Kleine nieuwtjes

Kun je het hen kwalijk nemen ?

Hoe zou je zelf reageren als men creatief is geweest vroeger om bij een staking toch een minimumbezetting te garanderen?

Trekt toch op niet veel hé.
Het feit dat ge dan bewust net die 2 feestdagen thuis gaat zitten en weet dat ander mensen dan maar in uw plaats moeten gaan.

Die cipiers die bewust 2 keer 48 uren staken zodat ze zelf geen minimum bezetting moeten doen. Zowel op Kerstavond als oudejaar.

Wat een absolute dick move.
Al hun klanten 48u op cel laten zitten zonder privileges ( luchten , bellen e.d. ) . Als de heren cipiers dan terugkomen kunnen ze de volle lading krijgen. Trouwens die gasten flikken da om de zoveel jaar. Verlofdagen zijn op en willen feestvieren met de familie.

Trekt toch op niet veel hé.
Het feit dat ge dan bewust net die 2 feestdagen thuis gaat zitten en weet dat ander mensen dan maar in uw plaats moeten gaan.

Allez kom, wanneer ga jij actie voeren :

1) een moment waarop dit geen hinder geeft of opvalt en men u dan ook gemakkelijk kan negeren
2) een moment waarop dit hinder geeft of opvalt en het negeren ervan moeilijker is omdat het andere mensen raakt.

allez ik zou weten als ik moest kiezen op welk moment ik de actie zou plannen. Zou jij rekening houdende met het feit dat jij een punt wilt maken het dan anders doen ?

Ikke niet, of er zouden duidelijke indicaties moeten zijn dat men mij aan de onderhandelingstafel serieus neemt.
Maar anders... acties wanneer het het hardste zou pijn doen nondedju.

1) een moment waarop dit geen hinder geeft of opvalt en men u dan ook gemakkelijk kan negeren
2) een moment waarop dit hinder geeft of opvalt en het negeren ervan moeilijker is omdat het andere mensen raakt.

allez ik zou weten als ik moest kiezen op welk moment ik de actie zou plannen. Zou jij rekening houdende met het feit dat jij een punt wilt maken het dan anders doen ?

Ikke niet, of er zouden duidelijke indicaties moeten zijn dat men mij aan de onderhandelingstafel serieus neemt.

Er zijn andere momenten om uw punt te maken.
Het is niet dat de politie het zo geweldig goed heeft en om dan te weten dat die uwe miserie kunnen oplossen terwijl gij rustig kerst viert...
Plan was origineel ook om last minute die agenten hun verlof in te trekken. Ik vind dat echt op niks trekken, nee.

Het tijdstip wanneer een cipier staakt is totaal irrelevant. Of deze nu op een doordeweekse maandag in maart staakt of op kerstavond maakt geen enkel verschil, de hinder die hij/zij veroorzaakt is zo goed als dezelfde. Men gaat hen dus nu niet serieuzer nemen aan de onderhandelingstafel dan anders. Maar 'toevallig' wordt deze staking terug uit gekozen op een feestdag waar iedereen graag met zijn familie rond de tafel zit. Het is gewoon andermaal een egoïstisch daad en een dikke mindenvinger naar politieambtenaren bij nu uit hun rust of verlof mogen terugkeren om de taken van een cipier te gaan overnemen...

Hoewel het inderdaad een dick move is zou ik meer medelijden hebben met de politie moesten ze zelf niet een geweldige dick move uitgehaald hebben een dikke maand geleden. Toen hadden ze toch ook geen probleem om mensen die op verlof wouden te pesten. En maar vragen om begrip te hebben. Poets wederom poets zeker.

Laatst bewerkt:
Het tijdstip wanneer een cipier staakt is totaal irrelevant. Of deze nu op een doordeweekse maandag in maart staakt of op kerstavond maakt geen enkel verschil, de hinder die hij/zij veroorzaakt is zo goed als dezelfde. Men gaat hen dus nu niet serieuzer nemen aan de onderhandelingstafel dan anders. Maar 'toevallig' wordt deze staking terug uit gekozen op een feestdag waar iedereen graag met zijn familie rond de tafel zit. Het is gewoon andermaal een egoïstisch daad en een dikke mindenvinger naar politieambtenaren bij nu uit hun rust of verlof mogen terugkeren om de taken van een cipier te gaan overnemen...

Het is geen overlast, desondanks schets je dan een zeer fraai beeld van overlast.
Overlast die dan door de politievakbonden ook weer kunnen aangegrepen worden aan de onderhandelingstafel.

Hoewel het inderdaad een dick move is zou ik meer medelijden hebben met de politie moesten ze zelf niet een geweldige dick move uitgehaald hebben een dikke maand geleden. Toen hadden ze toch ook geen probleem om mensen die op verlof wouden te pesten. En maar vragen om begrip te hebben. Poets wederom poets zeker.

Er zullen een paar cipiers in de file naar Zaventem gestaan hebben me dunkt.

Ben ewa laat met posten. Maar 1 op de 3 jongere begint met vapen voor ze ooit een sigaret hebben aangeraakt.
Eigenlijk zijn we dus gewoon een nieuwe kwalijke verslaving aan 't kweken.

