TNTim
Well-known member
Ik vermoed het.Dus Fluvius is gewoon een overkoepelende naam met daaronder alle bestaande intercommunales of hoe moet ik dat begrijpen?
Alles om het zo simpel en transparant mogelijk te maken hé.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vermoed het.Dus Fluvius is gewoon een overkoepelende naam met daaronder alle bestaande intercommunales of hoe moet ik dat begrijpen?

Kunnen we geen muur rond die stad bouwen?Tja, hellhole Brussel met z'n 'milde' - lees lakse - rechters, nog zo ééntje van vandaag: Rechtbank mild voor jongeren die MIVB-controleurs aanvielen: één in plaats van drie jaar cel
In een stad waar groepsverkrachters ervan afkomen met een opstelletje, zal het onderzoeken van een verkrachter op z'n eentje geen prioriteit zijn natuurlijk. Hoewel je de politie dat niet kwalijk kan nemen natuurlijk, het is gewoon een krom gerecht. (Voor de duidelijkheid: die protesterende vrouwen hebben uiteraard 100% gelijk, als één van die slachtoffers ook effectief die man z'n lul eraf zou snijden, ik zou het haar niet kwalijk nemen).
Bart De Pauw heeft de brute pech dat z'n proces in Mechelen plaatsvindt en niet in Brussel.
![]()
Lieven Boeve noemt sluiting Brusselse scholen door lerarentekort “reële dreiging”
Dat een aantal Brusselse scholen zal moeten sluiten wegens een tekort aan leraren, is een “reële dreiging”. Dat stelt Lieven Boeve, directeur-generaal van Katholiek Onderwijs Vlaanderen, dinsdag. “Niet alleen wij, maar alle onderwijsverstrekkers hebben aan de alarmbel getrokken. We kunnen enkel...www.nieuwsblad.be
Leerkracht zijn, is een job, geen missie.
En de ondergang gaat rustig verder.
wat studeren al die studenten dan tegenwoordig ? Dan moeten er toch ook aan de andere kant studies zijn die geen werk vinden ?Plots is het nationaal nieuws dat er een lerarentekort is.
In veel sectoren is het al jaren alle hens aan dek qua vinden van personeel. Dat wordt hoogstens eens vermeld en daags nadien sterft het een stille dood.
We stevenen af op een catastrofe en niet alleen in het onderwijs. Als ik zie hoeveel werkvolk (handenarbeid) of verplegend personeel er de komende 10 a 15 jaar in pensioen gaat, dan worden ganse sectoren personeels- en Belgenloos.
Als je de appartementensbouw in Brussel bekijkt, wie wil daar nu nog werfleider zijn met bijvoorbeeld 17 talen op de werf (en Nederlands zit er niet bij).
Communicatiewetenschappen, TEW,.... En dan gaan ze aan de slag als consultant.wat studeren al die studenten dan tegenwoordig ? Dan moeten er toch ook aan de andere kant studies zijn die geen werk vinden ?
Wie niet ...Ik zou wel les willen geven in Brussel mits extra verloning en vrijstelling van administratie.
Er is volgens mij zeker een situatie (geweest) waarbij er op alles dat niet verder studeren werd neergekeken. Ook al is dat in veel gevallen nuttiger voor de maatschappij dan bepaalde bachelors waarmee je dan een job kan doen die 30 jaar geleden enkel een middelbaar diploma nodig had.Plots is het nationaal nieuws dat er een lerarentekort is.
In veel sectoren is het al jaren alle hens aan dek qua vinden van personeel. Dat wordt hoogstens eens vermeld en daags nadien sterft het een stille dood.
We stevenen af op een catastrofe en niet alleen in het onderwijs. Als ik zie hoeveel werkvolk (handenarbeid) of verplegend personeel er de komende 10 a 15 jaar in pensioen gaat, dan worden ganse sectoren personeels- en Belgenloos.
Als je de appartementensbouw in Brussel bekijkt, wie wil daar nu nog werfleider zijn met bijvoorbeeld 17 talen op de werf (en Nederlands zit er niet bij).
Communicatiewetenschappen is niet echt een toprichting, ik vraag me af wat voor consultant dat oplevert.Communicatiewetenschappen, TEW,.... En dan gaan ze aan de slag als consultant.
Communicatiewetenschappen is niet echt een toprichting, ik vraag me af wat voor consultant dat oplevert.
Genoeg consulting jobs waar de enige vereiste een diploma hoger dan het middelbaar, is hoor.Communicatiewetenschappen is niet echt een toprichting, ik vraag me af wat voor consultant dat oplevert.
Onderbetaling is ook wel zo omdat men wat neerkijkt op die sectoren natuurlijk. Alhoewel er in mijn ogen een lichte mentaliteitswijziging is in mijn ogen maar dat is dan ook maar op momenten dat men u nodig heeft dat men enig respect heeft voor handenarbeid.Er is volgens mij zeker een situatie (geweest) waarbij er op alles dat niet verder studeren werd neergekeken. Ook al is dat in veel gevallen nuttiger voor de maatschappij dan bepaalde bachelors waarmee je dan een job kan doen die 30 jaar geleden enkel een middelbaar diploma nodig had.
