Kleine nieuwtjes

Eigenlijk verdient dit absoluut een eigen thread. @mods: Kan dit afgesplitst worden?
We hebben het hier namelijk over 1 van de grootste schandalen in de geschiedenis van het VK.

Ik heb er de laatste weken ook al heel wat over gelezen.

De politie en politiek deden vaak niets.
Vaders die hun dochters uit de klauwen van verkrachters wilden redden, werden weggelachen en in sommige gevallen zelf opgepakt.
Misselijkmakend is het.

Er is sprake van zeker 250.000 (!) Britse meisjes en jonge vrouwen die systematisch gekidnapt, verkracht en gefolterd zijn geweest door bendes van Pakistaanse afkomst.

Labour probeert het tot op de dag van vandaag onder de mat te vegen (vrijwel de hele partij stemde gisteren, onder druk van Starmer, tegen een nationaal onderzoek). En de traditionele media type BBC hoor je ook amper over het onderwerp.
Het is redelijk hallucinant als je erover leest.
https://www.bbc.com/news/articles/c3w69p2vz0lo
Days later, a concerned Rotherham grandfather contacted him and told him his 12-year-old granddaughter had been found drunk and half-naked, with a group of Asian men. When police attended the house, the schoolgirl was arrested for being drunk and disorderly.
Als je een 12 jarige halfnaakt en dronken vindt bij een groep pakistanen lijkt het me niet de correcte reflex om de 12 jarige te arresteren...

Deze is ook ongelofelijk.
https://www.telegraph.co.uk/news/20...gs-scandal-cover-up-oldham-telford-rotherham/
As the Jay Inquiry into Rotherham found in 2014, in at least two cases fathers tracked down their daughters and attempted to remove them from the houses where they were being abused.

The police arrested the fathers.
Is dit nu een manifestatie van doorgedreven politiek correct denken?

@AgeofAI is die bill die uit conservatieve hoek voorgesteld is, om dit schandaal tot op het bot uit te zoeken, afgeschoten?

Laatst bewerkt:
Eigenlijk verdient dit absoluut een eigen thread. @mods: Kan dit afgesplitst worden?
We hebben het hier namelijk over 1 van de grootste schandalen in de geschiedenis van het VK.

Vaders die hun dochters uit de klauwen van verkrachters wilden redden, werden weggelachen en in sommige gevallen zelf opgepakt.
Misselijkmakend is het.

Er is sprake van zeker 250.000 (!) Britse meisjes en jonge vrouwen die systematisch gekidnapt, verkracht en gefolterd zijn geweest door bendes van Pakistaanse afkomst.

Labour probeert het tot op de dag van vandaag onder de mat te vegen (vrijwel de hele partij stemde gisteren, onder druk van Starmer, tegen een nationaal onderzoek). En de traditionele media type BBC hoor je ook amper over het onderwerp.
Bij Musk is het natuurlijk vooral om zijn eigen politieke agenda te pushen. Om de linkse partijen in de UK nog meer in discrediet te brengen.

Wat niet wegneemt dat het schadalig is. Ik ben absoluut tegen het geven van een voorkeursbehandeling aan bepaalde bevolkingsgroepen, iedereen is gelijk voor de wet.
Het is niet omdat je moslim, Afrikaan, blanke of Pakistani bent dat er plots andere wetten gelden of dat er dingen door de vingers moeten gezien worden om toch tegen die bevolkingsgroepen hun schenen niet te trappen.

Het is redelijk hallucinant als je erover leest.
https://www.bbc.com/news/articles/c3w69p2vz0lo

Als je een 12 jarige halfnaakt en dronken vindt bij een groep pakistanen lijkt het me niet de correcte reflex om de 12 jarige te arresteren...

Deze is ook ongelofelijk.
https://www.telegraph.co.uk/news/20...gs-scandal-cover-up-oldham-telford-rotherham/

Is dit nu een manifestatie van doorgedreven politiek correct denken?

@AgeofAI is die bill die uit conservatieve hoek voorgesteld is, om dit schandaal tot op het bot uit te zoeken, afgeschoten?

:(
En dit is nog maar het topje van de ijsberg. Ik heb een aantal court transcripts gelezen. Het gaat over verkrachting, maar ook foltering. Dagen-, soms wekenlang. Pure ontmenselijking.
En het gaat hier niet over een handvol rotte appels. We spreken hier over duizenden roofdieren.

En ja, die bill is gisteren afgeschoten. Voor zover ik weet heeft geen enkele Labour MP gestemd VOOR de bill.

