Kleine nieuwtjes

Buitenlandse sporters met beperkte aanwezigheid in BE hebben een gunstregime voor belastingen, de rest niet voor hun gewoon loon maar er zijn wel andere constellaties mogelijk daar.
Grootste voordeel voor voetballers is de RSZ korting inderdaad

Ondertussen krijgen de olympische atleten dus een vrijstelling op hun premie. Er komt ook een vrijstelling voor wetenschappelijke en culturele prijzen.
Toch raar dat dat zo plots uit het niks wordt goedgekeurd? "We willen werken aan een duidelijk kader"... ja, inkomsten zoals alle andere inkomsten zeker?

1) het gaat om een exceptionele vergoeding en uw % belasting is afhankelijk van uw JAARBEDRAG VAN DE NORMALE BRUTO BEZOLDIGINGEN (maar blijft een voorschot, op einde wordt toch alles op een pot gegooid)

2) Dat gunstregime is voor RSZ, maar BV ook? Of betalen die wel gewoon BV (dat dan door de 'werkgever' slechts heel beperkt doorgestort moet worden, maar dat systeem is voor alle sporters hetzelfde dacht ik)
BV ook maar dat gaat eigenlijk in de portefeuille van de club.

Vrijstelling doorstorting bedrijfsvoorheffing
De schuldenaars van de bedrijfsvoorheffing bedoeld in artikel 270, 1°, WIB 92, die bezoldigingen van werknemers betalen of toekennen aan sportbeoefenaars worden ervan vrijgesteld 80% van die bedrijfsvoorheffing in de Schatkist te storten.

De ingehouden maar niet-doorgestorte bedrijfsvoorheffing voor oudere sportbeoefenaars (die de leeftijd van 26 jaar hebben bereikt op 1 januari van het jaar volgend op het jaar waarin de vrijstelling wordt gevraagd) moet de club besteden aan:

• de opleiding van jonge sportbeoefenaars (1), met name de betaling van bezoldigingen van personen belast met de opleiding, begeleiding of ondersteuning van deze jonge sportbeoefenaars in hun sportbeoefening
  • de lonen van de jonge sportbeoefenaars (1)
(1) Jonge sportbeoefenaars zijn minder dan 23 jaar oud op 1 januari van het jaar dat volgt op het jaar waarin de vrijstelling gevraagd wordt.

Dus een speler met 1 miljoen bruto en half miljoen bedrijfsvoorheffing. Daar eindigt uiteindelijk maar 100.000 euro van de schatkist.

BV ook maar dat gaat eigenlijk in de portefeuille van de club.

Vrijstelling doorstorting bedrijfsvoorheffing
De schuldenaars van de bedrijfsvoorheffing bedoeld in artikel 270, 1°, WIB 92, die bezoldigingen van werknemers betalen of toekennen aan sportbeoefenaars worden ervan vrijgesteld 80% van die bedrijfsvoorheffing in de Schatkist te storten.

De ingehouden maar niet-doorgestorte bedrijfsvoorheffing voor oudere sportbeoefenaars (die de leeftijd van 26 jaar hebben bereikt op 1 januari van het jaar volgend op het jaar waarin de vrijstelling wordt gevraagd) moet de club besteden aan:

• de opleiding van jonge sportbeoefenaars (1), met name de betaling van bezoldigingen van personen belast met de opleiding, begeleiding of ondersteuning van deze jonge sportbeoefenaars in hun sportbeoefening
  • de lonen van de jonge sportbeoefenaars (1)
(1) Jonge sportbeoefenaars zijn minder dan 23 jaar oud op 1 januari van het jaar dat volgt op het jaar waarin de vrijstelling gevraagd wordt.

Dus een speler met 1 miljoen bruto en half miljoen bedrijfsvoorheffing. Daar eindigt uiteindelijk maar 100.000 euro van de schatkist.
Maar de atleet betaald wel zijn belasting ;)

Ik heb het gevonden. Ik ga met mijn klant overeenkomen dat als ik mijn target haal dat ik de gouden medaille krijg en bijhorende "premie"

Taxfree income baby!

Ik heb het gevonden. Ik ga met mijn klant overeenkomen dat als ik mijn target haal dat ik de gouden medaille krijg en bijhorende "premie"

Taxfree income baby!
Ach, ik dacht van een evenement te gaan organiseren waar ik mij totaal niet aan de wetgeving zal houden, het dan af te blazen, de schuld op de regering steken en dan gewoon 1.8 miljoen binnenrijven omdat ik al wat kosten gemaakt heb.

TL/DR: madame Non zal nog enkele jaren moeten wachten voor haar proces (misschien) zal beginnen. De feiten dateren ondertussen van 7j geleden. Ons rechterlijk systeem faalt systematisch zo hard... Ik begrijp echt niet waarom dat allemaal zo lang moet duren.

Meanwhile in Frankrijk begint het proces tegen de terroristen, wat een enorm groot proces is 6j na de feiten.

Man, die reacties op die wolf in Limburg zijn toch echt pijnlijk om te lezen. Hoe dom kunnen mensen nu eigenlijk zijn?
"Dierenleed, dat dier heeft afgezien toen hij werd opgegeten ze!" En een wilde wolf neerschieten is beter hoe?
"Dat ze die wolf zetten waar hij thuis hoort!" ... Zoals ... in de vrije natuur?

Man, die reacties op die wolf in Limburg zijn toch echt pijnlijk om te lezen. Hoe dom kunnen mensen nu eigenlijk zijn?
"Dierenleed, dat dier heeft afgezien toen hij werd opgegeten ze!" En een wilde wolf neerschieten is beter hoe?
"Dat ze die wolf zetten waar hij thuis hoort!" ... Zoals ... in de vrije natuur?
Ik kan die mensen wel begrijpen (dat bericht over dierenleed is belachelijk natuurlijk) maar wolven zijn niet echt meer op hun plaats in België anno 2021. Ik kan de frustratie wel snappen als die beesten uw koe of paard komen doden.

Laatst bewerkt:
Ik kan die mensen wel begrijpen (dat bericht over dierenleed is belachelijk natuurlijk) maar wolven zijn niet echt meer op hun plaats in België anno 2021. Ik kan de frustratie wel snappen als die beesten uw koe of paart komen doden.
Maar die wolf hoort wel thuis in België, dat is zijn natuurlijke habitat. Dat is hetzelfde als zeggen dat we dieren maar moeten laten uitsterven, want ja, we hebben die hun leefgebied ingepalmd en nu passen ze er niet meer.

Ik snap de frustratie enerzijds, anderzijds wordt ge volledig vergoed én krijgt ge subsidies om omheiningen te zetten. Ja, als ge die dan niet zet ...

Ik kan die mensen wel begrijpen (dat bericht over dierenleed is belachelijk natuurlijk) maar wolven zijn niet echt meer op hun plaats in België anno 2021. Ik kan de frustratie wel snappen als die beesten uw koe of paart komen doden.
Paart? :eek::unsure::tongue:

Wolven zijn hier toch wel op hun plaats? We hebben ze zelf door instensieve jacht verdreven, maar historisch gezien hebben hier, buiten de laatste eeuw, altijd veel wolven geleefd.

In een ver van ons bed show zijn we toch ook verbolgen over pakweg het quasi uitroeien van de Siberische of Bengaalse tijgers? Die inwoners daar kunnen ook zeggen dat ze "anno 2021 niet meer in dit gebied passen", maar iets zegt me dat daar, ook hier, heel wat commentaar op zou komen.

Ik snap de frustratie enerzijds, anderzijds wordt ge volledig vergoed én krijgt ge subsidies om omheiningen te zetten. Ja, als ge die dan niet zet ...
Die vergoeding wordt door belastingen betaald, dus ze mogen onrechtstreeks zelf betalen voor die vergoeding. :tongue:

(dat bericht over dierenleed is belachelijk natuurlijk)
Is dat dan geen dierenleed?
Of ziet een beest alleen maar af als het geslacht wordt door een mens, maar niet als het levend wordt opgevreten door een roofdier?

Terug
Bovenaan