Général Zantas
Well-known member
Dat komt op hetzelfde neer. De autochtone belg studeert omdat hij een betere job wil, omdat hem continu ingepeperd wordt dat bepaalde jobs minderwaardig zijn en omdat hij meer wil verdienen. Bijgevolg mag de autochtone belg op een verwarmd kantoor zijn koffie staan drinken terwijl hij uit het raam kijkt en buiten de migranten in weer en windkatoen ziet plukkennutsleidingen ziet leggen.
Dus in plaats van trachten alle jobs voldoende aantrekkelijk te maken naarmate ze nodig zijn in de maatschappij, wil je dat kutjobs kutjobs blijven en goedkoop werkvolk uit het buitenland aantrekken dat eens gearriveerd geen andere keuze heeft dan kutjobs uit te voeren.
Wat jij omschrijft, is juist het gevolg van kapitalisme op globaal niveau. Neen, als je migranten weert, gaat kapitalisme er niet voor zorgen dat salarissen omhoog gaan. Dat principe werkt bij dienstverleningen en goederen die een hoge ROI-waarde hebben, maar niet voor lowskilled jobs en sociale dienstverlening.
Maar ik vergis me graag. Ik kijk alleszins reikhalzend uit naar 2026-27-28 en de berichten over de vele autochtone Amerikanen die plots gigantisch veel geld gaan scheppen door te werken in de agrarische sector die ontvolkt is door de Trump-administratie in 2025.