Kleine nieuwtjes

Toch de volle 300uren werkstraf seg

Politie-interventie verstoren
Autoruit politie inslaan
Krassen maken op politie voertuig
Agenten herkenbaar op social media posten

Vervolgens stak de betichte zijn handen in zijn zakken, deed alsof hij een wapen had en riep: ‘Ik trek, ik trek.’

En uiteraard voor de bingokaart
Ook is er bij de vordering rekening gehouden dat op de man zijn strafblad nog een veroordeling voor weerspannigheid en slagen aan een agent staat

Okay, laten we dan Europa voor openbaar vervoer en provinciale domeinen een uitzondering aanvragen op de regels ivm gezichtsherkenning. Hier verkies ik persoonlijk veiligheid even boven privacy, en de kans is groot dat dat een meerderheid van de mensen is.

“Ik heb 10 jaar beroeps gereden, geen gezeik op mijn bus, en vollenbak Humperdink!” (In de gloria)
Dat lijkt me een hele aanname, dat de meerderheid van de mensen voorstander is om een databank aan te leggen van gezichten, raadpleegbaar door de overheid en camera's voor gezichtsherkenning op bussen en provinciale domeinen... Want je regels versoepelen voor het openbaar vervoer, betekent natuurlijk wel dat je zo'n database moet hebben en mogen doorzoeken.

En jij wilt bussen erbij. Waarom dan geen stadions voor hooligans? Of openbare zwembaden? Tuurlijk kun je het specifiek houden bij die twee, maar is daar ook een objectieve reden voor?

Dat lijkt me een hele aanname, dat de meerderheid van de mensen voorstander is om een databank aan te leggen van gezichten, raadpleegbaar door de overheid en camera's voor gezichtsherkenning op bussen en provinciale domeinen... Want je regels versoepelen voor het openbaar vervoer, betekent natuurlijk wel dat je zo'n database moet hebben en mogen doorzoeken.

En jij wilt bussen erbij. Waarom dan geen stadions voor hooligans? Of openbare zwembaden? Tuurlijk kun je het specifiek houden bij die twee, maar is daar ook een objectieve reden voor?
Klopt, het was puur een aanname omdat ik er persoonlijk wel voor veiligheid over privacy zou kiezen.
In luchthavens en sommige steden wordt/werd het al toegepast, en daar komt dan veel discussie rond, en werd het soms daarom weer afgevoerd.
Omdat het hier gaat om de privacy van de mensen, zou ik het gewoon logisch vinden moesten we dit eens aan de mensen zelf vragen. Want primeert voor jou, je privacy of je veiligheid, en op welke plaatsen zou je voor wat kiezen?
Bij voorbeeld zo'n polls
Nu lijkt het mij een beetje dat sommige politieke partijen of regeringen die beslissing in ons plaats nemen. Sommigen vechten voor de privacy alsof ze zeker zijn dat ze ons daarmee een dienst bewijzen. Is dat wel zo? Ook hier is het zoeken naar een gezond evenwicht en gebalanceerd wettelijk kader. Die technologie heeft zeker potentieel naar veiligheid toe, en zwart/wit denken zoals sommige partijen laat geen ruimte voor die nuance.

En bij die plaatsen stadions en openbare zwembaden bij doen is een zeer goed idee. En stations en luchthavens zoals men ook al deed maar dan weer mee stopte door de privacy discussie in Italie, of omdat het systeem op niets trok zoals in Zaventem :rofl: . Ik zou persoonlijk gezichtsherkenning helemaal niet erg vinden op al die plaatsen als het kan bijdragen tot de veiligheid. In een luchthaven of sommige evenementen bestaat er toch al een ticket op mijn naam, vaak online gekocht dus die data kan al te koop staan. Op een provinciaal domein kan men je ID toch vragen, enz... Geen slechte zaak dan lijkt me als er wat alarmbellen afgaan als er iemand rondhangt die er niet hoort te zijn, die zijn niets goeds van plan. Verder lopen we toch allemaal met een GSM rond die makkelijk te traceren is als men wil, en klikken we door de user agreement zonder te lezen om face ID te gebruiken op onze telefoon.

