Kleine nieuwtjes

Maar nu verdraai je de discussie. Het ging om werken om je nuttig te voelen, niet werken om geld te verdienen.
Doen alsof je als werkloze een luilekker leventje hebt waar je kan reizen wanneer je wil zolang je wil, dure lessen kan volgen, enzovoort enzoverder is een complete illusie. Dan ben je de vergelijking aan het maken met blijven werken als je de lotto hebt gewonnen, niet met werkloosheid. Dát is het verdraaien van de discussie.

Laatst bewerkt:
Waarom zou je dan nog werken als je even veel krijgt om helemaal niks te doen?
Ik weet dat dit niet jouw persoonlijke mening is (dus ik val jou niet aan) maar werken zorgt voor structuur. Alleen al het feit dat je bv tussen 8u en 9u op jouw werk moet zijn, al was het deeltijds, dat heeft wel degelijk een waarde. We zien ze toch allemaal op televisie: de marginaal die slaapt tot 11u omdat hij de dag ervoor zitten smoren heeft tot een stuk in de nacht. En dat was dan een normale woensdag. Er zijn genoeg randgevallen die al gered zijn dankzij een job. Voor heel wat mensen is werkloosheid gewoon een deur richting alcohol / drugs / dealen

Ik weet dat dit niet jouw persoonlijke mening is (dus ik val jou niet aan) maar werken zorgt voor structuur. Alleen al het feit dat je bv tussen 8u en 9u op jouw werk moet zijn, al was het deeltijds, dat heeft wel degelijk een waarde. We zien ze toch allemaal op televisie: de marginaal die slaapt tot 11u omdat hij de dag ervoor zitten smoren heeft tot een stuk in de nacht. En dat was dan een normale woensdag. Er zijn genoeg randgevallen die al gered zijn dankzij een job. Voor heel wat mensen is werkloosheid gewoon een deur richting alcohol / drugs / dealen
De typische profiteur gaat niet zeggen: ik ga gaan werken om structuur te krijgen. Die heeft dat niet nodig of beseft niet dat hij dat nodig heeft.
Ge zult wel een bepaald percentage hebben die door het gebrek aan structuur aan lager wal of in de psychiatrie geraakt.

Doen alsof je als werkloze een luilekker leventje hebt waar je kan reizen wanneer je wil zolang je wil, dure lessen kan volgen, enzovoort enzoverder is een complete illusie. Dan ben je de vergelijking aan het maken met blijven werken als je de lotto hebt gewonnen, niet met werkloosheid. Dát is het verfraaien van de discussie.
Again daar ging die opmerking niet over.

Again daar ging die opmerking niet over.
Ok dan. Goed gesprek. Als je wil afkomen met argumenten waarom het goed leven is als werkloze ten opzichte van werken, kom dan af met situaties die realistisch zijn voor een werkloze.

Tijd hebben om vanalles te doen met kinderen, vrienden en familie? Gedurende de werkdag hebben die wél dingen te doen.

De mogelijkheid om ongelimiteerd te reizen, opleidingen te volgen, ... dat klopt alleen als je enkel rekening houdt met het aspect tijd. Maar die zaken kosten geld, en dat heb je in regel als werkloze veel beperkter. En ook hier weer is de factor tijd alleen relevant als je alleen dingen wil doen, want de meeste mensen in je omgeving hebben andere zaken die ze moeten doen.

Dus neen, dat zijn gewoon geen goede argumenten.

Laatst bewerkt:
Ok dan. Goed gesprek. Als je wil afkomen met argumenten waarom het goed leven is als werkloze ten opzichte van werken, kom dan af met situaties die realistisch zijn voor een werkloze.

Tijd hebben om vanalles te doen met kinderen, vrienden en familie? Gedurende de werkdag hebben die wél dingen te doen.

De mogelijkheid om ongelimiteerd te reizen, opleidingen te volgen, ... dat klopt alleen als je enkel rekening houdt met het aspect tijd. Maar die zaken kosten geld, en dat heb je in regel als werkloze veel beperkter. En ook hier weer is de factor tijd alleen relevant als je alleen dingen wil doen, want de meeste mensen in je omgeving hebben andere zaken die ze moeten doen.

Dus neen, dat zijn gewoon geen goede argumenten.
Je praat echt volledig naast de kwestie. Lees nog eens de comment.
De opmerking die gemaakt werd ging over werken je “nuttig” voelen, niet over het financiële.

Je praat echt volledig naast de kwestie. Lees nog eens de comment.
De opmerking die gemaakt werd ging over werken je “nuttig” voelen, niet over het financiële.
:wtf: Wallfish vroeg zich af waarom je liever je tijd zou willen verslijten op kantoor, dan dingen doen die je als werkloze helemaal niet kan doen. Je kan niet doen of het financiële niet relevant is, als al de zaken die je opnoemt financieel niet mogelijk zijn voor de gemiddelde werkloze.

Dat zijn allemaal argumenten die je kan maken bij de vraag "waarom zou je nog gaan werken als je de lotto hebt gewonnen", niet waarom het interessanter zou zijn om werkloos te zijn dan om te gaan werken.

:wtf: Wallfish vroeg zich af waarom je liever je tijd zou willen verslijten op kantoor, dan dingen doen die je als werkloze helemaal niet kan doen. Je kan niet doen of het financiële niet relevant is, als al de zaken die je opnoemt financieel niet mogelijk zijn voor de gemiddelde werkloze.

