Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
![]()
Kind geïdentificeerd dat mee racistische gebaren maakte tijdens voetbalmatch Antwerp-Union | VRT NWS Nieuws
De politie heeft het kind geïdentificeerd dat mee racistische gebaren maakte tijdens de voetbalwedstrijd Antwerp-Union, vorige week vrijdag. Het gaat om een jongen van 9. De politie zal nu nog eens langsgaan om met hem en zijn ouders te praten.www.vrt.be
Een kind van negen dat in zijn onschuld iemand na-aapt. De politie gaat er langs. Hebben die nu werkelijk niets beters te doen? Zouden ze ook langsgaan bij ouders van het crapuul dat onze (openlucht) zwembaden teistert of het gespuis dat Oudejaarsavond verpest?
Jongens toch, dit is zwaar overdreven.
En de VRT vond het blijkbaar nodig om een kinderpsychiater erbij te betrekken om aan haar luisteraars en lezers uit te leggen dat een 9 jarige waarschijnlijk niet echt racistisch is maar de volwassenen rond zich imiteert. Het is precies alsof ik een artikel van the Onion lees.![]()
Kind geïdentificeerd dat mee racistische gebaren maakte tijdens voetbalmatch Antwerp-Union | VRT NWS Nieuws
De politie heeft het kind geïdentificeerd dat mee racistische gebaren maakte tijdens de voetbalwedstrijd Antwerp-Union, vorige week vrijdag. Het gaat om een jongen van 9. De politie zal nu nog eens langsgaan om met hem en zijn ouders te praten.www.vrt.be
Een kind van negen dat in zijn onschuld iemand na-aapt. De politie gaat er langs. Hebben die nu werkelijk niets beters te doen? Zouden ze ook langsgaan bij ouders van het crapuul dat onze (openlucht) zwembaden teistert of het gespuis dat Oudejaarsavond verpest?
Jongens toch, dit is zwaar overdreven.
Wat is indertijd eigenlijk de strategie geweest achter het verkopen van al die bedrijven aan internationale investeringsholdings?https://www.tijd.be/ondernemen/reta...rd-van-moederbedrijf-mediamarkt/10618152.html
aaaand voilà, Chinezen zijn weer een stapje dichter bij ons.
Wat is indertijd eigenlijk de strategie geweest achter het verkopen van al die bedrijven aan internationale investeringsholdings?
Is de FNAC daar dan weg?De Grand Bazar verdwijnt in Antwerpen:
https://www.hln.be/antwerpen/shoppi...maken-voor-uitbreiding-hotel-hilton~ad790e8f/
Veel van dit soort shoppingcentra vallen of staan met een publiekstrekker, hetzij Fnac in dit geval.
Zodra een dergelijke partij vertrekt, is het buitengewoon moeilijk om de leegstand op te vullen en vaak volgt de rest vanzelf.
). Niet dat ik veel naar Gent ga, want de tijden van uren in cd winkels rondhangen is op een bepaald moment gestopt. Maar vroeger echt wel veel uren gesleten in de FNAC daar. Cd'tjes beluisteren en dan ze een paar straten verder in de Bilbo gaan kopen omdat het daar dikwijls iets goedkoper was. 
Fnac zit tegenwoordig op de Meir, in het C&A-pand net naast de Stadsfeestzaal.Is de FNAC daar dan weg?
Veel van dit soort shoppingcentra vallen of staan met een publiekstrekker, hetzij Fnac in dit geval.
Zodra een dergelijke partij vertrekt, is het buitengewoon moeilijk om de leegstand op te vullen en vaak volgt de rest vanzelf.
Je kan toch niet ontkennen dat Dalilla en Ish Ait Hamou toch op en top Belg zijn. Overal gaan klagen hoe slecht het wel niet is in Belgie.Dalilla Hermans
<<
Die Dalilla gaat in het Belgisch Paviljoen op de Wereldtentoonstelling een lezing geven met de titel ‘Seen and silenced. Being a woman of colour in Belgium’. ‘Gezien en monddood gemaakt worden. Hoe het is voor een vrouw van kleur in België’.
>>
Das ook ni echt sympathiek van ons Dalilla vind ik, op een ander zo wa gaan klagen... Foei!
Dat is natuurlijk hun raison d'etre, anders hebben ze niks te vertellen.Ik kan daar niet van bij. Ze gaat dus voor een publiek een boodschap communiceren, via de mond, over hoe ze niet via de mond kan/mag communiceren.
Nu, ik heb ook al iemand geweten op het podium die monddood werd gemaakt, maar die man kreeg een epileptische aanval en kreeg zijn kaken niet meer van elkaar, maar dat lijkt me toch iets anders te zijn.
Laten we hopen dat zo'n wapens nooit meer worden gebruikt, want moderne atoomwapens zijn veel krachtiger dan toen. Het militaire leiderschap verzette zich trouwens tegen een overgave, maar de situatie was onhoudbaar. Bij een invasie van Japan zou het slachtofferaantal ongelofelijk hoog zijn geweest, zowel voor de invasielegers en het Japanse leger maar zeker voor de burgerbevolking.https://www.nieuwsblad.be/buitenland/tachtig-jaar-geleden-viel-atoombom-op-hiroshima/81566275.html
80 jaar geleden maar ik moet toch nog altijd eens slikken hoe 74000(nagasaki) en 78000 (hiroshima) mensen instant kunnen vermoord worden. En dan nog een hele hoop mensen nadien gestorven zijn door de stralingseffecten.
Zonder boe of ba. Politiek genomen beslissing, militair uitgevoerd... een bevel is een bevel....
Kben wat aan het chatgpt'en geslaan vooral voor die inval van rusland in japan nadat de atoombommen gevallen zijn. Dat wist ik niet.Laten we hopen dat zo'n wapens nooit meer worden gebruikt, want moderne atoomwapens zijn veel krachtiger dan toen. Het militaire leiderschap verzette zich trouwens tegen een overgave, maar de situatie was onhoudbaar. Bij een invasie van Japan zou het slachtofferaantal ongelofelijk hoog zijn geweest, zowel voor de invasielegers en het Japanse leger maar zeker voor de burgerbevolking.
Gevolgen van de Sovjetaanval:
- Japan verloor permanent Zuid-Sachalin en de Koerilen (wat tot op vandaag een twistpunt is tussen Japan en Rusland).
- De inval hielp Stalin om invloed te krijgen in:
- Noord-Korea
- Noord-China (wat de communistische overwinning van Mao later hielp)
- Voor veel historici was de Sovjetinval een cruciale factor in de Japanse beslissing tot overgave – minstens even belangrijk als de atoombommen.