Laatst bewerkt:

Op jonge leeftijd beginnen acteren. Mogelijks hebben we haar allemaal wel ergens gezien/gehoord. het zij in The ring, als stem van Lilo in Lilo en Stitch, Samantha Darko in Donnie Darko. Om dan dingen te lezen als 'al verslaafd vanaf haar 13'. Dat komt toch op de één of andere manier binnen.
Door de manier waarop het contract met Disney was opgesteld, kreeg ze daar periodiek nog vergoedingen van die volgens haar manager tot in de miljoenen lopen. Die heeft ze ook gewoon nooit geind. Geen interesse, te ver van de wereld, dat is niet duidelijk.

Op een andere nieuwswebsites staan foto's van haar op straat in een toestand die enorm beangstigend zijn. (En wat mij betreft ook compleet fout om die bij een nieuwsartikel te zetten).
En vooral verontrustend en droevig hoe zelfs mensen die wel veel kansen hebben, ook kunnen afglijden richting verslaving. Laat staan andere die met minder starten.

Je ziet precies zelfs meer verslaving en drugs-en drankmisbruik bij bekende personen dan bij de doorsnee bevolking. Veel mensen hebben het geld niet om drugs te kopen of het komt misschien door de onregelmatige levensstijl van celebrities.

Je ziet precies zelfs meer verslaving en drugs-en drankmisbruik bij bekende personen dan bij de doorsnee bevolking. Veel mensen hebben het geld niet om drugs te kopen of het komt misschien door de onregelmatige levensstijl van celebrities.
Ik denk dat kindsterren nu wel een speciale categorie zijn, lijkt me serieus ongezond voor je verdere (mentale) ontwikkeling om van jongsaf in dat wereldje mee te draaien.

Er is weer een zak geld gevonden in Brussel:

Waarom?
Hoe helpt dit de samenleving vooruit? Ik zou denken dat de doorsnee huiseigenaar in Brussel dit eigenlijk niet nodig heeft.
Dat is weer een dikke 60miljoen+administratie dat daar wordt verbrast.

Da's zoals de Vlaamse subsidies voor paardensport en voor een omhooggevallen regionale luchthaven in Deurne.
Geld versmossen om de rijksten onder ons wat ter wille te zijn.

Waarom?
Hoe helpt dit de samenleving vooruit? Ik zou denken dat de doorsnee huiseigenaar in Brussel dit eigenlijk niet nodig heeft.

Da's zoals de Vlaamse subsidies voor paardensport en voor een omhooggevallen regionale luchthaven in Deurne.
328 €/stem - cava toch, prioriteit 1 is niet alles op orde zetten of besturen, prioriteit 1 is zien dat je verkozen geraakt.

Waarom?

Je kan het ook zien als een terechte correctie op de belasting op huisbezit in dit land.
Wie zelf iets bezit, en daarvoor al steeds hogere kosten (af)betaalt, mag gerust lager belast worden - via een premie omdat ons systeem van KI gewoon kaduuk is - dan mensen die eigendom bezitten en dit verhuren.

Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan huurinkomsten steviger belasten (genoeg manieren denkbaar waarop men dit niet 1-2-3 kan doorrekenen in de huur) en inderdaad niet aan dergelijke premies, dat is waar.

Qua paarden en Deurne heb je overigens gelijk, maar tja, met N-VA aan de macht krijgt Antwerpen nu éénmaal voorrang op zowat alles.
Dat ze die subsidies voor die paarden nog hebben durven aankondigen in een week waarin ze extra snoeien in het busvervoer voor het buitengewoon onderwijs (dat daar te veel leerlingen in belanden is wel weer een andere discussie), il faut le faire.

