Kleine nieuwtjes

Verslaafd aan videogames heeft voor mij wel een andere betekenis als gewoon videogames.
Een werkloze(?) die heelder dagen zit te gamen en de grip op de realiteit verliest als gevolg van zijn verslaving is mss hier wel van toepassing?

In franse media lees ik dit al
'L’enquête a aussi montré qu’Owen L. a déjà été « très violent » envers sa petite sœur, la tabassant à plusieurs reprises sous les yeux de ses parents. Raison pour laquelle il est connu des services de police. Selon Le Parisien, l’adolescente aurait confié avoir peur de « mourir » sous les coups de son frère.'

Je conclusie dat iedereen in het huishouden bang was zou wel eens correct kunnen zijn.
Ik denk dat de issue is dat er weer mensen zich gaan focussen op het "videogame" deel van de boodschap, dat eigl compleet irrelevant is. Had even goed een gokker kunnen zijn die niet tegen z'n verlies kon of zo... Ze hadden even goed gewoon kunnen zeggen dat het iemand is met anger issues, en het hele videogame gedoe er uit laten gezien dat eigl niet relevant is.

Ik was bang is zo'n belachelijke uitvlucht. For fuck sake, als ge weet dat hij een kind van 11 vermoord heeft mag je nog zo bang zijn als je wil, dan ga je naar de politie en geef je die aan en als je bang bent vraag je bescherming. Want voor je het weet ben je de volgende als je niks doet.
Ik ga akkoord hoor, maar zo'n situaties waar iemand doodsbang is van een familielid en niets durft te zeggen komen wel voor natuurlijk. Al zou ik het wel sterk vinden dat je als vader van 49 jaar zo bang bent van je eigen 23-jarige zoon, maar goed.
Ik denk dat de issue is dat er weer mensen zich gaan focussen op het "videogame" deel van de boodschap, dat eigl compleet irrelevant is. Had even goed een gokker kunnen zijn die niet tegen z'n verlies kon of zo... Ze hadden even goed gewoon kunnen zeggen dat het iemand is met anger issues, en het hele videogame gedoe er uit laten gezien dat eigl niet relevant is.
Dat was inderdaad mijn insteek.

De procedurefout die hier gemaakt is kan ook echt wel fundamenteel zijn (maar ze geven niet zoveel info). Een reden krijgen waarom je van je vrijheid beroofd wordt een fundamenteel recht, da's hoe je willekeurige opsluiting tegengaat, als dat niet correct gebeurd is snap ik wel dat ze die vrijlaten. Da's een principe dat zelfs expliciet in het EVRM staat opgenomen.

Ik denk dat veroordeling voor zware criminele feiten verklaart waarom het geen willekeurige opsluiting betreft.
Jammer dat er niet bij staat waartegen men in beroep is gegaan. De veroordeling, de lengte/zwaarte v.d. straf, etc.

Ik ga akkoord hoor, maar zo'n situaties waar iemand doodsbang is van een familielid en niets durft te zeggen komen wel voor natuurlijk. Al zou ik het wel sterk vinden dat je als vader van 49 jaar zo bang bent van je eigen 23-jarige zoon, maar goed.

Dat was inderdaad mijn insteek.
Dat ge als persoon alleen bang bent kan ik begrijpen. Maar dat ge als gezin uw bek niet durft te doen gaat er bij mij gewoon niet in. En al zeker niet als hij in het verleden al zijn zus mishandeld heeft. Dan moet ge als ouder toch beseffen dat uw zoon geen opvliegend karakter heeft maar gewoon niet deugt. Ik heb er in ieder geval geen enkel begrip voor dat die ouders niks gedaan hebben.

Dat ge als persoon alleen bang bent kan ik begrijpen. Maar dat ge als gezin uw bek niet durft te doen gaat er bij mij gewoon niet in. En al zeker niet als hij in het verleden al zijn zus mishandeld heeft. Dan moet ge als ouder toch beseffen dat uw zoon geen opvliegend karakter heeft maar gewoon niet deugt. Ik heb er in ieder geval geen enkel begrip voor dat die ouders niks gedaan hebben.
Ik wil het zeker niet goed praten wat het schuldig verzuim betreft, maar ik denk (hoop) dat niemand zich hier dat kan voorstellen wat voor impact zoiets heeft.

We weten enkel de voorgeschiedenis die nu in de krant staat. Te weinig info om daar dus een oordeel over te vellen.
Maar ik snap het wel, ook ik word daar kwaad van en voel me onrechtstreeks geraakt als vader van een (jonge) dochter.

Er is een verschil wat je zou doen en wat je effectief doet in zo'n situatie.

Het terroriseren van een gans gezin door een zoon/dochter is hier ook al in Vlaanderen gebeurd trouwens. Dus het kan weldegelijk zijn dat een gans gezin panisch is om actie te ondernemen.