Ben ewa laat met posten. Maar 1 op de 3 jongere begint met vapen voor ze ooit een sigaret hebben aangeraakt.
Op zich is het wat dubbel, enerzijds negatief voor jongeren die ermee beginnen en eraan verslaafd geraken. Anderzijds wel positief, voor mensen die zo het roken kunnen laten of het als (minder kwaad) alternatief kunnen gebruiken.

Op zich is het wat dubbel, enerzijds negatief voor jongeren die ermee beginnen en eraan verslaafd geraken. Anderzijds wel positief, voor mensen die zo het roken kunnen laten of het als (minder kwaad) alternatief kunnen gebruiken.
Ik vind het wetsvoorstel dat Jacinda Ardern opmaakt eigenlijk een uitstekend plan. Roken zal altijd verboden worden voor mensen die nu 12 jaar zijn. Die mogen nu nog niet roken, en zullen dat ook nooit mogen, omdat je alleen mag roken wanneer je voor 2010 geboren bent. Voor mensen geboren in 2010 of later, zal roken altijd verboden blijven.

Ik vind het wetsvoorstel dat Jacinda Ardern opmaakt eigenlijk een uitstekend plan. Roken zal altijd verboden worden voor mensen die nu 12 jaar zijn. Die mogen nu nog niet roken, en zullen dat ook nooit mogen, omdat je alleen mag roken wanneer je voor 2010 geboren bent. Voor mensen geboren in 2010 of later, zal roken altijd verboden blijven.
Is er eigenlijk een precedent voor dit soort van wetgeving? En in hoeverre rijm je zoiets met onze grondwet waarin staat dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet?

Is er eigenlijk een precedent voor dit soort van wetgeving? En in hoeverre rijm je zoiets met onze grondwet waarin staat dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet?
Deze wet wordt op dit ogenblik ook overwogen in België. Dat is niet zo eenvoudig, maar er zijn precedenten.. 12 jarigen mogen ook niet met een auto rijden. En ze mogen ook geen alcohol drinken.
Mensen moesten vroeger geen examen afleggen om rijbewijs te hebben. Van een bepaald ogenblik moest dat wel. En je zou mensen kunnen vergunningen geven om te roken en die vanaf een bepaald ogenblik niet meer gunnen.

Laat ons dan alle vormen van tabak en roken verbieden van 2025. Het is gewoon een schadelijke drug.
Hier ga ik wel mee akkoord.
Want de huidige situatie: afraden maar toch ondertussen langs de kassa passeren, is een schizofreen beleid die de overheid niet kan blijven voeren.

Dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet wil niet zeggen dat ze allemaal aan dezelfde regels moet voldoen, enkel dat discriminatie tussen Belgen moet gebeuren op basis van objectieve en aanvaardbare parameters.

In 2005 is er bijvoorbeeld iets gelijkaardigs beslist voor het rijden met landbouwvoertuigen. Vroeger was daar geen rijbewijs voor nodig, nu wel. Mensen geboren voor 1983 mogen echter nog steeds de baan op met landbouwvoertuigen zonder daarvoor specifieke examens gedaan te hebben.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dat daarom zomaar aanvaardbaar zou zijn voor roken. Bij die rijbewijzen is de redenering eerder dat de meeste mensen die van die leeftijd of ouder reeds jaren ervaring hebben met landbouwvoertuigen en waarschijnlijk beter kunnen rijden dan veel jongeren die pas hun specifiek rijbewijs gehaald hebben en dat het daarom geen steek houdt die allemaal examens te laten doen nu. Bij roken kan je die redenering niet gebruiken.

Deze wet wordt op dit ogenblik ook overwogen in België. Dat is niet zo eenvoudig, maar er zijn precedenten.. 12 jarigen mogen ook niet met een auto rijden. En ze mogen ook geen alcohol drinken.
Maar die regel geldt voor iedere burger. En er is voor iedere burger een traject naar een moment wanneer die zaken wel toegankelijk worden. Wanneer je vanaf een bepaald geboortejaar beperkingen gaat opleggen, creëer je een groep van 2derangsburgers die geen toegang meer hebben tot dezelfde "faciliteiten".

Laat ons dan alle vormen van tabak en roken verbieden van 2025. Het is gewoon een schadelijke drug.
Ben eigenlijk tegen een verbod, want dat stort je iedereen in de illegaliteit. En wat met andere genotsmiddelen zoals alcohol, suiker, ... ?

Ben eigenlijk tegen een verbod, want dat stort je iedereen in de illegaliteit. En wat met andere genotsmiddelen zoals alcohol, suiker, ... ?
Alcohol en suiker zijn niet schadelijk zolang je ze met mate gebruikt, en je schaadt er geen mensen rondom jou mee. Dat geldt niet voor tabak.

Hier ga ik wel mee akkoord.
Want de huidige situatie: afraden maar toch ondertussen langs de kassa passeren, is een schizofreen beleid die de overheid niet kan blijven voeren.
Ik vind dat op zich niet verkeerd, als overheid kan je zo mensen afraden van bepaalde keuzes te maken zonder als echte nanny state te fungeren. De alcohol- en suikertaksen dienen daar toch ook voor. De grote grap is natuurlijk dat de suikertaks hier ook geldt op calorievrije frisdranken.

Terug
Bovenaan