Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In geval van vermoedens van partijdigheid kan men u toch "wraken" ?Agent is getraft voor zijn daden nu. (Te licht?)
Wat ik me dan toch afvraag als ik lees dat hij eerst is vrijgesproken; kan een rechter die een twijfelachtige uitspraak doet om het matje geroepen worden ( denk aan partijdigheid bvb) en is dat al eens gebeurd hier?
Is dat niet eerder iets wat tijdens een proces gebeurd?In geval van vermoedens van partijdigheid kan men u toch "wraken" ?
Wtf. Maaidagen???![]()
Nu Sint-Martens-Latem gezamenlijke ‘grasmaaidagen' wil organiseren: 4 op de 10 Vlaamse gemeenten verbieden grasmaaien op zondag
Het gemeentebestuur van het Oost-Vlaamse Sint-Martens-Latem — waar de gazons sowieso al uitgestrekt zijn — wil de inwoners aansporen op één en dezelfde dag het gras af te rijden. Op die manier hoopt men de toegenomen lawaaihinder door tuinwroetende ‘telewerkers’ wat in te perken. Naast het...www.hln.be
Een plezante artikel inzake leefwereld van de typische verkavelingsvlaming
Zalig, mensen hebben recht op rust.![]()
Nu Sint-Martens-Latem gezamenlijke ‘grasmaaidagen' wil organiseren: 4 op de 10 Vlaamse gemeenten verbieden grasmaaien op zondag
Het gemeentebestuur van het Oost-Vlaamse Sint-Martens-Latem — waar de gazons sowieso al uitgestrekt zijn — wil de inwoners aansporen op één en dezelfde dag het gras af te rijden. Op die manier hoopt men de toegenomen lawaaihinder door tuinwroetende ‘telewerkers’ wat in te perken. Naast het...www.hln.be
Een plezante artikel inzake leefwereld van de typische verkavelingsvlaming
kan een rechter die een twijfelachtige uitspraak doet om het matje geroepen worden ( denk aan partijdigheid bvb) en is dat al eens gebeurd hier?
En bij het aanstellen van een rechter is er werkelijk nooit iemand die zegt: "dat is een linkse met softie uitspraken, weg ermee" of omgekeerd?Gelukkig kan dat niet. Een rechter kan geen onafhankelijk oordeel meer vellen als hij of zij tuchtrechterlijk kan vervolgd worden voor de inhoud van een vonnis.
Zijn mijn inziens ook 2 totaal andere zaken hé.
In corona tijden met 5000 man bijeenkomen om te feesten is verwerpelijk.
Maar van een andere categorie dan de politie aanvallen, wat een deel deed. Dat vind ik dan meer in dezelfde categorie met wat er in Blankenberge gebeurde.
Maar zoals ik al vaker zei: zolang we elke fout van de politie in de media gaan gooien en oordelen zonder alle feiten gaan we een vijandelijke sfeer tegen de politie blijven creëren en gaat dat geweld tegen de politie blijven toenemen.
Dat anti-politie gevoel zag je deze week oa hier, lees er de comments maar op na. Voor veel jongeren is dit al een uitgemaakte zaak omdat BV's, politici,... het eenzijdige verhaal van het "slachtoffer" in beeld brachten (kleur zal er ook wel mee te maken hebben).
Eerder op de week ook een stuk over politiegeweld in, godbetert, Mexico op TV waar een vrouw bij stierf. De media, bepaalde politici en groepen zijn echte een bepaalde narrative aan het opbouwen tégen de politie. En de gevolgen daarvan gaan we in onze maatschappij blijven zien, dat baart me eerlijk gezegd enorm zorgen. Want dat is wel onze laatste lijn als brave burgers.
Politie te paard loopt vrouw omver bij poging Ter Kamerenbos te ontruimen
Doelbewust iemand omverlopen met een paard en die bijna vertrappelen is allemaal heel proportioneel eh.
Het hellend vlak, ge weet het.
Bwa, ik zag ook al artikels over de gewonde agenten dus denk dat beide kanten wel evenwaardig belicht worden.Mijn woorden zijn nog niet koud of kijk daar is alweer een artikel over buitensporig politiegeweld.
