Kleine nieuwtjes

Nieuwe super-accu van 3000 euro: tien minuten laden, 400 kilometer rijden

De perfecte accu voor elektrische auto’s lijkt nu echt in zicht. Ingenieurs van Penn State University in de Verenigde Staten hebben een prototype gemaakt dat bewijst: Elektrisch rijden kan net zo gebruiksvriendelijk zijn als rijden in een diesel- of benzine-auto.

Indrukwekkende stap.

Alt. energie wordt echt booming business de komende jaren.
Vooral de evolutie in batterijtechnologieën is heel snel aan het gaan heb ik de indruk, wat heel interessant is aangezien ze een antwoord kunnen bieden tussen het tijdverschil in energieproductie en vraag.

Specifiek over dit type: heel cool, maar ik lees nergens iets over de levensduur momenteel, wat er vaak op wijst dat daar nog wat werk aan is (zie smartphones, fast charging technologie zorgt ervoor dat batterijen ook veel sneller verslijten).

EU threatens to block Covid vaccine exports amid AstraZeneca shortfall | World news | The Guardian

Na Pfizer, kan AstraZeneca de beloofde aantallen niet leveren.

Met het sterke vermoeden, dat de vaccins elders verscheept worden.
Dit terwijl de EU de fabrikanten sterk gefinanciërd heeft.

“We, as the EU, must be able to know whether and what vaccines are being exported from the EU,” he said. “Only that way can we understand whether our EU contracts with the producers are being served fairly. An obligation to get approval for vaccine exports on the EU level makes sense.”

Maar... zo gaat dat.

Het typische naiëve Europa, versus de verhevenheid elders die het stiekem afnemen, versus de winstmarges najagen.
kijk naar de vaccinatiecounter ,al die landen in het midden-oosten vaccineren vollen bak

EU threatens to block Covid vaccine exports amid AstraZeneca shortfall | World news | The Guardian

Na Pfizer, kan AstraZeneca de beloofde aantallen niet leveren.

Met het sterke vermoeden, dat de vaccins elders verscheept worden.
Dit terwijl de EU de fabrikanten sterk gefinanciërd heeft.

“We, as the EU, must be able to know whether and what vaccines are being exported from the EU,” he said. “Only that way can we understand whether our EU contracts with the producers are being served fairly. An obligation to get approval for vaccine exports on the EU level makes sense.”

Maar... zo gaat dat.

Het typische naiëve Europa, versus de verhevenheid elders die het stiekem afnemen, versus de winstmarges najagen.
Lijkt me ook niet meer dan logisch dat bedrijven dit doen. Bij hen draait het om winst.
Natuurlijk typisch dat Europa zich weer zo laat rollen. Het is nog maar eens duidelijk dat wij het kneusje van de wereld zijn.

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh :mad:

Ik zou er niet mogen op ingaan hé.

Ze doet mee aan Miss Exclusive "voor het milieu".

Dat ze naar Peru is gevlogen en 2x een kat heeft laten over en weer vliegen, daar ziet ze geen graten in.

Maar wacht: als ze wint, mag ze meedoen aan Miss Earth, in de Filipijnen. Voor het milieu. Naar daar vliegen maakt dan ook niet uit blijkbaar.

Maar wacht: met de missen van Miss Exclusive moeten ze veel doen voor het milieu, zo vliegen ze allen samen naar Kreta om daar te gaan brainstormen.

Maar ze neemt wel een plastiek zakske mee telkens ze gaat wandelen, om afval op te rapen. En ze werkt in een dierenopvang (geen idee wat dat met milieu te maken heeft).

En het ergste is, het kind beseft echt niet hoe belachelijk en idioot haar hele uitleg is hé.

En oh ja, ze beseft door de rel rond katje Lee dat ze iets kan betekenen als dierenrechtenactiviste... dat ze mogelijks een hele populatie dieren hier in gevaar bracht door haar grillen heeft ze blijkbaar nog steeds niet door.

Maar het was haar zeker niet om de aandacht te doen hoor... :rolleyes:

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh :mad:

Ik zou er niet mogen op ingaan hé.

Ze doet mee aan Miss Exclusive "voor het milieu".

Dat ze naar Peru is gevlogen en 2x een kat heeft laten over en weer vliegen, daar ziet ze geen graten in.

Maar wacht: als ze wint, mag ze meedoen aan Miss Earth, in de Filipijnen. Voor het milieu. Naar daar vliegen maakt dan ook niet uit blijkbaar.

Maar wacht: met de missen van Miss Exclusive moeten ze veel doen voor het milieu, zo vliegen ze allen samen naar Kreta om daar te gaan brainstormen.

Maar ze neemt wel een plastiek zakske mee telkens ze gaat wandelen, om afval op te rapen. En ze werkt in een dierenopvang (geen idee wat dat met milieu te maken heeft).

En het ergste is, het kind beseft echt niet hoe belachelijk en idioot haar hele uitleg is hé.

En oh ja, ze beseft door de rel rond katje Lee dat ze iets kan betekenen als dierenrechtenactiviste... dat ze mogelijks een hele populatie dieren hier in gevaar bracht door haar grillen heeft ze blijkbaar nog steeds niet door.