Maar veel van die sectoren die geen personeel vinden, of toch geen Belgisch personeel, hebben dat ook te danken aan werkomstandigheden. De zorgsector, waar onderaan de ladder de zorgkundigen staan die voor een beperkt loon letterlijk de stront mogen opkuisen. Ik denk dat de VDAB ongeveer elke nieuwkomer aanraadt om zorgkundige te studeren. Het resultaat is dat je krijgt waarvoor je betaalt uiteindelijk, en dan is men verbaasd dat in die beroepscategorie er veel mensen niet geloven in vaccins.
Nu, na lockdowns, ziet men ook sterke tekorten in de horeca. Natuurlijk, die mensen hebben eens gezien hoe het voelt om een normaal sociaal leven/uurrooster te hebben, waar je niet heel het weekend werkt aan een laag loon zonder extra's (tenzij zwart geld). Ik vermoed dat men over de bouwsector ook wel het een en ander kan zeggen, ik ben er niet mee vertrouwd.
Maar persoonlijk vind ik de zorgsector en het onderwijs wel een pak belangrijker voor de toekomst van het land.
Communicatiewetenschappen is niet echt een toprichting, ik vraag me af wat voor consultant dat oplevert.
Hoe bedoel je ? De zorgsector en het onderwijs is een pak belangrijker voor de toekomst van dit land dan de bouwsector ?Er is volgens mij zeker een situatie (geweest) waarbij er op alles dat niet verder studeren werd neergekeken. Ook al is dat in veel gevallen nuttiger voor de maatschappij dan bepaalde bachelors waarmee je dan een job kan doen die 30 jaar geleden enkel een middelbaar diploma nodig had.
Maar veel van die sectoren die geen personeel vinden, of toch geen Belgisch personeel, hebben dat ook te danken aan werkomstandigheden. De zorgsector, waar onderaan de ladder de zorgkundigen staan die voor een beperkt loon letterlijk de stront mogen opkuisen. Ik denk dat de VDAB ongeveer elke nieuwkomer aanraadt om zorgkundige te studeren. Het resultaat is dat je krijgt waarvoor je betaalt uiteindelijk, en dan is men verbaasd dat in die beroepscategorie er veel mensen niet geloven in vaccins.
Nu, na lockdowns, ziet men ook sterke tekorten in de horeca. Natuurlijk, die mensen hebben eens gezien hoe het voelt om een normaal sociaal leven/uurrooster te hebben, waar je niet heel het weekend werkt aan een laag loon zonder extra's (tenzij zwart geld). Ik vermoed dat men over de bouwsector ook wel het een en ander kan zeggen, ik ben er niet mee vertrouwd.
Maar persoonlijk vind ik de zorgsector en het onderwijs wel een pak belangrijker voor de toekomst van het land.
Ik vind het crucialer dat kinderen tijdens hun leerplichtjaren de nodige kennis krijgen (om bijvoorbeeld in de bouwsector te werken) of hulpbehoevende bejaarden verzorgd worden, dan dat een gebouw snel opgeleverd wordt ja. Dat dit dan het nieuws haalt, en het feit dat ze geen Belgen vinden op een werf niet (zie post waarop ik reageerde), vind ik logisch.Hoe bedoel je ? De zorgsector en het onderwijs is een pak belangrijker voor de toekomst van dit land dan de bouwsector ?
Ja of de zoveelste projectmanagers of zo van komen en gaan die vaak nooit weten waaraan, verscholen achter een planning in een excel.Al genoeg business analisten tegengekomen die rechtstreeks uit die richting kwamen hoor.
Of bij de overheid. Kijkt men bij veel functies ook louter naar het niveau van diploma. Je moet wel slagen in proeven sowieso.Genoeg consulting jobs waar de enige vereiste een diploma hoger dan het middelbaar, is hoor.
De enige mensen die zo'n dingen denken, zijn degenen die dat hier zeggen lijkt me. Ik zie niet in waarom zoveel mensen zich altijd zoveel met andere mensen hun jobs willen bezig houden, een waarde-oordeel over uitspreken, op neerkijken, ... zonder eigenlijk te weten wat deze mensen doen.Laat die ingenieurs maar zweten denken die, en laat die maar hard werken om ons loon te betalen.
Ik zit zelf ondertussen al jaren op een overheid.De enige mensen die zo'n dingen denken, zijn degenen die dat hier zeggen lijkt me. Ik zie niet in waarom zoveel mensen zich altijd zoveel met andere mensen hun jobs willen bezig houden, een waarde-oordeel over uitspreken, op neerkijken, ... zonder eigenlijk te weten wat deze mensen doen.
Sorry, maar dat vind ik echt triest.