Kleine nieuwtjes

ik beaam.
MIjn copain was de meest liefhebbende mens die er was. Politie agent geworden( gestart in brussel). Twee jaar later was het de grootste cynicus die alle geloof in de mensheid verloren was :p.
Die verhalen dat hij elke vrijdag op cafe kon vertellen :wtf:

Ik vind nu wel dat er een groot verschil tussen één die agent is in Brussel-West die daar de dagelijkse miserie ziet en een agent die pepperspray en een vuistslag uitdeelt aan een 40jarige skater van Roeselare die niet eens fysiek geweld gebruikt.

Ok, ik weet dat er een buurt is in Roeselare dat de naam "Gazastrook" krijgt :p.

Laatst bewerkt:
ik beaam.
MIjn copain was de meest liefhebbende mens die er was. Politie agent geworden( gestart in brussel). Twee jaar later was het de grootste cynicus die alle geloof in de mensheid verloren was :p.
Het is ook gewoon de "sampling" van de bevolking natuurlijk. Ik ken ook via via wel enkele agenten, en die zien natuurlijk enkel de slechte kant van de mens. Zeker in Brussel zijn mensen van allochtone afkomst ook oververtegenwoordigd dus die krijgen vaak wel een racistisch kantje.

Anderzijds zijn twee daarvan nu ook wel gewoon varkens eerlijk gezegd, en die leven zich wel redelijk uit in die job.

Het is ook gewoon de "sampling" van de bevolking natuurlijk. Ik ken ook via via wel enkele agenten, en die zien natuurlijk enkel de slechte kant van de mens. Zeker in Brussel zijn mensen van allochtone afkomst ook oververtegenwoordigd dus die krijgen vaak wel een racistisch kantje.

Anderzijds zijn twee daarvan nu ook wel gewoon varkens eerlijk gezegd, en die leven zich wel redelijk uit in die job.

De straffeloosheid in dit land werkt dat natuurlijk ook wel in de hand.

Ik weet hoe een bevriend agent ook zei dat ze verkrachters toch ook vaak bewust wat lappen gaven tijdens hun arrestatie. Omdat ze die mannen natuurlijk keer op keer terug zien vrij rondlopen na een lichte straf (als ze al ooit opgesloten worden).

Dat is natuurlijk erg jammer voor mensen die onterecht van verkrachting beschuldigd worden en daar de dupe van zijn natuurlijk.
En het is absoluut niet aan de agenten om ook rechter te spelen.
Maar als je decennia lang ziet hoe strafrecht een lachtertje is voor bepaalde individuen en jij mag de getraumatiseerde slachtoffers urenlang ondervragen om dan de dader ermee te zien wegkomen.
Tja, dan kan ik die mensen dat niet kwalijk nemen.

Mocht iemand iets met mijn vriendin, zus, andere familie op die manier uitspoken ik zou ook niet twijfelen en die gast opzoeken of in de rechtbank (als hij daar al voor moet komen) bij mekaar slaan.
Maakt me eigenlijk niet uit wat de mogelijke gevolgen zijn voor mij (zelfs als het misloopt).
Enfin ben toch zeker niet degene die overal stoere praat verkoopt, maar ik heb geen enkel vertrouwen in justitie om daders nog deftig te straffen in dit land.

Als ge ziet dat Hassan Iasir nu ook al vrijkomt na de moord op Kitty Van Nieuwenhuyzen.
De man heeft 42 feiten op zijn kerfstok. Waaronder een gewapende overal op een bankkantoor waar ze een gijzelnemer namen toen hij ook voorwaardelijk vrij was.
Onvoorstelbaar.

Met dit soort strafrecht mag je hopen dat je geen slachtoffer wordt van criminaliteit. Want je wordt 2 keer door een emotionele hel gehaald.
Eerst bij de misdaad en dan als de dader veel te licht gestraft wordt ondanks een enorm palmares.