Labour zegt dat een onderzoek op nationaal niveau niet nodig is aangezien het nodige werd en wordt gedaan op lokaal niveau. Een nationaal onderzoek zou de boel volgens hen alleen maar vertragen.

Maar die 2 kunnen natuurlijk prima naast elkaar lopen.

Dat hele zaakje stinkt.

Laatst bewerkt:
Ik ben verbaasd dat dit nu pas een item is, die hele rotzooi is al jaren bekend.
Zelfs sociale medewerkers en politie werkten eraan mee of knepen op z'n minst de ogen toe.

Gaat idd door rechts uitgespeeld worden, maar het belangrijkste is dat de slachtoffers eindelijk erkenning krijgen en er, hopelijk?, iets fundamenteel verandert in de aanpak.

Bij Musk is het natuurlijk vooral om zijn eigen politieke agenda te pushen. Om de linkse partijen in de UK nog meer in discrediet te brengen.

Wat niet wegneemt dat het schadalig is. Ik ben absoluut tegen het geven van een voorkeursbehandeling aan bepaalde bevolkingsgroepen, iedereen is gelijk voor de wet.
Het is niet omdat je moslim, Afrikaan, blanke of Pakistani bent dat er plots andere wetten gelden of dat er dingen door de vingers moeten gezien worden om toch tegen die bevolkingsgroepen hun schenen niet te trappen.
Ik ben verbaasd dat dit nu pas een item is, die hele rotzooi is al jaren bekend.
Zelfs sociale medewerkers en politie werkten eraan mee of knepen op z'n minst de ogen toe.

Gaat idd door rechts uitgespeeld worden, maar het belangrijkste is dat de slachtoffers eindelijk erkenning krijgen en er, hopelijk?, iets fundamenteel verandert in de aanpak.

Ik versta niet waarom dat eigenlijk zelfs een issue is? Dat is in de politiek altijd dat tegenstanders iets gebruiken dat in hun eigen kaarten speelt?

Wat me vooral belangrijk lijkt is in hemelsnaam hoe het kan dat zoveel meisjes misbruikt zijn kunnen worden.

het is vooral door de 'bemoeizucht' van Musk dat dit nu eindelijk aandacht krijgt (weet niet of onze media er al over spreekt? )

Die hele zooi is al jaren bekend en de Tories waren laatste 15 jaar aan de macht. Ik ben dus vooral verbaasd waarom dat nu pas een echt item wordt, de Tories hebben toch meer dan tijd genoeg gehad om daar een serieus onderzoek op los te laten?

Ik versta niet waarom dat eigenlijk zelfs een issue is? Dat is in de politiek altijd dat tegenstanders iets gebruiken dat in hun eigen kaarten speelt?

Wat me vooral belangrijk lijkt is in hemelsnaam hoe het kan dat zoveel meisjes misbruikt zijn kunnen worden.

Ik heb dit al gevolgd toen het voor de eerste keer naar buiten kwam ruim 10 jaar geleden... de idealist in mij verbaast zich er ook over, maar triest genoeg, hetzelfde wat je hier in België soms ziet, maar nog vele malen erger: uit angst om niet voor racist of islamofoob versleten te worden, de doofpot erin. Vergemakkelijkt door het feit dat de meisjes voornamelijk uit blanke, kwetsbare milieus kwamen.

Die hele zooi is al jaren bekend en de Tories waren laatste 15 jaar aan de macht. Ik ben dus vooral verbaasd waarom dat nu pas een echt item wordt, de Tories hebben toch meer dan tijd genoeg gehad om daar een serieus onderzoek op los te laten?

Omdat Keith Starmer nu premier is, en toen in een verantwoordelijke rol zat. Plus politiek opportunisme van Musk en ReformUK ook natuurlijk.

Omdat Keith Starmer nu premier is, en toen in een verantwoordelijke rol zat. Plus politiek opportunisme van Musk en ReformUK ook natuurlijk.

Maar de Tories zijn zelf door verscheidene stormen heen moeten varen, hadden dit toch verscheidene malen naar boven kunnen halen om de aandacht van hun eigen falen af te wenden en ervoor te zorgen dat de massa rechts bleef stemmen uit angst voor den vreemde.