Twitter zal weer los kunnen gaan.![]()
Politie te paard loopt vrouw omver bij poging Ter Kamerenbos te ontruimen, minister Verlinden laat beelden onderzoeken
Wat begon als een aprilgrap, eindigde in een bij momenten gewelddadig kat-en-muisspel tussen feestvierende jongeren en de politie. Daarbij raakten volgens voorlopige cijfers minstens 26 politieagenten, 8 feestvierders en 7 politiepaarden gewond. Volgens sommige aanwezigen gebruikte de politie...www.hln.be
Bwa, ik zag ook al artikels over de gewonde agenten dus denk dat beide kanten wel evenwaardig belicht worden.
26 agenten en 8 "feestvierders" gewond, maar de politie gebruikte buitensporig geweld volgens de aanwezigen. Hebben die dan op elkaar zitten motten misschien?Bwa, ik zag ook al artikels over de gewonde agenten dus denk dat beide kanten wel evenwaardig belicht worden.
Ik heb al verschillende hallucinante beelden gezien. Een hele hoop crapuul bij elkaar.De beelden hier vind ik nu niet echt in het voordeel van de jongeren spreken bijvoorbeeld:
![]()
IN BEELD. Waterkanon, vuurtjes en bebloede agenten bij "veldslag" in Ter Kamerenbos
34 gewonden waarvan 26 agenten en acht aanwezigen, en zeven paarden gekwetst. Dat is de zware (voorlopige) balans na de beëindiging van het nepfestival ‘La Boum’ in het Brusselse Ter Kamerenbos.www.hln.be
![]()
Vier gerechtelijke aanhoudingen, relschopper die agenten werkongeschikt sloeg op 22 april voor strafrechter
Uiteindelijk zijn vier personen gerechtelijk aangehouden na de uit de hand gelopen massabijeenkomst ‘La Boum’ in het Ter Kamerenbos, meldt het parket van Brussel vrijdag. Hen wordt weerspannigheid, slagen en verwondingen tegen politieagenten en het niet naleven van de Covid-maatregelen ten laste...www.hln.be
Op Facebook lees ik toch ook vooral reacties pro politie in dit geval. Twitter bekijk ik niet dus daar kan ik niks over zeggen.
Hebben die dan op elkaar zitten motten misschien?
Omdat de meeste mensen achterlijk zijn. Gelukkig hoef ik mij niet populair te maken bij de meeste mensen.Very unpopular opinion.![]()
Ik kies ook geen kant, wou enkel duiden dat er niet enkel anti politie berichten gedeeld werdenIk heb al verschillende hallucinante beelden gezien. Een hele hoop crapuul bij elkaar.
Neemt echter niet weg dat de politie plichten heeft, en over die betreffende video waarbij ze een vrouw in de rug omver rijden kan je heel wat vragen stellen.
Dat pleit verder niemand van dat uitschot vrij hoor en je hoeft ook helemaal geen kant te kiezen tussen politie en protesteerders. Fuck dat binair denken.

De beelden hier vind ik nu niet echt in het voordeel van de jongeren spreken bijvoorbeeld:
![]()
IN BEELD. Waterkanon, vuurtjes en bebloede agenten bij "veldslag" in Ter Kamerenbos
34 gewonden waarvan 26 agenten en acht aanwezigen, en zeven paarden gekwetst. Dat is de zware (voorlopige) balans na de beëindiging van het nepfestival ‘La Boum’ in het Brusselse Ter Kamerenbos.www.hln.be
![]()
Vier gerechtelijke aanhoudingen, relschopper die agenten werkongeschikt sloeg op 22 april voor strafrechter
Uiteindelijk zijn vier personen gerechtelijk aangehouden na de uit de hand gelopen massabijeenkomst ‘La Boum’ in het Ter Kamerenbos, meldt het parket van Brussel vrijdag. Hen wordt weerspannigheid, slagen en verwondingen tegen politieagenten en het niet naleven van de Covid-maatregelen ten laste...www.hln.be
Op Facebook lees ik toch ook vooral reacties pro politie in dit geval. Twitter bekijk ik niet dus daar kan ik niks over zeggen.