Laatst bewerkt:
Hij is dan ook terecht veroordeeld voor het gebruik van smaad t.o.v. deze agent (en de parkwachters).
Wat deze agent deed is niet correct! Is het correct dat agenten vrijuit geweld mogen gebruiken omdat iemand protesteert tegen de controle?
Akkoord, skaterboy heeft het recht niet om een grote bek op te zetten, maar ongeoorloofd geweld is daar niet de straf voor.

Masker niet op: GAS-sanctie waarvoor je hem moet identificeren. Als die persoon dan wat begint te lullen en moeilijk te doen, schrijf je hem desnoods een extra boete voor smaad indien hij te ver gaat. Blijft hij weigeren zijn ID-kaart te tonen (extra boete) of zich te identificeren => bestuurlijke aanhouding en meepakken naar den buro. Je zegt dan gewoon eenvoudig: "Meneer, u staat onder arrest" en probeert hem de handboeien aan te doen. Werkt hij tegen: extra pv voor weerspannigheid en mag je legitiem geweld gebruiken.

Hij is dus veroordeeld omdat hij geweld heeft gebruikt op een moment dat dit niet gepast was. Had hij 2 min extra geduld gehad, was het helemaal anders afgelopen.
Dit lijkt mij nu eens rechtstreeks te komen van iemand met zero praktijkervaring (en weinig realiteitsbesef over hoe onvoorspelbaar het er irl aan toe kan gaan). Die agent moest echt niet nog extra geduld blijven opbrengen terwijl die kerel hem verrot schold, hij moet vooral de situatie onder controle houden en zich niet laten kennen door 40-jarige skaters.

Dit lijkt mij nu eens rechtstreeks te komen van iemand met zero praktijkervaring (en weinig realiteitsbesef over hoe onvoorspelbaar het er irl aan toe kan gaan). Die agent moest echt niet nog extra geduld blijven opbrengen terwijl die kerel hem verrot schold, hij moet vooral de situatie onder controle houden en zich niet laten kennen door 40-jarige skaters.
Hij is dan ook niet veroordeeld wegens geen geduld te hebben. Hij heeft gewoon zonder enige waarschuwing pepperspray gespoten en een vuistslag verkocht. En dat is nu eenmaal wat de wetegever niet als redelijk beschouwt. Voor zover ik weet heeft die skater geen enkele expliciete fysieke bedreiging gevormd en waren er echt meer manieren de situatie op te lossen.

Die 2 min geduld slaan natuurlijk op de aankomst van de bijstand. Nuja, er is geen garantie dat hij deze aankomst kon voorspellen en zelfs 2 min kunnen enorm lang zijn in een foutgelopen situatie. Maar ook naar zijn eigen veiligheid is het toch niet slim dat hij een niet-agressief persoon een suckerpunch verkoopt? Dat is toch geen de-escalatie?

Hij mocht nog 1000 keer om zijn "paspoort" gevraagd hebben. Als die gast uiteindelijk zegt: "nee, kust mijn hol", mag je hem daarvoor niet op zijn gezicht meppen. Je mag hem wel arresteren en op zijn gezicht meppen als hij niet meewerkt. Maar daar is wel een verschil en zijn acties waren niet correct.

Eerst een reactie van hln-niveau typen (overdrijven, nuances in het oordeel van de rechter negeren, feiten verdraaien,...) en dan fulmineren over debielen en marginalen.

Het is niet omdat iemand vindt dat justitie gerust wat strenger mag straffen, of dat de politie gerust de mogelijkheid mag hebben om wat meer respect af te dwingen, ... dat dat automatisch "hln-reacties" zijn hé.

We zijn gewoon collectief aan het vervallen in een verwaand volkje die bij het minste op de teentjes getrapt is.

Het is niet omdat iemand vindt dat justitie gerust wat strenger mag straffen, of dat de politie gerust de mogelijkheid mag hebben om wat meer respect af te dwingen, ... dat dat automatisch "hln-reacties" zijn hé.
Inderdaad. het is dan ook niet dat wat ik aanval, wel het overdrijven, nuances in het oordeel van de rechter negeren en feiten verdraaien dat ik aanval.

Als iemand wil vechten tegen jou zijn er verschillende opties. Het gevecht aangaan is daar een van, de tegenpartij immobiliseren is daar een ander van.

