Kleine nieuwtjes

Wel een aantal verhalen over ja, waar men moedwillig provoceerde om die uitlokking te hebben...

Ik zal nooit 2007 vergeten tegen FC Tubize de eindronde waarbij we 0-1 ten onder gingen en naar huiswaarts werden verzocht samen te troepen aan het rondpunt. Waarna we door een kluns toen ( de hoofdinspecteur van de politie) in het Frans werden aangemaand om achteruit te gaan. Gemiste titel, gefrustreerd, als superieure verliezen tegen David én dan nog eens dat er bovenop.... Dat was om uitlokking vragen. Wat daar toen is gebeurd dat is tot op de dag van vandaag niet goed te spreken met dat waterkanon op een vol terras tegen vrouwen en sommige ook in verwachting die helemaal niets met die match te maken had bv, den hond los sindsdien worden die geband tijdens Antwerpse grote evenementen. Al heb ik ze sinds een maand geleden ergens terug gezien...

Moet natuurlijk ook wel gezegd worden dat we zelf geen engeltjes zijn als het op autoriteit aankomt. ;)

Na Antwerp - Eupen ben ik ook met mijn vader op leeftijd moeten gaan lopen voor de politie en hun waterkanon. Veel onderscheid werd er toen niet gemaakt tussen relschoppers of brave supporters. Nu goed, er loopt inderdaad redelijk wat krapuul rond bij ons maar uit al die incidenten is me ook duidelijk geworden dat de-escalatie geen gekend concept is bij de politie. Die beelden van dit weekend verbazen me dan ook niet echt.

Exact 2 matchen die ik me nog levendig herinner.
Zeker die tegen Tubize.

Francken die weer op het niveau van een kleuter argumenteert terwijl er voldoende onderzoek bestaat dat aantoont dat er een link bestaat tussen kinderen die een 'pedagogische tik' krijgen en negatieve ontwikkelingen in het gedrag van dat kind.
Ik heb flink wat pedagogische tikken en oortrekken gehad, en vaak meer dan terecht. Er is alvast niets van blijven hangen.
https://www.demorgen.be/nieuws/peda...-hersenen-als-ernstige-mishandeling~bf80c235/

https://www.scientificamerican.com/article/what-science-says-and-doesn-t-about-spanking/

Uitleg betreffende 2 video's die circuleren na 'La Boum 2.0'

Dat artikel zal wel een pak minder gedeeld & besproken worden dan het artikel over het 'overdreven' politiegeweld

Uitleg betreffende 2 video's die circuleren na 'La Boum 2.0'

Politie verdedigt ophefmakende interventies na La Boum 2: “Optreden was rechtmatig”

images

De politie gaat verder: “Op dat moment merkte de politieman een verbaal agressieve derde op, die dreigend met een hamer naar hem zwaaide en in zijn andere hand een voorwerp vasthield dat hij niet onmiddellijk kon identificeren. Hij beval de man het wapen te laten vallen, maar de man gehoorzaamde niet, waardoor hij opnieuw traangas gebruikte. Dit weerhield de man er niet van de hamer in zijn hand te houden. Daarom gebruikte een tweede politieman die tussenkwam ook traangas.”
“De man was vastbesloten zijn wapens vast te houden - naast de hamer had de man ook een cutter vast - ondanks de bevelen en de eerste maatregelen. Daarom werd een beroep gedaan op een politiehond om de dreigende man te ontwapenen. Na de interventie met de hond stond de man op en bleef in een zittende positie, waardoor zijn handen niet zichtbaar waren. Een van de agenten ging toen over tot een front kick ter hoogte van de borst om de man te destabiliseren en hem op de meest veilige manier te arresteren.”

Dit zijn gewoon leugens, what the fuck?

Timeline:

0:12: De man wandelt traag naar achter en wordt LANGS ACHTER tegen het hoofd geslagen door de agent (en aangevallen door de hond?). Duidelijk GEEN bedreiging maar okay, hij heeft een hamer vast.
0:13: Politie-agent probeert de man op de grond te werken, man wringt zich los (heeft hij hier zelfs door dat het een flik is die em uit het niks op zijn hoofd slaat?)
0:17: Man probeert weg te wandelen, tweede agent laat politie-hond hem aan te vallen
0:20 Man trekt zich los, loopt langzaam naar achter met handen in de lucht
0:21 MAN GOOIT DUIDELIJK ZIJN VOORWERP(WAPEN) OP DE GROND, GE HOORT HET ZELFS KLETTEREN
0:22 Een derde cowboy agent komt op hem afgesprint buiten het beeld en spuit pepperspray point blank in zijn gezicht
0:25 De tweede agent stuurt zijn hond opnieuw op de man af. Duurt eventjes voor hij hem ervan af krijgt getrokken
0:44 Politie-agent pakt wapen op, stapt op de man af en schopt hem op de borst

Wat mij gewoon stoort uitleg of geen uitleg, is hun overmatig gebruik tegenwoordig van hun peperspray? Ik dacht dat ze dat enkel mochten gebruiken als men in een uitzichtloze situatie van gevaar was?
Nu kun je geen eens in gesprek gaan of je krijgt de volle bus in uw gezicht.

Wat mij gewoon stoort uitleg of geen uitleg, is hun overmatig gebruik tegenwoordig van hun peperspray? Ik dacht dat ze dat enkel mochten gebruiken als men in een uitzichtloze situatie van gevaar was?
Dat heb ik mij ook al afgevraagd eigenlijk. Dat is in België een verboden wapen, ik vermoed door de kleine kans dat dit bij mensen ademhalingsstoornissen opwekt, maar als je die beelden ziet gebruikt de politie dat wel rijkelijk.

Heb je dat al eens geprobeerd? Een gesprek aangaan met een agent? Ik al wel, en heb nog nooit een volle bus pepperspray in mijn gezicht gekregen. Ik vermoed dan ook dat er meestal ook nog iets anders gebeurt dan alleen een gesprek voor het gebruikt wordt...

Dat heb ik mij ook al afgevraagd eigenlijk. Dat is in België een verboden wapen, ik vermoed door de kleine kans dat dit bij mensen ademhalingsstoornissen opwekt, maar als je die beelden ziet gebruikt de politie dat wel rijkelijk.
Ik had wel de indruk dat het een lichte vorm van pepperspray is, die mensen op wie ze dat spuiten gingen nog redelijk rustig tekeer. In de USA als ze dit gebruiken zie je ze nogal tekeer gaan. Ik heb enkel ooit Bear Spray gekocht (in Canada) en de verkoper zei me dat het in allerlei sterktes te verkrijgen is en dat bear spray en te vergelijken valt met een krachtigere pepper spray.

Heb je dat al eens geprobeerd? Een gesprek aangaan met een agent? Ik al wel, en heb nog nooit een volle bus pepperspray in mijn gezicht gekregen. Ik vermoed dan ook dat er meestal ook nog iets anders gebeurt dan alleen een gesprek voor het gebruikt wordt...

Je vergeet de essentie van de post. Is het normaal dat ze zoveel perpperspray tegenwoordig gebruiken ? Ja of neen? Goede uitleg of geen goede uitleg...
Ik begeef me niet in zulke situaties dus ik weet dat niet... maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat die agenten ook vol met adrenaline zitten? Daarenboven denk inderdaad dat daar dan ook geen zinnig gesprek kan mee aangegaan worden zeker niet als ze in actie komen.

Overigens wat jij hier wilt van maken is dat ik de politie veroordeel in het optreden tegen dit soort gespuis. Wat ik absoluut niet doe. Ik vroeg me enkel oprecht af rond die pepperspray in die hoedanigheid dan.

Laatst bewerkt:
images

Dit zijn gewoon leugens, what the fuck?

Timeline:

0:12: De man wandelt traag naar achter en wordt LANGS ACHTER tegen het hoofd geslagen door de agent (en aangevallen door de hond?). Duidelijk GEEN bedreiging maar okay, hij heeft een hamer vast.
0:13: Politie-agent probeert de man op de grond te werken, man wringt zich los (heeft hij hier zelfs door dat het een flik is die em uit het niks op zijn hoofd slaat?)
0:17: Man probeert weg te wandelen, tweede agent laat politie-hond hem aan te vallen
0:20 Man trekt zich los, loopt langzaam naar achter met handen in de lucht
0:21 MAN GOOIT DUIDELIJK ZIJN VOORWERP(WAPEN) OP DE GROND, GE HOORT HET ZELFS KLETTEREN
0:22 Een derde cowboy agent komt op hem afgesprint buiten het beeld en spuit pepperspray point blank in zijn gezicht
0:25 De tweede agent stuurt zijn hond opnieuw op de man af. Duurt eventjes voor hij hem ervan af krijgt getrokken
0:44 Politie-agent pakt wapen op, stapt op de man af en schopt hem op de borst

Ja want het vasthouden in zo een situatie van een cuttermes en voorhamer vormt uiteraard geen dreiging en gaat zeker niet gebruikt worden als wapen. Die mens werd gewoon misbegrepen en kwam van de plaatselijke doe-het-zelf met zijn inkopen... Dat men die man tegen de grond wilt werken en arresteren is nog het normaalste van heel de zaak. Is hier sprake van politiegeweld? Mogelijks, maar de situatie blijkt nu toch wel helemaal anders te zijn en veel genuanceerder dan dat vele, die hier onmiddellijk politiegeweld schreeuwden, gisteren lieten uitschijnen. Misschien moeten we het onderzoek maar gewoon afwachten i.p.v. als leek op basis van een éénzijdig filmpje te lopen roeptoeteren...

Ja want het vasthouden in zo een situatie van een cuttermes en voorhamer vormt uiteraard geen dreiging en gaat zeker niet gebruikt worden als wapen. Die mens werd gewoon misbegrepen en kwam van de plaatselijke doe-het-zelf met zijn inkopen... Dat men die man tegen de grond wilt werken en arresteren is nog het normaalste van heel de zaak. Is hier sprake van politiegeweld? Mogelijks, maar de situatie blijkt nu toch wel helemaal anders te zijn en veel genuanceerder dan dat vele, die hier onmiddellijk politiegeweld schreeuwden, gisteren lieten uitschijnen. Misschien moeten we het onderzoek maar gewoon afwachten i.p.v. als leek op basis van een éénzijdig filmpje te lopen roeptoeteren...

Waarom dan nog pepperspray + hond + stamp nadat hij dat weg heeft gegooid en zijn handen in de lucht steekt. Handen in de lucht is toch het universele "ik geef me over" gebaar.

Ik had wel de indruk dat het een lichte vorm van pepperspray is, die mensen op wie ze dat spuiten gingen nog redelijk rustig tekeer. In de USA als ze dit gebruiken zie je ze nogal tekeer gaan. Ik heb enkel ooit Bear Spray gekocht (in Canada) en de verkoper zei me dat het in allerlei sterktes te verkrijgen is en dat bear spray en te vergelijken valt met een krachtigere pepper spray.
Waarschijnlijk hetzelfde middel als ze in hun waterkanon hebben?

Terug
Bovenaan