mij enorm cynisch vinden dat je nu oproept tot terughoudendheid terwijl moest het om Francken/Jambon/... zou gaan je hier al hard op de tafel stond te kloppen...
Echt lachwekkend dit...
Je doet veronderstellingen over mij die op niets gebaseerd zijn en die je niet hard kan maken. Ook bij politieke tegenstanders probeer ik steeds die nuance en terughoudendheid aan de dag te leggen.

Laatst bewerkt:
In een andere thread werd er gemeld over "ze zouden beter de profiteurs in langdurige ziekte eens aanpakken". Dat is natuurlijk een simplistisch beeld, maar anderzijds zie je wel dit artikel:
https://www.hln.be/binnenland/crevi...eken-vlotter-aan-de-slag-te-krijgen~afc09767/

Dat wordt wat als een goednieuws-show gebracht, maar het gaat dus om 10000 trajecten op 500000 langdurige zieken. Ik viel toch bijna van mijn stoel toen ik dat getal las, dat is 10% van de actieve bevolking?

Ter info, Van Den Begin ziet er ook gewoon zo uit momenteel:
2687b644-f9a9-11e9-9074-1bb69fe62f75.jpg

De cartooniste heeft ook al gereageerd dat ze zich gewoon gebaseerd heeft op een foto, zonder verder iets van de inhoud van het artikel te kennen (is een wekelijkse samenwerking, zij maakt tekening, hij schrijf opiniestuk).

Ter info, Van Den Begin ziet er ook gewoon zo uit momenteel:
2687b644-f9a9-11e9-9074-1bb69fe62f75.jpg

De cartooniste heeft ook al gereageerd dat ze zich gewoon gebaseerd heeft op een foto, zonder verder iets van de inhoud van het artikel te kennen (is een wekelijkse samenwerking, zij maakt tekening, hij schrijf opiniestuk).

En wat maakt dan alle Trump-stemmers dutsen?
Waarom moet die polarisering?

Mogelijks schoot de rest meer er langs als waarschuwing? Dat is een heel andere insteek dan "aiming to hit", al was het op de banden.
Welke agent voor voor express langs een rijdende wagen schieten?
De kans dat je dan een onschuldig slachtoffer maakt is toch een pak groter lijkt mij.
Dan schieten ze eerder in de lucht

Daar heb ik niks over gezegd (geen zin om mij nu in dergelijke discussies te mengen), enkel dat heel de Hitler vergelijking er nogal onterecht is bijgesleurd, met de nodige degoutante uithalen naar de cartooniste tot gevolg:

Over die degoutante uithalen zijn we het alleszins over eens.
Nergens voor nodig maar helaas neemt dat meer en meer toe en wordt 't allemaal nog harder.

Over die degoutante uithalen zijn we het alleszins over eens.
Nergens voor nodig maar helaas neemt dat meer en meer toe en wordt 't allemaal nog harder.
Het irritantste is dat ik geen twitter heb, een facebook waar ik amper nog op zit maar doe een krant open en het eerste beste twitterrelletje wordt door je strot geramd. Hoe ontsnap je hier nog aan. :help:

Het irritantste is dat ik geen twitter heb, een facebook waar ik amper nog op zit maar doe een krant open en het eerste beste twitterrelletje wordt door je strot geramd. Hoe ontsnap je hier nog aan. :help:
De minste scheet op Twitter staat in de (online) krant, da's echt het failliet van de journalistiek.

Terug
Bovenaan