Je geeft dus te weinig opties.

Dus jij gaat er vanuit dat die agent een robbertje wou vechten om te vechten?

Sommigen denken precies echt dat je iemand kan immobiliseren door erop te staan gapen als een hond op een zieke koe. Wellicht in de handboekjes maar jammer genoeg niet in de praktijk.

Laatst bewerkt:

Op zich is dat gigantische diefstal. Het goud is eigendom van Venezuela... Guaido is ook niet democratisch aan de macht gekomen ter informatie, en heeft minder steun van de Venezolaanse bevolking dan Maduro zelf.

We kunnen wij ook plots van elk ander land dat hier goud heeft opgeslagen, ook plots niet meer erkennen. "t' goud is van ons". Voor in een tijd te leven waarin wij met afschuw terugkijken naar ons eigen koloniaal verleden, doen we nog steeds aan zulke praktijken hoor. Wat in Venezuela gebeurt, moeten de Venozelanen zelf voor vechten. Dat moeten wij niet gaan bepalen, en elke internationaal opgelegde sanctie is dan ook niet legitiem. Veel van de problemen worden ook verergerd door die sancties, en dan kom je in een never-ending spiraal waarin Venezuela al zeker geen toegevingen gaat willen doen. Wie is het slachtoffer? de burger zelf. Want Maduro zal nog altijd biefstuk met friet kunnen eten als hij wilt hoor.

Ik vind het een echt op een idiote manier aan politiek doen. Het geeft zelden resultaat. Hoeveel landen zijn door sancties al plots democratisch geworden? Het geeft hen eerder een legitieme reden om door te gaan met een dictatuur of zelfs nog meer op autoriteit in te zetten.

En van vele van die internationale machtspolitiekspelletjes is het ook nog eens in opdracht van Amerika, terwijl zij ethisch zeker ook niet altijd correct handelen of zo een voorbeeldnatie zijn, maar toch blijven wij steevast de sidekick van superhero US. Als US Sinterklaas is, zijn wij zwarte piet.

Als wij Maduro niet erkennen omdat het democratischer kan en moet, dan kan je heel veel landen en leiders plots niet meer erkennen hoor, maar daar trekken wij ons dan weer geen hol van aan.

Laatst bewerkt:

Op zich is dat gigantische diefstal. Het goud is eigendom van Venezuela... Guaido is ook niet democratisch aan de macht gekomen ter informatie, en heeft minder steun van de Venezolaanse bevolking dan Maduro zelf.

We kunnen wij ook plots van elk ander land dat hier goud heeft opgeslagen, ook plots niet meer erkennen. "t' goud is van ons". Voor in een tijd te leven waarin wij met afschuw terugkijken naar ons eigen koloniaal verleden, doen we nog steeds aan zulke praktijken hoor. Wat in Venezuela gebeurt, moeten de Venozelanen zelf voor vechten. Dat moeten wij bepalen, en elke internationaal opgelegde sanctie is dan ook niet legitiem. Veel van de problemen worden ook verergerd door die sancties, en dan kom je in een never-ending spiraal waarin Venezuela al zeker geen toegevingen gaat willen doen. Wie is het slachtoffer? de burger zelf. Want Maduro zal nog altijd biefstuk met friet kunnen eten als hij wilt hoor.

Ik vind het een echt op een idiote manier aan politiek doen. Het geeft zelden resultaat. Hoeveel landen zijn door sancties al plots democratisch geworden? Het heeft hen eerder een legitieme reden om door te gaan met een dictatuur of zelfs nog meer op autoriteit in te zetten.

