Kleine nieuwtjes

Ik apprecieer de onderbouwing door @Sir.Killalot, maar dat de drijfveer ideologisch is en maximale democratie beoogt, sorry. Niet de plausibeleste verklaring. Zeker niet met Open VLD erbij, een beetje serieus blijven he :) Ideologie en die mannen :thinking: mmmmm.... nope!
Dat mijn houding cynisch genoemd wordt neem ik erbij, ik lees dat als "niet van gisteren" in dit geval. Ik ben dan ook helaas geen 17 meer.
Als voor jou de meest plausibele verklaring is dat Open VLD dit doet om stemmen te ronselen bij een groep van ocharme een man of 160.000, die zich vooraf moeten registreren om effectief te mogen gaan stemmen, wanneer ze na de CD&V waarschijnlijk de minst aantrekkelijke partij zijn voor jongeren op om te stemmen ... dan ben je niet cynisch en kritisch, maar blind, vooringenomen en naïef.

Beslissingen in regeringen zijn afaik ook altijd in consensus genomen. Waarom denk je dat er altijd zoveel commentaar komt als er een regeringspartij achteraf commentaar geeft. Dat is omdat ze het daarvoor eens waren, anders kan je geen consensus bereiken.

Nu goed, als jij met bronnen zou afkomen om je punt te staven zou het wat makkelijker te verdedigen zijn dan "mening k995 > elke definitie van consensus"
Nogmaals consensus bekent niet unaniem. Jij verzint gewoon dat elke regeringsbeslissing unaniem is.
Als JIJ dat beweert mag je dat gerust staven met een bron.

IK zeg louter dat dit niet moet en dat er gerust partijen kunnen zijn met een andere mening binnen die consensus.

neen.. het toont de sfeer en de vijandige acties waartegen de politie diende op te treden.
Het toont niks, op dat moment zie ik niks van gevaar of drieling laat staan dat je iemand levensgevaarlijk gaat verwonden door er met wat paarden over te rijden.

Nogmaals politie mag gelukkig niet doen wat men wil en hopelijk word dit grondig onderzocht.

Het overlegcomité is geen regering.

Edit: Maar eigenlijk : Euh, ja? Als er geen consensus is, is er geen beleid in een regering. Of denk je dat bv. Vooruit en OpenVLD alles nu aan het bepalen zijn terwijl de rest dat eigenlijk niet willen, maar gewoon niets zeggen? Dat geloof je zelf toch niet?

Men gaat er mee akkoord, misschien niet van harte, en misschien omdat men in ruil er iets anders voor in de plaats krijgt, maar men gaat er wel mee akkoord. Als men er niet mee akkoord gaat is er, welja, geen akkoord.
Het is idd geen regering en hangt dus nog losser aan elkaar wat de unanimiteit (waarvan jullie beweren dat die er altijd is) nog veel onzekerder maakt. Nogmaals ik zou dat niet zomaar durven zeggen dat er gegarandeerd unanimiteit was in die beslissingen.

Nogmaals consensus bekent niet unaniem. Jij verzint gewoon dat elke regeringsbeslissing unaniem is.
Als JIJ dat beweert mag je dat gerust staven met een bron.

IK zeg louter dat dit niet moet en dat er gerust partijen kunnen zijn met een andere mening binnen die consensus.
Ik wil u reporten omdat dit te koppig is om te horen donderen.

consensus is debatteren tot iedereen het eens is of minstens geen bezwaren meer heeft, wat op hetzelfde neerkomt. Dat is unanimiteit. Daarna hoort iedereen zich daar ook aan te houden...

Laatst bewerkt:
Als voor jou de meest plausibele verklaring is dat Open VLD dit doet om stemmen te ronselen bij een groep van ocharme een man of 160.000, die zich vooraf moeten registreren om effectief te mogen gaan stemmen, wanneer ze na de CD&V waarschijnlijk de minst aantrekkelijke partij zijn voor jongeren op om te stemmen ... dan ben je niet cynisch en kritisch, maar blind, vooringenomen en naïef.
Mij blind noemen, en dan niet lezen dat ik letterlijk het volgende zeg: "Dit lijkt mij eerder iets dat op het geheime boodschappenlijstje van Groen stond".
En nergens, maar dan ook nergens zeg ik dat specifiek Open VLD die doelgroep viseert. Voor hen is dit solidariteit tonen in het Vivaldi clubje, zodat er ook zaken van hun eigen boodschappenlijstje er doorkomen.

Laatst bewerkt:
En zoals het betaamt bij aandachtszoekende wichten en verwaande nest, komt ze nu uitgebreid haar beklag doen en duwt ze zichzelf nog dieper in de slachtofferrol.

