Ik ga nog eens dezelfde anekdote vertellen:
Toen mijn vrouw hier net was en mocht werken ging ze eens een dag proefdraaien bij een wat duurder restaurant in de buurt. Ze heeft daar 10u gewerkt met korte pauze in een keuken waar enkel de "leiding" Vlaams was. Mensen van overal, in het zwart. Ook mijn vrouw kreeg te horen dan ze nu toch niet meteen een contract zouden aanbieden, terwijl dat wel eerst gezegd was, en ze wel zouden zien hoe het liep...
Mijn vrouw heeft daar vriendelijk voor bedankt want wij kwamen rond met mijn loon, en ik kon haar meteen zeggen dat dit zuiver misbruik was. Die andere mensen, die zijn natuurlijk gezien want ze kunnen van de ene dag op de andere ontslaan worden, bouwen niets op, en worden waarschijnlijk ook maar een peulenschil betaald.
Ja, die vuile migranten toch hé, ze willen niet werken. Als mijn vrouw van haar huidige werkgever de vraag krijgt "heb je je identiteitskaart mee want we worden straks gecontroleerd", maak je mij ook niet wijs dat er echt iemand van wakker ligt dat zo'n keuken draait op die manier.