En van vele van die internationale machtspolitiekspelletjes is het ook nog eens in opdracht van Amerika, terwijl zij ethisch zeker ook niet altijd correct handelen of zo een voorbeeldnatie zijn, maar toch blijven wij steevast de sidekick van superhero US. Als US Sinterklaas is, zijn wij zwarte piet.
Het goud is van Venezuela, dat erkent het hof, het is niet dat ze het voor zichzelf gaan houden. Ze erkennen gewoon niet dat Madura de rechtmatige vertegenwoordiger is van de Venezolaanse bevolking en da's op zich ook een heel logische gedachtegang. Je zou de redenering ook kunnen omkeren. Pak dat er binnen 10 jaar een revolutie is in Venezuela en er komt een democratische regering aan de macht, als je het goud van het land dan aan een dictator gegeven hebt, hebben zij dan niet het recht om te zeggen dat je het hen nog moet terugbetalen?

Als een bank jouw rekening uitbetaalt aan iemand die je duidelijk aan het gijzelen is, dan ga je achteraf ook niet akkoord zijn dat hun schuld vereffend is. De bank moest Jouw dat geld geven, wat ze aan anderen gegeven hebben is niet jouw zaak.

Ten tijde van de Franse revolutionaire periode hebben de bankiers ooit om die reden om democratische hervormingen gepushed. Ze wilden niet langer aan de Franse overheid lenen zonder dat Frankrijk democratischer werd, omdat de bevolking anders nadien een goede reden zou hebben om de leningen niet terug te betalen omdat de banken dan niet aan hen zouden geleend hebben maar aan een niet democratische overheid die hen niet vertegenwoordigde.

Laatst bewerkt:
Het goud is van Venezuela, dat erkent het hof, het is niet dat ze het voor zichzelf gaan houden. Ze erkennen gewoon niet dat Madura de rechtmatige vertegenwoordiger is van de Venezolaanse bevolking en da's op zich ook een heel logische gedachtegang. Je zou de redenering ook kunnen omkeren. Pak dat er binnen 10 jaar een revolutie is in Venezuela en er komt een democratische regering aan de macht, als je het goud van het land dan aan een dictator gegeven hebt, hebben zij dan niet het recht om te zeggen dat je het hen nog moet terugbetalen?

Als een bank jouw rekening uitbetaalt aan iemand die je duidelijk aan het gijzelen is, dan ga je achteraf ook niet akkoord zijn dat hun schuld vereffend is. De bank moest Jouw dat geld geven, wat ze aan anderen gegeven hebben is niet jouw zaak.

Ten tijde van de Franse revolutionaire periode hebben de bankiers ooit om die reden om democratische hervormingen gepushed. Ze wilden niet langer aan de Franse overheid lenen zonder dat Frankrijk democratischer werd, omdat de bevolking anders nadien een goede reden zou hebben om de leningen niet terug te betalen omdat de banken dan niet aan hen zouden geleend hebben maar aan een niet democratische overheid die hen niet vertegenwoordigde.
1. Wie bepaalt wat democratisch en wat niet democratisch is, en of Guaido dan de rechtmatige eigenaar van Venezuela is? Venozelaanse bevolking kan hetzelfde zeggen over Guaido. Wie zijn wij om dan te bepalen wie de rechtvaardige tegenwoordiger is van Venezuela. Er vinden nog altijd verkiezingen plaats. Dat was anders ten tijde van voor de Franse revolutie.

2. Wat met goudreserves van andere landen die hier opgeslagen zijn? Opnieuw, als wij zo redeneren kan je van de helft van de landen het geld opslaan. Wat als China binnen 10 jaar een democratische revolutie kent?

3. De bank betaalt niet terug als mensen gefisht zijn. Of als andere mensen geld opnemen van iemand, zonder medeweten van die persoon of zonder dat die persoon daar ook achterstaat, wat FYI kan wel kan gebeuren. Je kan afgedreigd worden met een pistool en verplicht worden om geld op te nemen in een bankautomaat. F.Y.I. ik geef geen fuck om mijn leven, en ik zou de overvallers een loer draaien en me nog eerder laten afschieten. Mogen ze de rest van hun leven vluchten voor een moord, en daar wil ik gerust mijn leven voor opgeven.

Laatst bewerkt:

Het ligt daar dus nog steeds plat he.

Haast een week plat en geen netwerk zelfs meer.

Velen die dus gewoon huis zijn gestuurd, weinigen die dat erg vinden dus uiteraard haha.

