808 State
Well-known member
@Sylverscythe geeft aan dat een zeer klein deel van de bevolking nergens in te schakelen valt, waarop ik vraag wat je dan met zo een mensen moet doen? Want je kan die mensen toch niet levenslang onvoorwaardelijk op de dop zetten. Ik gebruikte voor levenslang op de dop zonder voorwaarden, de term 'win-for-life', gewoon een naam die ik er aan gaf maar verder zonder enige betekenis aangezien beiden systemen zijn waarbij levenslang geld op je rekening gestort wordt. Mijn vraag was dus eigenlijk, wat kunnen die mensen nog doen zodat ze niet levenslang tot een uitkering veroordeeld zijn. Tot daar dus.
Maar dan reageert @Loser plots met:
Totaal naast de kwestie dus, want nergens heb ik ergens geopperd dat ik jaloers ben op die mensen, of dat ze in een situatie zitten waar veel anderen van dromen. Uiteraard baseert hij zich voor zijn reactie enkel op die 'win for life', terwijl dat daarmee helemaal niet bedoeld werd. We zitten in een discussie over vacatures van alle soorten die niet ingevuld raken, en hoe deze kunnen worden ingevuld. Maar blijkbaar wordt de discussie enkel en alleen door die term 'win for life' al onmiddellijk herleid naar een discussie over "luie doppers" waarbij ik dan nog eens ordinaire vooroordelen zou gebruiken jegens die mensen (dixit @Sir.Killalot). Was totaal de bedoeling en de intentie, maar bon de discussie is dan toch weer eens verlegd.
Ik reageer vervolgens door te zeggen dat het daar helemaal niet om gaat, maar ik krijg dan toch weer de reactie:
Bon nergens heb ik ook nog maar gezegd dat die mensen een riant leven zonder er iets te moeten voor doen, maar we blijven maar op die 'win for life' nagel kloppen. Er wordt mij alweer gevraagd om de essentie van mijn post, waarop ik antwoord:
Waarmee ik nogmaals aangeef dat er zoveel vacatures open staan, en dat we daar toch echt mensen moeten voor kunnen vinden. Want dat toch niet iedereen die op de dop staat de capaciteiten ontbeert om zelfs nog maar simpelste job uit te oefenen.
Vervolgens weer een reactie van @Loser
En uiteraard nog een reactie van zijn spitsbroeder @Sir.Killalot die mij verwijt van het uiten van ordinaire vooroordelen.
Bedankt om een constructieve discussie over de krapte op de arbeidsmarkt alweer eens te verzieken.
Maar dan reageert @Loser plots met:
Win for life... Zelf al in die situatie geweest? Ik denk niet dat je dat winnen kunt noemen in heel veel gevallen.
Totaal naast de kwestie dus, want nergens heb ik ergens geopperd dat ik jaloers ben op die mensen, of dat ze in een situatie zitten waar veel anderen van dromen. Uiteraard baseert hij zich voor zijn reactie enkel op die 'win for life', terwijl dat daarmee helemaal niet bedoeld werd. We zitten in een discussie over vacatures van alle soorten die niet ingevuld raken, en hoe deze kunnen worden ingevuld. Maar blijkbaar wordt de discussie enkel en alleen door die term 'win for life' al onmiddellijk herleid naar een discussie over "luie doppers" waarbij ik dan nog eens ordinaire vooroordelen zou gebruiken jegens die mensen (dixit @Sir.Killalot). Was totaal de bedoeling en de intentie, maar bon de discussie is dan toch weer eens verlegd.
Ik reageer vervolgens door te zeggen dat het daar helemaal niet om gaat, maar ik krijg dan toch weer de reactie:
"het mag niet resulteren in een win for life voor die mensen", en dan geef ik aan dat het echt niet zo'n riant leven is. Dat het vaak nog ploeteren is voor die mensen, zeker als ze nog wat kinderen hebben. En zoals Sylver aangeeft, dat ze in andere landen dan gewoon op straat vallen, maar we hen hier tenminste daar nog voor behoeden. Maar dat is niet de essentie van je post? Wat is die dan wel?
Bon nergens heb ik ook nog maar gezegd dat die mensen een riant leven zonder er iets te moeten voor doen, maar we blijven maar op die 'win for life' nagel kloppen. Er wordt mij alweer gevraagd om de essentie van mijn post, waarop ik antwoord:
Dat er zoveel vacatures open staan, voor alle soorten jobs. Niet iedereen die op een uitkering staat ontbeert toch de capaciteiten om bijvoorbeeld kartonnen dozen te plooien in een beschutte werkplaats?
Trouwens 'win-for-life' moet je toch niet letterlijk zien als iemand die het groot lot gewonnen heeft? Eerder als een levenslange uitkering zonder verder nog te moeten verantwoorden. Maar waarom steek ik hier eigenlijk nog moeite in, ik had moeten dat jij enkel en alleen op de term 'win-for-life' zou reageren om op basis daarvan de hele discussie weer te verkrachten.
Je maakt er hier weer eens een metadiscussie van waar ik geen zin in heb.
Waarmee ik nogmaals aangeef dat er zoveel vacatures open staan, en dat we daar toch echt mensen moeten voor kunnen vinden. Want dat toch niet iedereen die op de dop staat de capaciteiten ontbeert om zelfs nog maar simpelste job uit te oefenen.
Vervolgens weer een reactie van @Loser
Heb ik dan ergens wél gezegd dat iedereen die op een uitkering staat nog niet in staat is om wat papier bij elkaar te plooien?De metadiscussie maak je toch zelf.
Nu zeg je "niet iedereen die op een uitkering staat". Tuurlijk, niet iedereen. Sylver zei ook niet iedereen, maar een klein percentage. Op een beschutte werkplaats is een beetje een foute keuze, want die zijn volgens mij voorzien voor bepaalde mensen. Geen idee of daar misschien restricties aan zijn, of wat dan ook. Maar het overgrote deel van de werklozen is wel te activeren, maar niet allemaal.
En uiteraard nog een reactie van zijn spitsbroeder @Sir.Killalot die mij verwijt van het uiten van ordinaire vooroordelen.
Oh nee, iemand is boos omdat hij wordt aangevallen op zijn ordinaire vooroordelen en de fout ligt natuurlijk bij degene die hem daarover aanspreekt. En dan lullen dat je geen metadiscussie wil, wat een verrassing.
Bedankt om een constructieve discussie over de krapte op de arbeidsmarkt alweer eens te verzieken.
.