Stond in de sterren geschreven dat narcogangs in Colombia ook oekrainse drones en technologie leerden kennen. Zeer slechte evolutie. Die dingen zijn te goedkoop

Zeker kindsterren lijken me nog eens een extra risico groep op de ontwikkeling van mentale en/of drug gerelateerde problemen.
De wereld waar ze in terecht komen is dan ook behoorlijk gestoord voor een kind.

Als men ooit eens de lijst van Grootste Belgen een upgrade geeft, hoort deze man er zeker bij.

Laatst bewerkt:

Als men ooit eens de lijst van Grootste Belgen een upgrade geeft, hoort deze man er zeker bij.
Je moet al graven om er artikels over te vinden. Wanneer Margriet Hermans sterft schieten we in een collectieve rouw, worden oude beelden heruitgezonden, en krijgen we een in memoriam voorgeschoteld op diverse kanalen.

Een Nobelprijswinnaar van eigen bodem sterft en 80% van zijn landgenoten weten niet (1) wie hij is (2) wat hij heeft ontdekt en (3) wat de waarde daar van is. Best triestig eigenlijk. Het was blijkbaar geen breaking waard - nochtans niets waar ze spaarzaam op zijn.

Zegt veel over de plaats van wetenschap en experten in onze samenleving vandaag. Allemaal perfect te verklaren, te begrijpen en te rationaliseren, maar ik zou het toch graag anders zien.

Ik snap wel dat het moeilijker is om het onderzoek van Englert te popularizeren maar inderdaad, wat meer aandacht zou niet ongepast zijn. Zeker in deze tijden van zware besparingen op wetenschappelijk onderzoek.

Je moet al graven om er artikels over te vinden. Wanneer Margriet Hermans sterft schieten we in een collectieve rouw, worden oude beelden heruitgezonden, en krijgen we een in memoriam voorgeschoteld op diverse kanalen.

Een Nobelprijswinnaar van eigen bodem sterft en 80% van zijn landgenoten weten niet (1) wie hij is (2) wat hij heeft ontdekt en (3) wat de waarde daar van is. Best triestig eigenlijk. Het was blijkbaar geen breaking waard - nochtans niets waar ze spaarzaam op zijn.

Zegt veel over de plaats van wetenschap en experten in onze samenleving vandaag. Allemaal perfect te verklaren, te begrijpen en te rationaliseren, maar ik zou het toch graag anders zien.
Maar is dat gewoon niet logisch? Hoeveel mensen kijken naar zeg eens euh of allerhande Tv pulp waar margriet hermans in voor kwam en hoeveel mensen hebben vol ontzag de paper in 1964! gelezen waar het higgs deeltje getheoretiseerd werd. Margriet Hermans is gewoon bekender. Daarom is François Englert niet belangrijker uiteraard.

Maar is dat gewoon niet logisch? Hoeveel mensen kijken naar zeg eens euh of allerhande Tv pulp waar margriet hermans in voor kwam en hoeveel mensen hebben vol ontzag de paper in 1964! gelezen waar het higgs deeltje getheoretiseerd werd. Margriet Hermans is gewoon bekender. Daarom is François Englert niet belangrijker uiteraard.
Goh, “logisch” vind ik niet echt het juiste woord. Verklaarbaar, ja. En net dat is imo mij het trieste punt.

Natuurlijk kent meer volk Margriet Hermans, of eender welke BV. Als ge iemand jarenlang via tv, radio, boekskes, talkshows en clickbaitartikels door uw strot geduwd krijgt, dan blijft dat hangen. Dan krijgt ge bijna zo’n parasociale band van: “haha lol, die van den tv”, maar dat iets herkenbaarder of mediagenieker is, maakt het daarom nog niet maatschappelijk relevanter.

Ook tenenkrommende stukken waar haar “politieke leven” wordt opgepompt alsof we hier spreken over een vergeten staatsvrouw. Terwijl, met alle respect, ik heb haar politiek nu niet bepaald iets weten neerzetten dat mij is bijgebleven. Het voelde eerder aan als een verplicht “wohowhow! kijk eens hoe veelzijdig” weetje dat men erbij sleurt om het artikel wat belangrijker te doen klinken. Alsof “kwam op tv en zat ooit in de politiek” plots automatisch maatschappelijk gewicht moet simuleren. Pure domme medialogica. And it works. Lol.

