Kleine nieuwtjes

Toch de volle 300uren werkstraf seg

Politie-interventie verstoren
Autoruit politie inslaan
Krassen maken op politie voertuig
Agenten herkenbaar op social media posten

Vervolgens stak de betichte zijn handen in zijn zakken, deed alsof hij een wapen had en riep: ‘Ik trek, ik trek.’

En uiteraard voor de bingokaart
Ook is er bij de vordering rekening gehouden dat op de man zijn strafblad nog een veroordeling voor weerspannigheid en slagen aan een agent staat

Okay, laten we dan Europa voor openbaar vervoer en provinciale domeinen een uitzondering aanvragen op de regels ivm gezichtsherkenning. Hier verkies ik persoonlijk veiligheid even boven privacy, en de kans is groot dat dat een meerderheid van de mensen is.

“Ik heb 10 jaar beroeps gereden, geen gezeik op mijn bus, en vollenbak Humperdink!” (In de gloria)
Dat lijkt me een hele aanname, dat de meerderheid van de mensen voorstander is om een databank aan te leggen van gezichten, raadpleegbaar door de overheid en camera's voor gezichtsherkenning op bussen en provinciale domeinen... Want je regels versoepelen voor het openbaar vervoer, betekent natuurlijk wel dat je zo'n database moet hebben en mogen doorzoeken.

En jij wilt bussen erbij. Waarom dan geen stadions voor hooligans? Of openbare zwembaden? Tuurlijk kun je het specifiek houden bij die twee, maar is daar ook een objectieve reden voor?

Dat lijkt me een hele aanname, dat de meerderheid van de mensen voorstander is om een databank aan te leggen van gezichten, raadpleegbaar door de overheid en camera's voor gezichtsherkenning op bussen en provinciale domeinen... Want je regels versoepelen voor het openbaar vervoer, betekent natuurlijk wel dat je zo'n database moet hebben en mogen doorzoeken.

En jij wilt bussen erbij. Waarom dan geen stadions voor hooligans? Of openbare zwembaden? Tuurlijk kun je het specifiek houden bij die twee, maar is daar ook een objectieve reden voor?
Klopt, het was puur een aanname omdat ik er persoonlijk wel voor veiligheid over privacy zou kiezen.
In luchthavens en sommige steden wordt/werd het al toegepast, en daar komt dan veel discussie rond, en werd het soms daarom weer afgevoerd.
Omdat het hier gaat om de privacy van de mensen, zou ik het gewoon logisch vinden moesten we dit eens aan de mensen zelf vragen. Want primeert voor jou, je privacy of je veiligheid, en op welke plaatsen zou je voor wat kiezen?
Bij voorbeeld zo'n polls
Nu lijkt het mij een beetje dat sommige politieke partijen of regeringen die beslissing in ons plaats nemen. Sommigen vechten voor de privacy alsof ze zeker zijn dat ze ons daarmee een dienst bewijzen. Is dat wel zo? Ook hier is het zoeken naar een gezond evenwicht en gebalanceerd wettelijk kader. Die technologie heeft zeker potentieel naar veiligheid toe, en zwart/wit denken zoals sommige partijen laat geen ruimte voor die nuance.

En bij die plaatsen stadions en openbare zwembaden bij doen is een zeer goed idee. En stations en luchthavens zoals men ook al deed maar dan weer mee stopte door de privacy discussie in Italie, of omdat het systeem op niets trok zoals in Zaventem :rofl: . Ik zou persoonlijk gezichtsherkenning helemaal niet erg vinden op al die plaatsen als het kan bijdragen tot de veiligheid. In een luchthaven of sommige evenementen bestaat er toch al een ticket op mijn naam, vaak online gekocht dus die data kan al te koop staan. Op een provinciaal domein kan men je ID toch vragen, enz... Geen slechte zaak dan lijkt me als er wat alarmbellen afgaan als er iemand rondhangt die er niet hoort te zijn, die zijn niets goeds van plan. Verder lopen we toch allemaal met een GSM rond die makkelijk te traceren is als men wil, en klikken we door de user agreement zonder te lezen om face ID te gebruiken op onze telefoon.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan