Kleine nieuwtjes

"Radio" in uwen dokterstitel staan hebben en in het Antwerpse werken is precies een quasi zekerheid voor fraude? Na de radiologen van ZNA die buitengekegeld zijn nu de antwerpse radiotherapeuten aan de beurt om onze ziekteverzekering in het zak te zetten.

alstublief jongens...
https://www.hln.be/brussel/dode-na-nieuwe-schietpartij-in-anderlecht~a97f97847/
Een nieuwe dag een nieuwe schietpartij in brussel. Deze keer wel met dodelijke afloop.
er is nu eindelijk aandacht voor, ipv enkel maar de granaat-gooiers in Antwerpen. zal wel aan de hele operatie woensdag liggen.

maar als je ziet dat er vorig jaar 84 mensen zijn doodgeschoten in Brussel (zoals die raid op die kerel in zijn Golf), en deze week maar 1 op 3 schietpartijen dodelijk is (dat we weten): do the math. het is geen nieuw fenomeen.

Er is een verschil tussen een steekwerende en een kogelwerende vest. Standaard (bij de politie) is die kogel/steek/snij werend tot zeker 9mm. Maar met keramische platen kunnen die wel zwaardere kalibers tegenhouden. Tot zover de off topic

Hier is de mijne level 3 en dan idd nog platen erop indien nodig. Maar eigenlijk gebruik ik nooit platen

Welk level is uw vest dan 2a?

Hier is de mijne level 3 en dan idd nog platen erop indien nodig. Maar eigenlijk gebruik ik nooit platen

Welk level is uw vest dan 2a?
Inderdaad 2A en we hebben plate-carriers liggen met klasse 4 platen. Sommige nieuwe vesten zijn voorzien om daar rechtstreeks de platen in te schuiven.

Inderdaad 2A en we hebben plate-carriers liggen met klasse 4 platen. Sommige nieuwe vesten zijn voorzien om daar rechtstreeks de platen in te schuiven.
Hier 3 met pockets voor platen. Maar te zwaar en te warm. Gemiddelde temp is nu momenteel in de 40 graden overdag en 30 ‘s nachts. Dus platen in de tactical bag in de wagen.

Zitten nu al aan 20-30kg aan uitrusting.

Musk richt pijlen op ChatGPT-maker OpenAI met overnamebod van 95 miljard euro

Antwoord van Sam Altman was wel schitterend :lol:

Musk richt pijlen op ChatGPT-maker OpenAI met overnamebod van 95 miljard euro

Antwoord van Sam Altman was wel schitterend :laugh:

Ik vond dat nog een zeer redelijk, accuraat (bron) en dus gevaarlijk bod voor Twitter zelfs, gegeven de waardevermindering die Musk er heeft aangericht, voor hetzelfde geld is dat bod wettelijk bindend als Musk er op zou willen ingaan.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/0...el-uit-anderlecht-vrij-door-gerechtelijke-fo/

Hopen maar dat deze kerel in het land blijft. Waarschijnlijk verdwijnt die voordat zijn zaak in hoger beroep behandeld is.

Pure waanzin. Misschien eerder de bevoegde instanties hun weigering laten herschrijven ipv een veroordeeld crimineel op vrije voeten te laten.

Gebeurde dit soort zaken 50 jaar geleden eigenlijk ook? Of is dit soort wansmakelijke drang door advocaten om criminelen vrij te krijgen door middel van het opspeuren van de kleinste procedurele fouten een relatief modern begrip?
Hoe je als rechtschapen mens kan oordelen dat er gerechtigheid geschiedt is door een gevaarlijk crimineel vrij te laten puur omdat een vervroegde invrijheidsstelling te weinig gemotiveerd werd, hemeltergend.

En dan maar verbaast zijn dat de bevolking verhardt en opschuift naar extreme politieke partijen...

Pure waanzin. Misschien eerder de bevoegde instanties hun weigering laten herschrijven ipv een veroordeeld crimineel op vrije voeten te laten.

Gebeurde dit soort zaken 50 jaar geleden eigenlijk ook? Of is dit soort wansmakelijke drang door advocaten om criminelen vrij te krijgen door middel van het opspeuren van de kleinste procedurele fouten een relatief modern begrip?
Hoe je als rechtschapen mens kan oordelen dat er gerechtigheid geschiedt is door een gevaarlijk crimineel vrij te laten puur omdat een vervroegde invrijheidsstelling te weinig gemotiveerd werd, hemeltergend.

En dan maar verbaast zijn dat de bevolking verhardt en opschuift naar extreme politieke partijen...
Gewoon de wetgeving dat procedurefouten de straf niet invalideren maar enkel een andere weging kunnen geven.

Als er bewezen is dat iemand de dader is, maar doordat een papiertje niet juist getekend is of..., dan lijkt het mij niet onrealistisch om die nog altijd zijn straf te geven.

De hoofdverdachte, genaamd Owen L., is tot bekentenissen overgegaan. Volgens Franse media woont hij in dezelfde wijk als het slachtoffer.