Zelfs mails bekijken lukt blijkbaar niet meer.

De indruk heerst dat men er niet eens mee bezig is, laat staan dat men het zou kunnen oplossen.

Soit, los van enige incompetentie.
Uiteindelijk staan we machteloos tegen zulke aanvallen, vaak nog aangestuurd door inlichtingendiensten.
Kwestie van tijd eer men hier ook centrales en grote instellingen volledig platlegt.
(Of ja het leger is al een grote instelling.)

Het is inderdaad waarlijk een regelrechte schande dat je in dit land een politie-agente kan vermoorden en vervolgens een enkelband krijgen.
Ik smeet je in een vergeetput eerlijk gezegd. Meerwaarde van zo'n sujetten voor de samenleving is niet eens 0, ze is gewoon negatief.

Onze politie valt betrekkelijk weinig te verwijten - iedereen maakt fouten, zie de zaak Jonathan Jacob of de zaak Chovanec - maar wij zijn lang niet de V.S. niet. Waar men in de V.S. echter misschien het probleem heeft van politiegeweld maar dan te zware straffen voor triviale feiten (drugsbezit -> jaren cel), hebben wij hier gewoon een relatief brave politie maar erger: een zwakzinnig gerecht:
  • Politie-agent vermoorden? Enkelband!
  • Lidmaatschap van een terreurbeweging als IS? Niet eens de volle 5 jaar cel.
  • Verkrachter? Ga eerst maar wat rondlopen en nog iemand verkrachten én vermoorden, dan mag je terugkomen.
Dat laatste is ook de reden waarom ik een dubbel gevoel heb bij de zaak Julie Van Espen achter gesloten deuren te laten plaatsvinden.
Voor de nabestaanden gun ik hun absoluut een proces met de nodige sereniteit waarbij de beschamende feiten voor Julie niet openbaar gemaakt worden.

Maar wat met de justitionele schaamte? De fouten die daar gemaakt zijn, daar zou gevolg aan gegeven moeten worden. Rechters zouden ontslagen moeten worden of minstens een zware blaam krijgen, ministers hadden hun politiek verantwoordelijkheid moeten nemen - quid Koen Geens? Maar goed, nu hebben we met Quickenborne nog een grotere klucht voor Jusitie - het gaat er duidelijk niet op vooruit.

ik beaam.

Voor het onderwijs kan je vergelijkbare verhalen ophangen, centrum-linkse leerkrachten die in Brussel of andere centrumsteden hun concentratiescholen gaan werken en ineens een ruk naar rechts maken qua politieke overtuigingen. De meest extreme exemplaren - genre: nog geen 24h na de aanslagen in Parijs een bericht sturen naar de héle (katholieke) school, dat deze aanslagen niets met de Islam te maken hadden, wat een f*cking farce - die volharden natuurlijk wel, net als mensen die per se willen blijven de job uitoefenen, maar die laatsten zijn vaak snel weg als ze een betere aanbieding dichter bij huis krijgen en begrijpelijk!

Het is inderdaad waarlijk een regelrechte schande dat je in dit land een politie-agente kan vermoorden en vervolgens een enkelband krijgen.
Ik smeet je in een vergeetput eerlijk gezegd. Meerwaarde van zo'n sujetten voor de samenleving is niet eens 0, ze is gewoon negatief.

Onze politie valt betrekkelijk weinig te verwijten - iedereen maakt fouten, zie de zaak Jonathan Jacob of de zaak Chovanec - maar wij zijn lang niet de V.S. niet. Waar men in de V.S. echter misschien het probleem heeft van politiegeweld maar dan te zware straffen voor triviale feiten (drugsbezit -> jaren cel), hebben wij hier gewoon een relatief brave politie maar erger: een zwakzinnig gerecht:
  • Politie-agent vermoorden? Enkelband!
  • Lidmaatschap van een terreurbeweging als IS? Niet eens de volle 5 jaar cel.
  • Verkrachter? Ga eerst maar wat rondlopen en nog iemand verkrachten én vermoorden, dan mag je terugkomen.
Dat laatste is ook de reden waarom ik een dubbel gevoel heb bij de zaak Julie Van Espen achter gesloten deuren te laten plaatsvinden.
Voor de nabestaanden gun ik hun absoluut een proces met de nodige sereniteit waarbij de beschamende feiten voor Julie niet openbaar gemaakt worden.

