Kleine nieuwtjes

Ik heb dat op het nieuws gezien en lees het nu in het artikel en ik begrijp nog altijd niet hoe Reynders zich hiermee kan inlaten.
Elke week max. 5 bonnen van 100 euro in de krantenwinkel gaan kopen vind ik toch redelijk marginaal.
Tis een pakje meer.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250117_94118061

Net als alle detailhandelaren mogen Loterij-verkooppunten geen contante betalingen van meer dan 3.000 euro accepteren. In theorie kon Reynders zo dus tot 3.000 euro inzetten bij elk bezoek aan het tankstation. De getuigenis van de verkoopster bevestigt de theorie dat Reynders niet alleen met e-tickets speelde, die een wekelijkse limiet van 500 euro hebben
Hoeveel zwart geld of omkoopgeld heeft die niet geschept? 3000x200 werkdagen + 500x52= 626000 euro Daarvan minimaal 60 a 65% winstkans en dan nog eens kans op meer.
Denk wel dat er zo vlot tussen de 400 en 500K per jaar kan wit gewassen worden. Als zijn vrouw in het complot zit wss nog meer.

#tinfoilhat maar damn. De nationale loterij verdient eraan, de omgekochte minister ook. Een witwasvehikel op nationaal niveau!

Laatst bewerkt:
Tis een pakje meer.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250117_94118061

Hoeveel zwart geld of omkoopgeld heeft die niet geschept? 3000x200 werkdagen + 500x52= 626000 euro Daarvan minimaal 60 a 65% winstkans en dan nog eens kans op meer.
Denk wel dat er zo vlot tussen de 400 en 500K per jaar kan wit gewassen worden. Als zijn vrouw in het complot zit wss nog meer.

#tinfoilhat maar damn. De nationale loterij verdient eraan, de omgekochte minister ook. Een witwasvehikel op nationaal niveau!

Chapeau dat de nationale lotterij hem dan toch maar gerapporteerd heeft? Toont ergens ook wel aan dat hun alarmsystemen tegen misbruik "werken", al liggen die limieten eerlijk gezegd wel absurd hoog, die zouden lager mogen liggen denk ik dan, want er zal nog wel misbruik van gemaakt worden denk ik dan.

Is ook ongezien, normaal mogen ze dit niet. Ook natuurlijk toevallig dat het een PS minister is die het toelaat.

Is ook ongezien, normaal mogen ze dit niet. Ook natuurlijk toevallig dat het een PS minister is die het toelaat.
Al teruggefloten door De Croo.

Hoort volgens hem niet onder lopende zaken. Geen idee of die uitleg op iets slaat.

Als Brit en zeker na het rotherham schandaal word je hier toch ook niet blij van.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250121_94603744
tis een plus artikel dus ik selecteer enkele passages.

Toch was dat niet het meest opzienbarende wat in de rechtszaal gezegd werd. Het ging ook over het verleden van de jongeman. En over het feit dat verschillende instanties wisten dat Rudakubana een potentieel gevaar was, maar niemand daar iets aan heeft gedaan. De jongeman was gefascineerd door wapens en geweld. Zelfs zijn eigen ouders waren bang dat hij op een dag zou ontsporen.
De minister zei ook nog dat de families “antwoorden nodig hebben over wat er gebeurd is in de aanloop naar de aanval”. Rudakubana werd tussen december 2019 en mei 2021 drie keer doorverwezen naar een preventieprogramma van de overheid. Hij was ook meermaals in contact gekomen met de politie, de rechtbank en de sociale dienst. Maar die werkten blijkbaar naast elkaar en lieten geen informatie naar elkaar doorstromen. “We moeten hier lessen uit trekken, zodat dit niet meer kan gebeuren”, aldus Cooper.

Handboek van Al Qaeda​

De 18-jarige Axel Rudakubana pleitte maandag in de rechtbank in Liverpool niet alleen schuldig aan moord en moordpoging, maar ook aan wapenbezit, de productie van een dodelijk gif en terrorisme. Hij zou meer bepaald de giftige stof ricine geproduceerd hebben en in het bezit zijn geweest van een trainingshandboek van de terroristische organisatie Al Qaeda. Wat er mogelijk op wijst dat hij nog veel meer van plan was. En dat baart iedereen zorgen in het Verenigd Koninkrijk.

