Ik vind het gewoon redelijk onmogelijk om in het algemeen te gaan spreken over "het pepperspraygebruik", alsof dat te pas en te onpas gebruikt wordt, terwijl daar echt geen enkele aanwijzing voor zou zijn. Zeker als er dan specifieke voorbeelden worden aangehaald om dat aan te tonen, waar altijd toch net iets meer context bij hoort dan wat er initieel wordt meegegeven.Je vergeet de essentie van de post. Is het normaal dat ze zoveel perpperspray tegenwoordig gebruiken ? Ja of neen? Goede uitleg of geen goede uitleg...
Ik begeef me niet in zulke situaties dus ik weet dat niet... maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat die agenten ook vol met adrenaline zitten? Daarenboven denk inderdaad dat daar dan ook geen zinnig gesprek kan mee aangegaan worden zeker niet als ze in actie komen.
Overigens wat jij hier wilt van maken is dat ik de politie veroordeel in het optreden tegen dit soort gespuis. Wat ik absoluut niet doe. Ik vroeg me enkel oprecht af rond die pepperspray in die hoedanigheid dan.
Zoals ook dat van die voorhamer hierboven. Hij stak z'n handen op, maar het is toch niet zooo ondenkbaar dat iemand met kwaad opzet z'n handen omhoogsteekt, maar eigenlijk niét van plan is zich over te geven? Uiteraard zullen agenten de nodige adrenaline voelen. De vraag is maar of ze dan extra snel op de pepperspray drukken, of daar ongeoorloofd gebruik van gaan maken door die adrenaline. En daar zijn toch gewoon geen aanwijzingen voor?

. Dus ik lees die laatste ook als wettige zelfverdediging