Hier ben ik eigenlijk ook helaas niet verrast van, ik zie het in mijn eigen job ook te veel. Professionele hulp is zo overbevraagd dat jongeren er pas veel te laat bij terechtkunnen. Over de zin van streng straffen spreek ik me niet uit, maar voor slachtoffers, andere jongeren en bij uitbreiding iedereen blijft hulp bij mentaal welzijn helaas nog veel te onbereikbaar. Gelukkig begint er iets te bewegen met het huidige regeerakkoord.
www.vrt.be
14-jarig meisje zocht net voor vermoedelijke verkrachting psychologische hulp, maar kreeg die niet | VRT NWS Nieuws
Het slachtoffer van de vermoedelijke verkrachting in Gent heeft net voor de feiten psychologische hulp gezocht, maar ze moest wachten omdat er plaatsgebrek is. Dat bevestigt Jef Vermassen, de advocaat van haar vader. Het 14-jarige meisje stapte nadien uit het leven.
Omdat het meisje zich niet goed in haar vel voelde, had haar vader al eerder naar hulp gezocht voor zijn dochter. "Dat gebeurde 14 dagen voor de feiten. Ze zijn naar de huisarts gegaan en nadien naar een ziekenhuis in Gent, maar ze zijn tot twee keer toe wandelen gestuurd", zegt Vermassen. "Er zou een therapie beginnen de 21e, maar op de 19e heeft ze dan die tragische zelfdoding gepleegd."