Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Of 700/800 euro met kosten die het drievoudige zijn. Als we dan toch willekeurige cijfers in het rond gooien.1400/1500 eur Mutualiteit elke maand en nog wat bijklussen.
Ik vind er nergens iets van terug, maar vanuchtend op radio 1 rond 7.30 interview gehoord met tinne van der straeten, en blijkbaar zou een serieus deel van het relance fonds voor Vlaanderen naar windmolens en openbaar vervoer gaan, ik dacht dat dit fonds er was om de economie er terug bovenop te krijgen? Lijkt mij eerder dat groen van de situatie profiteert om hun agenda nog wat meer door te drukken.
Maar dit gaat over de federale regering, niet de Vlaamse zo te zien? Gedetailleerde cijfers van Vlaanderen heb ik nog niet gezien![]()
OVERZICHT. Deze projecten wil regering-De Croo financieren met geld uit Europese relancefonds
De federale regering heeft een akkoord over de lijst met projecten die ze wil financieren met geld uit het Europese relancefonds. De regering lichtte de plannen vrijdagavond toe op een persconferentie.www.hln.be
M.a.w. de 2 grootste posten waar op ingezet wordt zijn het vernieuwen van het spoorwegnet en het digitaliseren van overheid met nadruk op justitie. 2 zaken waar de gemiddelde Belg aljarendecennialang over kankert, dus an sich geen slecht idee (hoeveel er onderweg verspilt wordt de kafkaiaanse mallemolen is een ander punt natuurlijk, maar dit zit in elk overheidsdossier).
Het wordt alvast niet verbrast aan nutteloze dingen als 'kunst & cultuur' (/sarcasm)
Maar het gaat om een relance-plan. Het idee daarvan is om de economie een duw in de rug te geven.![]()
OVERZICHT. Deze projecten wil regering-De Croo financieren met geld uit Europese relancefonds
De federale regering heeft een akkoord over de lijst met projecten die ze wil financieren met geld uit het Europese relancefonds. De regering lichtte de plannen vrijdagavond toe op een persconferentie.www.hln.be
M.a.w. de 2 grootste posten waar op ingezet wordt zijn het vernieuwen van het spoorwegnet en het digitaliseren van overheid met nadruk op justitie. 2 zaken waar de gemiddelde Belg aljarendecennialang over kankert, dus an sich geen slecht idee (hoeveel er onderweg verspilt wordt de kafkaiaanse mallemolen is een ander punt natuurlijk, maar dit zit in elk overheidsdossier).
Het wordt alvast niet verbrast aan nutteloze dingen als 'kunst & cultuur' (/sarcasm)
Van de Brande is federaal, dus ik weet niet wat die over de Vlaamse projecten zou kunnen verkondigen?Maar dit gaat over de federale regering, niet de Vlaamse zo te zien? Gedetailleerde cijfers van Vlaanderen heb ik nog niet gezien
Bij een relanceplan is het niet ongebruikelijk om in te zetten op grote infrastructuurwerken, aangezien je daarmee ook geld in de economie pompt, werkgelegenheid creëert, en daarnaast maatschappelijk een meerwaarde kunt creëren. Of had je liever dat ze het hadden geïnvesteerd in een restaurantcheque voor elke Belg ofzo (duidelijk duw in de rug, maar daarmee trek je de economie niet terug op gang).Maar het gaat om een relance-plan. Het idee daarvan is om de economie een duw in de rug te geven.
Nu steken ze geld in overheidsbedrijven en proberen ze hun eigen kosten te betalen met dat geld, daar trek je de economie toch helemaal niet mee op gang?
De vorige relance-plannen kwamen er ook toen de effectieve infrastructuur vernield was he. Nu gaat het puur om economische relance.Van de Brande is federaal, dus ik weet niet wat die over de Vlaamse projecten zou kunnen verkondigen?
Bij een relanceplan is het niet ongebruikelijk om in te zetten op grote infrastructuurwerken, aangezien je daarmee ook geld in de economie pompt, werkgelegenheid creëert, en daarnaast maatschappelijk een meerwaarde kunt creëren. Of had je liever dat ze het hadden geïnvesteerd in een restaurantcheque voor elke Belg ofzo (duidelijk duw in de rug, maar daarmee trek je de economie niet terug op gang).
Windmolens? Waar gaat ze die zetten? In de zee? Wat de groen blijkbaar niet willen snappen is dat niemand die shit wil hebben.Ik vind er nergens iets van terug, maar vanuchtend op radio 1 rond 7.30 interview gehoord met tinne van der straeten, en blijkbaar zou een serieus deel van het relance fonds voor Vlaanderen naar windmolens en openbaar vervoer gaan, ik dacht dat dit fonds er was om de economie er terug bovenop te krijgen? Lijkt mij eerder dat groen van de situatie profiteert om hun agenda nog wat meer door te drukken.
Na de financiële crisis van 2008 was er ook een relanceplan, ik denk niet dat er toen zware schade was aan de infrastructuurDe vorige relance-plannen kwamen er ook toen de effectieve infrastructuur vernield was he. Nu gaat het puur om economische relance.
Je kan imo beter geld steken in bedrijven die duidelijk door de crisis getroffen zijn, maar wel grote werknemers zijn. Nu gaan ze Infrabel een hoop geld cadeau doen om de spoorwegen te vernieuwen, terwijl dat niet het grote probleem is he...
