Kleine nieuwtjes

:wtf::wtf::eek::eek:

Wat is dat nu toch met die "acteurs" die van hun "voetstuk" donderen.
Echt, waarom houdt iemand zich met zo een zaken bezig??

dit is toch redelijk straf.

al denk ik dat hier een fout is in ingeslopen :

Een nieuwe eigenaar van een klein residentieel gebouw, kleiner dan 500 vierkante meter, zal vanaf 1 januari 2022 binnen de vijf jaar na de overdracht, aanvullend op het minimaal maatregelenpakket, een energielabel C of beter moeten behalen.
Volgens mij moet dat niet residentieel gebouw zijn...

dit is toch redelijk straf.

al denk ik dat hier een fout is in ingeslopen :

Volgens mij moet dat niet residentieel gebouw zijn...
Het moet gewoon..
Gebouwen van de jaren voor de oliecrisis maar na de oorlog zijn gewoonweg energieverslindende monsters.
Het oude provinciehuis van antwerpen en de vergelijking met het nieuwe is het perfecte voorbeeld van hoe je met het verbeteren van het oude vastgoed enorme winsten kan behalen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/0...giefactuur-met-74-zakken-in-nieuw-provincieh/
74% besparing op energie!
Kanttekening. Het nieuwe provinciehuis is ...sja nieuw (en ik denk wel dat ze de leegstand door corona stil verzwegen hebben) maar stel dat je met ingrijpende renovaties 25-50% kan besparen lijkt me dat zeer welgekomen in de strijd tegen de opwarming van de aarde.

Het moet gewoon..
Gebouwen van de jaren voor de oliecrisis maar na de oorlog zijn gewoonweg energieverslindende monsters.
Het oude provinciehuis van antwerpen en de vergelijking met het nieuwe is het perfecte voorbeeld van hoe je met het verbeteren van het oude vastgoed enorme winsten kan behalen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/0...giefactuur-met-74-zakken-in-nieuw-provincieh/
74% besparing op energie!
Kanttekening. Het nieuwe provinciehuis is ...sja nieuw (en ik denk wel dat ze de leegstand door corona stil verzwegen hebben) maar stel dat je met ingrijpende renovaties 25-50% kan besparen lijkt me dat zeer welgekomen in de strijd tegen de opwarming van de aarde.
Afhankelijk an de cijfers waarover het hier gaat kan je ook een sterke afkoeling van de markt gaat zijn, je kan de investeringen vermijden door gewoon niet te verkopen maar bvb te verhuren. Alles hangt af van de bedragen waarover het gaat uiteraard. Ik vermoed dat ze hiernaar gekeken hebben maar aan de andere kant heb je dat effect ook gehad bij nieuwe woonhuizen waar de energienormen heel streng waren terwijl je hieraan grotendeels kon ontsnappen door te renoveren. Het resultaat was dat energieverslindende huizen die anders misschien afgebroken en opnieuw gebouwd zouden worden langer bleven bestaan. Mede hierdoor zit België nu met de oudste van heel Europa. Die maatregelen hebben de gezinnen redelijk wat gekost en qua CO2 uitstoot het omgekeerde bereikt van wat de bedoeling was, of het positief effect van de groenere nieuwbouw toch alleszins zwaar getemperd door mensen financieel richting renovatie te pushen.

Hopelijk creëren ze hier geen gelijkaardig effect.

Afhankelijk an de cijfers waarover het hier gaat kan je ook een sterke afkoeling van de markt gaat zijn, je kan de investeringen vermijden door gewoon niet te verkopen maar bvb te verhuren. Alles hangt af van de bedragen waarover het gaat uiteraard. Ik vermoed dat ze hiernaar gekeken hebben maar aan de andere kant heb je dat effect ook gehad bij nieuwe woonhuizen waar de energienormen heel streng waren terwijl je hieraan grotendeels kon ontsnappen door te renoveren. Het resultaat was dat energieverslindende huizen die anders misschien afgebroken en opnieuw gebouwd zouden worden langer bleven bestaan. Mede hierdoor zit België nu met de oudste van heel Europa. Die maatregelen hebben de gezinnen redelijk wat gekost en qua CO2 uitstoot het omgekeerde bereikt van wat de bedoeling was, of het positief effect van de groenere nieuwbouw toch alleszins zwaar getemperd door mensen financieel richting renovatie te pushen.

Hopelijk creëren ze hier geen gelijkaardig effect.
Ik denk het niet. De huizenmarkt (prive) is de investeringskost voor de eigenaar vaak groter in verhouding tot zijn portefeuille. Bij bedrijven kan je wel grotere return on investments creëren. Bouwkost provinciehuis was wel 60 miljoen als ik me goed herinner. Jaarlijks wordt er nu 460.000 bespaard.
Indien dit provinciehuis dezelfde doorlooptijd heeft. (45 jaar) is het toch wel een besparing van een goei 20 miljoen (stijgende energiekosten niet meegerekend) Dat is een derde van de totale kostprijs en toch niet te onderschatten.