Maar het was haar zeker niet om de aandacht te doen hoor... :rolleyes:
Het is een influencer en twittergebruiker. Dat zijn de mensen die de maatschappij vormen dezer dagen spijtig genoeg

Wat gaat europa doen? Geen enkel vaccin meer de EU laten verlaten? Grenscontroles zowaar?
Hopelijk een vuist maken, zoals ik vorige week in deze thread al postte. :)

Grenscontroles aan de buitengrenzen van EU zijn trouwens nooit verdwenen.

En het lijkt me praktischer om de productiesites van vaccins en toeleveranciers in de gaten te houden ipv elke container/vliegtuig/trein grondig te inspecteren die de EU verlaat. :p

Hopelijk een vuist maken, zoals ik vorige week in deze thread al postte. :)

Grenscontroles aan de buitengrenzen van EU zijn trouwens nooit verdwenen.

En het lijkt me praktischer om de productiesites van vaccins en toeleveranciers in de gaten te houden ipv elke container/vliegtuig/trein grondig te inspecteren die de EU verlaat. :p
Tot zover het vrij vervoer van goederen en verkeer....
Wat houdt de fabrikanten tegen van ze even over te laden in andere camion in een ander land. Ga je echt elke uitgaande vrachtwagen controleren?

Tot zover het vrij vervoer van goederen en verkeer....
Wat houdt de fabrikanten tegen van ze even over te laden in andere camion in een ander land. Ga je echt elke uitgaande vrachtwagen controleren?
Vrij verkeer van goederen is binnen de EU, niet transport van goederen van en naar landen buiten de EU. (behoudens uitzonderingen)

Vrij verkeer van goederen is binnen de EU, niet transport van goederen van en naar landen buiten de EU. (behoudens uitzonderingen)
Maar ligt de problematiek niet binnen de EU? nl dat belgie het beloofde aantal vaccins niet krijgt maar andere landen wel? (kan zijn dat ik verkeerd ben he)

Export buiten EU gaat mogelijks aan banden gelegd worden als EU het beloofde aantal vaccins niet geleverd krijgt.
Inclusief mogelijke beperkingen voor producenten van grondstoffen zodat men buiten EU moeilijker vaccins zal kunnen maken.

Vooral de evolutie in batterijtechnologieën is heel snel aan het gaan heb ik de indruk, wat heel interessant is aangezien ze een antwoord kunnen bieden tussen het tijdverschil in energieproductie en vraag.

Specifiek over dit type: heel cool, maar ik lees nergens iets over de levensduur momenteel, wat er vaak op wijst dat daar nog wat werk aan is (zie smartphones, fast charging technologie zorgt ervoor dat batterijen ook veel sneller verslijten).

gaat de accu ongeveer 3,2 miljoen kilometer mee.

Dat lijkt me in uren uitgedrukt ook wel genoeg te zijn. Inderdaad coole ontwikkelingen op dat vlak.

Dat lijkt me in uren uitgedrukt ook wel genoeg te zijn. Inderdaad coole ontwikkelingen op dat vlak.
True, ik bedoelde dat ik nog iets meer gedetailleerde info mis over de laadcycli, voornamelijk of deze levensduur ook behaald wordt wanneer er continue van fast charging gebruikt wordt gemaakt. Bij smartphones is namelijk al vaker gebleken dat voor de levensduuranalyse een optimale, trage laadcyclus wordt gebruikt, wat natuurlijk een vertekend beeld geeft in de praktijk.

Ik wil geen doemdenker zijn, maar nu ook regering Italië gevallen (althans ontslag ingediend).

Europa: fel stijgende staatsschulden, politieke onrust, rumoerige bevolking op straat, gefaald immigratiebeleid,...

Leuke cocktail.

Ik wil geen doemdenker zijn, maar nu ook regering Italië gevallen (althans ontslag ingediend).

Europa: fel stijgende staatsschulden, politieke onrust, rumoerige bevolking op straat, gefaald immigratiebeleid,...

Leuke cocktail.
Lijkt me gewoon het gevolg te zijn van Italia Viva die twee weken geleden uit de regering gestapt is. Zonder meerderheid wordt het natuurlijk moeilijk regeren. Als je dan geen partners vindt op de oppositiebank lijkt me het een logisch gevolg.

Leuke cocktail.
Kwestie van alles op 1 hoop te gooien kan dit alvast wel tellen :)

Leuke cocktail.
Gemene deler: stijgende polarisering?

Het één heeft niks met het ander te maken.
Maar het blijft wel een gevaarlijke cocktail die we echt niet willen.
Voila, of ze met elkaar te maken hebben doet er niet toe. Ze bestaan, en ze komen tezamen, punt.

Een uitgespeeld kneusje Europa dat het nog moet hebben van hoge moraal en dat op wereldvlak steeds minder betekent.
Een staat van permanente rellen, aanslagen, en ik vermoed zelfs ooit nog burgeroorlogen.
En zoveel meer en zoveel meer.

De oplossing, er geld tegenaan gooien dat er al lang niet meer was, en nu al zeker niet meer is! Ha!

Terug
Bovenaan