Vrouw die tijdens La Boum omver werd gelopen door politiepaard doet voor het eerst haar verhaal: "Ik was meteen knock-out”

- "Mijn t-shirt was nat van het waterkanon dus in een reflex trek ik die uit om uit te wringen". Een reflex, die pas op gang komt na enkele minuten? Zelfs in haar zatte toestand is dat wel een heel erg trage reflex. Sowieso al kleren uitdoen in een reflex lijkt me een vreemde definitie van "reflex". Ze was gewoon strontzat en had nog geen aandacht genoeg gekregen.
- KO? Als er één reden was waarom ze KO was, dan was het wel van de alcohol als ik haar zo bezig zie op de beelden
- Eventjes ervoor nog de politie gaan provoceren door naar de ordetroepen toe te lopen, handjes in de lucht als teken van geweldloos verzet alsof ze zichzelf de nieuwe Martin Luther King waant. Maar wel de ordediensten zonder reden lopen uitdagen natuurlijk.
- Haar stoer neefje die zegt dat ze haar viseerden. Sure. Als aandachtszoekend wicht zal ze daar wellicht beter van slapen dan van de waarheid, namelijk dat ze haar totaal negeerden.

Zulke mensen zijn echt een pest voor de maatschappij.

Tot laat in de avond aanwezig

Sorry om er nog eens op terug te komen maar in dit artikel zie je onderaan op de beelden dat ze om 22u nog steeds aanwezig is en dat ze in de weg zit van de politie. Nog steeds ladderzat zo te zien.

Ik wil u reporten omdat dit te koppig is om te horen donderen.

premier.be/NL/ministerraad

consensus is debatteren tot iedereen het eens is of minstens geen bezwaren meer heeft, wat op hetzelfde neerkomt. Dat is unanimiteit. Daarna hoort iedereen zich daar ook aan te houden...
Ok blijf jij gerust met dat zwaaien zal ik wel leven in de reële wereld waar de gewone definitie van unanimiteit nog geld . /discussie

Ok blijf jij gerust met dat zwaaien zal ik wel leven in de reële wereld waar de gewone definitie van unanimiteit nog geld . /discussie

con·sen·sus (de; m)1overeenstemming van mening; = eenstemmigheid

una·niem (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)1eenstemmig, eensgezind

U zei?

kijk ik wil gerust over meningen discussiëren waar er geen juist of fout is, maar niet over de letterlijke betekenis van duidelijke woorden.

con·sen·sus (de; m)1overeenstemming van mening; = eenstemmigheid

una·niem (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)1eenstemmig, eensgezind

U zei?

kijk ik wil gerust over meningen discussiëren waar er geen juist of fout is, maar niet over de letterlijke betekenis van duidelijke woorden.
laatste reactie: jij gaat uit van dat je perfect weet wat er op al die vergaderinge gebeurt, beslist en gezegd word en door wie EN dat dit altijd unaniem is, ik niet. Dat is het verschil van mening hier. Buiten dat je in al die vergaderingen zat en weet wie wat zei, zie ik niet hoe je kan blijven beweren met 100% zekerheid dat het altijd zo is. Die website en de Vandale zeggen daar niks over.

laatste reactie: jij gaat uit van dat je perfect weet wat er op al die vergaderinge gebeurt, beslist en gezegd word en door wie EN dat dit altijd unaniem is, ik niet. Dat is het verschil van mening hier. Buiten dat je in al die vergaderingen zat en weet wie wat zei, zie ik niet hoe je kan blijven beweren met 100% zekerheid dat het altijd zo is. Die website en de Vandale zeggen daar niks over.
Het punt is dat als je volgens het consensusmodel beslist die discussies binnenskamers zouden moeten blijven. Wat er wordt gezegd zou niets mogen uitmaken, eenmaal de beslissing is gemaakt moet iedereen zich daarnaar gedragen. Toch als je wat professioneel wil overkomen.

Mij blind noemen, en dan niet lezen dat ik letterlijk het volgende zeg: "Dit lijkt mij eerder iets dat op het geheime boodschappenlijstje van Groen stond".
En nergens, maar dan ook nergens zeg ik dat specifiek Open VLD die doelgroep viseert. Voor hen is dit solidariteit tonen in het Vivaldi clubje, zodat er ook zaken van hun eigen boodschappenlijstje er doorkomen.
Dat zinnetje stond daar nog niet toen ik je post citeerde, zo is het makkelijk natuurlijk. En de liberalen zijn al meer dan twintig jaar pleitbezorger van het verlagen van de stemleeftijd (al dan niet gekoppeld met het afschaffen van de stemplicht).

Het punt is dat als je volgens het consensusmodel beslist die discussies binnenskamers zouden moeten blijven. Wat er wordt gezegd zou niets mogen uitmaken, eenmaal de beslissing is gemaakt moet iedereen zich daarnaar gedragen. Toch als je wat professioneel wil overkomen.
Dat is iets anders en zoals ik al zei iets waar ik niet akkoord mee ben.

Ik vind dat eens er een beslissing genomen is de ministers die moeten uitvoeren (of de regering laten vallen als ze echt niet akkoord zijn) ze kunnen dus niet achterbaks die saboteren maar ik vind wel dat ze mogen zeggen dat ze het daar niet mee eens waren. Ik zie niet in wat verstoppen opbrengt in dit geval.