Al teruggefloten door De Croo.

Hoort volgens hem niet onder lopende zaken. Geen idee of die uitleg op iets slaat.
Volgens de Raad van State.

1) De zaken van dagelijks bestuur:
- Handeling die geen enkele moeilijkheid of delicate politieke of juridische keuze met zich meebrengen.
- In uitvoering van een strikt gebonden bevoegdheid, routineuze beslissingen, zaken die normaal gezien op een lager echelon worden genomen
2) De zaken die de normale voortzetting zijn van een vóór de ontbinding of het ontslag regelmatig ingezette procedure
- Zaken met een redelijk belang die voor de periode van lopende zaken zijn beslist en die tijdens de periode op een normale manier worden afgehandeld.
3) de dringende zaken.
- Wanneer de noodzaak voor de genomen beslissing zo dwingend en dringend is dat de continuïteit van de openbare dienst in gevaar komt als er niet onmiddellijk een beslissing wordt genomen.

Dus interpreteer maar.

14 jaar.
Hoe kan je al zo geradicaliseerd zijn? Op die leeftijd was ik nog met knikkers bezig denk ik.

14 jaar.
Hoe kan je al zo geradicaliseerd zijn? Op die leeftijd was ik nog met knikkers bezig denk ik.
Dat kan echt heel snel gaan op die leeftijd helaas. Wij konden op die leeftijd ook al verzeild geraken op foute websites en chatgroepen, maar met de huidige algoritmes op sociale media geraken die gasten heel snel in een volledig alternatieve wereld vol haat en desinformatie terecht. En hoe jonger, hoe vatbaarder je daarvoor bent en hoe minder je stilstaat bij de gevolgen van je daden.

Het is een van de redenen waarom ik steeds meer voor een verbod op sociale media bij minderjarigen ben, en eigenlijk een sterke inperking op de algoritmes achter die sociale media in het algemeen. We vergiftigen onszelf en noemen het vrijheid.

Ik weet niet of dat een "klein nieuwtje" is, maar Rwanda is olijk een Ruslandje aan het doen in Congo op dit moment. Gaan we sancties zien? Gaat het WK wielrennen ginder gewoon plaatsvinden ?

Ik weet niet of dat een "klein nieuwtje" is, maar Rwanda is olijk een Ruslandje aan het doen in Congo op dit moment. Gaan we sancties zien? Gaat het WK wielrennen ginder gewoon plaatsvinden ?

En wie in de EU gaat iets doen? Turkije zit daar al 1 kant om hun investeringen te beschermen. Ze gaan keer erover spreken om dan allemaal op X hun mening te zetten voor hun ego te boosten.

Enorm lobby schandaal van Frans om zijn Groene waanzin erdoor te jagen en 0 aandacht in onze media hiervoor.

Staat toch op de voorpagina van VRT news.

Laatst bewerkt door een moderator:
Radja Nainggolan opgepakt in cocaïne onderzoek...

Moest toch even lachen aangezien Barbara Sarafian zich nog moest excuseren na een uitspraak over hem en drugs en hij heel verontwaardigd was (uiteraard nog niets bewezen, maar moest er even aan terug denken 🤣)

De discussie rond AI werd verplaatst naar onderstaande thread en kan daar verdergezet worden.

We zijn nog es half vergiftigd :unsure:

Hier hebben we het vlaggen, Sprite Zero van deze batchnummers, gelukkig heb ik ze nog niet allemaal opgedronken (nog 2 blikjes over van de doos van 24 :unsure: )

We zijn nog es half vergiftigd :unsure:

Hier hebben we het vlaggen, Sprite Zero van deze batchnummers, gelukkig heb ik ze nog niet allemaal opgedronken (nog 2 blikjes over van de doos van 24 :unsure: )
Het zal nu ook geen kwaad meer kunnen om die laatste twee blikjes uit te schenken als je bezoek hebt.

Terug
Bovenaan