Dat is inderdaad een goede vraag en ik ga ervanuit dat de rechter daar ook niet over één nacht ijs is gegaan. Ik ken het dossier niet grondig genoeg om mij daar in detail over uit te spreken maar 25 jaar cel (in Roemenië) vind ik ook nog steeds een serieuze straf.
Met de kans dat hij na 15-16 (?) jaar weer kan rondlopen.
Enfin dat is de eeuwig durende discussie die we hier al zo vaak gehad hebben.
Ik vind dat er voor bepaalde misdaden toch eens wat meer mag gekeken worden naar de slachtoffers en diens familie.
Zeker als ze zo wreed zijn in deze.
Om het met de
woorden van de vader te zeggen
"Ik ben levenslang slachtoffer van zijn daden. Vier jaar heb ik met grote angsten naar deze dag toegeleefd. De strengste straf was niet groot genoeg, niet voordat ik hier aankwam, zeker niet na het zien van al die beelden en de emoties van alle mensen. Ik ben niet ontgoocheld in het gerecht, maar ik moet het aanvaarden. Zij beslissen, ik onderga. Ik ga levenslang gebogen onder dat verdriet."
Ofwel met die van de openbare aanklager
Hij is een gevaar voor de maatschappij", klonk het bij de aanklager. "Niet te behandelen, en de vraag is: is de maatschappij nog gebaat met een persoon als hij? Een seksueel pervert die ronddoolt en toeslaat zodra hij een makkelijke prooi ziet
Allee kom. Een stervende vrouw verkrachten, er selfies mee nemen en dan laten dood vriezen op het strand.
Die man heeft zn eerste kans verschoten toen hij geweld pleegde op een vrouw alleen
Zijn tweede toen hij haar gewond uit t zicht van de mensen sleepte
Zijn derde toen hij de stervende vrouw verkrachtte
Zijn vierde toen hij haar filmde terwijl hij haar verkrachtte en met haar selfies nam
Zijn vijfde toen hij haar alleen achterliet om te sterven van de kou na mishandeld geweest te zijn
Zijn zesde toen hij op de vlucht trok
Zijn zevende toen hij opgepakt werd en de moord ontkende