Zoals je het nu zegt, doe je alsof het hun helemaal niet te doen is om de slachtoffers maar puur om politiek te recupereren.

het is vooral door de 'bemoeizucht' van Musk dat dit nu eindelijk aandacht krijgt (weet niet of onze media er al over spreekt? )

Musk stopt de rechtse Brexit-partij mogelijk 100 miljoen dollar toe zodat deze sterker wordt en misschien de macht grijpt.

en

De afgelopen dagen hield Musk op zijn sociale medium 'X’ tirades over de schandalen rondom seksueel misbruik van kinderen in Engeland en Wales, die voor het eerst opdoken tijdens Starmers termijn als directeur van het Openbaar Ministerie. Musk eist een nieuw openbaar onderzoek en roept op tot het ontslag van de Labour-premier.
Bron: HLN

Ik vermoed dat het een deel daarmee te maken heeft. De messias is op missie.
Dat neemt niet weg dat iedereen die zich schuldig gemaakt heeft aan die daden en iedereen die bewust zijn/haar ogen sloot of er geen gevolg aan gaf zwaar gestraft dient te worden.

Ondanks het feit dat de mainstream media hier niets over durven zeggen, is het verrassend gemakkelijk om je deftig te informeren op de site van de BBC, wat voor sommigen misschien een goed idee zou zijn alvorens hier complete desinformatie te komen spuien.

Wat achtergrond over die grooming gangs, en Starmer's rol: https://www.bbc.com/news/articles/cvgn2wvxx5qo

Over die nieuwe national enquiry, die niet alleen volgens experts niets zou toevoegen, maar ook als ze werd goedgekeurd een reeks hervormingen zou blokkeren: https://www.bbc.com/news/articles/clyvy4q82l9o
The amendment was largely symbolic, as the size Labour's majority meant it was never likely to pass.

It would also have killed a major piece of government legislation, the Children's Wellbeing and Schools Bill includes measures aimed at protecting children and tougher rules around home-schooling, as well as changes to academies.

En hier reactie van de professor die aan het roer stond van het oorspronkelijke onderzoek https://www.bbc.com/news/articles/cp836w074gko

Victims "clearly want action" and do not need a new national inquiry into grooming gangs, the woman who led a seven-year probe into child sexual abuse has said.

Prof Alexis Jay told BBC Radio 4's Today programme that "people should get on with" implementing her reforms and "locally people need to step up to the mark and do the things that have been recommended".

"We've had enough of inquiries, consultations and discussions - especially for the victims and survivors who've had the courage to come forward," she said.

Misselijkmakend is het.

Ik snap niet goed waarom je zo sterk focust op Labour in dit verhaal. Ik ben zelf allesbehalve een grote fan van Starmer en zijn kliek maar hier gaat het toch overduidelijk om politieke spelletjes van de Tories. Ook de andere grote oppositiepartij in het Britse parlement, de Liberal Democrats, zien dat zo.

The Liberal Democrats abstained from voting on the amendment.

The party's education spokesperson Munira Wilson said it would "kill crucial child protection measures" and accused the Conservatives of "using the victims of this scandal as a political football".

Wie is de afgelopen 15 jaar aan de macht geweest? Waarom eist Badenoch plots nu een nationaal onderzoek terwijl zij van 2022-2024 minister van gelijke kansen was? Zelfs Farage (!) ziet hoe hypocriet heel dit gedoe is. De Tories plakten overigens hun amendement aan een bill van Labour (Children's Wellbeing and Schools Bill) die als doel heeft zwakkere kinderen te beschermen.

An attempt by the Conservatives to have the government set up a national inquiry into grooming gangs has been voted down by 364 votes to 111 votes, a margin of 253.

The amendment was attached to the Children's Wellbeing and Schools Bill, which would have been killed had the vote passed.
Earlier in the day, Conservative leader Kemi Badenoch argued the government risks fuelling accusations of "a cover up" by refusing an inquiry.
But Prime Minister Sir Keir Starmer argued that several inquiries had already been held into abuse carried out by gangs of men and a new probe would only delay the action the victims wanted.

The amendment was largely symbolic, as the size Labour's majority meant it was never likely to pass.
It would also have killed a major piece of government legislation, the Children's Wellbeing and Schools Bill includes measures aimed at protecting children and tougher rules around home-schooling, as well as changes to academies.

Verder is er reeds een langdurig onderzoek geweest waaruit heel wat aanbevelingen zijn voortgekomen. Het enige wat een nieuw onderzoek zou bereiken, is alles wéér op de lange baan schuiven. Ik vind het eigenlijk ongelofelijk hoe je dit hier komt voorstellen als Labour die dit schandaal willen begraven.

Ik snap niet goed waarom je zo sterk focust op Labour in dit verhaal. Ik ben zelf allesbehalve een grote fan van Starmer en zijn kliek maar hier gaat het toch overduidelijk om politieke spelletjes van de Tories. Ook de andere grote oppositiepartij in het Britse parlement, de Liberal Democrats, zien dat zo.

