Kleine nieuwtjes

Wat een gezaag over die bejaarde ***** van een Horion zeg. :scream:

Had hij in de VS gewoond dan had hij al lang een spuitje gekregen en lag ie reeds in de kist.
Of "best case" levenslang en levenslang is daar echt levenslang! Amen. Tot het einde.

MAAR de doodstraf bestaat in België niet (meer).
Levenslang bestaat in België ook NIET echt in de zin van dat woord. Dat is hier zo fake als het maar kan zijn.
Er zijn heel weinig mensen die echt levenslang in den bak zitten in België. Je kan ze op één hand tellen.

Mijn persoonlijke mening? "Hang hem op aan de hoogste boom. Liefst bijna 40 jaar geleden al. Hij rapper hoe liever!"

MAAR of je het nu graag hoort of niet. De straffen zijn hier wat ze zijn. Iedereen kan nog zoveel zagen (pagina's lang) als men wil en zijn gal spuwen: Het is oneerlijk dat die **** uit de cel geraakt!!! 100% mee eens. Maar *helaas* het is nu éénmaal zo. Amen. Onze rechtsgang op dat vlak is gewoon niet streng genoeg.

Opmerking: Anderzijds. Als je hoort dat zogezegde seriemoordenaars in de VS na 30+ jaar vrijkomen nadat DNA testen 100% bulletproof aantonen dat ze al die tijd ONSCHULDig in de cel zaten. Dat valt daar ook wel wat over te zeggen.

En, want ik voel de insinuaties al komen, ik ben niet tegen strengere strafmaten met minder kans op vervroegde vrijlating voor bepaalde misdrijven. Zedenmisdrijven bijvoorbeeld. Maar ik denk dat men hier weer snel voorbij gaat aan het feit dat onze gevangenissen volzitten. En dan kan je beginnen met je "steek ze allemaal in een vergeetput en fuck het EVRM"-fantasietje, maar ik vind dat onzinnig. De realiteit is dat er geen plaats is om mensen in een gevangenis te steken op een manier zoals wij die als correct hebben bevonden in de EU. Misschien kunnen we zo'n referendum gebruiken om te beslissen waar we de nieuwe gevangenissen gaan bouwen, Limburg maakt veel kans want dunbevolkt.
We moeten gewoon alles doen wat kan.
Asap mensen opleiden om gevangenissen in het buitenland te runnen en om te beginnen de illegale criminelen daar zetten.
België wil illegale criminelen naar Estland sturen om druk op onze gevangenissen te verlichten
Tegelijk containers inzetten voor het acute tekort, en tegelijk ook echte gevangenissen bijbouwen.
Alles minder dan dat is schuldig verzuim in mijn ogen.

Nog meer Sinterklaas gaan spelen qua verkorten van straffen of rechters die mensen gewoon niet of anders straffen, of politiediensten die mensen gewoonweg niet meer aanhouden door een capaciteitsprobleem is gewoon fout.

Dus we moeten ook over Horion oordelen alsof er geen capaciteitsprobleem is vind ik. Hij heeft al eens gemoord uit wraak tegen de maatschappij omdat men hem in de gevangenis had gezet voor een roofoverval. Hij is ook al twee keer ontsnapt uit een gevangenis. Nu heeft hij nog langer in de gevangenis gezeten, welk wrok tov de maatschappij gaat hij nu dan wel niet hebben? Deze kerel is kil, en ook al buigen 100 gerechtspsychiaters zich erover, ze kunnen nog steeds niet in de man zijn hoofd kijken, met een minimum aan IQ zeg je gewoon keer op keer wat die willen horen.

We zouden zo'n types moeten straffen zoals in sommige andere landen. Niet de doodstraf die dan omgezet wordt in levenslang, als levenslang toch niet levenslang betekent blijkbaar. Geef int vervolg gewoon per moord bvb 75 jaar. Bij voorbeeldig gedrag kan je dan door wet Lejeune na 25 jaar vrijkomen, hetgeen me toch een minimum lijkt voor eender welke moord. Voor Horion is dat dan 75 x 6 = 450 jaar. Gedeeld door 3 nog steeds 150, want ik vind het een beetje normaal dat een 6 voudig moordenaar echt nooit meer vrijgelaten wordt.

Als we dan teruggaan naar de realiteit van capaciteitsprobleem, en de staat beslist toch om die vrij te laten op een punt, dan zijn het tenminste de nabestaanden van de slachtoffers of de gewone burgers die het gevaar ondervinden van een vrije Horion die naar de rechter kunnen stappen voor dwangsommen. Want nu is het gewoon de wereld op zijn kop.