Ik merk wel in onze wedstrijddossiers dat de grotere (oudere) kantoorgebouwen van brussel onder handen genomen gaan worden. Ik zie er een trend in.

Laatst bewerkt:
Ik denk het niet. De huizenmarkt (prive) is de investeringskost voor de eigenaar vaak groter in verhouding tot zijn portefeuille. Bij bedrijven kan je wel grotere return on investments creëren. Bouwkost provinciehuis was wel 60 miljoen als ik me goed herinner. Jaarlijks wordt er nu 460.000 bespaard.
Indien dit provinciehuis dezelfde doorlooptijd heeft. (45 jaar) is het toch wel een besparing van een goei 20 miljoen (stijgende energiekosten niet meegerekend) Dat is een derde van de totale kostprijs en toch niet te onderschatten.

Ik merk wel in onze wedstrijddossiers dat de grotere (oudere) kantoorgebouwen van brussel onder handen genomen gaan worden. Ik zie er een trend in.
Aan de andere, als bedrijven eraan konden verdienen gingen ze hier niet mee wachten tot de overheid hen verplichtte hiermee geld te verdienen. Het zal het vaak ook financieel niet waard zijn vermoed ik, anders waren zo'n wetten overbodig. Een rendement van 30% zoals in jouw voorbeeld is een pak beter dan wat de bedrijven op hun core activiteit halen.

Aan de andere, als bedrijven eraan konden verdienen gingen ze hier niet mee wachten tot de overheid hen verplichtte hiermee geld te verdienen. Het zal het vaak ook financieel niet waard zijn vermoed ik, anders waren zo'n wetten overbodig. Een rendement van 30% zoals in jouw voorbeeld is een pak beter dan wat de bedrijven op hun core activiteit halen.
Hmm inderdaad. Maar de wetgeving doelt wel specifiek op <500m² kantoren. Ik denk dat dit nog een grote markt is waar enerzijds de ROI en TCO mss niet zo rendabel zijn voor de eigenaar maar waar er milieugewijs ook wel nog serieuze winsten kunnen genomen worden. Weliswaar niet de winsten van 75-90% nieuwbouw vs renovatie. Maar 25-60% moet wel mogelijk zijn afhankelijk van de ligging (niet elke regio is super geschikt voor bodemenergie) en de investeringsbereidheid van de bouwheer.

Ik denk eerlijk gezegd nietvdat er in dat segment nog veel "winst" te halen valt hoor.
De meeste bedrijven waar dit echt rendabel was hebben het al lang gedaan (want easy profit), wat overblijft zijn locaties/bedrijven waar dit gerommel in de marge is, de upfront niet beschikbaar is (en dan maakt lange termijn rendement weinig uit) of er andere factoren spelen . Uw provinciehuis bvb is een perfect voorbeeld van een "bedrijf" waar zo veel factoren meespelen dat zeggen "en nu gaan we zus en zo doen om 20% te besparen" vaak geen optie is.

Het idee erachter is goed en waarschijnlijk zelfs nodig om mensen te dwingen om voorbij de quick gains te kijken en 'duurzaam' te investeren maar in de praktijk zal er toch vooral gezocht worden naar achterpoortjes vrees ik.

Ik denk eerlijk gezegd nietvdat er in dat segment nog veel "winst" te halen valt hoor.
De meeste bedrijven waar dit echt rendabel was hebben het al lang gedaan (want easy profit), wat overblijft zijn locaties/bedrijven waar dit gerommel in de marge is, de upfront niet beschikbaar is (en dan maakt lange termijn rendement weinig uit) of er andere factoren spelen . Uw provinciehuis bvb is een perfect voorbeeld van een "bedrijf" waar zo veel factoren meespelen dat zeggen "en nu gaan we zus en zo doen om 20% te besparen" vaak geen optie is.

Het idee erachter is goed en waarschijnlijk zelfs nodig om mensen te dwingen om voorbij de quick gains te kijken en 'duurzaam' te investeren maar in de praktijk zal er toch vooral gezocht worden naar achterpoortjes vrees ik.
Vele kleintjes maken groot. Ik denk dat dit wel de insteek achter de wetgeving is.
Het aantal KMO's tov multinationals met veel poen is ook niet te onderschatten.

Kunnen we niet gewoon afspreken met zo een mensen dat we zelfs in de Westerse Wereld er dan de stekker uit trekken aub?
Eh, nee. Kunnen we afspreken dat we zorg niet laten afhangen van strafblad, tenzij het echt niet anders kan?

Eh, nee. Kunnen we afspreken dat we zorg niet laten afhangen van strafblad, tenzij het echt niet anders kan?