Wie is de afgelopen 15 jaar aan de macht geweest? Waarom eist Badenoch plots nu een nationaal onderzoek terwijl zij van 2022-2024 minister van gelijke kansen was? Zelfs Farage (!) ziet hoe hypocriet heel dit gedoe is. De Tories plakten overigens hun amendement aan een bill van Labour (Children's Wellbeing and Schools Bill) die als doel heeft zwakkere kinderen te beschermen.

Verder is er reeds een langdurig onderzoek geweest waaruit heel wat aanbevelingen zijn voortgekomen. Het enige wat een nieuw onderzoek zou bereiken, is alles wéér op de lange baan schuiven. Ik vind het eigenlijk ongelofelijk hoe je dit hier komt voorstellen als Labour die dit schandaal willen begraven.

Hoezo op de lange baan?
Ik geef in de vorige post duidelijk aan dat de 2 in parallel kunnen lopen.
Laat de lokale politie en gerecht hun werk verderzetten, en organiseer daarnaast een national inquiry.

Uiteraard komt er voor een stuk politiek opportunisme kijken van de Tories. Maar de realiteit is en blijft dat er veel te weinig is gedaan aan deze megaproblematiek. Ook door de Tories zelf in het verleden, dat klopt.
Dat het schandaal oa. dankzij de rants van Musk nu opnieuw naar boven komt, is alleen maar positief. Tijd dat alle schuldigen, INCLUSIEF de overheidsfunctionarissen die jarenlang een oogje dichtknepen, worden aangepakt. Totnogtoe hebben velen de dans weten te ontspringen.
De vraag is of Starmer ook bij dat groepje hoort, als voormalig hoofd van de CPS (2008-2013). Ik ken het antwoord niet. Dat moet een nationaal onderzoek allemaal uitwijzen.

Deze MP (van Reform, boehoe) stelt alle juiste vragen. Vanaf 1:22

Een aantal slachtoffers van dit misbruikschandaal, waaronder Sammy Woodhouse en Samantha Smith, kregen de voorbije dagen trouwens een telefoontje of zelfs fysiek bezoekje van de politie, met de vraag om hun sociale media berichten omtrent dit schandaal te verwijderen. Is dat normaal misschien? De hele zaak stinkt zo hard en men leert precies niet uit de fouten het verleden.

Hier wat background over Smith en een handvol andere slachtoffers. Misschien ontwikkelen jullie wat meer begrip en empathie voor de slachtoffers als er een gezicht op geplakt kan worden. Velen wachten nog steeds op gerechtigheid en zijn voorstander van een grote nationale inquiry:

Laatst bewerkt:
Alles in grote lijnen nog eens samengevat, vrij te lezen:

One night in Oldham in 2006, for example, a 12-year-old girl named “Sophie” entered a police station and reported that she had just been molested in a graveyard by a man named “Ali.” A desk officer told her to come back with an adult when she was sober. Two men accosted her in the police station. Joined by a third, they raped her in their car. When they dumped her on the street, she asked a man named Sarwar Ali for directions. He took her to his home, raped her, and gave her money for bus fare home. A man named Shakil Chowdhury pulled up in his car and offered to take her home. He abducted her and took her to a house where he and four other men repeatedly raped her.

🧐

Alles in grote lijnen nog eens samengevat, vrij te lezen:

One night in Oldham in 2006, for example, a 12-year-old girl named “Sophie” entered a police station and reported that she had just been molested in a graveyard by a man named “Ali.” A desk officer told her to come back with an adult when she was sober. Two men accosted her in the police station. Joined by a third, they raped her in their car. When they dumped her on the street, she asked a man named Sarwar Ali for directions. He took her to his home, raped her, and gave her money for bus fare home. A man named Shakil Chowdhury pulled up in his car and offered to take her home. He abducted her and took her to a house where he and four other men repeatedly raped her.

🧐

als ik gewoon hier wat diagonaal lees, dan ruik je van ver al de complottheorieën, ongeloofwaardige verhalen, halve waarheden.. geloof je nu zelf dat bovenstaand verhaal...

uiteraard bevestigd mijn post natuurlijk de doofpotoperatie die gaande is!
:s

Hoezo op de lange baan?
Ik geef in de vorige post duidelijk aan dat de 2 in parallel kunnen lopen.
Laat de lokale politie en gerecht hun werk verderzetten, en organiseer daarnaast een national inquiry.

