Muñoz
Well-known member
Veel mensen zijn wel degelijk financieel niet zo sterk onderlegd.
Die worden bv. ook lichtjes misleid om in beleggingen van banken te stappen met mooie beloftes als alternatief.
10 jaar geleden hebben ze mij ook zoiets proberen aan te smeren.
Na het zoveelste telefoontje toch maar eens gaan luisteren wat ze te zeggen hadden.
Een tabelletje met mooie rentes naargelang de jaren opliepen. Al veel mensen waren (zogenaamd) al ingestapt.
Maar als ik dat beleggingsproduct nu zag, na al die jaren, en de beurzen hebben het ondanks corona wel zeer goed gedaan, 1,3% winst of zo was het. + jaarlijkse kosten er vanaf. Tja.
Veel mensen zullen zich wel laten vangen hebben.
Jij draagt alle risico's, de bank heeft uw geld, en ze rekenen u nog eens kosten aan.
De minder sterke kneusjes onderaan draaien ervoor op.
Uiteraard is opdelen perfect legaal.
ING loopt het risico geld te zien gaan lopen op korte termijn. Mogelijk een slechte zet dan?
Maar het zal daar dan ook niet bij blijven. Andere banken zullen gauw volgen.
De volgende grens dan 50.000? Blijven opdelen?
Ze komen de spaarcenten achterna, ze hebben ze nodig.
Of je nu opdeelt of niet verandert niets aan het feit dat je geld minder waard wordt (gemiddelde van 1.5% inflatie + -.5% rente) als je het op de spaarrekening laat zitten.
Het enige voordeel dat je met spreiding over meerdere banken hebt is dat je zo voor x * 100,000€ veilig zit. Maar laat ons een kat een kat noemen, een complete meltdown van het banksysteem dat gaat niet rap meer gebeuren. Daar zijn de lessen getrokken in 2008 te groot voor.
Als je wat geld hebt beleg beter in obligaties, 'veilige' aandelen (genoeg aandelen die amper volatiel zijn, maar waarbij je wel mooi dividend meeritst) of als je het geld echt niet gebruikt dan is vastgoed nog het beste.
Ik vraag me eigenlijk af wie of wat Pedro Facon is om te zeggen wanneer de horeca terug zou moeten opengaan.Ik vraag me eigenlijk af waarom de horeca denkt dat zij het recht hebben om de zaken zo te stellen.![]()
Horeca Vlaanderen: “Als horeca niet open mag, dan ook geen andere versoepelingen tot 26 april”
Topman van Horeca Vlaanderen Matthias De Caluwe vindt dat er geen sprake kan zijn van andere versoepelingen als de horeca niet open mag in mei. Dat heeft hij gezegd aan VTM NIEUWS.www.hln.be
De horeca is nu al 7 maanden dicht. Het is wraakroepend dat je op dagen met goed weer massaal veel mensen in de parken of pleinen ziet zitten met hun eigen drank (moi aussi) maar dat de terrassen dan niet mogen opendoen, terwijl die p-e-r-f-e-c-t even veel afstand tussen de tafels kunnen laten. We zitten nu al min of meer aan 2m gevaccineerden (dus de belangrijkste groepen zijn al min of meer gevaxt + doe er nog een klein maandje bij tot mei), er is geen enkele reden meer om opnieuw een lente en mogelijks een zomer naar de knoppen te helpen.