Als ge veroordeeld zijt voor de moord op zeven vrouwen/meisjes en ge zijt ernstig ziek mag voor mij de behandeling stoppen ze.
Kunt zeggen dat dat plat en populistische praat is, maar dan is het maar zo. Aan zo een mensen moet er wat mij betreft nog 0.0 zorg gegeven worden.
Zeker in deze tijden waar de ziekenhuizen al onder druk staan.

Laatst bewerkt:
Nee hoor ik denk dat we mensen mogen beoordelen en behandelen op basis van wat ze doen, niet gewoon op basis van wat ze zijn. Dat is een gevaarlijke weg om in te slaan.

Hm, ik kon alleen de titel lezen, en de eerste zinnen. in een ander artikel is het al iets duidelijker, maar nog niet veel. In eerste instantie dacht ik dat het ging over weigeren van verdere zorgen nadat hij in kritieke toestand was beland.
In dit specifieke geval zal er niets anders op zitten dan de stekker eruit te trekken, waarschijnlijk. Maar dan gelden voor hem dezelfde regels als voor ieder ander.

Nee hoor ik denk dat we mensen mogen beoordelen en behandelen op basis van wat ze doen, niet gewoon op basis van wat ze zijn. Dat is een gevaarlijke weg om in te slaan.
Daar bestaat een rechtbank voor. Je baseren op het strafblad van iemand om al dan niet medische zorgen toe te dienen, dat zijn zaken die ik eerder van de CCP verwacht.

Wat zijn universele rechten nog waard als ze niet universeel zijn? Ik snap niet dat mensen hun emoties niet opzij kunnen zetten en toch liever zelf judge, jury en executioner spelen. Maakt niet uit of het Fourniret, Salah Abdeslam, Marc Dutroux of gelijk wie is - dit is een rechtstaat godverdomme en we moeten onszelf altijd die lat blijven opleggen.

Wat zijn universele rechten nog waard als ze niet universeel zijn? Ik snap niet dat mensen hun emoties niet opzij kunnen zetten en toch liever zelf judge, jury en executioner spelen. Maakt niet uit of het Fourniret, Salah Abdeslam, Marc Dutroux of gelijk wie is - dit is een rechtstaat godverdomme en we moeten onszelf altijd die lat blijven opleggen.
Zo hard dit.

Als ge veroordeeld zijt voor de moord op zeven vrouwen/meisjes en ge zijt ernstig ziek mag voor mij de behandeling stoppen ze.
Kunt zeggen dat dat plat en populistische praat is, maar dan is het maar zo. Aan zo een mensen moet er wat mij betreft nog 0.0 zorg gegeven worden.
Zeker in deze tijden waar de ziekenhuizen al onder druk staan.
Goed dat je het zelf toch erkent.
Een maatschappij beoordeel je op hoe ze hun slechtste deelnemers ervan behandelen.

:wtf::wtf::eek::eek:

Wat is dat nu toch met die "acteurs" die van hun "voetstuk" donderen.
Echt, waarom houdt iemand zich met zo een zaken bezig??

Er gaat veel meer smeerlapperij rond achter al die gevels als je zou durven denken

Moet je inbeelden dat die man dus jaren aan een stuk zich vergrepen heeft aan zijn dochters (met medeweten van zijn vrouw) waarop vervolgens één van die dochters vroegtijdig komt te overlijden. Alleen dan pas durft de oudste dochter naar het gerecht te stappen en dat culmineert dan in... 4 jaar opsluiting.

Ongelofelijk.

Oosterweel graaft in chemisch vervuilde grond

Groen vraagt hoorzitting over vervuilde Oosterweel-grond

Alsof het nog niet erg genoeg was dat het cliëntelisme van de N-VA ervoor gezorgd heeft dat dit peperdure multiple-miljarden-prestige-project door alle Vlamingen nog jarenlang zal moeten afbetaald worden voor het exclusieve welbehagen van de Antwerpenaar, krijgen we nu dit. Terwijl wij heiliger dan de paus moeten zijn, zit de Vlaamse Overheid (of moet ik zeggen; het Antwerpse stadsbestuur) doodleuk in de vervuilde grond te graven en af te voeren naar de rest van Vlaanderen (of moet ik zeggen; de parking).

Is dàt wat de Vlaming terugkrijgt in ruil voor zijn royale giften aan stad Antwerpen? Wij zorgen wel voor de massale financiering en diepe put in onze financiën, zodat de Antwerpenaar gezonder kan leven en voer intussen maar uw vervuilde grond op onze oprit. Wij, het plebs van buiten Antwerpen mogen namelijk wél in de vervuiling leven. Is er anders nog iets wat we kunnen doen? Moet je anders onze Gentse kathedraal ook nog hebben?

(Eventuele) geldstromen naar Brussel telkens aan de grote klok hangen en vijandsbeelden creëren, maar intussen via het Vlaamse niveau massaal geldstromen naar Antwerpen creëren waar geen haan naar kraait. Degoutant, dat soort cliëntelistische verwevenheid tussen stadsbesturen en regionale overheden.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan