Kleine nieuwtjes

Is deze discussie nu nog altijd aan de gang? Toch werkelijk ongelofelijk…
In deze kan je dus echt wel over onwil spreken en bewust dingen blijven aanhalen die niet gezegd worden.

Misschien es over een andere boeg gooien.
Maar heeft Peter De Roover nu echt Els Van Doesburg binnen gehaald? Knappe prestatie 🙌😅

Maar heeft Peter De Roover nu echt Els Van Doesburg binnen gehaald? Knappe prestatie 🙌😅

Inderdaad. Hij heeft goede smaak precies.

Is dit pas een begin van een wereldwijde crisis? De laatste weken worden we meer en meer om de oren geslegen met tekorten in alle industrietakken. Imo gaan we toch serieus moeten oppassen want het tekort aan grondstoffen en personeel is volgens mij gevaarlijker dan we denken.

Dat leeftijdsverschil zeg. Ik spreek er niet slecht over maar hoop dat ze daar toch goed over hebben nagedacht. Zeker als er nog kinderen van komen later.

Is dit pas een begin van een wereldwijde crisis? De laatste weken worden we meer en meer om de oren geslegen met tekorten in alle industrietakken. Imo gaan we toch serieus moeten oppassen want het tekort aan grondstoffen en personeel is volgens mij gevaarlijker dan we denken.
Een groot deel van die tekorten moet toch nog steeds artificieel of covid gerelateerd, zoals vertragingen in productie en leveringen, zijn lijkt mij. Niet dat ik wil ontkennen dat er op bepaalde vlakken tekorten zijn. Maar ik kan moeilijk geloven dat op een jaar tijd plots elke grondstof vrijwel uitgeput is.

Ik merk dat bij ons op het werk ook dat er momenteel een groot tekort van producten is omdat fabrieken in Indonesië 16 weken stil hebben gelegen, transport dat heeft stil gelegen, containerprijzen die x10 gegaan zijn. Het zal er grotendeels ook nog op neerkomen om geduld te hebben tot heel die machine terug genormaliseerd is.

Dit even iets breder getrokken denk/verwacht ik dat de tekorten en langere levertermijnen die we nu al zien nog maar het begin zijn, die echte crisis gaat (schat ik) begin volgend jaar pas losbarsten. Veel producenten hebben zich tot nu toe verder geholpen uit stock of deel-leveringen maar dat eindigt ook. Afgelopen week weer van 3 verschillende producenten van totaal verschillende producten gehoord dat zij dit jaar bepaalde items niet meer kunnen produceren bij gebrek aan grondstoffen en nu alleen nog maar bestaande stock zullen uitleveren.

Een groot deel van die tekorten moet toch nog steeds artificieel of covid gerelateerd, zoals vertragingen in productie en leveringen, zijn lijkt mij. Niet dat ik wil ontkennen dat er op bepaalde vlakken tekorten zijn. Maar ik kan moeilijk geloven dat op een jaar tijd plots elke grondstof vrijwel uitgeput is.

Ik merk dat bij ons op het werk ook dat er momenteel een groot tekort van producten is omdat fabrieken in Indonesië 16 weken stil hebben gelegen, transport dat heeft stil gelegen, containerprijzen die x10 gegaan zijn. Het zal er grotendeels ook nog op neerkomen om geduld te hebben tot heel die machine terug genormaliseerd is.
Ja maar het duurt toch een eind tegen alles terug op gang komt. En ik kan mij niet ontdoen van het idee dat er wel een cascade effect kan ontstaan door bepaalde tekorten.

Dat leeftijdsverschil zeg. Ik spreek er niet slecht over maar hoop dat ze daar toch goed over hebben nagedacht. Zeker als er nog kinderen van komen later.

Wat is een aanvaardbaar leeftijdsverschil...?
Tegenwoordig is iedereen toch woke, niet? 🤭

Wat wel is: iedereen weet nu wel opeens wie die Els is, dus dat zal haar geen windeieren leggen...

Wat is een aanvaardbaar leeftijdsverschil...?
Tegenwoordig is iedereen toch woke, niet? 🤭

Wat wel is: iedereen weet nu wel opeens wie die Els is, dus dat zal haar geen windeieren leggen...
Tgoh, als uw zoon een logischere leeftijd heeft om samen te zijn met uw vrouw dan jijzelf kan je je toch vragen beginnen stellen.

Ik ken toch zo ne kerel. Die is hertrouwd met iemand die net zo oud was als zijn oudste dochter. Ik denk dat zij toen ongeveer 25 was. Ondertussen is die er toch al meer dan twintig jaar mee getrouwd.
Vanaf dat beide partijen echt volwassen zijn (en dan bedoel ik geen 18, maar +25), vind ik leeftijdsverschil eigenlijk geen issue meer. Niet dat ik persoonlijk geïnteresseerd zou zijn in iemand die veel ouder is dan ik, daar ben ik toch iets te veel voor op het uiterlijk gericht, maar ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die daar geen snars om geven en enkel op persoonlijkheid/levenswijsheid afgaan. En dan maakt leeftijd geen bal uit.

Niet dat ik persoonlijk geïnteresseerd zou zijn in iemand die veel ouder is dan ik, daar ben ik toch iets te veel voor op het uiterlijk gericht, maar ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die daar geen snars om geven en enkel op persoonlijkheid/levenswijsheid afgaan. En dan maakt leeftijd geen bal uit.

