Kleine nieuwtjes

wat wilt ge er anders mee doen?
Als dat is om er een youtube filmpje van te maken om anderen aan te zetten om dat ook zo te doen of er geld aan te verdienen.

oppakken en met snelrecht op de volgende editie ervan of vergelijkbaar evenement de latrines laten graven met de hand (ja ze krijgen een schup). Daar zo een oud toilet op te zetten (hudo voorzien) en dan na het evenement als enige verantwoordelijk te zijn om het allemaal op kuisen onder supervisie van mensen met ervaring inclusief het wegwerken van de hudoresten. Ja opnieuw met de hand...

Je weet wel zo een beetje de meest smerige karwijtjes geven onder de noemer van heropvoeding.

Maar mogelijks ben ik gewoon nog van den oude stempel :p.

Iedereen doet natuurlijk met zijn geld wat ie wil, maar de vraag of het gepast is honderden miljoen te spenderen aan een huwelijksfeest in een land waar honderden miljoenen mensen in armoede leven is een ander iets. Nog vreemder zijn die internationale sterren die op dat Indiaas huwelijk hun opwachting maken, of het feit waarom dit in godsnaam in onze media moet komen.

De mensheid is toch maar iets heel raars hoor.
Aan de andere kant, dat geld verdwijnt niet zomaar. Dat zorgt voor tijdelijke werkgelegenheid voor honderden mensen en activiteit voor tientallen lokale bedrijven.

Dus beter dit dan honderden miljoenen oppotten in aandelen of andere financiële instrumenten. Dan heeft niemand buiten de familie er iets aan.

Aan de andere kant, dat geld verdwijnt niet zomaar. Dat zorgt voor tijdelijke werkgelegenheid voor honderden mensen en activiteit voor tientallen lokale bedrijven.

Dus beter dit dan honderden miljoenen oppotten in aandelen of andere financiële instrumenten. Dan heeft niemand buiten de familie er iets aan.
Want geld investeren is verlies voor de economie?

Want geld investeren is verlies voor de economie?
Als ik mijn geld parkeer in pakweg Apple aandelen, creeer ik inderdaad geen rechtstreekse meerwaarde. Geen werkgelegenheid, geen handelsactiviteit. (Als je investeert in een nieuw opkomend bedrijf, of rechtstreeks bijdraagt aan de expansie van een bestaande business, is dat een ander verhaal.)

Vergeijk dat eens met honderd miljoen uitgeven aan een trouw… Dat schaft (tijdelijk) werk aan duizenden locals en tientallen bedrijven (van de bloemist, de installatie van de audioapparatuur, fotografie firma, cateraars, hotels, etc.)
De impact hiervan op de lokale economie in India is dus objectief gezien oneindig veel groter dan wanneer de familie hun geld had zitten oppotten. Ik snap de kritiek dan ook niet. Het niveau van ‘decadentie’ is een discussiepunt dat hier los van staat.

Als ik mijn geld parkeer in pakweg Apple aandelen, creeer ik inderdaad geen rechtstreekse meerwaarde. Geen werkgelegenheid, geen handelsactiviteit. (Als je investeert in een nieuw opkomend bedrijf, of rechtstreeks bijdraagt aan de expansie van een bestaande business, is dat een ander verhaal.)

Vergeijk dat eens met honderd miljoen uitgeven aan een trouw… Dat schaft (tijdelijk) werk aan duizenden locals en tientallen bedrijven (van de bloemist, de installatie van de audioapparatuur, fotografie firma, cateraars, hotels, etc.)
De impact hiervan op de lokale economie in India is dus objectief gezien oneindig veel groter dan wanneer de familie hun geld had zitten oppotten. Ik snap de kritiek dan ook niet. Het niveau van ‘decadentie’ is een discussiepunt dat hier los van staat.
Maar wel onrechtstreekse meerwaarde, en dat komt in het groter plaatje op exact hetzelfde neer.

Wat die uitgaven aan de trouw betreft: voordat die locals aan de trouw aan het helpen waren waren die waarschijnlijk ook aan het werk, met hun werk werden waarschijnlijk ook gewone Indiërs bedient, die consumenten zijn nu waarschijnlijk moeten uitwijken, hebben hogere prijzen moeten betalen, of hebben gewoon niet kunnen kopen wat ze wilden, overgeboden door iemand met meer geld. Een hele hoop productie is waarschijnlijk geswitched van het voldoen van behoeften van gemiddelde Indiërs naar absolute luxe producten. Voor de lokale toeleveranciers zal dit waarschijnlijk een voordeel geweest aangezien die verhoogde vraag waarschijnlijk tot een premium geleid zal hebben maar ergens verder in de lijn gaat iemand aan de consumentenzijde hier de impact van voelen.

Als één of andere lokale boer beslist heeft om dit jaar bloemen te gaan kweken voor de trouw ipv rijst, dan zal die boer waarschijnlijk beter af zijn dit jaar, maar zijn klanten van vorig jaar zullen dat niet zijn.

Veel hangt af van de specifieke omstandigheden hoe het precies door een systeem zal lopen maar over het algemeen denk ik niet dat het als iets positiefs aanzien moet worden als rijken hun geld gebruiken om een groter beslag te leggen op de totale productiecapaciteit en zo de armere consumenten wegduwen.

Laatst bewerkt:
Grote aanval legt TGV-verkeer in Frankrijk lam, 800.000 reizigers getroffen - Ook luchthaven om “veiligheidsredenen” ontruimd

Gezellig daar in frankrijk. 800.000 reizigers is niet niets en zeker met het wisselweekend en de olympische spelen voor de deur.
Zou om een gecoordineerde aanval met brandstichting van bepaalde infrastructuren gaan.

Zit een buitenlandse actor hierachter of toch eerder interne groeperingen? Ik vermoed het eerste gegeven dit artikel van een paar maand terug.
https://www.ft.com/content/f8207823-f5e1-4caf-934d-67c648f807bf

Grote aanval legt TGV-verkeer in Frankrijk lam, 800.000 reizigers getroffen - Ook luchthaven om “veiligheidsredenen” ontruimd

Gezellig daar in frankrijk. 800.000 reizigers is niet niets en zeker met het wisselweekend en de olympische spelen voor de deur.
Zou om een gecoordineerde aanval met brandstichting van bepaalde infrastructuren gaan.

Zit een buitenlandse actor hierachter of toch eerder interne groeperingen? Ik vermoed het eerste gegeven dit artikel van een paar maand terug.
Mijn eerste gedacht was dat de Russen hier achter zitten.

Zou natuurlijk zeker het moment van maximum impact zijn.
Alleen zie ik dat eerder als cyberattack gebeuren (waar de Tsjechiërs over spraken), nu is het boots on the ground met die brandstichtingen.

Ondertussen ook bommelding in Basel airport...

Allez binnen een paar jaar, als de uitspraak van het hof van justitie van de EU volgt, is die vrijstelling afgeschaft.

Kan het niet volledig lezen maar euhm excuseer???
Zonder paywal:
Stad Antwerpen regulariseert bouwovertredingen van vijfsterrenhotel Botanic Sanctuary, Groen verontwaardigd

Even alles regulariseren is een beetje raar idd. Langs de andere kant zijn we ook veel te streng over bouwregels in Vlaanderen. Je krijgt werkelijk niets gedaan als je iets wil aanpassen. Ze hebben gegokt en gewonnen (of een zak geld aan de politiek gegeven)

Terug
Bovenaan