Zodra er een beslissing is genomen, is er consensus binnen de groep over die beslissing. Vaak is die beslissing een compromis, zodat iedereen zich er in kan vinden. Dat dat bij de ene met volle overtuiging is en bij de andere met lange tanden, dat maakt niet uit. Je kan niet deftig functioneren en samenwerken als je binnenkamers akkoord gaat met de beslissing om dan in de media schande te gaan roepen.

Als Jambon een consensus aanvalt die hij zelf afgesloten heeft, haalt hij gewoon tsjeventrucs uit. Goedkoop proberen te scoren :p
Stel je eens voor. Een begrotingsakkoord afsluiten en één van de regeringspartijen gaat onmiddelijk roepen . "Ja, content ben ik er niet van".

Wat een beeld dat dat geeft.

Op je werk vergaderingen meedoen en achteraf de besluiten aanvallen terwijl je mee aan het stuur zat. Dat wordt daar ook niet geapprecieerd.

In principe totaal geen hoge pet op met Europa maar toch pannenkoek Charles Michel die zich laat ringeloren door Turkije om een vrouwelijke leidster geen deftige stoel te geven. Zoiets zou je gewoon niet moeten accepteren. Direct opstappen en vliegtuig retour Brussel pakken. Maar nee onze dappere Michel installeert daar zen eigen op den troon enkel zijne Sasha en een chocomelkske ontbreken nog om naar dictator Erdogan de al geprezen man en toewijding te gaan luisteren. Dat wij het uberhaupt nog overwegen om zo'n land als Turkije te laten toetreden aan de EU.

En de liberalen zijn al meer dan twintig jaar pleitbezorger van het verlagen van de stemleeftijd (al dan niet gekoppeld met het afschaffen van de stemplicht).

De vraag voor aanpassing van het kiessysteem komt uiteraard uit Groene hoek, zij zullen het meeste electorale opportuniteit zien, elk percentje is meegenomen. Als jij echt gelooft dat blauwe "idealen" hier een drijfveer waren... Echt? Geloof je dat? Eerlijk?

De vraag voor aanpassing van het kiessysteem komt uiteraard uit Groene hoek, zij zullen het meeste electorale opportuniteit zien, elk percentje is meegenomen. Als jij echt gelooft dat blauwe "idealen" hier een drijfveer waren... Echt? Geloof je dat? Eerlijk?

Ja Gonzo, ik geloof dat, anders zou ik dat niet schrijven. En als je na alle argumenten en feiten die ik hier al heb opgesomd blijft afkomen met riedeltjes, buikgevoel en alternatieve feiten die op niets slaan eindigt mijn gesprek hier met jou.

Ik wil gerust debateren over de zin en onzin van het verlagen van de leeftijdsgrens, maar ik heb geen zin om te discussiëren met iemand die niet in staat is om verder te komen dan een 'vld is bad mmmkay'.

Ja Gonzo, ik geloof dat, anders zou ik dat niet schrijven. En als je na alle argumenten en feiten die ik hier al heb opgesomd blijft afkomen met riedeltjes, buikgevoel en alternatieve feiten die op niets slaan eindigt mijn gesprek hier met jou.

Ik wil gerust debateren over de zin en onzin van het verlagen van de leeftijdsgrens, maar ik heb geen zin om te discussiëren met iemand die niet in staat is om verder te komen dan een 'vld is bad mmmkay'.
Het doet deugd om te horen dat er nog mensen zijn die geloven in de oprechtheid van politici en hun motieven. Ontroerend zelfs.
Ik deel je mening helaas niet nee.

"Euhm...": Turks president Erdogan biedt EU-Commissievoorzitter von der Leyen geen stoel aan tijdens bezoek

Ze kwamen, ze zagen en ze lieten zich weer belachelijk maken. En feestneus Michel stond erbij en keek ernaar.
"Ik verkoos inhoud over protocol".

Eén woord: soumission.
Oud nieuws, ik postte dit gisteren al https://www.beyondgaming.be/threads/algemene-nieuws-achtergronden-thread.31/page-82#post-138466

Twitter 1 - reguliere media: 0 (qua snelheid dan )

Al bij al is dat overroepen. De minister van Buza van Turkije zit ook gewoon op de sofa. Dus 1 op stoel, de ander op sofa..
Michel = president van EU, Erdogan = president van Turkije. Dus dat Michel op stoel zit, is normaal denk ik.

Ik denk dat Turkije ook niet goed weet wat ze met die "EU president" moeten doen. Zelfs de EU weet niet wat die zijn functie is, laat staat dat Turkije dat weet. Dat presidentsfunctie in EU is nog maar relatief nieuw. Ik weet nog een video van Herman van Rompuy die ook zijn eigen belachelijk maakte tegenover de camera's met Angela Merkel. Ze kennen de protocollen niet goed.
En het is niet Turkije's schuld dat de EU een tweekoppige monster is.

Terug
Bovenaan