Maar wat met de justitionele schaamte? De fouten die daar gemaakt zijn, daar zou gevolg aan gegeven moeten worden. Rechters zouden ontslagen moeten worden of minstens een zware blaam krijgen, ministers hadden hun politiek verantwoordelijkheid moeten nemen - quid Koen Geens? Maar goed, nu hebben we met Quickenborne nog een grotere klucht voor Jusitie - het gaat er duidelijk niet op vooruit.

Voor het onderwijs kan je vergelijkbare verhalen ophangen, centrum-linkse leerkrachten die in Brussel of andere centrumsteden hun concentratiescholen gaan werken en ineens een ruk naar rechts maken qua politieke overtuigingen. De meest extreme exemplaren - genre: nog geen 24h na de aanslagen in Parijs een bericht sturen naar de héle (katholieke) school, dat deze aanslagen niets met de Islam te maken hadden, wat een f*cking farce - die volharden natuurlijk wel, net als mensen die per se willen blijven de job uitoefenen, maar die laatsten zijn vaak snel weg als ze een betere aanbieding dichter bij huis krijgen en begrijpelijk!

Hoewel ik wil geloven dat het zuiver uit menselijke overweging was dat de zaak Van Espen achter gesloten deur heeft plaatsgevonden, toch kan je er gewoon niet om heen dat het in dit geval justitie en het gerecht goed uit kwam.

Er is ondertussen wel vooruitgang (zoals de verhoging van de strafmaat op verkrachting naar maximum 10 jaar) maar om het Cru te zeggen is het toch om van te bleiten dat als justitie gewoon een stuk software had draaien dat automatisch een zittende rechter er op wijst dat de beklaagde absoluut wél een vluchtrisico was, dat in die tijdslijn Julie nog had geleefd vandaag. Erger nog, de ouders weten dat vandaag ook. Verwerk dat trauma maar eens met dat in het achterhoofd.

Sorry maar hebben vakbonden eigenlijk nog enig moraliteitsbesef?
Dat is toch niet meer dan gewoon niet willen werken op kerstavond, zo lijkt toch.
Dringend tijd om dat zootje ongeregeld met teveel macht eens aan banden te leggen

Geen speurders meer voor onderzoek naar modegroep FNG

Er wordt steeds meer gefocust op sociale fraude, terwijl fiscale fraude overal aan de dans ontsnapt terwijl de bedragen veel groter zijn. Hoeveel Panama-papers en consoorten hebben we nog nodig om deze varkensstal uit te mesten? Het is niet omdat de fraudeur een maatpak draagt i.p.v. een joggingbroek dat hij geen grotere crimineel kan zijn.

Weg met de afkoopwet, en werf extra politiemensen aan over alle geledingen, inclusief de financiële profielen. En laat dit een zelfbedruipend verhaal worden: laat de inkomsten uit de boetes voor een deel terugvloeien naar de politie waardoor ze nog meer profielen kunnen aanwerven, grondiger onderzocht kan worden, waardoor er nog meer boetes volgen, ... en laat dit positief sneeuwbaleffect toenemen tot iedereen op een eerlijke manier zaken doet.

Enkel zo kun je een goed-werkende vrije markt krijgen waar ondernemerschap floreert.

Die cipiers die bewust 2 keer 48 uren staken zodat ze zelf geen minimum bezetting moeten doen. Zowel op Kerstavond als oudejaar.

Wat een absolute dick move.

Die cipiers die bewust 2 keer 48 uren staken zodat ze zelf geen minimum bezetting moeten doen. Zowel op Kerstavond als oudejaar.

Wat een absolute dick move.
Kun je het hen kwalijk nemen ?

Hoe zou je zelf reageren als men creatief is geweest vroeger om bij een staking toch een minimumbezetting te garanderen?

Terug
Bovenaan