Het zal nu ook geen kwaad meer kunnen om die laatste twee blikjes uit te schenken als je bezoek hebt.
Wanneer kwam jij?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het zal nu ook geen kwaad meer kunnen om die laatste twee blikjes uit te schenken als je bezoek hebt.

Wat me opvalt is dat dit vooral het nieuws haalt bij grote bedrijven (coca cola, ferrero met kinder, Barry callebaut,…) waar typisch stevige kwaliteitscontroles en procedures zijn. Ik wil niet weten welke dingen niet gemeld worden en die op ons bord belandenWe zijn nog es half vergiftigd
![]()
Miljoenen blikjes en flesjes Coca-Cola en andere frisdranken teruggeroepen: zo check je of jouw drankje veilig is
Verschillende flessen en blikken frisdrank van frisdrankproducent Coca-Cola worden teruggeroepen omdat ze een te hoog gehalte aan chloraat bevatten. Het gaat onder andere om Coca-Cola, Fanta, Sprite en andere dranken. De getroffen drankjes werden tussen 23 november en 3 december 2024...www.hln.be
Hier hebben we het vlaggen, Sprite Zero van deze batchnummers, gelukkig heb ik ze nog niet allemaal opgedronken (nog 2 blikjes over van de doos van 24)
Het interview gelezen met de nieuwbakken voorzitter van Groen in De Zondag. Ook zijn passage gezien in De Zevende Dag.Petra De Sutter is kandidaat-rector voor de UGent, een mooie dag voor de UGent als ze dat haalt, maar een complete ramp voor Groen. Ook als ze het niet haalt, is dit weer een dreun voor de partij.
Wat heeft de EU te bepalen in Afrika ?Goma aan het vallen. Terug falen van de EU in Afrika. What’s new
Wat heeft de EU te bepalen in Afrika ?
Allez ik zie niet direct in waarom dit het falen is van de EU. Noch wat je verwacht dat de EU zou doen om dit te voorkomen.
het Zuid Afrikaans leger is anderzijds ook serieus aan het falen in Congo? misschien kan je vanaf je ranch ter hulp schieten?Goma aan het vallen. Terug falen van de EU in Afrika. What’s new

het Zuid Afrikaans leger is anderzijds ook serieus aan het falen in Congo? misschien kan je vanaf je ranch ter hulp schieten?![]()
![]()
maar zij proberen tenminste het juiste te doen ipv landen weer in burger oorlog te steken. Kuch Goma kuch Maputo. En het blijft weer stil bij de EU straks nog eens dwaas statement op de website van de EU dat ze alle rechten hebben en het is weer gepasseerd.Misschien hetzelfde als wat we 10 jaar geleden gedaan hebben? Toen hebben Frankrijk en Duitsland wél druk gezet op Kagame en zijn we tot een bestand gekomen in Goma.
Hoe zitten die machtsverhoudingen hier in het conflict? Wie staat aan welke kant? Zit wagner er voor iets tussen?Wagner die daar hotel Mbiza volledig uitgeboekt met 100 man heeft daar ook terug op zijn tanden gekregen in Goma. Straks dus ook weer meer troepen naar daar en dan EU terug weer mijntjes kwijt.
Rwanda heeft een sterk leger door Europese landen. Er is een reden waarom Turkije daar een ook de haven controleeert. Ze gebruiken het leger om hun zaken te doen in Afrika. BVB Total LNG in Cabo Delgado.Hoe zitten die machtsverhoudingen hier in het conflict? Wie staat aan welke kant? Zit wagner er voor iets tussen?
https://www.theafricareport.com/356...pport-for-rwandan-intervention-in-mozambique/Die vraag voor het Rwandese leger kwam er op vraag van Total lees Europa. Die 21M is een TOP up en was dus alleen voor het moven van het leger naar Mozembique en dus niet totaal investering.
Raar, want hetgeen ik hoor en lees van onze eigen divisions is dat de bouw daar al jaren stil ligt. Maar ja, hoe kan iemand die voor TotalEnergies werkt het nu in godsnaam beter weten dan een "outsider"...De bouw ligt niet stil er wordt daar gewerkt met contractors. Ik was daar nog in 2022 en ze zijn nog volop aan het bouwen. De investering is te groot om stil te leggen. Ook veel child labour en Chinezen die daar ah werk zijn.
TotalEnergies said Wednesday that its giant gas project in Mozambique, suspended since 2021 after a jihadist attack, would resume only when "peace and security" return to the Cabo Delgado region.
Dus nu zeg je dat het niet Rwanda is maar de EU die de acties van M23 aanstuurt? Je beweert dus dat de EU een invasie organiseert in Congo?Dat Congo al langer een drama is praat het niet goed dat EU een leger bewapend en geld geeft om een regio in een ander land binnen te vallen (Congo) om daar meer aanspraak te hebben op de mijnen.
Dus waarom jij denkt dat een Europese (of een Westerse) een potentiële optie is ontgaat mij eerlijk gezegd.During previous protests between June and August 2023 in Goma, which took place without notable incident, Wazalendo’s leader, Efraimu Bisimwa, announced plans for a major protest on 30 August 2023 to demand the departure of MONUSCO and other foreign forces, accusing them of “occupying the DRC against the will of Congolese ancestors”.
Waarom kan China geen troepen sturen om de mijnen te beschermen die voor 70% in hun handen zijn?Zoals eerder gezegd EU had zelf moeten PMC of vreemdelingen leger sturen naar CABO voor de plant te beschermen ipv dit monster. Maar we weten al langer dan vandaag dat ieder land Oost Congo wilt hebben voor de grootste mijnen voor de batterijen.
De EU in dit geval is wel van de grote machten degene die verkeerd zijn. Nee niet de Chinees, Rus of de Amerikaan. Maar alleen de Europeaan.
https://www.consilium.europa.eu/media/66700/private-military-companies-final-31-august.pdfYet PMCs are increasingly seen as problematic. They can give rise to issues of legitimacy and accountability and can be seen as potentially undermining state sovereignty. Accountability issues mean that their effectiveness and their wider impact as a force for peace and stability can also be called into question. There remains also the issue of how to ensure their demilitarisation once a conflict is over.
Geweldig wanneer mensen me woorden in de mond leggen, zielig...Uw laatste alinea zelfs het reageren niet waard. Maar je hebt gelijk Europa is niet in fout. Het is de schuld van iedereen buiten Europa. Europa heeft ook geen schuld aan de burger oorlogen in Rwanda en Congo in het verleden. Het was China.