(en toen werd er ook ingezet op infrastructuur, bv via de isolatiepremies)Dat zit er ook onrechtstreeks in, namelijk via het digitaliseren van de overheidsdiensten. Ik weet niet of jij ooit al beroepsmatig met overheden moet werken, maar hier is de enige reden dat ons kantoor nog niet 100% digitaal kan werken dat we verplicht zijn bepaalde overheidsdocumenten nog steeds per post te versturen. Idem voor wat betreft het raadplegen van databases. Ik kan legio voorbeelden geven van info die in 3-4 verschillende databases staat, maar waar er geen (deftige) api beschikbaar is om die ook uit te lezen, en dit dus allemaal manueel moet gebeuren.Om een voorbeeld te geven, het is duidelijk dat thuiswerk de economie veel bespaart, pomp geld in oplossingen om dat te blijven ondersteunen?
Waar gaan ze die nieuwe kerncentrale zetten, of kies je liever voor een steenkoolcentrale in je achtertuin?Windmolens? Waar gaat ze die zetten? In de zee? Wat de groen blijkbaar niet willen snappen is dat niemand die shit wil hebben.
Ging idd over een nieuw park in zee, en nen hoop infrastructuur om soort hub te maken in zee om met andere landen te interconnecten.Windmolens? Waar gaat ze die zetten? In de zee? Wat de groen blijkbaar niet willen snappen is dat niemand die shit wil hebben.
ze gaan ze niet zetten. maar anders: don't care.Waar gaan ze die nieuwe kerncentrale zetten, of kies je liever voor een steenkoolcentrale in je achtertuin?
Dus we gaan onze energie in het buitenland kopen dan? (ter info: ik wil gerust een serieuze discussie voeren, maar daarvoor moet ge wel met argumenten afkomen).ze gaan ze niet zetten. maar anders: don't care.
Waar gaan ze die nieuwe kerncentrale zetten, of kies je liever voor een steenkoolcentrale in je achtertuin?
Ik snap eerlijk gezegd niet wat je bedoelt? Mensen willen geen windmolens was gewoon mijn origineel punt. Dus ja, de noordzee is de enige plek waar men nog kan zetten. Hier in Vlaams/Waals Brabant alleen al waren 1 a 2 jaar geleden al een heel pak projecten stopgezet vanwege buurtcomités en stuff.Dus we gaan onze energie in het buitenland kopen dan? (ter info: ik wil gerust een serieuze discussie voeren, maar daarvoor moet ge wel met argumenten afkomen).
Al een geluk dat er in Doel dan zo weinig protest is tegen eventuele uitbreidingenIk zou nieuwe kerncentrales zetten in Doel en Tihange, daar is reeds expertise aanwezig. Waardevolle expertise die verloren dreigt te gaan wanneer de radicale donkergroenen hun plannen doorvoeren.
Merk op dat men in het verleden ook steevast nieuwe reactoren heeft bijgebouwd op die sites. Die kerncentrales zijn niet in één keer maar over ruim een decennium gebouwd.
Liever een kerncentrale in mijn spreekwoordelijke achtertuin dan een gascentrale. Windmolens mogen er gerust ook bij.

De efficientie van een "blanco" cheque te geven aan bedrijven, is héél laag. Het investeren in publieke projecten is al altijd een succesverhaal geweest, zélfs al hou je rekening met wat verspilling/niet-benutting door fraude/'winstdeelnames' (die bij openbare bedrijven gewoon véél duidelijker zichtbaar is dan bij privé-bedrijven)De vorige relance-plannen kwamen er ook toen de effectieve infrastructuur vernield was he. Nu gaat het puur om economische relance.
Je kan imo beter geld steken in bedrijven die duidelijk door de crisis getroffen zijn, maar wel grote werknemers zijn. Nu gaan ze Infrabel een hoop geld cadeau doen om de spoorwegen te vernieuwen, terwijl dat niet het grote probleem is he...
Om een voorbeeld te geven, het is duidelijk dat thuiswerk de economie veel bespaart, pomp geld in oplossingen om dat te blijven ondersteunen?
Het staat niet duidelijk in het artikel, maar die mensen kunnen ze nog altijd terugroepen, mochten ze dat willen, hé. De controle wordt dus gewoon voor onbepaalde duur geschrapt in deze gevallen. 't is niet dat in september de gewone controles weer zullen kunnen beginnen zoals voorzien. Ook dan is er nog een gigantische achterstand op te halen.![]()
Overheid geeft ruim 29.000 langdurig zieken uitkering tot aan hun pensioen: "Heel uitzonderlijk" | VRT NWS Nieuws
De overheid heeft beslist om ruim 29.000 langdurig zieken een uitkering te geven, meteen tot aan hun wettelijk pensioen. Daar kunnen ook jongere mensen bij zitten die al meer dan 10 jaar arbeidsongeschikt zijn. Dat schrijft De Standaard en is bevestigd aan VRT NWS. De overheid nam de beslissing...www.vrt.be
In plaats van dat voorwaardelijk toe te kennen en volgend jaar herzien door de controle artsen om zo fraude tegen te gaan en de perceptie van langdurig zieken wat bij te sturen. ... Neen, gewoon meteen tot aan het pesioen. Olé