Kleine nieuwtjes

:rolleyes: Vanwaar die haat op Calvo eigenlijk?
Goh een politicus met een grote mond natuurlijk. Van een linkse partij dan nog, die zal hier op het forum weinig "fans" vinden.
Persoonlijk vond ik het ook wel vaak veel lawaai en weinig inhoud (maar daar is hij zeker niet alleen in). Anderzijds had/heeft hij denk ik wel een rol als tegengewicht van Almaci.

Absoluut geen fan van die groene roeptoeter. Hij en Almaci mogen van mijn part per direct het politieke toneel verlaten.
En niet omdat ze van een linkse strekking zijn, ik kan bepaalde figuren van Pvda en groen wel smaken.

Goh, Calvo heeft/had wel degelijk z'n nut, maar dan vooral om de kat de bel aan te binden vanuit de oppositie. Nu Groen op federaal niveau mee in de regering zit, hebben ze nood aan bruggenbouwers, en helaas heeft hij er de afgelopen jaren een aantal verbrand door soms te fel uit de hoek te komen (al was het vaak terecht).

Daarnaast valt ook zijn werk achter de schermen niet te onderschatten (of ge er voor of tegen zijt, hij wist de groene agenda wel te pushen in deze regeringsvorming). Dat hij nu aan de kant geschoven wordt, is begrijpbaar, maar de manier waarop getuigd van weinig respect tussen de collega's.

Ik betwijfel dat de gemiddelde Calvo(/groen/links)-basher hier of elders zelf de nodige dossierkennis heeft om dat van Calvo te kunnen zeggen :)

Al een geluk dat er in Doel dan zo weinig protest is tegen eventuele uitbreidingen :p

Mijn punt was vooral dat je mag proberen zetten wat je wil, er zal altijd wel een actiecomité tegen zijn, en dat Groen net daarop proberen aanvallen een bijzonder leeg argument is (en het is niet dat ze de schietschijf niet groot genoeg gemaakt hebben).

Voor serieuze discussies omtrent welke energiecentrale waar moet komen, stel ik voor dat we naar energiethread gaan?
Uw oppervlakte om aan uw benodigde windmolens te komen is nét dat iets groter. En het is dan nog onbetrouwbare energie. Dat men zoveel moeite erin blijft steken is dan ook verbazingwekkend ja. Of gaan ze hopen dat opeens heel belgie ook nog is vol zonnepannelen ligt?

Totnutoe heeft die groene revolutie ons nog nix opgebracht en hebben we nog altijd een onbetrouwbare energievoorziening. Yay

Ik betwijfel dat de gemiddelde Calvo(/groen/links)-basher hier of elders zelf de nodige dossierkennis heeft om dat van Calvo te kunnen zeggen :)
Misschien op punten waarmee hij niet poogt te scoren op tv of radio ja. Hij had maar 3 punten of zo en werd daar altijd op afgemaakt. Hebben ze ondertussen al iets gezegd over het vervangen van de salariswagens?

Welke groene revolutie? Het energietransitiebeleid is het equivalent van een brandend huis te proberen blussen door er 1 flesje water naartoe te gooien, terwijl iemand anders er naft op zit te sproeien. Om dan te concluderen dat blussen niet de oplossing is.

Welke groene revolutie? Het energietransitiebeleid is het equivalent van een brandend huis te proberen blussen door er 1 flesje water naartoe te gooien. Om dan te concluderen dat blussen niet de oplossing is.
Wel je hebt gelijk: dewelke inderdaad. Windmolens die nergens kunnen geplaatst worden, zonnepannelen die ons meer kosten dan ons lief is en dan maar volop kiezen voor geen investeringeren meer in nucleaire energie, maar dan wel gascentrales willen bouwen...

Apropos: dat is natuurlijk niet de schuld van groen (alleen) hé. Maar hun ideologische strijd gaat ons nog veel kosten ja.

Om maar te zwijgen van de vele gebouwde maar niet aangesloten windmolens :)

Ik heb een probleem met Calvo ontwikkeld in de laatste verkiezingen, federaal en gemeenteraad. Daar heeft hij resoluut gekozen voor een duidelijke koers: de Theo Francken van Groen. En dat is zowel Groen niet bevallen, als hem niet. Daar is moeilijk nog van terug te komen, imago-gewijs. Maar het imago is niet het probleem dat ik daarmee heb.

De huidige leiding bij Groen heeft duidelijke problemen, en één van die problemen is identiteit. Calvo zocht die in een gepolariseerde politiek waar ik net van wil dat ze er vér van weg blijven. Dus daar kan ik gewoon niet achter staan. Ik snap dat het tactisch op z'n minst te overwegen valt om het zo aan te pakken, maar het is niks wat ik wil steunen. Almaci heeft dan weer andere problemen, maar deelt er een deel met Calvo: De reactie op die aanpak van Calvo was duidelijk, de reactie op verschillende problemen binnen de leiding van Almaci is duidelijk. Maar er worden geen conclusies aan verbonden. Dat zint me ook niks.

Daarom zal ik ook niet op Calvo stemmen. Niet dat het meer is dan dat, ik heb geen persoonlijke problemen met hem, ik denk niet dat hij minder capabel is dan een ander, maar ik ga er niet op stemmen. Van mij hoéft hij op de manier dat hij zichzelf geprofileerd heeft niet in de partij te zitten.

Ik weet ook niet of ik het dossierkennis zou noemen, inderdaad omdat ik zelf véél minder kennis heb over elk van die onderwerpen. Maar er zijn wel al een paar keer inhoudelijke fouten opgedoken in betogen en programmapunten van hem zelf. Oa over de kernreactoren. Dat zal het voor mij nooit echt uitmaken, want ik heb niet de illusie dat dat allemaal door hem persoonlijk is opgesteld, en ben ervan overtuigd dat hij hard zal werken. De hoofdreden staan hierboven.

Ik word warm noch koud van de man, maar de minachting tegenover die man is hier en elders wel heel erg opvallend, en dat lijkt me redelijk hard overdreven.

Ik word warm noch koud van de man, maar de minachting tegenover die man is hier en elders wel heel erg opvallend, en dat lijkt me redelijk hard overdreven.
Ik denk dat het ook wel te maken heeft met de belerende manier waarop hij vaak sprak. Gezien hij politiek gezien eigenlijk nog een "snotneus" is/was die eigenlijk geen dag in zijn leven had "gewerkt" pakt dat niet zo goed vermoed ik.

Conner Rousseau bv is ook heel erg jong en heeft evenmin veel bewezen, maar de manier waarop hij debat voert is dag en nacht verschil imo.

Edit/ niet dat een goed politicus voor mij al veel zou moeten gewerkt hebben hé.

Terug
Bovenaan