Uiteraard komt er voor een stuk politiek opportunisme kijken van de Tories. Maar de realiteit is en blijft dat er veel te weinig is gedaan aan deze megaproblematiek. Ook door de Tories zelf in het verleden, dat klopt.
Dat het schandaal oa. dankzij de rants van Musk nu opnieuw naar boven komt, is alleen maar positief. Tijd dat alle schuldigen, INCLUSIEF de overheidsfunctionarissen die jarenlang een oogje dichtknepen, worden aangepakt. Totnogtoe hebben velen de dans weten te ontspringen.
De vraag is of Starmer ook bij dat groepje hoort, als voormalig hoofd van de CPS (2008-2013). Ik ken het antwoord niet. Dat moet een nationaal onderzoek allemaal uitwijzen.

Deze MP (van Reform, boehoe) stelt alle juiste vragen. Vanaf 1:22

Een aantal slachtoffers van dit misbruikschandaal, waaronder Sammy Woodhouse en Samantha Smith, kregen de voorbije dagen trouwens een telefoontje of zelfs fysiek bezoekje van de politie, met de vraag om hun sociale media berichten omtrent dit schandaal te verwijderen. Is dat normaal misschien? De hele zaak stinkt zo hard en men leert precies niet uit de fouten het verleden.

Misschien ontwikkelen jullie wat meer begrip en empathie voor de slachtoffers als er een gezicht op geplakt kan worden.
Alsjeblieft zeg, totaal gebrek aan niveau om mensen een gebrek aan empathie te verwijten omdat ze niet blindelings meegaan in desinformatie en cynische politieke spelletjes. Dit is een enorm schandaal dat al járenlang aansleept. Wat de exacte aanbevelingen zijn van het Jay rapport weet ik niet, enkel dat Labour zich wel geëngageerd om (eindelijk) die aanbevelingen te implementeren.

Ik kan wel zeggen dat dit schandaal véél beter verdient dan de speelbal te zijn van een megalomane buitenlander die recent nog aan de basis lag van gewelddadige racistische rellen in de VK en nu oproept dat de VS de Britse regering moet omverwerpen. Jouw eerste post staat overigens ook vol met twijfelachtige claims.

- Labour stemde niet tegen een nationaal onderzoek, Labour stemde tegen een amendement van de Tories dat een van hun eigen wetten (die notabene heel wat beschermingen voor kwetsbare kinderen introduceert) zou gekelderd hebben. Echt niet moeilijk om te zien dat dit cynisch politiek theater van de hoogste plank is.

- Professor Alexis Jay, de auteur van het eerste onderzoeksrapport, heeft al meermaals haar frustratie geuit dat vorige regeringen haar aanbevelingen lijken te negeren. Labour heeft na de verkiezing al gezegd de aanbevelingen te zullen implementeren. Dus ik snap niet waarom je stelt dat Labour dit schandaal onder de mat tracht te vegen, tenzij je er een links-rechts spelletje van wil maken zoals onze vriend Musk.

- Voor zover ik weet zijn er geen officiële schattingen van het aantal slachtoffers, die 250.000 komt van een UKIP lid zonder enige bronvermelding.

Ja, dit is een enorm schandaal en de slachtoffers verdienen véél beter dan wat ze tot nu toe gekregen hebben van de voorbije Britse regeringen. Maar ik ga totaal niet akkoord met jouw voorstelling van de situatie of met hoe dit schandaal op cynische wijze politiek gerecupereerd wordt door mensen als Badenoch en Musk.

als ik gewoon hier wat diagonaal lees, dan ruik je van ver al de complottheorieën, ongeloofwaardige verhalen, halve waarheden.. geloof je nu zelf dat bovenstaand verhaal...

uiteraard bevestigd mijn post natuurlijk de doofpotoperatie die gaande is!
:S
Nochtans, het hele verhaal erachter:

Hoe absurd het ook klinkt, enkele individuen werden uiteindelijk wel gevat, DNA testen succesvol uitgevoerd...

In May of 2007, Shakil Chowdhury was found guilty in court and sentenced to six years in prison for his part in the multiple rapes of Sophie in Attock Close.

Sarwar Ali was arrested and remanded to prison over his attack on Sophie. However he was then released following a bail application to a judge.

further forensic examinations were carried out on exhibits seized from a bedroom where Sophie had been raped.
These included DNA of five men contained on condoms, two of which were linked forensically with Sophie.

Laatst bewerkt:

Zelfs verantwoord met de partijkas omgaan lijkt voor sommige politici nog te moeilijk te zijn.

Zelfs verantwoord met de partijkas omgaan lijkt voor sommige politici nog te moeilijk te zijn.

Er zijn nu eenmaal mensen die zaaien naar hun beurs en mensen die zaaien naar hun verhoopte beurs.
Als uw verhoopte beurs dan groter is dan degene die je effectief nodig hebt en krijgt dan eindig je zo.

Terug
Bovenaan