Ik denk dat veroordeling voor zware criminele feiten verklaart waarom het geen willekeurige opsluiting betreft.
Jammer dat er niet bij staat waartegen men in beroep is gegaan. De veroordeling, de lengte/zwaarte v.d. straf, etc.
Inderdaad maar dat moet wel meegedeeld worden. Da's een cruciale stap en bij justitie weten ze dat ook, hopelijk dat er intern wel wat consequenties zijn voor zo'n fouten maar je kan niet aan de ene kant iets als een mensenrecht zien, en anderzijds er niet te zwaar aan tillen als het overtreden wordt.

Er zijn al schrijnende gevallen bekend van ouders van zo'n kinderen die van therapeut naar politie naar instantie naar therapeut naar politie naar instantie naar.... om telkens van het kastje naar de muur gestuurd te worden, niet serieus genomen te worden, en nergens terecht te kunnen met een gezinslid dat extreem gevaarlijk is en het hele gezin terroriseert.

Of dat hier het geval is, geen flauw idee, maar zou verre van de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt. Voor zo'n mensen is er vaak geen plaats in onze maatschappij/procedures/.... en uiteindelijk zit ge met een geterroriseerd gezin dat volledig machteloos is en de hele situatie moet ondergaan.

Er zijn al schrijnende gevallen bekend van ouders van zo'n kinderen die van therapeut naar politie naar instantie naar therapeut naar politie naar instantie naar.... om telkens van het kastje naar de muur gestuurd te worden, niet serieus genomen te worden, en nergens terecht te kunnen met een gezinslid dat extreem gevaarlijk is en het hele gezin terroriseert.

Of dat hier het geval is, geen flauw idee, maar zou verre van de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt. Voor zo'n mensen is er vaak geen plaats in onze maatschappij/procedures/.... en uiteindelijk zit ge met een geterroriseerd gezin dat volledig machteloos is en de hele situatie moet ondergaan.
Akkoord dat je machteloos bent voor die kinderen een misdrijf plegen. Maar wanneer een kind opeens een moord pleegt kan je mij niet meer vertellen dat je machteloos bent en niet naar de politie kan trekken. Want daar gaat het wel over he, dat die ouders gewoon gezwegen hebben terwijl ze zouden geweten hebben van de misdrijf.

Akkoord dat je machteloos bent voor die kinderen een misdrijf plegen. Maar wanneer een kind opeens een moord pleegt kan je mij niet meer vertellen dat je machteloos bent en niet naar de politie kan trekken. Want daar gaat het wel over he, dat die ouders gewoon gezwegen hebben terwijl ze zouden geweten hebben van de misdrijf.
Heb echt geen idee hoe de psychologie zit bij zo'n dingen. Doet me denken aan ontvoerders die uiteindelijk met de persoon die ze ontvoerd hebben in't openbaar kunnen komen en dat wij allemaal zoiets hebben "waarom loopt die niet gewoon weg???"...

Maar ja, koffiedik kijken voor de moment, de kans is reëel dat die ouders ook serieus de fout in zijn gegaan, maar her kan even goed dat die vast zaten in een nachtmerrie en dat ge dan van deze onbegrijpelijke situaties krijgt....

Duitsland heeft echt wel een probleem met aanslagen de laatste tijd...

Die spullen werken na 47 jaar nog steeds.

Men stuurt zelfs nog software updates naar die dingen.

https://www.hln.be/buitenland/14-ja...tenrijk-klopjacht-naar-tweede-dader~a19600bf/
Oostenrijk precies ook.

Tweejarig meisje en haar moeder zijn vandaag overleden aan hun verwondingen. Ik zou met mezelf geen blijf weten als vader. Ik heb er zelf eentje van vier rondlopen.

Is het vergezocht van mij om te denken dat ne Rus pakweg 2 miljoen aan zijn familie heeft bezorgd om zoiets te doen? Ff vlak voor de verkiezingen volledig in de kaart van AfD dit. Imo te toevallig dit

Ik ben complotdenker geworden 😭

Is het vergezocht van mij om te denken dat ne Rus pakweg 2 miljoen aan zijn familie heeft bezorgd om zoiets te doen? Ff vlak voor de verkiezingen volledig in de kaart van AfD dit. Imo te toevallig dit

Een wappie zowaar.

maar ik vind het ook wel heel toevallig

Een aanslag in de stad waar de conferentie doorgaat.
En de dag nadien komt Vance ons de les lezen over aanslagen door immigranten en gaat hij op de koffie bij AfD.

Ik weiger mee te gaan in complotdenken, maar de manier waarop de US ons momenteel aanpakt en zaken ons ten laste legt + zaken wil introduceren die tegen onze normen en waarden zijn, dat stemt me tot nadenken.

Terug
Bovenaan