Toen hij in de boeien werd geslagen, bleek hij krassen en snijwonden op zijn handen te hebben. De krant Le Parisien schrijft dat Owen L. eerder al in contact kwam met het gerecht. Hij is al veroordeeld voor slagen en verwondingen bij zijn jongere zus.

Owen L. zou ook "verslaafd zijn aan videogames". Volgens de Franse nieuwssite Actu17 zou de politie de piste onderzoeken dat de man een spelletje Fortnite verloor, naar buiten ging om af te koelen en Louise ontmoette. Vier mensen zitten in hechtenis voor de feiten, onder wie Owen L.. De andere 3 verdachten zijn zijn vader (49), zijn moeder (48) en zijn vriendin (23), die gearresteerd zijn voor het niet aangeven van een misdrijf.

Om 18 uur volgt een persconferentie waarbij procureur Grégoire Dulin uitleg zal geven.
Ik denk dat er werkelijk een pak meer mis is met iemand wanneer die even een 11-jarig kind gaat vermoorden wegens frustraties, en "videogames" vermelden toch maar dwaas is.

Verder, ouderliefde gaat ver, maar als je niet naar de politie stapt wanneer je zoon een (buur)meisje vermoordt scheelt er toch iets met je kader van normen en waarden. Of het moet zijn dat iedereen in dat huishouden bang was van die kerel natuurlijk, want de vriendin is kennelijk ook niet naar de politie gestapt.

Ik denk dat er werkelijk een pak meer mis is met iemand wanneer die even een 11-jarig kind gaat vermoorden wegens frustraties, en "videogames" vermelden toch maar dwaas is.

Verder, ouderliefde gaat ver, maar als je niet naar de politie stapt wanneer je zoon een (buur)meisje vermoordt scheelt er toch iets met je kader van normen en waarden. Of het moet zijn dat iedereen in dat huishouden bang was van die kerel natuurlijk, want de vriendin is kennelijk ook niet naar de politie gestapt.
Verslaafd aan videogames heeft voor mij wel een andere betekenis als gewoon videogames.
Een werkloze(?) die heelder dagen zit te gamen en de grip op de realiteit verliest als gevolg van zijn verslaving is mss hier wel van toepassing?

In franse media lees ik dit al
'L’enquête a aussi montré qu’Owen L. a déjà été « très violent » envers sa petite sœur, la tabassant à plusieurs reprises sous les yeux de ses parents. Raison pour laquelle il est connu des services de police. Selon Le Parisien, l’adolescente aurait confié avoir peur de « mourir » sous les coups de son frère.'

Je conclusie dat iedereen in het huishouden bang was zou wel eens correct kunnen zijn.

Ik was bang is zo'n belachelijke uitvlucht. For fuck sake, als ge weet dat hij een kind van 11 vermoord heeft mag je nog zo bang zijn als je wil, dan ga je naar de politie en geef je die aan en als je bang bent vraag je bescherming. Want voor je het weet ben je de volgende als je niks doet.

Ik vermoed dat het eigenlijk nog meer gebeurde toen. De wetgeving is op dat vlak al minder streng geworden voor de overheid. Vroeger betekende bvb elke onrechtmatigheid in het krijgen van bewijs automatisch de volledige uitsluiting van dat bewijs en alle latere bewijs dat gevonden werd door dat eerste bewijs (bvb, politie krijgt gestolen boekhouding in handen, doet daardoor huiszoeking en vindt nog meer bewijzen van zwarte inkomsten -> het gestolen zijn van die boekhouding maakt alle bewijzen, ook die van de huiszoeking, waardeloos)

Da's al minder, nu wordt er eerst al geoordeeld of bvb die onregelmatig de rechten van de verdediging in de problemen brengt en werkt het ook niet automatisch meer door op later gevonden bewijs.

De procedurefout die hier gemaakt is kan ook echt wel fundamenteel zijn (maar ze geven niet zoveel info). Een reden krijgen waarom je van je vrijheid beroofd wordt een fundamenteel recht, da's hoe je willekeurige opsluiting tegengaat, als dat niet correct gebeurd is snap ik wel dat ze die vrijlaten. Da's een principe dat zelfs expliciet in het EVRM staat opgenomen.

Ik was bang is zo'n belachelijke uitvlucht. For fuck sake, als ge weet dat hij een kind van 11 vermoord heeft mag je nog zo bang zijn als je wil, dan ga je naar de politie en geef je die aan en als je bang bent vraag je bescherming. Want voor je het weet ben je de volgende als je niks doet.

Fuck dees toch. Der is absoluut geen excuus om niet aan te geven aan de politie.

Ik breek waarschijnlijk eerst zijn 2 knieën en dan met touw achter de wagen droppen aan de politie.

Er zijn mensen met meer kennis van de wet. In hoeverre kunnen die mensen ook in de gevangenis belanden om niet aan te geven. En hoelang?

Terug
Bovenaan