Niemand verwacht dat de gemiddelde Vlaming vol enthousiasme die paper uit 1964 heeft zitten lezen. Das het punt ook niet. Het punt is voornamelijk: als België een Nobelprijswinnaar Fysica heeft, iemand wiens naam verbonden blijft aan één van de fundamentele inzichten over hoe ons universum in elkaar zit, dan zou dat toch iets meer collectieve aandacht mogen krijgen dan “ah ja, btw den diejen is dood. Hier een artikelke”.

To be clear, dit is ook geen aanval op Hermans of celebrity’s op zich, maar we leven wel in een samenleving waar herkenbaarheid vaak meer waard lijkt dan betekenis. Een BV die ziek is, krijgt wekenlang artikels en emotionele updates. Who gives a flying fuck? Een wetenschapper die mee aan de basis lag van moderne deeltjesfysica krijgt ergens een droog artikelke dat je bijna per ongeluk moet tegenkomen.

Waarom?
Ordinaire koehandel om Anders tevreden te stellen ivm het schandaal rond de Anderlechtse Haard. Ik kijk nu al uit naar het resultaat van de begroting ginds.

Ale.. de wever doet een verhofstad'tje. Waar verhofstadt goud en overheidsgebouwen verkocht om zo het begrotingstekort kleiner te maken.. dit doet de Wever nu ook.
Ik walg hiervan!

Regering heeft beslist om 20 procent van aandelen van staatsbank Belfius te verkopen (nron hln)

Brengt elke jaar miljoenen aan dividenten op. In plaats van te besparen in bepaalde sectoren.. trekt ie zn staart in
Ik weet niet meer voor wie te stemmen... allemaal dezelfde shit!

Akkoord dat het meer aandacht had mogen krijgen (al heb ik toch wel wat artikels zien passeren), maar ik zou een stokoude briljante wetenschapper die sterft nu ook niet meteen als "breaking news" willen zien passeren. Ik volg wel wat buitenlands nieuws, en zelfs in landen waar wetenschappers toch meer aanzien en prestige genieten (Frankrijk bvb.) is dat toch ook nooit hét grootste nieuws. Er zal misschien een straat hernoemd worden, maar meer dan dat vaak ook niet. Zeker "breaking news" moet een groot stuk van de bevolking aanspreken, en dat is bij een wetenschapper wiens ontdekking zelfs naar iemand anders vernoemd is én het klassieke voorbeeld was van een mediaschuwe, in de boeken gedoken professor Gobelijn die niet eens de moeite deed om z'n ontdekking uit te leggen aan het 'gewone volk'. Het was ook geen Feynman, Bohr of Einstein hé.

De mensen die vertrouwd zijn met zijn werk, die weten het. En de rest zal het geen hol kunnen schelen of Englert nu nog leeft of niet.

Ale.. de wever doet een verhofstad'tje. Waar verhofstadt goud en overheidsgebouwen verkocht om zo het begrotingstekort kleiner te maken.. dit doet de Wever nu ook.
Ik walg hiervan!

Regering heeft beslist om 20 procent van aandelen van staatsbank Belfius te verkopen (nron hln)

Brengt elke jaar miljoenen aan dividenten op. In plaats van te besparen in bepaalde sectoren.. trekt ie zn staart in
Ik weet niet meer voor wie te stemmen... allemaal dezelfde shit!

Aandelen verkopen is nu nog wel iets anders dan gebouwen verkopen om ze daarna terug te huren. Voor de rest volledig akkoord, deze overheid weigert om consistent te besparen op uitgaven en laat zich zoals al z'n voorgangers verleiden tot nieuwe belastingen en budgettair knip- en plakwerk.

Terug
Bovenaan