Vragen wat hij wel zal wel tussen enkele grenzen liggen hoor, ook zal die loopbaan relatief vlakker zijn én korter dan vele jobs waarvoor je geschoold moet zijn.Mijn broer is ploegbaas in de bouw, wel in de grotere projecten. Maar ik weet van hem dat aannemers in de particuliere woningbouw een strijd voeren om personeel van elkaar af te pakken door middel van een opbod aan loon. Een metser met 5 jaar ervaring kan beginnen waar hij wil en vragen wat hij wil.
Allez ik vind het een beetje de realiteit oneer aandoen hoor, je lijkt te zeggen dat er gewoon teveel mensen studeren om onnodige jobs te doen. Terwijl veel van de jobs die niet ingevuld raken gewoon absolute strontjobs zijn, waar we graag migranten of seizoensarbeiders voor inschakelen die niet teveel eisen stellen.
Natuurlijk hebben we die mensen nodig. Hoeveel onderaannemers van Fluvius, Sibelga, Farys zijn niet in handen van migranten en volledig gestaft door migranten? Is er ook maar één Vlaming die nog in regen en wind sleuven wil staan graven voor nutsleidingen?
Tiens, nu zeg je het zelf. Hoe ga je dat oplossen door mensen er meer voor te laten studeren?