NemesisBE
Well-known member
Wel een aantal verhalen over ja, waar men moedwillig provoceerde om die uitlokking te hebben...
Ik zal nooit 2007 vergeten tegen FC Tubize de eindronde waarbij we 0-1 ten onder gingen en naar huiswaarts werden verzocht samen te troepen aan het rondpunt. Waarna we door een kluns toen ( de hoofdinspecteur van de politie) in het Frans werden aangemaand om achteruit te gaan. Gemiste titel, gefrustreerd, als superieure verliezen tegen David én dan nog eens dat er bovenop.... Dat was om uitlokking vragen. Wat daar toen is gebeurd dat is tot op de dag van vandaag niet goed te spreken met dat waterkanon op een vol terras tegen vrouwen en sommige ook in verwachting die helemaal niets met die match te maken had bv, den hond los sindsdien worden die geband tijdens Antwerpse grote evenementen. Al heb ik ze sinds een maand geleden ergens terug gezien...
Moet natuurlijk ook wel gezegd worden dat we zelf geen engeltjes zijn als het op autoriteit aankomt.![]()
Na Antwerp - Eupen ben ik ook met mijn vader op leeftijd moeten gaan lopen voor de politie en hun waterkanon. Veel onderscheid werd er toen niet gemaakt tussen relschoppers of brave supporters. Nu goed, er loopt inderdaad redelijk wat krapuul rond bij ons maar uit al die incidenten is me ook duidelijk geworden dat de-escalatie geen gekend concept is bij de politie. Die beelden van dit weekend verbazen me dan ook niet echt.
Exact 2 matchen die ik me nog levendig herinner.
Zeker die tegen Tubize.