Dat zijn allemaal argumenten die je kan maken bij de vraag "waarom zou je nog gaan werken als je de lotto hebt gewonnen", niet waarom het interessanter zou zijn om werkloos te zijn dan om te gaan werken.
Euh ja, daarom dat ik er bij schreef 'los van het financiële'.
Ik reageerde op een uitspraak die je dikwijls hoort, zowel over werklozen als gepensioneerden als het winnen van de lotto of gewoon multimiljonair zijn.
Meer dan voldoende mensen zeker in die laatste categorie die gewoon blijven werken terwijl dit financieel niet nodig is. Daarom mijn reactie.

Dat mensen die niet voldoende geld hebben om te doen wat ze willen moeten gaan werken is logisch, dat hoef je me niet uit te leggen. Water is nat.

In Mechelen gaan ze de Nekkerhal afbreken. Ook iets dat tekenend is voor deze tijd, want grote evenementen zoals megaparties en beurzen trekken niets van volk meer. De zaal was wel volledig afgeleefd, maar blijkbaar is er toch nooit aan gedacht om deze te renoveren.

Er zijn legale manieren om je privé adres niet te moeten tonen, het zal wat meer administratie en soms wat geld kosten maar je kan bijvoorbeeld je adres in een bedrijfscentrum zetten of bij je ouders. Het hoeft niet per sé de plaats te zijn van waaruit de onderneming echt geleid wordt.
Thuisadres moet dan nog steeds als vestigingseenheid worden geregistreerd en wanneer je een tweede vestigingsadres in een erkend bedrijvencentrum plaatst moet je daar ook effectief activiteiten uitoefenen.

In Mechelen gaan ze de Nekkerhal afbreken. Ook iets dat tekenend is voor deze tijd, want grote evenementen zoals megaparties en beurzen trekken niets van volk meer. De zaal was wel volledig afgeleefd, maar blijkbaar is er toch nooit aan gedacht om deze te renoveren.
In 2022 had men beslist om te slopen en heropbouw te doen voor een nieuw congrescentrum (duurzaam en gedeeltelijke recyclage van oude gebouw wat misschien zelfs beter had geweest dan een renovatie): https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/12/10/nieuw-congrescenturm-mechelen/

Maar daar is geen privépartner voor gevonden.

Ouch, dit vind ik wel schokkend.

Veel toekomstige leerkrachten halen eindtermen lager onderwijs zelf niet

Euh... de test van geschiedenis is wel heel lastig als ik eerlijk ben. Dit hoeven ze toch niet te kennen bij mijn weten?

Tenzij de quiz random is zie ik toch geen al te ver gezochte zaken.
Als je juist van het school komt zou dit niet moeilijk mogen zijn want je hebt juist 12 jaar non-stop dit soort kennis moeten opdoen.
Als volwassene zijn er mogelijk wel een aantal moeilijke vragen, afhankelijk van je interesse in geschiedenis, omdat het niet de bedoeling is om van iedereen een wandelende wiki te maken.
Het lager en middelbaar is vormend. Het onwikkelen van intellectuele capaciteiten door onder andere zaken van buiten te blokken die op zich geen enkel maatschappelijk nut hebben in uw verder leven. Het is een middel om tot een doel te geraken, niet een doel op zich.

Zitten duidelijk toch dingen in die vroeger niet of anders aangeleerd werden. Dus logisch dat sommige mensen het moeilijk zouden vinden.

8/10 hier. 2 fouten:
Bloednacht, ik wist dat het bestond maar geen idee wanneer het was.
Ontdekker anticonceptiepil.
3 keer moeten gokken:
Langste heerser van Kongo
Kaartje met Bagdad op, ik wist dat het Tigris of Eufraat was maar goed gegokt tussen de 2 :p
Rosetta stone wist ik Grieks & hiërogliefen maar dan gegokt op demotisch
En ook 2 logische afleidingent:
Hildegard van Bingen, geen idee wie het was maar vraagstelling was over wetenschap dus logisch dat het niks met visioenen is ;)
Vroegmoderne tijd was een logische afleiding van wat de opties waren, maar in mijn tijd (pun intended) noemde dat nog het ancien régime.

8/10.
ontdekker anticonceptie en de rosetta steen verkeerd.
voor de rest vroeg moderne en hildegard kon je wel logisch deducern.
kongo was een instinkertje

Zitten duidelijk toch dingen in die vroeger niet of anders aangeleerd werden. Dus logisch dat sommige mensen het moeilijk zouden vinden.

8/10 hier. 2 fouten:
Bloednacht, ik wist dat het bestond maar geen idee wanneer het was.
Ontdekker anticonceptiepil.
3 keer moeten gokken:
Langste heerser van Kongo
Kaartje met Bagdad op, ik wist dat het Tigris of Eufraat was maar goed gegokt tussen de 2 :p
Rosetta stone wist ik Grieks & hiërogliefen maar dan gegokt op demotisch
En ook 2 logische afleidingent:
Hildegard van Bingen, geen idee wie het was maar vraagstelling was over wetenschap dus logisch dat het niks met visioenen is ;)
Vroegmoderne tijd was een logische afleiding van wat de opties waren, maar in mijn tijd (pun intended) noemde dat nog het ancien régime.
Je hebt dus vooral (4x) goed gegokt. :cheer::oi22:

Terug
Bovenaan