Ben jij man of vrouw?
Want het is wel ergens een feit dat (sommige) mannen er op "rijpere" leeftijd wel beter uit zien dat wanneer ze bijvoorbeeld 25 waren...
Dus ergens kan ik er inkomen dat dat aantrekkelijk is voor sommige vrouwen...

Ik hoorde bijvoorbeeld Gloria Monsarez (die 20 is) ook al zeggen dat ze Henny Vrienten heel aantrekkelijk vindt...
Natuurlijk... aantrekkelijk vinden en er een relatie mee beginnen is natuurlijk nog iets anders.

Ben jij man of vrouw?
Want het is wel ergens een feit dat (sommige) mannen er op "rijpere" leeftijd wel beter uit zien dat wanneer ze bijvoorbeeld 25 waren...
Dus ergens kan ik er inkomen dat dat aantrekkelijk is voor sommige vrouwen...

Ik hoorde bijvoorbeeld Gloria Monsarez (die 20 is) ook al zeggen dat ze Henny Vrienten heel aantrekkelijk vindt...
Natuurlijk... aantrekkelijk vinden en er een relatie mee beginnen is natuurlijk nog iets anders.
Ik ben een man en van rijpere leeftijd. Maar ik ga zeker geen 25 jarige aan de haak slaan hoor. Ik heb noch de looks, noch het geld, noch het juiste karakter.

Op Pol&Actua gaat het serieus over het leeftijdsverschil in de relatie van een politieker, en in Vrije tijd, Lifestyle & Gezondheid wordt De Roover vergeleken met Himmler. Er zijn geen zekerheden meer.

Absoluut.
De inflatie is nu erg hoog. Energieprijzen swingen uit de pan, maar ook andere dingen worden snel duurder. Mensen gaan steeds minder van hun loon kunnen besteden aan andere dingen, bovendien weegt dat op het consumentenvertrouwen.

Werkte eerst jaren op zijn kabinet onder hem, een echte womanizer zal de Gollem niet zijn dus 't zal wel van haar kant gekomen zijn, in een vlaag van bewondering wordt zij dan bevangen door gevoelens à la vaderfiguur waar ik rust bij vindt en hij wikt dan de pro's (schoon wijf) en cons (kan niet blijven duren) af en dan toch maar effe zien wat het geeft...

Absoluut.
De inflatie is nu erg hoog. Energieprijzen swingen uit de pan, maar ook andere dingen worden snel duurder. Mensen gaan steeds minder van hun loon kunnen besteden aan andere dingen, bovendien weegt dat op het consumentenvertrouwen.
Niet alleen voor de consumenten trouwens, ik zie op professioneel gebied bepaalde zaken gebeuren waarbij ik toch mijn bedenkingen heb, onderdelen waarvan de prijzen en levertermijnen gewoon door het dak gaan. Wat ervoor zorgt dat veel bedrijven ook logistiek in de problemen komen. Zo weet ik een vrachtwagen stilstaan voor 13 weken omdat er een instaptrede kapotgereden is (kost hoop en al 300 euro en levertermijn is 13 weken) en die daardoor voor de verkeersveiligheid de weg niet meer op mag. Of bij een klant van mij gingen er 3 van de 13 heftrucks stil staan, alle 3 hebben ze een defect onderdeel waarvan de levertermijn ongeveer 10 weken bedraagt terwijl dit vroeger gewoon op stock was. Gelukkig had ik zelf nog een voorraad van die onderdelen maar als ik die nu bestel kosten die opeens het 5 voudige van een jaar terug. Overal waar ik kom hoor ik hetzelfde, onderdelen waarvan levertermijnen onbekend zijn, tekorten aan personeel, grondstoffen en transport. Als je dan hoort dat de container terminals in LA maanden vertraging hebben bij het lossen van schepen hou ik toch mijn hart vast voor de toekomst hier in europa. Hopelijk gaan we niet dezelfde kant op als daar in Amerika.

Niet alleen voor de consumenten trouwens, ik zie op professioneel gebied bepaalde zaken gebeuren waarbij ik toch mijn bedenkingen heb, onderdelen waarvan de prijzen en levertermijnen gewoon door het dak gaan. Wat ervoor zorgt dat veel bedrijven ook logistiek in de problemen komen. Zo weet ik een vrachtwagen stilstaan voor 13 weken omdat er een instaptrede kapotgereden is (kost hoop en al 300 euro en levertermijn is 13 weken) en die daardoor voor de verkeersveiligheid de weg niet meer op mag. Of bij een klant van mij gingen er 3 van de 13 heftrucks stil staan, alle 3 hebben ze een defect onderdeel waarvan de levertermijn ongeveer 10 weken bedraagt terwijl dit vroeger gewoon op stock was. Gelukkig had ik zelf nog een voorraad van die onderdelen maar als ik die nu bestel kosten die opeens het 5 voudige van een jaar terug. Overal waar ik kom hoor ik hetzelfde, onderdelen waarvan levertermijnen onbekend zijn, tekorten aan personeel, grondstoffen en transport. Als je dan hoort dat de container terminals in LA maanden vertraging hebben bij het lossen van schepen hou ik toch mijn hart vast voor de toekomst hier in europa. Hopelijk gaan we niet dezelfde kant op als daar in Amerika.
3 * zelfde onderdeel kapot? Want anders gebruik je 1 om de 2 andere te herstellen he :unsure:

Terug
Bovenaan