Laatst bewerkt:
Ze hadden beter zijn aanvraag tot euthanasie goedgekeurd, dan waren we van dat monster vanaf. Werk maar in die instelling en wordt maar dagelijks met zo'n individu geconfronteerd omdat een team van psychiaters het risico op herval inschat als "matig".

Allemaal goed en wel, en ik hoor de obligatoire "we zijn allemaal jong geweest/kattenkwaad/gebeurt in elke stad"-reacties al komen, maar dit is toch gewoon psychopathisch gedrag? Wat moet ge hier in godsnaam mee aanvangen?

Allemaal goed en wel, en ik hoor de obligatoire "we zijn allemaal jong geweest/kattenkwaad/gebeurt in elke stad"-reacties al komen, maar dit is toch gewoon psychopathisch gedrag? Wat moet ge hier in godsnaam mee aanvangen?

Psychopaatjes in wording.

Neen de journalist zegt gewoon dat het advies van "tikkende tijdbom" iets is dat uitlekte, anders intern zou blijven, en geen rekening houdt met bepaalde factoren.

Daarbij we hebben geen experten nodig hé.

Beetje zoals het spreekwoord "With friends like these, who needs enemies?"

Ik zou inderdaad durven zeggen dat we zo'n experten niet nodig hebben. 't is niet dat onze samenleving een gebrek aan vijanden heeft nader order, als ik ook eens naar bijvoorbeeld Poetin mag verwijzen (zonder daarmee te suggereren dat iemand hier Poetin-supporter is, ik ook niet for the record).

De 78-jarige Freddy Horion, die maandag met een enkelband de gevangenis van Hasselt verliet en opgenomen werd in de gesloten afdeling van het Openbaar Psychiatrisch Zorgcentrum (OPZC) Rekem, zal de dwangsom innen van 1.000 euro per dag dat hij niet naar een instelling buiten de gevangenis kon. Dat bevestigt zijn advocaat Walter Damen. "Hij zal op bijzonder verstandige wijze met die gelden omgaan."
In tijden van een begrotingstekort van miljarden, maakt drie kwart miljoen meer of minder natuurlijk slechts een druppel op een hete plaat... maar is het cynisch dat ik hier eens groen over lach?

Ik vraag me af of Walter Damen's honorarium dan betaald wordt voordat Horion zijn slachtoffers heeft vergoed, ethisch hoop ik van niet.
Mooi dat Walter Damen principes heeft en als advocaat iemand als Horion nog wilt verdedigen, maar ik vind dat dan weer wel geen plekje vooraan de rij met schuldeisers waard.

Johan Steyaert, de broer van Roland die samen met zijn gezin werd vermoord door Horion, bevestigt aan onze redactie dat hij bij zijn plan blijft om dat geld, als het bij Horion komt, in beslag te laten nemen om zijn schadevergoeding te krijgen. Hij wil het geld doorstorten aan het Kinderkankerfonds.

Ik hoop dat er uiteindelijk géén 1 eurocent meer overblijft op de rekening van Horion. Op z'n minst zou het dan nog naar diens slachtoffers en het goede doel gaan.

puur door socio-economische oorzaken bro..

serieus, hier kookt mijn bloed van. ze zouden beter henzelf bijeendrijven en doodstampen

Poets-wederom-poets. Maak er een leuk evenement van in het weekend, waarbij de maatschappij er ook eens op mag rakken. Niks zo fijn bij deze temperaturen. En als het zonder geweld moet... Een glazen kooi bij 39 graden in het midden van een plein met live-beelden die ik binnen in de airco kan bekijken.

Bah!

Parels uit mijn stad. Vorige week nog een steekpartij aan het station, op klaarlichte dag, een goeie vriend van mij was op dat exacte moment zijn 2 kinderen aan de andere kant van het station aan het afzetten. Toffe tijden 👌

Allez seg, ik dacht dat het voor het monster niet te doen was om het geld, maar om zijn vrijlating. Dat geld zal hij nu toch wel schenken aan een goed doel?

Vorige week nog een steekpartij aan het station, op klaarlichte dag, een goeie vriend van mij was op dat exacte moment zijn 2 kinderen aan de andere kant van het station aan het afzetten. Toffe tijden 👌
Ik nam een kwartier eerder de trein en zet fiets altijd aan die kant van het station. Ging normaal een latere trein nemen...

Terug
Bovenaan