Kleine nieuwtjes

Heel lokaal nieuws maar soit.

Grote controleactie drugstoerisme
Controleurs van vervoersmaatschappij De Lijn controleerden tijdens de actie 907 passagiers op het bezit van een geldig vervoersbewijs. 217 van hen bleken 'zwartrijders' te zijn en kregen een boete.
Los even 23% dat aan het zwartrijden is.
Niet dat ik er van verschiet, maar dat is toch absurd hoog eigenlijk.

Heel lokaal nieuws maar soit.

Grote controleactie drugstoerisme

Los even 23% dat aan het zwartrijden is.
Niet dat ik er van verschiet, maar dat is toch absurd hoog eigenlijk.

Zwartrijden is iets wat volledig onder de radar blijft, en wat conducteurs vaak ook ongemoeid laten of niet melden. Hoeveel keer dat ik toen ik nog pendelde tussen Aalst en Brussel de conducteur niet vruchteloos achter een vervoersbewijs heb zien vragen bij jongeren.

Trouwens aan dat station in Aalst begint het de laatste jaren echt wel de spuigaten uit te lopen.

De burgemeester zei op de lokale televisiezender dat de lokale politie van Aalst geen bevoegdheden heeft in de stations en dus niet tussenbeide mag komen bij vechtpartijen op het perron aangezien dit iets is voor de spoorwegpolitie of securail. :oink:

De burgemeester zei op de lokale televisiezender dat de lokale politie van Aalst geen bevoegdheden heeft in de stations en dus niet tussenbeide mag komen bij vechtpartijen op het perron aangezien dit iets is voor de spoorwegpolitie of securail. :oink:
Dat lijkt me toch wat sterk. Enfin, het is inderdaad de taak van de spoorwegpolitie (tak van de Federale politie) om de orde te handhaven in de stations, maar het zou me toch verbazen dat wanneer er problemen zijn en de spoorwegpolitie niet tussenbeide kan komen (die zijn niet permanent aanwezig op élk station bvb) of de situatie niet meester is, dat de lokale politie dan wettelijk gezien niet kan optreden wegens niet hun bevoegdheid ...

Bakken kritiek op Oscar-goodiebags met waarde van 130.000 euro: “Dat geld had veel beter gebruikt kunnen worden”

Het marketingbedrijf Distinctive Assets, dat de inhoud van de goodiebag samenstelt, heeft een klein inkijkje gegeven in wat er in de tas zit. Een van de meest waardevolle geschenken, ter waarde van 50.000 dollar, is een all-inclusive verblijf van drie nachten voor twee in Turin Castle in Schotland, compleet met butlerservice en een volledig gepersonaliseerde conciërgeservice.

Als Schotland de celebs niet bevalt, dan is er ook een reis naar het Golden Door resort spa in San Diego ter waarde van 15.600 dollar. Tijdens een verblijf van vier nachten kunnen twee gasten profiteren van gepersonaliseerde fitness-, spa- en voedingsprogramma’s, dagelijkse massages, gastronomische maaltijden en nog veel meer.

Genomineerden die wat aan zichzelf willen laten werken, kunnen genieten van een liposuctiebehandeling bij Art Lipo ter waarde van 12.000 dollar. Ze kunnen zich ook laten verwennen met chemische peelings en botox bij plastisch chirurg Dr. Vasyukevich ter waarde van 10.000 dollar. De goodiebag bevat ook enkele eetbare artikelen waaronder extra vierge olijfolie verrijkt met eetbare goudvlokken ter waarde van 72 dollar.

“Ik heb het gevoel dat, ondanks al het slechte nieuws in de wereld, het echt een belangrijke vorm van zelfbehoud en zelfzorg is om ook wat tijd vrij te maken voor het leuke, fantastische en frivole, en onze goodiebag valt zeker in die categorie”, vertelde Distinctive Assets-oprichter Lash Fary aan ‘Forbes’, duidelijk van geen kwaad bewust.

Ricky Gervais slaat hier dan weer de rake toon:

Laatst bewerkt:

Makkelijk gezegd natuurlijk. Ik zou eerst denken dat je eerst nakijkt hoe oud deze daken zijn. Of ze zonder problemen dat extra gewicht kunnen dragen, en wat het uiteindelijk allemaal kost en in welke richting ze dan liggen.

Voordat je gaat zeggen er staan maar 5 zonnepaneelinstallaties op de daken van de NMBS.

En ik hoop des te meer dat ze niet beginnen met PPP opdrachten waarbij de overheid de private sector ze laat zetten, om dan in de 20 jaar die erop volgen 3 à 4 keer de kost van die zonnepanelen er te hebben uitgehaald en betaald als overheid of in dit geval als instelling van publiek recht...

Dan kunnen we spreken over de sale and lease back formule v2...

+

Raar, men klaagt over te dure uitzendkrachten.

Maar blijkbaar zijn er veel interne deeltijdsen, die meer of zelfs voltijds willen werken, maar niet mogen.

Vreemd systeem.

(Tenzij de bevraging en cijfers niet kloppen.)

De hele inhoud van die goodiebag is zo decadent/wereldvreemd als maar kan zijn, maar een voucher voor botox en liposuctie? Hollywood heeft nog een lange weg te gaan als ze denken dat dit onder "zelf-zorg" valt. Oppervlakkige, kortetermijn geluksboosts, laten we dat niet als voorbeeld nemen van mentaal welzijn.

De hele inhoud van die goodiebag is zo decadent/wereldvreemd als maar kan zijn, maar een voucher voor botox en liposuctie? Hollywood heeft nog een lange weg te gaan als ze denken dat dit onder "zelf-zorg" valt. Oppervlakkige, kortetermijn geluksboosts, laten we dat niet als voorbeeld nemen van mentaal welzijn.
130.000 euro dan nog ... dat is een meervoud van het jaarloon van de mensen van de kuisploeg die achteraf de zaal komen schoonvegen.

130.000 euro dan nog ... dat is een meervoud van het jaarloon van de mensen van de kuisploeg die achteraf de zaal komen schoonvegen.
Allee, ik ga op zich wel akkoord. Maar dat zijn uiteindelijk niets anders dan coupons hé. Zo'n kasteel wilt natuurlijk een daniel craig over de vloer hebben gehad puur voor de reclame dat daaraan verbonden is.

Eén zinnetje:

Uit de cijfers blijkt dat de groep die thuis geen Nederlands spreekt effectief nog slechter scoort. Zo haalt slechts 4 procent (!) van die leerlingen de eindtermen voor functionele luistervaardigheid.
Je mag nog zo'n gemotiveerde leerkrachten hebben, je mag de zomervakantie zo kort maken als je wilt -nog zoiets idioots trouwens. Omdat er een groep van kinderen is die niet op zomerkamp kunnen, moet de rest er ook maar voor boeten. Zorg ervoor dat iederéén dezelfde kansen en mogelijkheden krijgt ipv het voor de rest ook te verpesten- Als de ouders thuis geen Nederlands spreken faalt het. Dan mag je doen wat je wilt. Het kan toch niet dat er hier tweede/derde/vierdegeneratiemigranten zijn die onvoldoende Nederlands spreken. Enkel voor eerste generatie kan dit een excuus zijn.

Laatst bewerkt:

Eén zinnetje:

Je mag nog zo'n gemotiveerde leerkrachten hebben, je mag de zomervakantie zo kort maken als je wilt -nog zoiets idioots trouwens. Omdat er een groep van kinderen is die niet op zomerkamp kunnen, moet de rest er ook maar voor boeten. Zorg ervoor dat iederéén dezelfde kansen en mogelijkheden krijgt ipv het voor de rest ook te verpesten- Als de ouders thuis geen Nederlands spreken faalt het. Dan mag je doen wat je wilt. Het kan toch niet dat er hier tweede/derde/vierdegeneratiemigranten zijn die onvoldoende Nederlands spreken. Enkel voor eerste generatie kan dit een excuus zijn.
Wat is er idioot aan de zomervakantie korter te maken? De terugval in kennis bij zwakkere leerlingen is enorm. Pedagogisch is het logisch om die korter te maken

Wat is er idioot aan de zomervakantie korter te maken? De terugval in kennis bij zwakkere leerlingen is enorm. Pedagogisch is het logisch om die korter te maken
Misschien dat de ouders er dan wat meer tijd in moeten steken ?

Waarom blijven we alles maar naar de maatschappij toe hevelen ? Om dan te klagen dat het overheidsbeslag toch wel niet zo verdomd hoog is in België.

Waarom blijven we alles maar naar de maatschappij toe hevelen ? Om dan te klagen dat het overheidsbeslag toch wel niet zo verdomd hoog is in België.
Wie is de maatschapij denk je? Een zwakke generatie draag je 100j mee, en al ZEKER in een kenniseconomie zoals de onze met amper natuurlijke grondstoffen.

Wel, het gaat hier toch ook om 3de/4de generatie die thuis geen Nederlands spreken hé?

Disclaimer: ik vind ook dat die ouders een saflet rond hun oren moeten krijgen en ik vind het ook triestig dat er nog heelder buurten zijn waar jonge marokaantjes praten alsof ze nog maar 2 jaar de taal spreken. Maar daarmee los je het probleem niet op.

Evenmin los je het probleem op van de kinderen die achterlopen met hun wiskunde en waarvan noch pa, noch ma in staat zijn om uit te leggen wat de regel van 3 is. Dus ook voor hen is het nodig dat die zomervakantie korter is.

Nu dat gezegd zijnde: ik vind dat zogezegde zomerscholen, zoals ingericht tijdens corona, een blijvend fenomeen mogen zijn en dat zou zeker een goed alternatief zijn voor die situaties.

Makkelijk gezegd natuurlijk. Ik zou eerst denken dat je eerst nakijkt hoe oud deze daken zijn. Of ze zonder problemen dat extra gewicht kunnen dragen, en wat het uiteindelijk allemaal kost en in welke richting ze dan liggen.

Voordat je gaat zeggen er staan maar 5 zonnepaneelinstallaties op de daken van de NMBS.

En ik hoop des te meer dat ze niet beginnen met PPP opdrachten waarbij de overheid de private sector ze laat zetten, om dan in de 20 jaar die erop volgen 3 à 4 keer de kost van die zonnepanelen er te hebben uitgehaald en betaald als overheid of in dit geval als instelling van publiek recht...

Dan kunnen we spreken over de sale and lease back formule v2...

Geniaal, laten we op de daken van die megalomane spoortempels van Bergen en Luik ook nog eens zonnepanelen proberen te leggen, de kost daarvan is nog niet genoeg geëxplodeerd en de kunstzinnige vormen van die daken (prachtig dat wel) zal het leggen ervan extra makkelijk maken.

Ze zijn er nog steeds niet in geslaagd voldoende functionele stations te voorzien op plaatsen als Hasselt, Tienen of Vilvoorde, ik zou daar misschien eerst mee beginnen. Elke grotere stad een mooi klein functioneel stationnetje geven als Antwerpen-Berchem en de Brusselse stations opgekuist houden van illegalen. Laat zonnepanelen maar aan anderen over.

+

Raar, men klaagt over te dure uitzendkrachten.

Maar blijkbaar zijn er veel interne deeltijdsen, die meer of zelfs voltijds willen werken, maar niet mogen.

Vreemd systeem.

(Tenzij de bevraging en cijfers niet kloppen.)

Dergelijke misbruik van deeltijdse werknemers is typerend in sectoren waarin de werkgever de flexibiliteit om gemakkelijk uurroosters in elkaar te puzzelen boven het welzijn van zijn werknemers stelt. Dat artikel over uitzendarbeid in de zorgsector had ik al gepost, en inderdaad, dat is daar een "logisch" gevolg van. Nu mag je echter gaan toezien hoe men daar de vrije markt wél gaat trachten te neutraliseren natuurlijk, want die mag niet spelen voor dergelijke profielen, want dat is te duur.

Wie is de maatschapij denk je? Een zwakke generatie draag je 100j mee, en al ZEKER in een kenniseconomie zoals de onze met amper natuurlijke grondstoffen.
gelukkiglijk is er ook nog volk nodig voor andere zaken in een kenniseconomie.

Ik heb geen probleem met het feit dat je dat wilt doen. Maar vergeet niet dat des te meer ondersteuning je aanbiedt des te duurder en dus des te meer geld je er moet inpompen. Met soms een beperkte return.
Dat is ook de reden waarom men vroeger vrede nam met het feit dat er personen afvielen (en ja ik weet dat dit over kinderen en de toekomstige generatie gaat). En dat men ook altijd sprak over het feit dat men iedereen de kans moet geven. Maar de personen die de kans niet grijpen, of waar de ouders niet voor ter beschikking zijn om bij te sturen zodanig dat zij die kans grijpen die verlies je dan ook.

Zelfs wanneer je er extra tijd, geld,... gaat insteken is dat nog altijd geen garantie dat je betere resultaten zult hebben. Maar je moet wel dat geld ergens zien te halen. Laat dat duidelijk zijn.

Nu dat gezegd zijnde: ik vind dat zogezegde zomerscholen, zoals ingericht tijdens corona, een blijvend fenomeen mogen zijn en dat zou zeker een goed alternatief zijn voor die situaties.

Ik mij wel de vraag waar je de leerkrachten ervoor gaat halen. Je vindt ze nu al moeilijk, zwijg stil als je er nog eens moet gaan vinden voor de vakanties.

Ik mij wel de vraag waar je de leerkrachten ervoor gaat halen. Je vindt ze nu al moeilijk, zwijg stil als je er nog eens moet gaan vinden voor de vakanties.
Wel, daarvoor kan je onderzoek doen hé. Je kan niet alles corrigeren natuurlijk. Vaak worden functies ook niet ingevuld omdat er niemand goesting heeft om ergens 4 uur op te pikken in een stad 20 km verder voor 3 weken en dergelijke.

Hier in Tienen is het ook constant geklaag van leerkrachten die (of het terecht is laat ik in het midden) graag nabij de school zouden willen parkeren omdat ze naar andere scholen moeten vertrekken...

Terug
Bovenaan